القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

 رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

رواية جواز حب وجواز مصلحه البارت الأول

رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا


رواية جواز حب وجواز مصلحه الجزء الأول 

#جواز حب وجواز مصلحه
#الحلقه الأولي 
#بقلم دوداا حوده
ميار :اميره يلا شويه لان لازم اروح لماما اكلها 
اميره :دي لو مامتك مش هتعملي كده 
ميار :انتي عارفه أن ماما ميته وحماتي بحبها جدا والله 
اميره ،:انتي بنت اصول يا ميار 
ميار :اي الدراما دي يلا بينا 
اميره :استني هنا هو انا هاجي معاكي 
ميار :اعمليهم عليا يا بنت ده انتي هتموتي وتشوفي محمد 
اميره :انا خالص 
ميار :يابت طيب يلا 
اميره :انا عمري ما شوفت جوزك بس حاسه ان نفس شخصيه محمد صح اخو صح 
ميار :خلاص والله انا بحس أن محمد حنيه الدنيا فيه 
اميره :ليه هو عماد مش حنين 
ميار :مش عارفه ساعت بحس أنه متجوزني بس علشان خاطر انا يتيمه مليش أهل وساعت احس انه بيحبني 
اميره :هو انتي ليه يا ميار مش بتسافري معاه 
ميار :هو مش عايز بيقولي المصاريف هناك غاليه 
اميره :حبيبتي ربنا يجيبه بالسلامه ويسعدك 
ميار :وبجد يخليكي ليا انا بحس انك طيبه اوي وبتحبني من قلبك 
اميره :لا خالص انا عرفاكي بس علشان اعرف ادخل بيتكم وأشوف محمد 
ميار :اه يا واطيه 
اميره : هههههههههههه بهزر والله يابنتي يلا بينا 
ميار :يلا يا حبيبتي هنعمل غدا اي انهارده 
اميره :مش عارفه تعالي ونشوف حماتي عايزه اي 
ميار :الله حماتي طيب يا ستي والله ده انا افرح لما تكوني سلفتي 
اميره :حبيبتي والله 
وفي بيت ام عماد كانت بتكلمه في التلفون 
عماد :والله وانتي وحشاني اوي يا ماما 
الام :وانت كمان اخس عليك يا عماد بقالك ٣سنين منزلتش مره 
عماد :اعمل اي يا امي غصب عني والله 
الام :يابني مراتك ليها حق عليك برضه 
عماد :مهو انا مش بحب انزل علشانها 
الام :برضه يا عماد مانت اتجوزت اللي بتحبها ميار ليها حق برضه أنها تقعد معاك 
عماد :انا نازل الاسبوع الجاي يا ماما 
الام :بتتكلم بجد 
عماد :ايوه يا حبيبتي خدي جيجي عايزه تسلم عليكي 
الام :اي يا محمد عايز اخوك خد اخوك اهو 
عماد :ماما يا ماما ينفع كده بصوت واطي 
محمد:بدبسني ماشي الو ايوه يا عماد وحشني 
عماد :وانت كمان اخبارك اي يا حبيبي 
محمد :نقصنا نشوفك 
عماد :خلاص الاسبوع الجاي فين ماما 
محمد: محمد اصل ميار جت وبتفتح ليها 
عماد :اه طيب سلام بقي 
محمد:مش هتكلم مراتك 
عماد :لا بعدين بقي وقفل السكه 
الام :قالك لا صح 
محمد:والله العظيم حرام عليكي انتي ظالمه البت دي اوي 
الام :عايزني اعمل اي يعني 
محمد:مكنش ينفع انه يتجوز وحده مش بيحبها 
الام :كانت صعبانه عليا ان ملهاش حد وقولت يمكن يحبها بعد الجواز 
محمد:ابنك اتجوزها مصلحه علشان تبيع بيت ابوها ويسافر ويتجوز اللي بيحبها 
الام :طيب وطي صوتك ميار طالعه 
ودخلت ميار 
ميار :مساء الخير يا ماما 
الام :,حبيبتي مساء الخير تعالي 
اميره :مساء الخير 
الام :تعالي يا اميره اي ده كله 
ميار :اميره قالت لازم نعمل محشي علشان محمد بيحبه 
اميره :لا طبعا انا قولت كلنا بنحبه 
الام : هههههههههههه ماشي عندي ليكي خبر حلو 
ميار :متقوليش عماد هيكلمني 
الام :لا جاي الاسبوع الجاي 
ميار :جاي فين هنا مصر بتتكلمي بجد 😍❤️
الام:اه والله واتصل وكان زعلان كان نفسه يكلمك بس تلفونك كان مقفول 
ميار :لا اكيد شبكه بس ياخساره ده صوته وحشني اوي 
محمد :انا قائم انام 
اميره :والأكل 
محمد: بطلت اكل محشي ني لما الاكل يخلص صحني يا ماما 
الام :حاضر 
وفي شقه عماد 
جيجي : برده امك ما كانتش عايزه تكلمني صح
عماد : لا يا روحي والله ميار كانت طالعه وهي قفلت عشان انا مش عايزه اكلمها
جيجي : انا عارفه ان امك مش بتحبني من ايام الجامعه
عماد : ليه بتقولي كده بس
جيجي : مراتك رسم عليها دور الحنيه ودور البنت الوفيه وهي مش بتحبني
عماد : حبيبتي اوعدك اني هاتصل بالليل واكيد هتكلمك بس ميار تروح الشقه
جيجي : لا هو انا ما قلتش لك انا نازله مصر معاك 
عماد : نازله فين يا جيجي انا شهر بالكثير وهرجع
جيجي : انا هانزل معك ومراتك لازم تعرف ان انت متجوز
عماد : جي جي انتي اتجننتي صح
جيجي: لا والله باتكلم بجد و لو ما عملتش كده هطلقك اختار مراتك تعرف ولا انا أطلق 
يتبع 

reaction:

تعليقات