القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور والحياة الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة البارت الثامن

 
رواية نور والحياة الفصل الثامن 8 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة الجزء الثامن 

الفصل الثامن 💞
.
💞💞 نور والحياه

. ........✍✍ بقلم جوري محمد

خرجت جميله من المستشفى معها نور ومحمد ابنها

نور. مرات عمي انا عايزة اروح البيت عند بابا انا هقعد هناك

جميلة.. لا يا حبيبتي انت هتقعدي عندي لحد ما ترجعي بالسلامه وصحتك حلو وما تخافيش يا ستي حضرنا اوضه لمحمد باباك عشان هيقعد معنا وبعد ما تخفي اعملي اللي انت عايزاه

محمد.. ما ترديش يا نور انت عارفه جميله لما بتحط حاجه في دماغها

نور . طب يلا يا ستي عشان انا دماغي وجعاني

محمد سلامتك يا نور

نور. ده من امتى ده بقى

محمد. يعني يا بنتي مش عاجبك ابقى حلوه لا بقى هههه

نور. بس على الله ما تقلبش ثاني وروحوا البيت

ونورا دخلت اوضتها هرتاح شويه

و عدت الايام وبدات نور صحتها تتحسن و المعامله بتاعه محمد يبقى كويسه وباين انها كلها حب ومشاعر

محمد بصي بقى يا مصطفى يا اخويا انا هاخذ نور وهنرجع الشقه بتاعتي

مصطفى ليه بقى يا عم

محمد...عشان ترتاح مني شويه وانا هابقى اجي كل فتره وانتم ابقوا تعالوا

مصطفى بصي بقى يا محمد نور هتيجي تقعد طول النهار هنا وبعد كده روحوا علي النوم انا ما اقدرش ابعد عن نور خالص هي مش بنتك انت بس دي بنتي انا كمان عاجبك ولا مش عاجبك ولاما لكش بنات عندي هههه لا

محمد..وعلى ايه خلاص ماشي

نور. ودخلت نور خلاص ماشي على ايه الاتفاق على مين مصطفى رح عمها شديد ايديها وقعدها على رجليه

مصطفى بنتفق علي احلى حاجه في حياتنا عرفت

نور. عرفت انا طبعا يا درش

محمد ابو نور بلاش الغرور ده يا نور

نورطب انت ايه رايك يا درش لي حق ولا لا

مصطفى ل حق ان ما كنتيش تدلعي علينا هتدلع على مين

احمد علي انا انا ابوها الروحي صح يا نور

نور. صح يا ابو حميد

احمد. البنت ساعات بتقلب علي عبده القهوجي

مصطفى ادام جبته سيره القهوه بقى قومي يا نور اعملي فنجان قهوه انا بس .مش محمد ولا احمد

نور طب معلش يا مصطفى هاعمل لهم معك المره دي بس م

مصطفى دائما بتلعبي على الوتر الحساس ما اقدرش ارفض لك طلب اعملي لهم يا ست

نور. قلبك طيب يا درش

وعدت ايام والحياه مستقره لحد ما جاء الجد زياره

نور. جدي حبيبي بقى كده ما جيتش تشوفني بقى لك 15 يوم

الجد. كل يوم باشوفك وانت بتكلميني على النت

نور. لا ما ينفعش برده انا زعلانه منك

الجد طيب وراضيك ازاي بقى

نور شوف بقى انت ترضى بايه

الجد . انا عارف يا ستي ينفع شيك بعشره

نور...ده عايزه الطلب

الجد. لو اعرف بس انت بتودي الفلوس دي فين ده انت يا بنت الفلوس اللي بتاخديها لوحوشتيها هتبقى اغني واحده فينا
نور. طب ما انا هابقى اغني واحده فيكم البنك بتاعي بيدي فوائد كثير قوي

الجد. طب ما تقولي لي على واحنا نحط فلوسنا فيه

الجد. المهم ما فيش لجدو حاجه حلوه كده

نور من عيني يا دومي

الجد.. لا من ايديك وما تنسيش

نور. عارفه عارفه الرقاق والمكرونه بشاميل

الجد ماشي يا نور فين باباك و مصطفى

نور. .زمانهم جايين

الجد.. يا ريت تتصلي بي احمد وخليه يجيء هو كمان يتغدى معي

نور . ماشي يا ادهم

وجاء وقت الغداء ومحمد رجع من ماموريه بتاعته وتغدوا كلهم وقعدوا يتكلموا في الصالون

الجد بصوا بقى نور متقدملها اولاد عمها وانا مش هاقدر اختار حد فيهم عشان الثاني ما يزعل ف صاحبه القرار هي نور
وهنا دخلت نور

جدها تعالى يا نور يا ترى بقى يا ستي تختاري مين

نور. في ايه يا جدي

الجد. ولاده عمك طالبين ايديك

احمد ساكت

ومحمد قام من مكانه تختاري مين يا نور قولي لجده هههههههه ..يا جدي انا ونور متجوزين عرفي من زمان وكنت مستنيها لم.تكبر. علشان نكتب رسمي

الجد انت بتقول ايه

محمد. باقول الحقيقه والعقد كمان مسجله في الشهر العقاري

نور. ما حصلش الكلام ده والله يا جدي ما حصل انت مجنون

محمد هاوريكم العقد و دخل جوه وجاب فعلا العقد

الجد. احكي لي بقى اللي حصل ا امتى كتبت العقد ده

محمد انا مش هكذب عليكم نور ما تعرفش حاجه بس الامضاء بتاعتها صحيحه في يوم وهي عندها 16 سنه كانت قاعده بتلعب و بتهرج هي والبنات و بيتريقوا على امضاء بعض فا نور مضيت على ورقه بيضاء وانا اخذت الورقه وعملت عليها العقد العرفي عيب عليكم انا ظابط

مصطفى ابوه اخرس انا ما عرفتش اربيك ذنبها ايه البنت تعمل فيها كده

محمد. ذنبها اني باحبها

نور بصيت له والدموع في عينيها

محمد ايوه يا نور انا باحبك من وانت صغيره لا انا باعشقك و متخيلتش حياتي تكمل الا وانت معي وعمري ما تصورت انك تكوني لحد غيري

نور سابتهم دخلت اوضتها

احمد انت عملت كده ليه وانت بتحبها انت لو بتحبها كنت سبت لها حريه الاختيار

محمد انا باحبها وحفظت عليها حتى من نفس علي اني جاءت الفرصه اكثر من مره اني خليها تبقى مراتي قدام ربنا بس قومت انجذابي ورغبتي فيها وحبي وعشقي ليها لحد ما يجي اليوم اللي تبقى في مراتي قدام ربنا وقدام الناس

الجد الموضوع خلاص اتحسم نور هتبقى امراه محمد عجبك يا محمد يا ابني ممكن البيت اخرج ما تنساش انك ابو نور

محمد اللي انت تشوفه يا حاج بس لو جيت في يوم يا محمد يا ابن مصطفى و زعلت نور وخرجت من بيتك مش هتخشوا ثاني

احمد استاذن وبارك لاخوه ومشي

وطول الطريق وهو حاسس انه خلاص روحوا طلعت منه وتبنى سور عالي بينو وبين حب عمره اه يا قلبي
بحبك من طرف ساكت
بحبك واللقا ممنوع
بحبك ولو حُبك
يخليني أعيش موجوع
وإن كان حُبك هيقتلني
هحاول عشانك أعيش
ألاقي غيرك بيسألني
مالك؟ وأرد مفيش
ويجري العُمر ويعدي
وفجأة أشوفها بتعدي
أروح واقولها إزيك؟
حبيبتي تعمل متعرفنيش!!
-
وروح البيت

مروة. انت جئت يا حبيبي

احمد. ايوه يا مروه

مروة. هتتغدى

احمد.. مش كنت عارفه ان انا اتغدى مع جدي

مروة. اه نسيت كان عايزك في ايه

محمد خلاص خطب نور

مروة. بجد الف مبروك

احمد. ومالك فرحانه كده

مروة. يعني انا هافرح لاغلى من نور ومحمد

احمد طب انا داخل انام شويه

واحمد دخل مش عارف ينام من كثر الالم اللي حاسس بي

ودخلت جميله عند نور انا مش عارفه اقول لك ايه يا حبيبتي

نور. ما تقوليش حاجه يا مرات عمي انت ما لكيش ذنب

جميلة انا ما عرفتش احافظ عليك يا نور

نور. ليه يا ستي ما انا كويسه اهو

جميلة يعني انت موافقه على محمد

نور. ما هو لو ما كانش محمد كان اي واحد من اولاد عمي الثانيين

جميلة. يعني انت يا نور ما فيش ولو شويه حب لمحمد

نور اكذب عليك الحب في الروايات بس بس انا راضيه باللي ربنا كتبه علي اكيد الموضوع هيبقى في حاجه حلوه ما هو ربنا ما بيجيبش حاجه وحشه

حضنتها جميله ان شاء الله خير وانا جنبك على طول

وجميله خرجت وقالت لهم الف مبروك نور موافقه حددوا ميعاد الفرح

محمد الاسبوع الجاي والنبي يا جدو

الجد...يا ابني انت مستعجل كده ليه

محمد. بقى كل السنين اللي فاتت دي وتقول لي مستعجل

الجد.. لازم تحضر الفرح وشقتك او الفيلا اللي هتقعد فيها

محمد. كل حاجه جاهزه انا بجهز الفيلا جهزت حتى كنت متفق على الفندق اللي هنعمل في الفرح

الجد. يعني انت كنت مرتب كل حاجه بقى

محمد. ايوه كنت كده كده هاقول لكم الخبر ده النهارده

الجد. يلا على خيرت الله

جدو قال له عارف يا ولد انت حفيد جدك صحيح لعبتها صح واخذت الجوهره بتاعت العيله

محمد. هههه اومال ده انا اعجبك قوي يا جدي

وروح الجد بيت العيله وقال لهم الخبر

طبعا زعلوا لان كل واحد فيهم كان يتمناها له

وثريا هي وفاكهه وبناتهم اخذته بنت المحظوظ الولد المز اللي في العيله

ندي. بنت فاكهة وانتم هتسكتوا وتخلوها تفرح

فاكهة. وحياه الغاليه لا خليهلها ليله العمر ليله ما تنساش

وفعلا بدات تجهيزات الفرح وليله الفرح جاءت

ونور لبستك فستانها وبقت شبه الاميرات نازله القاعه وكل اللي يشوفها مش متخيل قد ايه هي جميله

بتاعه بيوتي سنتر بتقول لها عارفه يا.مدام جميله الوحيده اللي احترنا نحطلها مكياج جمالها مخلينا مش عارفين نختار لها ايه نوع والوان خايفين لا نداري جمالها سبحان من خلقها ويجعلها بهيئه الملائكه

جميله قل اعوذ برب الفلق امسك الخشب البنت تجري لها حاجه

جدها خذيها يا نور بسم الله ما شاء الله عليك جميله جمال مش عادي

نور. ده عشان انت اللي عينيك حلوه شايفني حلوه

وجيه محمد مسك ايديها سيب بقى يا جدو ومحمد فرحان وقاعده في القاعه وقاموا رقص سوا

وبعد شويه طلب محمد الميه الجرسون راح يجيب الميه

ف ثريا وفاكهه شاور و للجرسون وادي له 5000 جنيه وقالوا له حط الحبايه دي في الميه وديها العريس

الجرسون حاضر عمل زي ما هم عايزين ومحمد شرب الميه

وانتهى الفرح وطلعوا العرسان الى الجناح المخصص لهم في الفندق

ومحمد بدا ينفعل من تاثير الحبايه حاول يخرج بره الاوضه بس لقى الباب مقفول

ونور واقفه وخايفه من منظره و تهجم عليها محمد واغتصابها واصبحت ليله العمر لي نور اسوء ذكرى في حياتها

محمد فاء لق نور غرقانه في دمها ما بتتحركش حاولي يفوق فيها بس ما فيش فائده

محمد. اتصل بامه وقال لها تيجي دلوقت

واحمد كان لسه ما روحش

جميلة. قالت له تعال نروح الفندق مش عارفه محمد عايزني في ايه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والحياة
reaction:

تعليقات