القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببته رغم عقله الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

 رواية احببته رغم عقله الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

رواية احببته رغم عقله البارت الرابع 

رواية احببته رغم عقله الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير


رواية احببته رغم عقله الجزء الرابع 

#البارت الرابع
#احببته رغم عقله💙
طلعت وفتحت الباب ووقفت مكاني لما لقيته بشرب ويسكي!!
_أحمممد انت بتعمل اي؟
=م مش بعمل حاجه
_طلع الي ورا ضهرك
=..
_لو سمحت طلع الي ورا ضهرك
طلع الكوبايه قدامي وانا ربعت ايدي وبصتله وهو كان حاطط وشه في الأرض
_ينفع كده؟
=صحابي هما الي..
_بردو صحابك!! صحابك ناس مش كويسه معتش تعرفهم تاني
=..
خد نفس_وبعدين الحاجات دي حرام يا أحمد، عاوز تغضب ربنا يعنيي؟
=اخر مره والله، بس متقوليش لبابا
_متخافش مش هقوله بس توعدني انك متشربش تاني، انا عارفه انها اول مره
=اوعدك
ابتسمت وخد منه الكوبايه ورميت الي فيها
_تسمح برا؟
=هو انتي كل لما تشوفي وشي تقولي كده؟
_معلش هغير هدومييي
=..
_يبني اطلع خمس دقايق وخش
=هطلع هطلع
طلع وانا فكيت الطرحه لقيته دخل تان
_أحمممد!!
=..
_مش قولتلك هغير؟
=..
_يبنييي!!
=..
_متنطق حسسني انك حي طيب 
=شكلك حلو اوي بشعرك
بصيت في المرايا وبعدين بصتله
_متشكرين يسيدي
=العفو يحلوه
خد الفون بتاعه وطلع، هو شكل راجل بس تصرفات طفل، بس احلى حاجه فيه حنيته وضحكته، يمكن مشوفتش حد برئ كده وقادر يضحك عليا بنظره من عيونه بالله مينفع الي بيحصل دا
نديتله وكنت غيرت ولبست بيجامه
_حلوه دي؟
=ايوه حاجه سكره
_روح يشيخ الله يكرمك
=نعممم!!
_يسترك؟
=..
_هسكت هسكت
جه قعد جمبي على السرير وكان ماسك فونه
_جاوبني بصراحه بنخوني دلوقت ازاي؟
=بخونك اي، هو انا عارف غيرك؟
_امال ماسك فونك لي، اقفله نتكلم سوا
قفله واستربع وحط ايده الاتنين على خده، لعبت في شعره
_والله انت قمر
=وانتي كمان
_ربنا يخليك، ها؟
=ها اي؟
_اتكلم
=انتي عندك كام سنه؟
_23
=ايه؟ أكبر مني!! مش باين عليكي
ابتسمت_اكبر منك اه
=واتجوزتيني لي؟
_عشان انت انسان طيب وكويس
=مش بتحبيني يعني؟
_لا ازاي بحبك طبعا، مش انت جوزي وشويه وهتبقى صاحبي باين
=لو بقينا صحاب ف انتي هتبقي اجمل واحده صحبتها
ابتسمت_طب انا بحب صاحبي ميعرفش بنات غيري ويصاحب الكويسين مش الي ماشي معاهم دول
=والله يمريم معدت بكلم بنات وصحابي هبعد عنهم حاضر
_يبقى احنا صحاب من دلوقت
=طب اي؟
_ايه!!
=انا بحضن صحابي الجداد على فكره
_الطموح حلو
ضحك وفتح درعاته، مش عارفه لي روحت نحيته وبقيت في حضنه، حضنه دافي وجميل، يمكن دا احلى حضنه اتحضنته في حياتي
بعد عني وهو مبتسم
_تعرفي، انا كمان حبيتك
=انا اتحب اصلا
_النرجسيه وخداكي بعيد
=ربنا يكرمك يبني والله، ممكن بقى صاحبتك تطلب منك طلب؟
_اي طلب
قومت من مكاني ورجعته تان
_ممكن تاخد العلاج دا
=طعمه وحش يمريم ومر اوي
_عشان خاطري انا، وهجيب عصير نشربه بعدها، اجيبلك مانجا؟
=اشطا مدام مانجا فماشيي
خد العلاج وجبت العصير وفضلنا نتكلم، نتكلم كتير اوي، كنت كل لما اتكلم بتلقائيه يضحك، ضحكته يجماعه اقسم بالله ألطف مفيه
نمنا من غير منحس، صحيت الصبح لقيته جمبي، يمكن من اكتر الحاجات الي كان نفسي فيها انه يبقى لطيف، ازاي أساعده يتعالج من حاجه جميله كده!!
خرجت من الاوضه ونزلت تحت
_كوثر
=نعم يهانم، الفطار هيجهز حالا
_لا لا، عوزاكي تاخدي اجازه النهارده، وخدي دول خليهم معاكي
=ربنا يخليكي يست هانم
_قولي مريم احنا قريبين في السن
=حاضر يمريم، شكرا اوي
_العفو
مشيت وانا دخلت المطبخ وعملت فطار، وربي يبخت بيا يبنيي
طلعت وانا ماسكه الصنيه
_الاستاذ الي لسه مصحاش
=صحيت اهو، هو انا هشوف القمر دا كل يوم على الصبح كده؟
_لا بتتطور المعاكسه عجبتني
ضحكنا وفطرنا سوا
_هو دا اكل كوثر؟
=لا، أكليي
_تسلم ايدك
=الله يسلمك
_مترديش تاني بقى
معروف عني اني مش بحب اتكلم كتير بس معاه ما شاء الله لكاكه، عرفت عنه كل حاجه، حتى أسراره، على طول بيقولي اني اكتر واحده بيستريح معاها في الكلام، بيتكلم معايا من غير خوف، من غير تظبيط في الكلام، بيتكلم على طول وبس، منكرش انه اول حد دخل قلبي الي كنت قافله عليه بقفل وحالفه ميفتح الا للي يحبه ويطمنله، واتفتح لأحمد، مهما كانت حالته بس انا حبيته
_راحه فين؟
=مش هقولك
_مريم انا لو سألتك تاني هتقوليلي عادي
=اي دا في اي
_راحه فين يمريوم؟
=راحه للدكتور
_هاجي معاكي
=كان على عيني
_يبقى هطلع البس وأجيلك
خد مني صفات كتير، زي الحاجه وعكسها والتطنيش ل اي حاجت تضايقه، وبعد عن صحابه، بقيت انا كل صحابه ودي حاجه مفرحاني أوي عشان انا مش هأذيه وعمري مهضره
_أنا جاهز
=حلو اوي الطقم دا
_منا لبسته عشان بتحبيه
ابتسمت=يبقى نمشي عشان اتثبت
سوقت العربيه وروحت للدكتور
_ممكن تستناني هنا؟ 
=هدخل معاكي
_أنا جبتك معايا عشان متزعلش، اقعد استناني عشان مزعلش، وهعزمك على مانجا
=انا اصلا بحب استنى برا
ضحكت ودخلت للدكتور
_اهلا يدكتور، هو أحمد حالته مش بتتحسن لي؟ مع اني بديله العلاج في مواعيده، بقالي شهرين بس مفيش اي تحسن!!
=للأسف يا مريم
_للأسف اي!!
=احمد لازم يعمل عمليه في المخ، العلاج مش هيجيب معاه اي استجابه
_أيههه!!!!

يُتبع ..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببته رغم عقله)
reaction:

تعليقات