القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلب مدرسة الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية قلب مدرسة الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية قلب مدرسة البارت السابع

 
رواية قلب مدرسة الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية قلب مدرسة الجزء السابع

#قلب مدرسه
#بقلم دوداا حوده
#الحلقه السابعه
ايمان :ردي عليا يا بطه
مصطفي :مش قولت اللي عندك اطلع برا بقي
حنان :حتي لو بنت اختي عملت كده اكيد منك انت
مصطفي :ايوه صح
بطه :فعلا هو اللي فضل يقولي لازم يبقي كل حاجه تحت ايدك وهو اللي زور والورق
ايمان :وتسمعي كلامه ليه انا كان صعبان عليا أن بيت بابا يتباع بس علشان كان ليكي النصيب الأكبر معرفتش اقولك لا
بطه :سامحني
ايمان :انا هوديكم في داهيه
مصطفي :اطلع برا
سيد :مش قبل ما اخد عيالي
حنان :انت ليك عين اخرج برا
وجريت بطه عالسكينه وكانت عايزه تموت سيد
مصطفي :,اعقلي يا بطه
حنان:هتودي نفسك في داهيه علشان واطي زي ده
سيد :انا هوديكي في داهيه يا بطه
بطه :اخرج برا مش عايزه اشوفك برا ومشي سيد
حنان :ليه عملتي كده يابطه
بطه :والله هو السبب
#فلاش باك
سيد :انتي لسه بتعيطي يا بطوط
بطه :قلبي وجعني علي امي اوي
سيد :ربنا يرحمها يا حبيبتي
بطه :ايمان هتيجي تقعد معانا يا سيد
سيد. :اه طبعا انتي بتقولي اي اخت مراتي دي اختي
بطه :كتر خيرك يا سيد
سيد :انا كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع
بطه :موضوع اي
سيد :بيت ابوكي
بطه :مالو انا النص وبطه النص
سيد :لا وعمتك فين
بطه :مش فاهمه
سيد :عمتك يا حبيبتي ليها في الميراث
بطه :طيب ليه البيت باسم ابويا
سيد :علشان ابوكي مش مخلف ولد
بطه :بس عمتي طيبه واكيد مش هتاخد من فلوسنا
سيد :حبيبتك اه بس عند حقها هتقول عيالي اولا
بطه :يعني اعمل اي
سيد :انا فكرت في حاجه ومش عارف هتقولي اي
بطه :لا قول وانا معاك في اي حاجه
سيد :هنقول أن امك كانت واخده مني فلوس وكتبت نص البيت باسمك انتي
بطه :محدش هيصدق
سيد :الورق هيخليهم يصدقوا
بطه :طيب وإيمان
سيد :نص البيت هيكون باسمك بيع وشراء والنص التاني هيبقي ليكي ولاختك وعمتك
بطه :بس كده ايمان نصيبها هيبقي.....
سيد :ايمان هتكون معانا واكيد يا حبيبتي هنعوضها
بطه :بس خايفه يعرفوا أن الورق مش صحيح
سيد :مهو انتي مش هتنسي اللي هيعمل كده ولا اي
بطه :انت طبعا اكيد مش هنساك
سيد :لا مش انا اللي هيعمل الورق
بطه :بس انا خايفه
سيد :كل حاجه هتعدي المهم هتروحي ولا باينه مع اختك
بطه :, انهارده صعب امشي
سيد: برحتك بس متتكلميش دلوقتي في حاجه
بطه :اكيد طبعا وعدا شهر وقعدوا علشان كل واحد يعرف مصيبه
ايمان'بوصي يا بطه عمتك ليها في البيت انا هعمل جمعيه وهسد ليها نصيبها علشان مش عايزه بيت بابا يتباع
بطه :وفلوس سيد
ايمان :سيد اي هو ليه فلوس اصلا
بطه :امك كانت وخدا فلوس من سيد وكتبت ليا نص البيت بالفلوس دي
ايمان :امك خدت فلوس من مين وازاي انا معرفش
سيد :اهدي يا ايمان انا مش عايز حاجه خدي اقري الجواب ده
وشافت ايمان الجواب فعلا خط امها
ايمان :, ازاي ماما متقولش ليا
بطه :وانا كنت عارفه وقولت لماما بلاش تكتبي نص البيت باسمي قالت ده حقك
سيد :انا بجد مش عايز حاجه بعد اذنكم انا داخل اابلاكونه شويه
ايمان : معقول ماما تعمل كده
بطه :مش عايزه تسدي فلوس ماما برحتك بس ده دين في رقبتها لازم ينسد
ايمان :اكيد طبعا وفعلا باعت البيت وخدت بطه نصيبها غير نص البيت
ايمان :انا هشوف شقه ايجار اقعد فيها
سيد :عيب عليكي انتي كده بتغلطتي فيا والله ما يحصل
ايمان :مش فاهمه
سيد :شقتي شقتك لازم تيجي تقعدي معانا
وفعلا راحت ايمان عندهم
#رجوع
حنان :علشان عمتك متخدتش نصيبها تعملي كده
بطه : أنا ندمانه والله
حنان :اخس عليكي اخس
بطه: ارجوكي انا ندمت والله
حنان 'اختك صعب تسامحك انتي عارفه كانت بتحب البيت ازاي
بطه :طيب اعمل اي يا خالتو
حنان :,اقعدي عندي هنا لحد ما نحل الموضوع
بطه :والله العظيم لو عايزه تبلغ انا ممكن اروح واقول اني كنت شريكه مع سيد
حنان:انتي عارفه ايمان
بطه :ربنا يهديها عليا
حنان :,قومي شوفي عيالك وانا نازله اطمن عليها
بطه :ماشي ونزلت حنان
حنان:بتعيطي ليه
ايمان :ازاي. اختي تعمل كده فيا
حنان : اللي حصل حصل منه لله ده جوز اختك ده شيطان
ايمان :والل لودي في داهيه
حنان :اسمعي يا ايمان فكري يا حبيبتي في مستقبلك انسي بقي
ايمان : انسي ازاي
حنان :من يوم ما اختك جت وكل تفكيرنا في المشاكل فكري في فرحك جوازك بقي
ايمان :عايزني انسي بسهوله كده
حنان :علشان بحبك والله
ايمان :مش قادره يا خالتو
حنان :انا معاكي يا حبيبتي تعالي في حضني
وتاني يوم راحت ايمان المدرسه
ميس نوال :ابله ايمان في واحد بيسال عليكي
ايمان :مين
سيد :انا
ايمان:عايز اي
سيد :عايز اتكلم معاكي شويه
ايمان :اطلع برا
سيد :طيب اسمعني
ايمان :قولتك برا ومشي سيد
امل :يا استاذ ثواني
سيد :انا نعم
امل:هو في اي ايمان كانت بتزعق معاك ليه
سيد :وانتي مالك
امل :مش ممكن اقدر اساعدك
يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قلب مدرسة)
reaction:

تعليقات