القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية عدوي أصبح حبيبي البارت الرابع 

رواية عدوي أصبح حبيبي الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا


رواية عدوي أصبح حبيبي الجزء الرابع 

#عدوي أصبح حبيبي
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
مازن : مالك يا شيماء في ايه
شيماء : قلت لك انا لسه برده مش متعوده عليك
مازن : بس انا جوزك
شيماء : على الورق بس
مازن : لا مش مصدق انت بتقولي ايه
شيماء : انت عارف ان انا مش بحبك
مازن : ليه شيماء كده مع ان انا بموت فيكي
شيماء : دي مشكلتك انت مش مشكلتي انا
مازن : طب تعالي اقعدي عايزك
شيماء : اتفضل
مازن : سالتني كذا مره اشمعني انت اللي انا تقدمت لها
شيماء : وانت قلت القلب ومايريد
مازن: انا هاقول لك السبب الحقيقي شيماء
انا كنت بحب بنت عمي قوي بنت عمي فيها شبه منك كبير جدا وهي كمان بتحبني وعشان مشاكل العيله والميراث والفلوس بعدنا عن بعض
شيماء : يعني انت متجوزني بس عشان تشبه حبك القديم
مازن : وعشان قلبك طيب كمان
شيماء : بجد يا مش انا انا مش باحبك والله العظيم انا اقدر احبك جدا بس انا بجد والله مش عارفه احبك
مازن : تمام يا ستي ايه رايك نبدا الخطوبه من اول وجديد
شيماء : ده ازاي يعني مش فاهمه
مازن : يعني هنبقي مخطوبين وعارف اني هقدر اخد قلبك
شيماء :مازن بس....
مازن :اسمعي كلامي انا بجد متجوزك علشان بحبك ومش هكون فرحان انس عايش مع وحده مش بتحبني
انا هسبلك الاوضه نامي فيها وهحجز ليا اوضه
شيماء :هو ينفع
مازن :اي حاجه انتي عايزها تنفع
شيماء :بجد شكرا ليك
مازن:والله انا عايز قلبك قبل جسمك
شيماء :😊
مازن:في حد لما بيتكثف بيبقي قمر كده وساب الأوضه وخرج واتصلت شيماء ب سالم
سالم :الو ايوه يا حبيبتي عامله اي
شيماء :تعبانه من غيرك والله
سالم :هو انتي ازاي بتكلمني
شيماء : عالشانك اعمل المستحيل
سالم :لا بتكلم بجد ازاي
شيماء :قالي هسيب ليكي الاوضه ومش هيحصل حاجه بينا الا لما تحبني
سالم :شيماء انتي مش هتبعني صح
شيماء :ولا اقدر والله ربنا يعلم بحبك ازاي
سالم :مش عارفه انا بتعذب من غيرك ازاي
شيماء :حبيبي ربنا يخليك ليا
ودخل مازن الاوضه
مازن :انتي بتتكلمي في الموبيل
شيماء :اه قولت اكلم صحبتي اميره
مازن :ازاي يا شيماء الاتفاق اللي اتفقنا عليه لازم يكون بيني وبينك مينفعش حد يعرف بيه
شيماء :متعرفش اميره دي دي زي اختي والله
مازن :اسمعي كلامي معلش
شيماء :حاضر انت جيت ليه تاني
مازن :قولت اخد بيجامه
شيماء :تمام
مازن :احنا مسافرين بكره تايلاند
شيماء :ليه بقي
مازن :المفروض أن احنا في شهر العسل وبابا كان حاجز لينا
شيماء :انا شيفاه أن ملوش لازمه
مازن :اللي يريحك
شيماء :لا خالص نسافر
مازن: انا عايز اعمل اللي يريحك
شيماء :خلاص علشان بابا ميقولش حاجه
مازن :شكرا ليكي انك خايفه علي شكلي
شيماء :تصبح على خير
مازن:وانتي من اهل الخير
وخرج وساب الأوضه
شيماء :اي ده انت لسه علي التلفون
سالم :ما جيب اتنين ليمون بقي
شيماء :في اي يا سالم
سالم :هو قالك خلاص مش لازم سفر غيرتي كلامك ليه
شيماء :مينفعش يا سالم راعي برضه ان هو سيبني براحتي
سالم :ماشي تصبحي علي خير
شيماء :اقسم بالله لو قفلت السكه ما هرد عليك تاني
سالم : عايزاني اسمع الكلام ده وبقى عادي
شيماء : سالم ارجوك قدر موقفي انا ما كل حاجه اقوله لا
سالم :هتوحشيني
شيماء :وانت كمان اوي
سالم :تصبحي علي خير
شيماء :وانتي من اهل الخير
عماد :انت بجد بتحبها
سالم :اه طبعا مش هي اللي هتجبلي بيضه دهب
عماد :،انا بتكلم بجد
سالم : احب مين انا بحمد ربنا ان انا متجوزتهاش دي واحده بتخون جوزها معيا
عماد : بس هي بتحبك
سالم :البت لمحترمه ما تعرفش حد على جوزها حتى لو جوزها في ايه
عماد : ابعد عن سالم احسنلك
سالم : وانت مالك متضايق ليه كده
عماد :لاني بتحبك بجد ولو هي بتعمل كده بتعمل كده عشان بتحبك فاكره ان انت فعلا انسان مظلوم يا عيني كنت عامل حادثه
سالم :تخيل الموقف ده حصل مع اختك لو اختك كانت بتحب واحد وعمل حادثه دي ولا ما عملش ترضى ان هي تتجوز واحد و يوم دخلتها تكلم واحد ثاني
عماد : احنا مش ملائكه يا سالم
سالم : رد على سؤالي لو عرفت ان اختك بتعمل كده هتعمل ايه
عماد : قبل ما حاسب اختي هحاسب الشخص اللي عمل معه كده
سالم :انا راجل ما يعجبنيش حاجه ممكن اتجوز مره واثنين وثلاثه واربعه انما الواحده ما ينفعش تتكلم واحد علي جوزها
عماد : انت متعلم اه بس ولا تفهم اي شيء
سالم : اه انا متعلم بس من الصعيد عندنا عيب اصلا واحده تكلم واحد حتى لو كان هيجي يخطبها
عماد :انا بقولك الموضوع ده اكيد آخرته هتكون سودا
سالم :تصبح علي خير
وتاني يوم خبط مازن علي شيماء
مازن :جاهزه
شيماء :اه جاهزه احنا مش هنعرف بابا أننا سافرنا
مازن :انا عرفته من بدري
شيماء :طيب سالك عليا
مازن :اه وقولته بتاخد دش ولما تخرج هتكلمك
شيماء :تمام ماشي
مازن :اي القمر ده
شيماء :مازن
مازن :انا قولت حاجه انا بوصفك بس
شيماء :طيب يلا بينا
مازن :اتفضلي ونزلت وفي العربيه جلها رساله من رقم غريب
الرساله :ابعدي عن سالم احسنلك سالم بيعلب بيكي
مازن :مالك يا شيماء شكلك عمل كده ليه
شيماء :معلش انا حاسه اني تعبانه اوي
مازن :تحبي نروح مستشفي
شيماء :لا لا انا عايزه ارتاح انهارده بس
مازن :بس انتي شكلك قلب لما مسكتي الموبيل
شيماء :خالص انا حسيت اني تعبت بس عايز الموبيل اتفضل
مازن :انا عندي ثقه فيكي كبيره
شيماء :ممكن نروح بقي
مازن : حاضر وروحت واول ما دخلت الاوضه كلمت سالم
سالم :قلبي اقسم بالله كنت حاسس انك هتكلمني
شيماء :سالم في مصيبه
سالم :خير في اي
شيماء :في حد عرف اني بكلمك
سالم :ازاي يا شيماء
شيماء :انا جت ليا رساله اني ابعد عنك وأبطل كلام معاك
سالم :منين
شيماء :معرفش الرقم عملي بلوك
سالم : ابعتي الرقم طيب
شيماء : حاضر وبعتت الرقم
سالم :يا ابن ال.......
يتبع

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية عدوي أصبح حبيبي
reaction:

تعليقات