رواية نور والحياة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة البارت التاسع والثلاثون 

رواية نور والحياة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم جوري محمد


رواية نور والحياة الجزء التاسع والثلاثون 

ونور بتجري وادم ماسكها 
نورحرام عليك سيبني خليني امشي
ادم اهدي  يا امل وراح حط المنديل في المخدر عليها وشالها وركبها العربيه وميشو على البيت 
ام.ادم  مالها امل يا ابني
ادم. ما لهاش يا ماما بس هي تعبانه شويه والدكتور هيبقى يجي يتابعها هنا
ام ادم. ماشي يا حبيبي ربنا يسمعنا خير عنها ان شاء الله وتخف  وتفتكر وترجع ليه  اولادها ثاني
ادم يلا بسرعه هات الجهاز وتعال
 وفعلا الدكتور جاء واداها اول جلسه 
ادم انت كده خلصت
 ايوه يا باشا خلصت بس كده هنتر  نديها لها كل 15 يوم في الاول وبعد كده خلاص هتمشي على علاج بس
ادم  ماشي اتفضل امشي 
ونور بدات تفوق ثاني ولقيت ادم قاعد جنبها ايه ده يا ادم انت جيت امتى من السفر
ادم  انا لسه جاي يا حبيبتي انت عامله ايه
نور انا حلوه الحمد لله بس حاسه في حاجه غريبه قوي 
ادم  ايه يا حبيبتي 
نور.  كاني كنت بجري و حاسه اني تعبانه جامد
ادم.  لا يا حبيبتي انت تفوقي كده عشان عايزك في كلمتين قومي خذي حمام دافئ عقبال ما اخلص ورق معي ونتكلم الكلمتين هههههه 
نور ماشي يا حبيبي خلاص ودخلت نور وهي بتخلع هدومها لقيت الورقه والفلوس معها
نور ايه الورقه دي ولما انا كنت نائمه الفلوس دي معي ليه ده باين رقم تليفون طب و ده بتاع مين انا  هشيله لغايه لما اعرف ايه حكايته
 ونور خرجت وقضيت الليله هي وادم
 وتاني يوم الصبح ادم راح الشركه وهي جابت رقم التليفون وبتتصل 
مامت ادم صباح الفل.يا امل
نور صباح النور يا طنط
ام.ادم  عامله ايه النهارده
نور الحمد لله
ام.ادم  والله يا بنتي كنت قلقان عليك جامد عارفه في الشهر اللي انت كنت  في المستشفى كانت الفيلا وحشه من غيرك خالص
نور شهر شهر ايه
ام.ادم  ايه يا امل انت ناسيه ولا ايه وحكيت لها كل اللي حصل لغايه لما رجعت امبارح وادم شايلها 
نور  كل ده حصل وانا نسيته خلاص بقى يا طنط ننسى اللي فات 
نورانا هطلع اشوف امجد نور طلعت اوضه امجد لا ايه الحكايه بقى وليه هو قال لي انه لسه جاي وانا كنت حاسه اني تعبانه وبجري وايه الرقم اللي معي ده
 نور اتصلت على الرقم ردت عليها مني
نور  هو الرقم ده بتاع مين
منى انت عايزه مين
نور ما انا لو اعرف ما كنتش سالت الرقم ده لقيته معي بس مش عارفه بتاع مين
منى  طب بصي انا هاقول لك بس بعد كده امسحي الرقم علشان ما حدش يؤذيني
نور قولي وانا اعمل زي ما انت قلت بالضبط همسح الرقم
 و منى حكت كل حاجه اديني قلت لك كل حاجه حصلت من ساعه ما انت جيتي المستشفى امسحي بقى رقمي علشان الراجل اللي انت معه وصل وانا جايه اكل لقمه عيش
نور  حاضر حاضر خلاص بس لو طلبت مساعدتك لو سمحت ساعديني 
منى ان شاء الله لو هاقدر هاساعدك
بقلم جوري محمد 
نور  راحت اوضتها بعد ما قفلت التليفون ومسحت رقم منى وخلت الورقه معها لا تحتاجها قاعده تدور في الاوضه لحد ما لقت الجهاز اللي منى قالت لها عليه ايه ده دي الحكايه بقى  طلعت حقيقيه 
نور مين دي ومحمد واحمد اللي بدور عليهم يمكن يكون محمد واحمد اللي قابلناهم في مصر يبقى انا نور  يبقى علشان كده ادم خائف ان انا اسيبه وامشي طيب ازاى هو تجوزني وانا يمكن اكون  متجوزه طيب اعمل ايه انا دلوقت ولو انا نور هم مش عارفني ليه وبدا الصداع يرجع لها ثاني
 ودخل عليها ادم وجاي من وراء ظهرها و  حضنها اتخضت نور
ادم  في ايه يا امل مالك انت خفت كده ليه
نور ما فيش انا بس مش متوقعه انك بتيجي دلوقت 
ادم حبيبي وحشني وقلت لازم اجي على طول 
نور بتبعد عنه بس انا جعانه قوي قوي النهارده يلا عشان نتغدى 
ادم طب يلا يا حبيبي ونزلت نور مع ادم 
مامت ادم تصدق يا ادم 
نور  عارفه يا طنط انا مش عارفه النهارده جعانه ازاي عايزه اكل اكل كثير خالص وكمان نفسي رايحه انا اكل سمك
ام.ادم  بس انت مش بتحبي السمك خالص يا امل لتكوين حامل يا حبيبتي
نور ايه ده معقول يا طنط لا لا ما اظنش 
ام ادم.ليه ما انت وادم مخلفين قبل كده وايه يعني لما يحصل ثاني اصل انتي لسه صغير يا اختي يعني انت بتتعبي في التربيه لما يكبر ابقى علميه والاثنين يبقوا مع بعض يلعبوا مع بعض طب يا رب يا امل تكوني حامل
 ادم ان شاء الله يا ماما هتكون حامل 
و قاعده بيضحكوا 
ونور فرحانه انها قفلت على الكلام بتاع ام ادم الحمد لله انا فكرت في الحيله دي لانها لو كانت قالت له كان شك
ونسيبهم ونروح عند محمد في مصر اللي لق نفسه بيدور على اخبار امل باي شكل وبالصدفه قابل واحد زميله كان راجع من مهمه في تركيا وجاءت سيره ادم 
 صاحب محمد ايوه قصدك ادم وقال اسمه دي مراته عملت حته حادثه
 محمد عملتها امتى 
صاحب محمد يا ابني دي عملتها من حوالي 6 او 7 شهور وكانت مدمره جدا حتى ماتت 
محمد ماتت ازاي وانت جبت الاخبار دي منين صاحب محمد يا ابني اصل انا كنت في المستشفى دي تعبان وبعد كده لقيت المستشفى كلها اتقلبت بسبب ان مرات ادم وده سياسي معروف هناك ماتت بس شكلهم كانوا غلطانين لان بعديها قالوا مماتتش دي ماتت واحده ثانيه 
محمد وانت عرفت الاخبار دي منين
 صاحب محمد عيب عليك كنت مصاحب مديره الممرضات هناك كانت مزه صحيح
 محمد طيب يعني لو طلبت انك تتاكد من الموضوع ده وتجيبلي تاريخ دخولها المستشفى بالضبط تقدر تساعدني في الحاجه دي
 صاحب محمد اطلب اللي انت عايزه وانا تليفون صغير هي تجيب لي كل حاجه ما تقلقش صاحبك مسيطر
 وعدى اليوم وما فيش جديد
 وادم رجع بالليل راحت امل عملت نفسها نائمه
 ادم ايه ده يا امل يعني اول مره تنامي وما تستنيش شكلها يا ولد يا ادم حامل يا خرابي هتجيب بنوته عسل وراح عند امل يا امل اصحى لا لا يا ادم سيبني نائمه 
ادم راح سبها واخذ شاور ودخل ينام هو الثاني واول ما راح في النوم
 راحت امل قامت وقعدت في الحديقه بتحاول تفتكر حاجه بس مش عارفه تفتكر لحد ما النوم غلبها 
ادم بيدور عليها جنبه قام زي المجنون بيدور عليها ونادي على أمه 
ام ادم في ايه يا ادم 
ادم امل امل يا ماما باين افتكرت ومشت 
ام ادم انت بتقولي هي  افتكرت بجد
ادم  مش وقته مش وقته يلا ندور عليها وبيخرج الجنينه بيلاقيها نائمه على الكرسي
 ادم بيشيلها اتخضت محم وما كملتش الكلمه 
ادم في ايه انت ايه اللي نائمه هنا
نور  اتمشيت نمت مكاني 
ادم .اوكي يلا نطلع  فوق ماشي
 يا ترى ادم سمعها وهي بتنده على محمد و هيحاول يزود الجرعات ولا هيخاف ان هتبقى حامل ده اللي هنعرفه في اللي جاي

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والحياة
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-