القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الشقة من حق الزوج الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية الشقة من حق الزوج الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية الشقة من حق الزوج البارت الثاني

رواية الشقة من حق الزوج الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا


رواية الشقة من حق الزوج الجزء الثاني 

#الشقه من حق الزوج 
#الحلقه الثانيه 
#بقلم دوداا حوده 
احمد :خير يا اميره 
اميره : أنا مش عارفه ازاي بسنت تسيب واحد زيك
احمد :طيب عقليها بقي ترجع بيتها 
اميره :معقول لسه بتحبها بعد اللي بتعمله
احمد :انتي عايزه اي يا اميره 
اميره :طلقها وشوف حالك 
احمد :وهو انتي كده صحبتها 
اميره : صحبتها اه بس برضه مش برضي بالغلط 
احمد :تمام لو بتحبيها كلميها وقولي ليها اني بحبها علي وضعها بحب كل حاجه فيها والله ومقدرش اقعد يوم واحد من غيرها 
اميره :ماشي يا احمد سلام 
احمد :سلام 
صلاح :دي صحبتها 
احمد :ايوه صحبتها 
صلاح :طيب خد بالك يا صاحبي لتبقي لعبه عليك 
احمد :انت بتقول اي 
صلاح :يا صاحبي مراتك ناويه تاخد حقها منك وممكن تكون دي لعبه 
احمد:بسنت ملهاش في الكلام ده 
صلاح :كانت ملهاش في الكلام ده انما دلوقتي هي اتغيرت 
احمد :هي كانت كويسه والله بس الله يسامحها امها واصحابها 
صلاح :هي مش ليها اخت 
احمد :اه شرين 
صلاح:طيب روح واتكلم معاها 
احمد :عندك حق انا هكلم جوزها واروح ليهم 
وفعلا كلم ماجد 
ماجد :ياااه عاش من سمع صوتك 
احمد :ماجد انا كنت محتاج اتكلم معاكم شويه 
ماجد :حبيبي تعالي احنا في البيت تنور في اي وقت 
احمد :ينفع اجي دلوقتي 
ماجد :اه طبعا يلا احنا مستنينك 
احمد :ماشي مع السلامه 
صلاح :ها هتروح يابني اهدي بكره بعدو مش عالطول كده 
احمد :صلاح انا مش ناقص بالله عليك سلام 
صلاح :سلام 
وفي النادي 
بسنت :مالها البت دي 
سندس :مالك يا اميره 
اميره :مافيش حاجه عاملين اي 
سندس :بخير بس شكلك متغير 
اميره :هو انتي ممكن ترجعي لاحمد تاني يا بسنت 
بسنت :انتي عبيطه لا طبعا عمرو ما يحصل ده خاني 
سندس :اشمعنا يا اميره بتسالي ليه 
اميره :المفروض اننا هنا علشان نشوف حل ليها ولا اي 
بسنت :لاااااا مش وقته انا عايزه اخرج 
سندس :عندها حق مهي المشاكل موجوده هتروح فين 
بسنت:عندها حق وموضعي خلص خلاص انا مش نرجع لاحمد 
سندس :بس تخدي المؤخر 
بسنت :ماما بتقول مش هاخدو علشان انا اللي طالبه الطلاق 
اميره :وانتي محتاجه فلوس
بسنت :الموضوع مش موضوع اني محتاجه فلوس الموضوع أن انا بسنت عامر ميعرفش وحده عليا ويلا بقي كفايه كلام كتير في مشاكل 
سندس:قومي يا اميره 
وفي بيت شرين 
شرين :تعالي اتفضل يا احمد عامل اي 
احمد :بخير الحمد لله ماجد فين 
شرين :جوا ماجد يا ماجد 
ماجد :والله فرحان انكم جيتوا تشوفنا 
شرين :امال فين بسنت 
ماجد :اه صحيح فين مراتك 
احمد:عند ولدتك 
شرين :خير فيه اي 
احمد :بصراحه اختك عايزه تطلق 
شرين :ينهار اسود ليه كده 
احمد :والله العظيم يا شرين انا مش علي بال اختك خالص انا اخر اهتمامها وهي مش مقدراني بصراحه كان معايا وحده زملتي في الشغل كنت برتاح لما بتكلم معاها واختم سمعتني 
ماجد :وبعدين طيب ليه مش حاولت تتكلم معاها انها تتغير 
احمد :طبعا عملت كده بس مامتك واصحابها بجد مالين دماغها 
شرين :انت هتقول ليا مانا كنت بشوف كل حاجه بعيني 
احمد :اختك مصممه عالطلاق وبصراحه انا بحبها 
ماجد :طلاق اي الهبله دي 
شرين :احمد انا كان نفسي اساعدك بس انت عارف ان بابا وماما مكنوش موافقين علي جوازي من ماجد واني اروح اتكلم في مشكله زي دي صعب 
احمد :شرين انا والله بحب بسنت ومش عارف اعيش من غيرها اعمل اي 
شرين :طيب انا والله العظيم علشانك هحاول اروح بس موعدكش اني اقدر أرجعها البيت 
احمد :نعمل محاوله يمكن 
ماجد :ربنا يهديها 
شرين :بسنت دايما بتسمع كلام ماما وده خسرها حياتها ولو أطلقت منك يا احمد هي اللي هتندم مش انت والله 
احمد :انا عايزها والله 
ماجد :طيب قومي البسي وتعالي نروح 
شرين : حاضر ماشي 
وراحت شرين عند البيت 
شرين :معلش مش هينفع تطلعوا فوق 
ماجد :عارف احنا هنقعد علي اي كافيه 
شرين :تمام ماشي وانا نازله هرم عليك 
ماجد :ماشي وطلعت شرين 
احمد :بجد انا مش عارف اشكركم ازاي 
ماجد :انت بتحبها اوي كده 
احمد :والله ما اقدر اعيش من غيرها 
وطلعت شرين 
الام :اهلا تعالي عامله اي 
شرين :ازيك يا ماما عامله اي 
الام :بخير الحمد لله 
الاب :شرين وحشاني اوي 
الام :امال فين لوجي 
شرين :كانت نايمه معرفتش اجبها 
الام :اي ده هو انتي مش بايته هنا 
شرين :,ازاي يا ماما بس لوجي عندها مدرسه بكره 
الام : وجايه متاخره ليه كده 
شرين :عايزه بسنت 
الام :مش هنا وبعدين عرفتي منين انها هنا 
ودخلت بسنت 
بسنت :شرين وحشاني 
شرين :وانتي كمان تعالي عايزه اتكلم معاكي شويه 
الام:خدي هنا رايحه فين هو سر ولا اي 
شرين :لا يا ماما بس حباه اتكلم مع بسنت شويه 
بسنت :ريحي نفسك انا مش راجعه 
شرين :يابنتي اعقلي بقي 
بسنت :انا عاقله هو كلمك 
شرين :جه لحد البيت وعايزك 
بسنت :امممم طيب قولي ليه اني هرفع عليه قضيه 
شرين :ليه يابنتي كده 
بسنت :بقولك اي انا راجعه تعبانه وعايزه انام تصحبوا علي خير 
الام :وانتي من اهل الخير وانتي عايزه اي مش كفايه جوازتك 
شرين :مالها جوازتي عمري ما كنت احلم اني اتجوز واحد زي ماجد 
الام :طيب يلا يا حبيبتي روحي ليه 
شرين :شكرا يا ماما ونزلت 
احمد :ها عملتي اي 
شرين :كان نفسي اساعدك بس مافيش فايده المهم شوف محامي شاطر علشان هي ناويه ترفع القضيه برضه 
ورفعت بسنت القضيه تطلب الطلاق ولأنها عمرها ما حضرت ولا جلسه خسرت القضيه 
ماجد :مبروك يا احمد 
شرين :انت عايزها 
احمد :طبعا انتي فاكره أن عامل كده علشان الفلوس 
شرين :طيب ارفع قضيه واطلبها في بيت الطاعه 
احمد :انتي بتقولي اي انتي عايزها تكرهني 
شرين :بسنت لازم تبعد عن ماما لان ماما بجد هتخليها دائما انانيه 
ماجد : شرين عندها حق 
احمد :ماشي وراح جواب لبسنت 
بسنت :بابا اي الجواب ده 
الاب :احمد طاللبك في بيت الطاعه 
بسنت :,نعم بتقول اي ازاي اكون رافعه عليه قضيه وهو يرفع عليا قضيه ووقعت مغم عليها 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الشقة من حق الزوج
reaction:

تعليقات