القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى

 رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى

رواية خارج قانون الحب البارت السادس 

رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى


رواية خارج قانون الحب الجزء السادس 

عشان كان بيشتغل معاهم وفي شوية معاملات بينهم ، بس بنت الزعيم بتاعهم حبته وحاولت كذا مرة تتقرب منه بس بدر أصلاً عنده عقدة من الستات ، إتهمت بدر إنه حاول يعتدي عليها وأبوها حب يموته بطريقة ذكية راح عازمه على العشا وحط سم في طبقه 
الساعة ٣ الفجر سمعت صوت ضرب جرس مستمر بعدين حاجة بتترزع ، فتحت الباب لقيت بدر واقع قدامه وبيطلع في الروح ، خدته مركز السموم طبعاً وإتعمله اللازم بس عشان السم قعد فترة في جسمه سببله إلتهاب في المعدة وحساسية ف بياكل حجات صحية خفيفة
كمل كينان أكل وفضلت سيا سرحانة في اللي قاله ، جه بدر وهو حاطط إيده في جيبه وقال ببرود : يلا عشان هنتحرك 
مسح كينان إيده في المنديل وقال : حصل يا زعيم 
قام كينان ومشي جمبه ومشيت سيا وراهم ، خرجوا من المول وفتحوا العربية وركبوا فيها بعد ما حطوا الأكياس في الشنطة 
في وسط ما بدر سايق قال كينان : دا مش طريق البيت يا زعيم 
بدر بخبث : أيوة ما إحنا مش رايحين البيت 
سيا بصدمة : نعم أمال رايحين فين ؟ 
بدر بيبصلها في مراية العربية وبيقول : رايحين فندق فور سيزون نايل بلازا 
كينان بسعادة : أوووه 
سيا بغضب  : بس دا مكنش إتفاقنا ، أنا عاوزة أروح البيت 
بدر بيبصلها في مراية العربية : ممم عندك حق طبعاً ، أكيد لو مروحتيش الساندوتش اللي في جيب السويت شيرت هيخرب ، مش كدا ؟ متفكرنيش غبي أنا لولا عقلي مكانش زماني بشتغل في مركز حساس زي دا ، وأخر مرة أسمعك تقولي إتفاقنا ، أنا مبتفقش مع مستويات واطية زي مستواكي 
سيا بلوية بوق وسخرية : لا وأنا هموت وأتفق معاك ، اللهم الصبر ، هروح إزاي فندق غالي أوي زي دا بلبسي دا ! 
بدر قال حاجة ويقصد بيها إنها كدا كدا هتدخل : طالما معايا متخافيش
سمعتها سيا بنبرة حنية وسرحت في الجملة شوية ، بعدين فوقت نفسها وحست بكرهه ناحيته وغضب شديد إنه خاطفها وبيعذب التانية 
دخل بعربيته وعدا الأمن ، بعدين نزل وكينان جمبه وسيا وراه ، بدر من غير ما يبصلها قال : تعالي في النص بيني وبين بدر 
سيا بعناد : مش عاوزة انا مرتاحة ورا 
من دون نقاش لقت حد بيسحبها من كتفها وكتفها بيوجعها راحت مصوته وقالت : اللهي تتشل في إيدك أنا كتفي ورم 
دخلوا الفندق وإنبهرت هي بجماله وبمستوى الناس الراقي أوي اللي جوا وبيبصولها بنظرات إنحطاط عشان منظرها المبهدل 
جه سكيورتي وقال لبدر : في مأكولات مع حضراتكم ؟ 
بدر بص ل سيا راحت مخرجة الساندوتش من السويت شيرت ، السيكيورتي مسكه من الطرف كدا ف سيا لوت بوقها وقالت : ياختي حلوة ، إوعى الساندوتش يعضك 
بدر بتبريقة : ششش ! 
مشيوا سوا لحد ما وصلوا للإستقبال، البنت بتاعة الإستقبال بتتكلم إنجلش ، وسيا واقفة وساندة على الكاونتر وبتبص للناس حواليها 
بدر : عاوز جناح كامل ، وهدفع بالفيزا 
البنت بإعجاب وهي بتبصله : sure  * طبعاً * 
أخدت الفيزا وإدته الماستر كي وهي بتلمس صوابع إيده ، لاحظت سيا الحركة معلقتش ف مشي بدر بتناكه وكينان وسيا وراه 
سيا بلماضة : لا بجد نفسي أعرف بيعجبهم فيك إيه ، صحيح ناس بتوع مظاهر 
بدر معبرهاش لحد ما ركبوا الأسانسير 
وقف بدر وهو بيبص على الإزاز بتاع الأسانسير ووقفت سيا مربعة إيديها ولاوية بوزها 
وفجأة قالت : هو إنتوا على طول سايبين ريناد لوحدها مش بتخافوا تهرب ؟ 

يتبع ... 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية خارج قانون الحب
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق