القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجة الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم زينب قابيل

 رواية زوجة الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم زينب قابيل

رواية زوجة الشيطان البارت الرابع

 
رواية زوجة الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم زينب قابيل

رواية زوجة الشيطان الجزء الرابع 

زوجة الشيطان |4| 
جاسر بغضب أعمي وظهرت عروقه واحمرت عيناه 
نور برعب : اي ف ف اا اي...
جاسر وخلع حزامه واقترب منها بشر وغضب : أنت بلغتني عني وعن معاد الصفقة كمان !!
نور : انا ... انا...
جاسر بغضب: واقترب منها عملتي كده ليه ؟
نور ببكاء وخوف : انا اسفة متضربنيش انا جسمي كله بيوجعني ارجوك يا جاسر 
عندما نطقت بأسمة هدء كل ضجيج كان يبعثر كيانه 
جاسر : انت لدرجة دي بتكرهيني 
نور بخوف : اا ... لا..
جاسر واقترب منها بهدوء واضع يده ع كتفها فارتجفت تلقائيا : أنتِ بجد بتكرهيني اوي كده يا نور ... قولي بصراحة وانا اوعدك مش هعاقبك ع ردك اي كان 
نور متطلعه له : انا عمري ما كرهتك يا جاسر الا بعد ما اتجوزتني !... انا كنت مخطوبة ليك بأرادتي وفرحانة اوي بوجودك ...بس..وتطلعت إليه بخوف وصمتت 
جاسر بهدوء : كملي متخافيش 
نور ببكاء : بس لما اتجوزتي غصب وضربتني واهانتني كتير اوي يا جاسر... كل كلمه وكل مدت ايد كانت بترسم جوايا سطر كره ليك لدرجة أن معظم سطورك معايا بقت كلها كره انت مسبتليش فرصة احبك فيها يا جاسر ...!
جاسر ببرود : كويس عشان يوم ما ادخل عليكي احس فعلا اني كسرتك !
نور : ليه انا عملتلك اي لكل ده اديني سبب كافي وانا والله هسيبك تكسرني !
جاسر : هو انا مش قولتلك ملكيش حق السؤال اصلا قبل كده 
نور : طب انت عرفت ازاي اني بلغت عنك 
جاسر متطلعا إليها ببسمة سخرية : أنت هتفضلي طول عمرك تفكيرك محدود اوي يا نور ! 
نور : مش احسن ما ابقي تفكير مش محدود وماشيه بكسر ف الناس وبتملك فيهم عشان معاك سلطان ومال 
جاسر بغضب واقترب منها : انا شايف انك نسيتي نفسك اوي قومي غوري من وشي اعملي الاكل 
نور بخوف : حاضر وذهبت للمطبخ 
جلس جاسر بارهاق ع الكرسي وارجع لرأسه للخلف مغمضا عيناه ....
فلاش باااك 
جاسر : ماما انا مش بحب عمو علي ده 
مني : ليه يا حبيبي دا بيحبك اوي 
جاسر : لانه اخد مكان بابا يا ماما انا مش عاوزه انا عاوز بابا 
مني بشرود : بس ده احسن من بابا يا حبيبي 
جاسر بغضب طفولي : لا انا مش بحبه ومفيش حد احسن من بابا انا بكره يا ماما وجري من أمامها ذاهبا لجده 
بااااك
نور : الاكل جاهز 
جاسر بغضب : ياريت ميكنش زي خلقتك 
نور : الله يسامحك 
جاسر بغضب : انت كمان بتردي عليا واقترب ماسكا شعرها بقوة : انا بكرهك وبكره 
نور بوجع : بتكره مين 
جاسر بغضب : ابوك بكره وبكرهك وبكره اليوم اللي دخلتوا حياتنا ودمرتوها 
نور بدهشة : حيات مين اللي دمرناها 
جاسر ملقيا إياها بعيد : هاتيلي قهوة وغوري من وشي 
نور بكسرة حاضر 
جلس جاسر يسب ويلعن فيها وأبيها وبعد فترة دخلت عليه بالقهوة 
نور: القهوة 
جاسر ممسكا يدها وباليد الأخري ممسكا القهوة ويغضب سكبها ع يديها فصرخت بوجع 
نور: اااااه اي اللي عملته ده انت مجنون 
جاسر واقترب منها صافعا إياها : ده ميجيش نقطه ف اللي هتشوفيه مني 
نور ببكاء : منك لله وذهب تغسل يدها 
قطع غضب جاسر رنين هاتفه 
جاسر : ف اي 
المتصل : استاذ جاسر استاذ علي فاق بس حالته صعبة لازم العملية 
جاسر : تمام انا جاي 
جاءت نور بلهفة فقد سمعت اسم ابيها : بابا ..بابا فاق ؟
جاسر : اه وشكله هيودع لان محتاج عملية واكمل بكره وطبعا انتوا متملكوش تمنها 
نور بحزن : انا عاوزة اشوفه ارجوك يا جاسر وحياة أغلي حاجة عندك وزادت ف البكاء 
* لم ينكر أنه تحرك شي لأجلها بداخله فقال بسرعة 
جاسر : علي ما أنزل تكوني ورايا 
إجابته بسرعة : حاضر 
******"""" 
ف المستشفى
دخلت نور بدفعه قوية الي الحجرة ومن ورائيها جاسر 
علي بتعب ظاهر عليه : نور وحشتيني اوي يا حبيبتي 
نور ببكاء وانت كمان يا بابا وحشتني اوي 
جاسر ببردو : حمدالله ع السلامة يا عمي 
علي بود : الله يسلمك يا حبيبي 
وبعد فترة 
نور : انا هقوم اسأل الدكتور غ حالتك يا بابا 
وخرجت 
جاسر : بقولك يا عمي 
علي : نعم يا حبيبي 
جاسر. متعرفش واحدة اسمها مني صفوان ؟
علي : ياااه فكرتني بأعز الحبايب 
جاسر بغضب أخفاه : هي تقربلك ؟ 
علي : مني دي كان الضحكة الحلوة الي بملكها من حوالي ١٥ سنة اتجوزنا بس باباها كان رافض جوازنا وهي كانت متجوزة قبل كده بس جوزها كان تاجر سلاح ومات، لما عرفت قالتلي اول لما نتجوز هعملك توكيل بممتلكاتي تتصرف فيها وتحطها ف جمعية " الندي" عشان انا مش هصرف ع ابني من مال حرام وهنبدءها سوا من الصغر يا علي ،، انا فرحت اوي ووافقتها بس دايما الحلو مبيكملش يوم ما حطيت الفلوس ف الجمعية يوم ما أجبروني أطلقها ! ومسح دمعت فرت ع خده تليها أخري.....
جاسر بتوهان : صفوان الدمنهوري اللي اجبرك مش كده 
علي بدهشة : انت تعرفه ؟؟
جاسر : هبقي احكيلك يا عمي بس لما نشد حيلك كده .... انا هقوم اشوف نور 
****** 
نور : يعني اي يا دكتور 
الدكتور : يعني لو العمليه متعملتش ف خلال ٢٤ ساعة يابنتي مؤكد لازم يحصله حاجه 
نور ببكاء : لا لا ارجوك إن شاء الله يعملها 
خرج جاسر وجدها تبكي 
جاسر : يلا يا نور عشان نروح 
نور : طب هسلم ع بابا واجي وذهبت 
جاسر ممسكا هاتفه : احمد باشا 
احمد:, ازيك يا جاسر فينك يابني 
جاسر : ف شغل والله يا ابو حميد المهم عاوزة منك خدمة 
احمد : اؤمرني 
جاسر : جمعية اسمها الندي عاوزك تشوفلي تبرع بس قديم شوية باسم مني صفوان الدمنهوري 
احمد بدهشة : مش دي مامتك 
جاسر : اه يلا عشان مستعجل هستناك 
احمد : عنيا حاضر 
جاءت نور وركبت بجواره إلي أن وصلوا الي البيت 
نور : جااا س. ر
جاسر بغضب : عاوزة اي من زفت دلوقت 
نور : انا عاوزاك تعمل العملية ل بابا واكملت ببكاء ارجوك يا جاسر بابا هيروح مني 
جاسر : والمقابل 
نور : انا مش معايا حاجة 
جاسر : وانا مش بعمل حاجة بدون مقابل 
نور بجمود واقترب منه وشقت بلوزتها : خلاص اغتصبني يا جاسر مش ده اللي انت عاوزه !!

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زوجة الشيطان
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق