رواية مخطتفي الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

 رواية مخطتفي الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية مخطتفي البارت الاول

رواية مخطتفي الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد


رواية مخطتفي الجزء الأول 

حسيت بصدمه اه والله صدمه اصل عمرو ما بصلي حته الجامعه كانو بيقولو بيحب بنت تانيه فجأه وبدون مقدمات اعرف ان اتقدملي.
"جي تتقدم وتتجوزني"
_اه.
"اي البرود الداخلي دا يعم انت عمرك ما بصيت ف وشي"
_ول هبص.
" نعم"
_انتي فكره هتجوزك عشان سود عيونك، لا انا هتجوزك عشان حاجه تانيه.
قمت وقفت "انت اتجننت يلاه ول اي لا وبجح مجنون بجح غور مفيش بنات للجواز"
_خلصتي، تمام الجواز الخميس الجي ال هو كمان يومين بموفقتك او لا هنتجوز.
قام وقف وخرج وسبني وقفه مصدومة
دخل بابا.
_موفقه اكيد.
"لاا دا مريض مستحيل اتجوز مريض"
_اسر بيه مريض اتهبلتي ف نفوخك.
"لا متقولش اداك كام كتير كدا لا "
لقيت قلم ثلاثي الابعادعلي خلقتي
_اظاهر دلعتك كتير ودا ال هتتجوزيه يرحمه غصب بكيفك بقى هتتجوزيه.
قمت وانا متعصبه
"انا هموت أحلامي بخخ ينيره بخخ الدكتور بتاعي يتقدملي "
_اي دا دكتور مين.
" دكتور أسر ينيره هتجلط والله هتجلط "
_بس دا بيحب بنت بقالو سنين.
بدموع "لا ملقاش غيري انا ويجي يتقدم اه يحصرت قلبي"
_رحمه اهدي هنتصرف.
قفلت معها ونمت من كتر العياط بس كان لازم انزل الجامعه عشان القى حل لو فضلت كدا هدبس. 
بصتلها بهمس" جبتي المعلومات." 
_كلو فل ال فل يبص. 
" عندو اخت طب وانا مالي دا البنت ال ملزقه دي مش دي ال ف أولى وبطلت تيجي من الترم ال فات "
لقيتو يقرب عليا اتنفضت. 
_احم صباح الخير. 
نيرة بتوتر _صباح الخير يادكتور. 
بصلي _عاوزك يحببتي. 
انا حسيت بكهربه عرفنها حاجه كدا قرصتني دا متوحد يجدعان والله متوحد. 
نيره بحرج _احم انا هروح اجيب قهوه باي يرحمه. 
" يبت استنى متسبنيش لوحدي "
لقيتو قرب جنب ودني بهمس_متخفيش مش هكلك. 
"عاوز اي" 
-انا قولت ل عم غفران اني هخدك عشان الفستان. 
"يا ضنايا الفستان ومين قالك اني عاوزه البس فستان" 
_لو معدلتيش لسانك هقطعو. 
"ول تقدر تعمل حاجه ول اقولك ال يتجوز وحده غصب يبقى يعم اي حاجة "
لقيت مسك دراعي _متختبريش صبري عليكي. 
وشدني ووسط الجماعه والحمجمات والهمس. 
البنت _مش دا دكتور أسر ال كان بيحب نسرين. 
البنت التانيه _نسرين مين راحت عليها شكلو بيغير فيهم وباين انها خطفتو اهي. 
وقفت وبصبت للبنت بغضب" اوعي ايدي يغبي "
وجربت على البنت احبها من شعرها" مالك يا ام صرم انتي اي يختي مشفتيش تربيه انا اربيكي" 
البنت بصريخ"ابعدو المتوحشة دي عني" 
لقيتو جه شدني من فوقيها "ابعد مفشفتش غلي ف بنت الصرمه دي سبني عليها " 
بغضب "انا خطافه يا كلبه دا انا هوريكي سسبني هقتلها اشفي غليلي" 
لقيتو زقني جوه العربيه _اهممدي بقى يشخه انا اي الوقعه دي.
بعد خمس دقيق.
_انزلي.
"نعم هنا"
_انزليببي.
فعلا نزلت ومشينا حته كدا وبعدها دخلنا اتليه فخم اوي اوي.
_لو سمحت الفستان بتاع اسر الحديدي.
الست بترجيب_اهلا اهلا أسر بيه جاهز جوه..
خلت الست ومشينا ورها _بس ياباشا  انت مقولتش انها محجبه..
ابتسم ببرود _طلعي بره عشان تقيسو وبعد كدا ال ميخصكش متدخلش فيه. 
بصلي بعد ما قعد _البسي دا. 
"انت عبيط ف مخك اي البسي دا دا عريان مش وكله معاك طرحتي ول اي" 
كور ايدو _صبرك يارب انتي لو طولتي لسانك تاني اترحمي علي نفسك. 
مسكت الفستان ودخلت قبل ما ادخل _خدي الكيس دا فيه طرحه و هتلقي كل مستلزمات الفستان. 
مسكتها ودخلت فعلا. 
بعد ساعه من ظبط الطرحه والفستان العملاق.. 
خرجت مش هنكر اني كنت مبسوطه بالفستان بس كل ال شفتو نظرات برود وبس برود بطريقه مميته،ابسمتي راحت
جه يوم كتب الكتاب. 
"نيره هموت والله هموت لو اتجوزتو دا كمان بيقول كتب كتاب ف الفيلا عندهم" 
_بصي عندي حل واحد. 
"اي انطقي" 
_اهربي. 
دخلت فستاني ال كان تقيل تقل بطريقه تشل يجدع لقيت نظرات غريب من كل ال حوليا. 
اختو بعدت عني تجنبت حته تسلم وجعت ل ورى فجأة لقيت المنور اطفي 
وحد بيمسك ايدي ورش حاجه ف وشي. 
بعد ساعه. 
كنت ف عربيه على الطريق صحراء اتنفضت "انا فين" 
ابتسمت ب اتساع وانا ببص حوليا "اتخطفت يالهوي الحمدلله والشكر لله شكرا بجد انك خطفتني يا استاذ حرامي" 
بصلي ببرود _انتي مجنونه؟ 
"لا بس انا مش مصدقه اني خلصت من العبيط التاني الفستان دا تقيل اوي لو سمحت" 
بصلي بوقاحه "اقلعيه" 
"اي قلت الأدب دي ول عشان سكت انك خطفتني نزلناااااييييي" 
وبدأت اصوت. 
لقيتو وقف العربيه وبصلي كدا نظره تخوف انا اتنفضت كدا ال هو هيقتلني ول اي. 
بهدؤ "انزلي" 
بصدمه" بجد امشي وكدا شكرا جدا "
لسه بنزل لقيتو حط المسدس على راسي" انا مش ناقص رغي لو مقفلتيش بقولك هقتلك "
بلعت ريقي" خلصه اكيد "
بعد ربع ساعه. 
" احم انا جعانه اوي اوي دي مش اخلاق خطفين وكدا" 
لقيتو بيقف. 
"انزلي" 
بتوتر"لا يزميلي انت ضحكت عليا من شويه فكرني هنزل "
ببرود " انز لييييييي"
أنزلت فعلا بصيت حوليا انا لي حسه اني ف صحرا. 
" قدامي "
الفستان كان تقيل بغباء اوف كل ام افتكر الحيوان التاني اخد نفس ان ربنا انقظني بس ف حيوان اكبر 
دخلنا بيت كبير كدا. 
قربت  ست كبيرة "كلو جاهز تحت امرك "
ادها نظره بارده" تمم يفضيله، خد الهانم ف الجناح الغربي" 
ابتسمت بسساجه "اي دا جناح دا ذي التلفزيون كدا لالا" 
فضيلة كتمت ضحكتها
بص ل فضيلة "خديها واقفلي عليها وهتلها حاجه غير القرف ال لبسها دا" 
بصتلو بفضول وهي مسكت ايدي وورتني فعلا الاوضي انا مش فهمه لي واحد عاوز يتجوز ني مش بيحبني والتاني يخطفني من يوم فرحي ل برضو مش عاوزها يربي. 
بصيت للوضي انا ممكن اهرب بس هروح فين ارجع ل بابا ول ارجع ل عريس الشوم خدت نفس وانا بدور علي الحمام انا محتاجه استرخي. 
دخلت فعلا وبدأت احط جسمي بعد طبعا ما قلعت الفستان. 
ابتسمت بسترخاء وانا مش فهمه اي حاجه من ال بتحصل. 
خرجت وانا حسه بغبائي انا مش معايا لبس لفيت فوطه وخرجت لقيت لبس على السرير وطرحه كمان لبستهم كان فستان وطرحه. 
حطيت الفستان قدامي "هو ال حصل دا الصح ول الغلط اتخطف يوم فرحي وكمان حبيبت أسر تختفي برضو في سر" 
سمعت خبطت اتنفضت روحت نحيت الباب "الاكل يا هانم" 
دخلتلي فعلا الاكل "ممكن تكلي معايا مش بعرف اكل لوحدي" 
فضيله"مش هينفع يا هانم وكمان انا لسه وكله" 
ابتسمت"اسمي رحمه مش هانم" 
قبلتني ب ابتسامة 
سمعت صوتو وهو جي وبعدها شد كرسي وقعد وبداء ياكل من غير وله كلمه وانا كمان كلت من غير ما اديلو اهتمام لحد ما خلصت ووقفت وكنت دخله على الحمام بس سمعت صوتو. 
" حبتيه سؤال غريب مع ان شفت فرحتك ام خطفتك حته محولتيش تهربي مني "
بصتلو وانا حسه اني تايه ف الحكايه "كان هيتجوزني غصب، معنديش  مكان عشان اهرب منك وأرحو ٠"
كان باصص ف الاكل "عرفه ختك منو لي" 
لقيتو وقف وقرب خطوات مني بنظره غريب كان بيقرب وانا برجع لوره لحد ما لزقت ف الحيطه" عشان انتقم "
قال كلمتو وهو بيهمس جنب وداني وبعد انسحب  مشي. 
جه اليل وانا مش قدره افكر كل ال بفكر فيه لي لي سمعت صوت صريخ كان حد بيخنق حد قمت وانا بقرب من الصوت. 
فتحت باب اوضي وفضلت مشية ف الممر لحد ما الصوت بداء يلعي وصوت الصويت يعلي ويعلي حطيت ايدي على الباب
ولسه بفتح 
يتبع 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-