القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلب مدرسة الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية قلب مدرسة الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية قلب مدرسة البارت الرابع

 
رواية قلب مدرسة الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية قلب مدرسة الجزء الرابع

#قلب مدرسه
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
ايمان:اتفضلي اقعدي يا استاذه ساميه
ساميه :انا معنديش وقت ياريت بسرعه خير
ايمان :انا كنت عايزه اتكلم معاكي عن جودي
ساميه :خير مالها بديها دورس في جميع المواد
ايمان:انا مش بقالي هنا كتير بس عارفه انها متفوقه بس مش دي المشكله
ساميه :طيب اي المشكله
ايمان :هو حضرتك ليكي قرايب قريبين منك
ساميه :ده تحقيق ولا اي مش فاهمه
ايمان :والله انا ما عارفه ابدا الكلام معاكي ازاي بس جوزك حضرتك بيحاول يتحرش
ساميه:انتي بتقولي اي
ايمان :حضرتك انا إتكلمت مع البنت وعرفت أن جوزك بيحاول يتحرش بيها
ساميه :عيله كدابه أو صغيره مش فاهمه حاجه
ايمان :, لا مش كدابه انتي اللي مش عايزه تسيبي جوزك طيب رجعيها لابوها
ساميه:ده رقم ابوها كلمي ولو وافق معنديش مانع
ايمان : اسمه اي
ساميه احمد
واتصلت ايمان بيه
ايمان:الو ايوه يا استاذ احمد انا ميس ايمان مدرسه بنتك جودي
احمد :اي مشاكل مع مامتها
ايمان : أنا عايزه حضرتك في مصيبه كبيره
احمد :معلش انا ورايا شغل مش فاضي سلام
ايمان:الو الو
ساميه:شوفتي انا بقولك البنت كدابه ولو سمحت مش عايزه فضائح اكتر من كده
ايمان :انا مش هسكت برضه
ساميه:وحضرتك ملكيش صفه علشان تتكلمي
امل:خير اي الزعيق ده
ساميه :انا عايزه انقل بنتي من المدرسه دي
امل :في اي بس عرفني
ساميه : انا مش عايزه بنتي هنا
ايمان :, انتي فاكره أن الزعيق هيجيب نتيجه
ساميه : دلوقتي بنتي عيله صغيره اتكلمت مع الأبله في حاجه الأبله كلمت البنت في مواضيع اكبر من سنها
امل :حضرتك تقدري تروحي تعملي شكوه عند المديره
ايمان:اعملي اللي انتي عايزه وانا عند كلامي مش هسيب البنت معاكم
امل :انتي ازاي تتكلمي كده
ايمان :اتفضلي علي مكتب المديرة
فعلا راحت وعملت شكوه
جودي :ابله ايمان معملتش حاجه غلط انا اللي قولت ليها علي اللي جوزك بيعمله معايا
ساميه :اخرسي خالص
جودي :لا مش هسكت ابله المديره انا مش عايزه اروح بالله عليكي
ساميه :عجبك اللي حصل
المديره:لو سمحت سبوني معا استاذه ساميه لوحدنا
والكل خرج
ساميه :في اي حضرتك
المديره:بنتك امانه في رقبتك والمفروض تحافظي عليها وشكلك بيقول انك عارفه باللي بيحصل
ساميه :, انتي حضرتك بتقولي اي
المديره:الصوت العالي مش هيجيب نتيجه ابله ايمان بعتت ليكي علشان تحاول تحل الموضوع بهدوء بس انتي اللي عايزه فضائح علشان متخسريش بيتك بس بيتك مش اهم من بنتك
ساميه :انا عايشه عيشه عمري ما كنت احلم بيها
المديره:علي حساب بنتك
ساميه:لا انا عارفه أنه ميقدرش يعمل ليها حاجه
المديره:ومين قالك الموضوع لما بيدا باللمس بعد كده ممكن يقلب بمصيبه
ساميه :طيب اعمل اي بس مينفعش اسيبه
المديره:شوفي ليها بيت طلبه تقعد في تحت عينك وجوزك ميعرفش مكانه فين
ساميه :في السن ده
المديره:مش احسن ما بنتك تروح منك
ساميه : خالص هشوف الموضوع ده
المديرة: وتعتزري للاستاذه ايمان
ساميه:اكيد هعمل كده
المديره:انا هبعت دلوقتي ليهم وهقول أن الاحطيات واجب وانك عارفه أن كلام البنت مش حقيقي بس هتشوفي ليها بيت طلبه
ساميه: حاضر وبعتت المديره لايمان وجودي
المديره:جودي انا حاسه أن مش مرتاحه في بيت ماما
جودي :ايوه
المديرة :ماما هتوديكي مكان تقعدي فيه بس مش علشان كلامك صح بس علشان تكوني مطمنه فيه
جودي :صح يا ماما
ساميه :ايوه صح انا اسفه يا استاذه ايمان
ايمان:ابدا مافيش حاجه
امل :ده اللي هو اي ازاي اصلا هي تدخل في مشاكل الناس
المديرة :امل خلصنا خلاص فيه اي
امل :عايزه افهم بس ازاي
ساميه :طيب حضرتك عايزه حاجه
المديرة ،:اه عايزه ابقي اعرف عنوان جودي
ساميه اكيد حاضر ما السلامه
والكل خارج
المديرة :امل ثواني عايزكي
امل :نعم
المديرة :في اي بقي بينك وبين ايمان
امل :بتدخل في شغلي
المديرة :شغلك اللي غلط عمرها ما قالت حاجه الا وكنتي انتي اللي غلطانه
امل :حضرتك بتدفعي عنها اوي
المديره: ايه قالت ليا علي موضوع السلالام
امل :وفيها اي انا بحاول اجيب ليها فلوس
المديره:بجد انتي مش مكسوفه من نفسك شوفتي ايمان عملت اي وانتي عملتي اي
امل :يادي ايمان
المديرة :صوتك يوطي وحسابك معايا بعدين اتفضلي علي مكتبك وخرجت امل
وفي غرفه المدرسين
حسام :بجد انا مبهور بيكي
ايمان: اشمعنا
حسام :كل يوم بتكبري في نظري
ايمان :شكرا ليك
حسام :هينفع نروح سوا انهارده
ايمان :معلش مش هينفع
حسام :تمام ماشي مافيش مشكله وبعدها بيومين روح مصطفي البيت
مصطفي :حنان يا حنان
حنان :مالك فيك اي
مصطفي :عارفه مين جاي يزرونا
حنان :مين اختك
مصطفي :لا واحد جارنا هنا وعمرنا ما تكلمنا معاه
حنان :حسام
مصطفي : وانتي عرفتي منين
حنان :بعدين بس ابوس ايدك بلاش ايمان تعرف
مصطفي :هو فيه اي
حنان :دعايا يارب يكون جاي يخطبها
مصطفي :انا عايز افهم فيه اي
حنان :هو زميل ايمان في الشغل
مصطفي :تفتكري يكون عايز يخطبها
حنان :بدعي ربنا يكون كده وفعلا جه حسام
ايمان :استاذ حسام خير في حاجه
حسام :انا جاي اقابل استاذ مصطفي
ايمان :اتفضل طبعا ودخل
مصطفي :اتفضل يا استاذ مصطفي ودخلت ايمان
ايمان :ده الضيف اللي جاي
حنان :انا معرفش حاجه
ايمان :لا يا خالتي برضه
حنان :مش نعرف هو جاي ليه الاول
ايمان :لو خطوبه لا
حنان :ورحمه امك يا شيخه بقي ادي نفسك فرصه
ايمان :طيب انتي.بتعيطتي ليه دلوقتي
حنان :نفسي افرح بيكي
ايمان :يا خالتي والله ما هقدر
حنان :طيب لو جاي عايز يتجوزك نسمع بس كلامه الاول
ودخل مصطفي
ايمان :خير كان عايز اي
مصطفي :بوصي الولد محترم اوي وعمرنا ماشوفنا منه حاجه انا اول مره اتكلم معاه هو جاي يطلب ايدك وبيحلف انك متعرفيش
ايمان:انا فعلا معرفش
مصطفي :اقعدي واسمعي
ايمان فكرت في كلامهم ووافقت تقرأ فاتحه
واتصلت حنان ب بطه
حنان :اي يا بطوط
بطه: ازيك يا خالتي
حنان :هاتي جوزك وتعالي يوم الجمعه
بطه :ليه في اي
حنان :اختك الحمد لله عقدتها انفكت
بطه :اي موافقه علي العريس
حنان :موافقه تتجوز بس مش العريس بتاعكم
بطه :امال مين
حنان :واحد زميلها فى الشغل
بطه :واقول لسيد اي دلوقتي
حنان :ومالو سيد
بطه :يا خالتي مش كان جايب ليها عريس بقولك اي سيد جه اقفلي هكلمك تاني
حنان :ماشي
سيد :فيه اي
بطه : خالتي بتقول جه عريس ل ايمان موافقه
سيد :نعم اقسم بالله لو حصل لتكوني طالق
يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قلب مدرسة
reaction:

تعليقات