القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت الرابع 

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا


رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع 

#هروب بلا عوده 
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
محمود :طيب سلام يا ميار 
ايمان :اي ده كنت اديني اكلم ميار دي وحشاني اوي 
محمود :وأخوها مش وحشك تعالي بس ندخل جوا 
ايمان :هو احنا هنرجع مصر امتي 
محمود:هو انتي عايزه ترجعي مصر 
ايمان :لا بس انت اكيد وراك شغل وانا كمان 
محمود :وانتي اي تعالي بس نتكلم في الموضوع ده جوا 
وفي بيت مرينا 
جورج :خلاص الفرح هيكون الاحد الجاي 
مرينا :ها تمام 
جورج :مالك يا مرينا 
مرينا :طيب ما ناجل اسبوع 
جورج :لا يا مرينا 
مينا :المفروض نصبر لما تيجي ايمان 
جورج :ايمان ايمان ايمان هي ايمان دي عامله ليكم سحر فيه اي ايمان خالص راحت وراحت لحالها 
مينا :انا بتتكلم عنها كده ليه عالفكره مينفعش أن احنا نسبها لوحدها 
جورج :مرينا انا الوضع ده مش عجبني وانا يا مرينا بقولك اهو يا انا يا ايمان سلام
 مرينا :جورج يا جورج اصبر طيب نتكلم يووو
مينا:مرينا البنت دي وقفت جمبنا كتير 
مرينا :والبنت دي هاتنتني وبهدلتني وانا مقولتش لحد ولما كلمتها عملت ليا بلوك البنت دي جابت مديره اعمال غيري ولما كلمتها نفض لكلامي 
مينا :انتي مش ملاحظه ان كل ده حصل لما محمود دخل في حياتها 
مرينا :اشمعنا أنا وفقت قدام الكل علشانها 
مينا :انا مش هسيب ايمان 
مرينا :انت بدور علي مصلحتك علشان تقدر تبني مستقبلك 
مينا :انا كده اخس عليكي 
مرينا :يا مينا انسي ايمان بقي هي اصلا مش عايزه تعرفنا 
مينا :ده كلام خطيبك 
مرينا :لا ده الكلام الصح 
مينا :برحتك اتكلموا زي ما نتو عايزين انما انا مش هسيب ايمان 
وفي الاوتيل 
محمود:اي هتفضلي نايمه 
ايمان :مش عارفه مالي عالطول عايزه انام 
محمود :لا قومي بقي عايزين نخرج 
ايمان :اقولك علي حاجه انا اول مره احس اني مبسوطه اوي كده 
محمود :يااااه اخيرا سمعت كلمه حلوه مش كل حاجه ياسر ياسر 
ايمان :لا بجد انا مبسوطه معاك اكتر من ياسر كمان 
محمود :طيب يلا علشان احنا مسافرين بكره 
ايمان :اي ده بعد ما حبيت القاعده هنا عايزنا نمشي 
محمود :معلش عندي قضيه مهمه اوي ولازم نسافر 
ايمان:كده طيب 
محمود:اوعدك هجيبك هنا تاني 
ايمان :ماشي يا حبيبي وتاني يوم رجعوا مصر 
محمود :يااااه الفيلا كبيره اوي 
ايمان:انت اول مره تاخد بالك منها 
محمود :مكنتش بحب ابص فيها اوي لما كنت بجيلك 
ايمان :طيب يلا نطلع نرتاح 
محمود :لا نرتاح اي انا لازم اروح المكتب 
ايمان :بتهزر دلوقتي 
محمود :معلش مش هتاخر عليكي 
ايمان :طيب اروح الشركه بقي عقبال ما تيجي 
محمود :لا شركه اي اطلعي أرتاحي شويه
ايمان :لا لا انا كويسه هروح 
محمود :طيب هتيجي في عربيتي ولا هتروحي لوحدك 
ايمان :لا روح انت وانا هروح بعد ما اخد شاور 
محمود :طيب خدي بالك من نفسك وابقي طمنيني عليكي 
ايمان :حاضر يا حبيبي ومشي محمود 
وراحت ايمان الشركه 
اسماء :حمد لله على سلامتك يا استاذه ايمان 
ايمان :ازيك يا اسماء امال فين نفين 
اسماء : في مكتب حضرتك 
ايمان :لا والله ودخلت 
نفين :حمد لله علي سلامتك يا ايمان 
ايمان :ايمان هههههههههههه بعد اذنك كده وبعدين مش موجوده في مكتبك ليه 
نفين :علشان اكتر العملاء بيحبوا المظاهر وطبعا لازم نقعد هنا وكل الحسابات اللي انا عملتها موجوده في الورق ده 
ايمان :شكرا علي مجهودك يا نفين بس انا بحب اللي يسمع كلامي 
نفين : وانتي حضرتك قولتي حاجه وانا مش سمعتها 
ايمان :لا انا بعرفك بس 
نفين :وانا تحت امرك :العملاء الجدد برضه في الورق اللي قدام حضرتك 
ايمان :تمام هيبقي اراجع 
نفين :لازم نقعد معاه بعض علشان نرتب مع بعض كل حاجه 
ايمان :باذن الله
نفين :بعد اذنك وعدا شهر وفعلا نفين كانت ملتزمه جدا وقدرت في الشهر ده أنها تفيد الشركه 
ايمان :شكلي كنت ظالمه نفين دي 
اسماء :يعني هي فادت الشركه كتير 
ايمان :مالك فيكي اي 
اسماء : ابدا مافيش حاجه بس بحس أن الشركه شركتها 
ايمان :فعلا الطبع ده فيها 
اسماء :ربنا يهديها 
ايمان :المهم انا عايزكي بليل تيجي ليا الفيلا 
اسماء :انا اسفه بس انهارده صعب 
ايمان :لسه كده 
اسماء :انهارده فرح مرينا وانا هكون معاها من اول الكنيسه لحد القاعه 
ايمان :انتي بتتكلمي بجد انهارده فرحها 
اسماء :ايوه هو حضرتك مش جايه 
ايمان :مش عارفه بس هي مش قالت ليا 
اسماء :بس واثقه أنها هتكون فرحانه لو جيتي 
ايمان :طيب بلاش تقولي ليها علشان لو معرفتش اجي 
اسماء : حاضر بس باذن الله هتيجي 
ايمان :انشالله 
وروحت البيت وقررت انها مش هتروح واتصلت ب محمود 
ايمان :انت فين يا حوده 
محمود:معلش ورايا شغل كتير مش هقدر اجي 
ايمان :طيب انا مستنياك 
محمود :معلش يا ايمان نامي بقي وقفل السكه 
نفين :بجد مراتك دي رخمه اوي
محمود:بس فلوسها كتير 
نفين :انت بتعمل اي 
محمود  :بلبس هدومي
نفين :مش قولت مش هتروح 
محمود:ورايا كذه مشوار لازم اعملهم 
نفين :من غيري 
محمود:نفين مش كل مشوار لازم اقولك عليه سلام وراحت ايمان فرح مرينا 
اسماء :كنت متاكده انك جايه 
ايمان:مبروك يا مرينا 
مرينا :لا بجد انتي هنا مش مصدقه عيني 
ايمان :وحشتني اوي والله العظيم 
جورج :قام واتصل بمحمود 
محمود:خير يا عريس انا جاي اهو 
جورج :مراتك هنا ده اللي اتفقنا عليه انا قولتك عايز تبعد مرينا عنها 
محمود :والله ما اعرف انها جايه 
جورج :مش  عارف تحكم علي مراتك 
محمود:انا جاي حلا وراح لقاه ايمان عامله ترقص مع مرينا 
ايمان :محمود انت عرفت منين اني هنا 
محمود :اتفضلي قدامي وخدها من أيدها قدام الناس 
ايمان :اوعي ايدي انت ازاي تمسك ايدي كده قدام الناس 
محمود :لما تكوني مش متربيه 
ايمان :الزم حدودك يا محمود 
محمود :ضربها بالقلم انتي ليكي عين تعلي صوتك 

يُتبع ..

reaction:

تعليقات