القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بهية والبلطجي الفصل الثالث 3 بقلم إسراء إبراهيم

 رواية بهية والبلطجي الفصل الثالث 3 بقلم إسراء إبراهيم

رواية بهية والبلطجي البارت الثالث

رواية بهية والبلطجي الفصل الثالث 3 بقلم إسراء إبراهيم


رواية بهية والبلطجي الجزء الثالث

البارت التالت
حسن لسه رايح يضرب خلف بوكس لقي ماية غسيل انقلبت عليه
حسن عينه احمرت وبغضب بص لفوق يشوف مين ولقي
بنت جارتهم اسمها سلوى وفي ايدها الطبق اللي كان فيه المايهesraaibrahim
حسن: نهارك زي وشك يا سلوى وهطلع اجيبك وأمسح بوشك الشارع
بوظتيلي هدوم العيد يا بقرة ياللي متعرفيش تعملي حاجة عدلة
سلوى بردح: جرا يا حسن مش كانوا شوية مايه وبعدين ياخويا حد قالك اقف تحت بيتنا وأنت شايف إني ناشره الغسيل
فأكيد هقلب ميته في الشارع
حسن: وأنتي اتعميتي في عينك دي مش تبصي تشوفي مين
لو مسكتك مش هسيبك
سلوى بدلع: وأنا مش عايزاك تسيبني يا حسونة عايزاك تفضل متمسك فيا
حسن: من عنيا امسكك بس وهشلفط وشك واقطع لحمك وارميه للكلاب اللي هناك دول
خلف واقف بملل يتفرج عليهم: ما تخلصوا أم المسرحية دي وهات ياعم 200 جنيه خليني امشي
وابقا اتخانق معاها براحتكesraaibrahim
حسن بصله وبص عالارض وجاب طوبة وخبطها في خلف
وخلف طلع يجري منه
سلوى: براحة عالواد ياخويا أنت مبلطلج عالكل كده ليه بس برضوا عجبني يا حس
حسن: ما تبطلي مياصة يابت أنتي واتكلمي عدل وجع في بوقك وقطع لسانك
سلوى بردح: لا بص يا حبيبي الصياعة دي مش عليا والشبحنة دي وأنت واد صايع كده
حسن: العيلة اللي مفيهاش صايع حقه ضايع
سلوى:.طب واللي مفيهاش حرامي يبقى ايهesraaibrahim
حسن: لا دي معرفهاش بقا وبعدين أنتي مالك
سلوى:.أنت مالي وحالي يا قلبي
حسن: وجع في قلبك يا بعيدة أنتي عارفة أنا كان زماني طلعتلك وعملتلك عبرة للشارع بس أنا عامل احترام لأهلك
سلوى: طول عمرك جدع ومحترم والله طب مش ناوي تحن عليا وتيجي تطلب إيدك
حسن: اطلب إيدك لعزرائيل يا شيخة
سلوى: أنا مش عارفة أنت مش طايقني ليه إنما البت اللي كنت واقف معها دي من شوية كلامها زي العسل على قلبك ياخويا
وهى بهية وفعلا غبية كده فيها زيادة عنها
حسن: أنا مرضاش ابصلك أصلا ولا أرضى اتجوزك واللي بتتكلمي عنها دي الفرق ما بينكواesraaibrahim
إنها جواها برائة وطيبة وحنية ومحترمة
وسابها ومشي وسلوى عنيها دمعت ودمعتها نزلت
أمها نادت عليها مسحت الدمعة اللي نزلت ودخلت ليها هما أصلا ساكنين في الدور الأول بس البيت ليه بلكونة 
عند إسراء وبهية وصلوا الملاهي وقعدوا يستريحوا من الجري
إسراء: إيه يا دنيا يا عنادية عليا ليه مستقوية
شخص من وراها: مالك ومالها يا فقرية دا محلتهاش غير حب وحنية
إسراء وبهية بصوا للشخص اللي وقف قدامهم
إسراء برفعة حاجب: خير ياخ وأنت إيه اللي دخلك في كلامنا
سيف: طب نتعرف الأول أنا اسمي سيف وأنتي والقمر اللي معكي اسمكوا إيه
إسراء: ألعب باليه
بهية:.قلبظ بجنيه وشيبسي وكراتيه
سيف بص لبهية وقال انتي قمر اوي وعسل مش زي ناس وبص لاسراء
إسراء:.مالها الناس إللي بتتكلم عنها يا عنيا
سيف:.بتتقل عليا أوي يا جميل بس من حقك
وأنا بحب كده أوي على فكرة يا مانجايا
إسراء: ما تخف حك يالا واتلم كده بدل ما اربيك ولا اجيبلك اللي اربيك يا روح أمك
سيف:.هتجبيلي مين يعني مبخفش على فكرة من حد
قولي بقا اسمك إيه ونتعرف
إسراء: وأنا مبتعرفش على ولاد قالبة على إناث
بهية: بس أنا بتعرف على ولاد إناث على فكرة أنا بهية يا باشا
سيف: أحلى بهية يا سكرة ومد ايده يسلم عليها وبهية رايحة تمد ايدها ليه إسراء مسكتها وزقتها لورا
وبصت لسيف وقالت مبتسلمشesraaibrahim
سيف بصلها وقال خلاص سلمي أنتي عليا وقولي اسمك إيه
بهية واندفاع اسمها إسراء 
سيف: إسراء حلو أوي ومد ايده يسلم عليها
إسراء: مبسلمش على ذكور إلا لو فاكر نفسه سوسن
سيف وشه احمر وقال أنتي قد الكلام ده
بهية بضحك: لا هى أكبر منه بسنتين تلاتة
سيف كان رايح يشد إيد إسراء عشان يمسكها ولكن جه
 شخص فجأة ومسك إيد سيف ولوا دراعه وخد بوكس🙂
يا ترى مين الشخص ده أكيد هيكون فيه حد هيعرف مين الشخص ده
ياترى هتتوقعوه ولا لأ قولوا مين ده في الكومنت 

يُتبع ..

reaction:

تعليقات