القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت روزي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمد موسى

 رواية أحببت روزي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمد موسى

رواية أحببت روزي البارت الثالث والعشرون

رواية أحببت روزي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمد موسى


رواية أحببت روزي الجزء الثالث والعشرون 

حمزة بصدمة: حامل ازايي..
الدكتورة بإستغراب من رده فعله:هو ايه الي حامل ازاي. بقولك حامل.
حمزة بصدمة:بس انا مبخلفش....
الدكتورة بإستغراب:ازااي يعني....اومال هي حامل ازااي....
حمزة مسك شعره بعنف وقال:مهو انا بسألك....حامل ازاي......
الدكتورة:وانت ايش عرفك انك مبتخلفش........
حمزة وهو يبلع ريقه بصعوبه:كنت متجوز قبل كده وعملت تحليل وعرفت مبخلفش.......
الدكتورة:ممكن اشوف التحاليل......
حمزة هز. دماغه وراح يجبلهاا التحاليل.........جابهم وادهاملهاا
الدكتورة بعد النظر في التحليل:التحليل دي مزورة....
حمزة بصدمة:مزورة.....
الدكتورة:ايوه مذورة مش عليهاا ختم الجهاز......
حمزة بتوهان:شكراا يا دكتورة تعبناكي معاناا.......
الدكتورة بإبتسامة:لا تعب ولا حاجة...ومبروك للمدام وخليهاا تمشي علي الادوية الي كتبتهالهااا وهي شوية وهتفوق..........
حمزة هز دماغه بتوهان .....
وراح نزل مع الدكتورة وصلهاا للباب....وراح رمي نفسه علي الكرسي ومسك دماغه بين ايديه..........
حمزة لنفسه:ليه عملتي كده يا مروة دانا حبيتك من قلبي وفي الاخر تعملي فياا كده وتفضلي معياشني كل السنين دي موهوم بعجزي.............ليه كده يارب....
هدي فتحت عنيهاا ملقتش حمزة موجود فقامت وخرجت بره الاوضه ونزلت فلاقته قاعد وحاطط ايده علي دماغه.....
فراحتله وقعدت قدامه علي الارض ونزلت ايده من علي دماغه لقته بيدمع........
هدي بخوف :حمزة مالك ....مالك....
حمزة بصلهاا بدموع في عينه شاف خوفهاا في عنيهااا عليه راح دفن نفسه في حضنهاااا...
هدي قلقت اكتر وراحتوفضلت تمشي ايديها علي شعره.....
هدي بدموع: مالك يا حمزة متخوفنيش عليك.....
حمزة:خدعتني.....
هدي بدموع:هي مين.....
حمزة: مروة خدعتني.....وخليتني عايش في وهم اني مبخلفش.....لو كانت طلبت الطلاق من غير كل الي عملته ده كنت هطلقهااا ........
هدي خرجت حمزة من حضنهاا وبصتله بدموع وصدمة وفرحة مشاعر مختلطة كده وقالتله:يعني...انت هتبقي بابا وانا هبقي ماما....
حمزة ابتسم وراح حاوط وشهاا بإيده وقالهاا: ايوه...واحلي ماما كمان ......
هدي بسعادة ودموع:انت بتتكلم جد صح......
حمزة هز دماغه وابتسم...
هدي راحت قامت وحطت ايديها علي بوقعاا وفضلت تتنطط من الفرحة وتقول :هبقي مامااا....
حمزة وقف ومسكهااا وقالهاا:بطلي تتنططي كده انت مش لوحدك دلوقت.........
هدي راحت حضنه جامد وقالته بسعادة:عارف انا المفروض اشكر مروة الزفت انهاا عملت كده عشان نتجوز وتحبني واجيب نونو منك كمان...........
حمزة حضنهاا اكتر ودفن وشف في رقبتهاا وقالهاا:بحبك......
هدي وهي تقبل عنقه :بحبك اكتر♥️♥️
__________________________❤️_________________________
وتمر السنين علي ابطالناااا شهد اتخرجت وبقت مهندسة وبقي معاهاا هي وإياد......جودي وسيلاا♥️
*وفيروز وآسر بقي معاهم ملاك وسيليااا وزين♥️
*حمزة وهدي بقي معاهم إيناس و مالك......♥️
*روزي وفهد بقي معاهم التؤام الاول حبيبة وتقي......وجابوا تؤام تاني ياسر وجاسر♥️
الوالد فهد ده مبيضيعش وقت😂😂🙊
وفي يوم العيلة كلهااا متجمعة عن آسر في البيت كل واحد بعياله عيلته فهد وعيلتة هدي وعيلته فيروز وكله..........
آسر بإبتسامة:ياله ناخد سيلفي عائلي جميل بمناسبة التجمع الرمضاني اول يوم رمضان.....
ورفع الكاميراا عشان يلتقط الصورة 
فجه زين ابن آسر  وقالهم:كله يقول بطيخخخخ........
الجميع ضحك وإلتقط آسر الصورة المبهجة دي
شهد الكاتبة :كاااااااااات 
وراحت ناحية الممثلين وقالتلهم:حقيقي شابوه ليكم جدااا  انا مبسوطة بأدأكم جداااا وان شاء الله هتكسروا الدنيااا......
هدي:مش انتي الي كاتبة السناريو فلازم يكسر الدنياا💜
شهد الكاتبة:بتطبليلي يا هدي ..ماشي😂😂
هدي:عيب عليك يا كبير دانا في التطبيل معنديش ياما ارحميني😎😂😂
آسر بإبتسامة:احنا عايزين نقولك علي خبر حلوو
شهد الكاتبة:قول يا قشطه....
مراد :قرطاس لب واقف انا يهانم🙄 قال قشطه قال
شهد الكاتبة وهي تلف ايديهاا حول ضهر مراد بإبتسامة مشاكسة :حبيبي الغيور........انا بقوله قشطاا عشان نمشي الدنياا بس لكن انت جوزي قره عيني وبعدين هو في قشطة هناا زيك يا ابو عيون زرقة يا مجنني انت👀♥️
مراد بإبتسامة:بتثبتيني🙂
شهد الكاتبة :هههه مقدرش يا حبيبي...
مراد بخبث:حسابناا لما نروح.....
شهد الكاتبة:احم...كنت هتقول ايه يا آسر....🙂
آسر بإبتسامة:انا وفيروز هنتجوز بجد  ..... 
فهد وهو يتقدم ويمسك ايد هناا:وانا كمان
إياد وهو يمسك ايد شهد:مي توووو👀
حمزة مسك ايد هدي وغمزلهاا وقال:وانا كمان.........
شهد الكاتبة بإبتسامة سعيده:بجد فرحنالكم كلكم من قلبي انتوا اصلاا كل واحد لايق علي التاني☺️
شهد بحيره :انا في كام سؤال في دماغي عايزة أسألهملك.....
شهد الكاتبة:أسألي واشجيني🙂
شهد:اول سؤال انتي ليه مأذيتيش سيف بعد كل الي عمله...
شهد الكاتبة بإبتسامة:سؤالك حلو بصي يا ستي انا مأذيتوش عشان عايزة اكد علي انه ربناا يمهلل ولا يهمل يعني اي يعني ربناا أدي سيف فرص كتير عشان يتغير بس وهو كان بيضيعهاا كلهاا هل معني كده انه ربناا هيوقف الفرص ومش هيفضل يديله اكيد لاء ربنا هيفضل يديله لغاية ما يتغير ويبقي احسن 
ثانياا في سبب تاني وهو اني بأكد كمان علي ان الطيبون للطيبات والخبيثون للخبيثات
فهو كان وحش وربناا رزقه بمروة هي كمان وحشه واذت حمزة.........
هدي بتسقيف:حقيقي شبووه ليكي ابهرتيني بإجابتك👏👏
شهد:طيب ده وفهمته السؤال التاني انتي ليه سميتي آدم الشيطان وانه زعيم مافياا بس الي شوفناه والي عمله مكنش متوقع خالص من واحد بقي زعيم مافياااا...........
شهد الكاتبة بإبتسامة:شابو لسؤالك ده والحقيقة انا عملت 
كده عشان اعرف الناس حاجة انه مش معني انك قوي وليك 
اسم يبقي انت مش انسان ومبتحسش او معندكش 
ضمير...........لاء انت ممكن تكون بقيت كده بسب الظروف 
الي احياناا بتجبر الواحد انه يتحول من شخصيته الحقيقة 
لشخصية مستعارة بس لسة جوهر شخصيته الحقيقية 
موجود بس محتاج بصيص نور عشان يخرج الجوهر ده   
وده الي شوفناه في موقف آدم وازاي انه كان كل الي 
محتاجه ايد تشده  وتصحي ضميره والايد دي كانت روزي 
اقرب الناس ليه الي اتأذت بسب اعماله.................
وكمان في سبب تاني عشان اكد انه بابا التوبة دايماا مفتوح 
طول مانت عايش وتقدر تتوب وتتغير حتي لو كنت ارتكبت 
ملايين الجرئم وفي قصة دينية بتأكد كده الي هي قصة الشخص الي قتل 99 بني آدم .......
مراد بتسقيق:حقيقي انا الي المرة دي انبهرت👏👏👏
شهد الكاتبة بإبتسامة:في اي أسئلة بتدور في دماغك تاني...
شهد:لاء خلاص هما دول الي مكنتش فاهمه المغزي منهم......
شهد الكاتبة بإبتسامة: في فوائد كتير في القصة دي نقدر 
نستفادهااا يمكن البعض ذكرته بصورة واضحة زي مثلاا لما آسر قال انه الاهم من شكل الانسان جوهرة...ولما هاجر قالت انه الحياة علي طول بتظيك فرص وتقدر تتوب بس توبه نصوحة....لكن معظم الفوائد موجودة في ظل الاحداث بصورة مبهمه شوية.....وحقيقي اتمني انه الناس تقدر تفهم الفوائد الي منهااا......ويكونوا استمتعواا باجواء القصة من حزن وضحك ورومانسية .....وميكونش في حد مل علي الرغم اني عارفة انه كتير ملواا بس ياله كل واحد حر وفي النهاية نقول الاختلاف في الرأي لا يفسد للود قضية♥️
مراد راح شال شهد الكاتبة وقالهاا:تعرفي حبي ليكي بيزيد يوم عن يوم من كلامك وحكمتك الي حقيقي ببقي مبهور بيهم.....
شهد الكاتبة بحرج:طب نزلني يا مراد عيب كده........
مراد:تؤتؤ.....وووجه كلامه للجميع:معلش يا جماعة انا هاخد مراتي وامشي عشان عندناا عيلين ومتحتاجين نخاويهم .😉...وهنيجي نحضر فرحكم ان شاء الله ولو في اي اعمال تاني شهودة هتعملهاا هتكونواا ابطالهاا اكيد بس بأسماء تانية بقي👀
شهد الكاتبة بغيظ وخجل:مرااااد
الجميع ضحك ومراد خد شهد ومشي بيهاا علي بيتهم بقيةعشان يخاووا عيالهم😂😂......
.
وبكده توتاا توتاا وخلصت الحدوته.....💃♥️
*ايه رأيكوا في الحته الاخيره دي دخلت نفسي في الرواية لا ومش بس كده اتجوزت كمان وبقي عندي عيلين وهجيب الثالث😂😂😂
*اتمني حقيقي اني اكون قدر اسعدكم وامتعكم وافيدكم ولو بحاجة بسيطة وكل سنة وانتواا طيبين ورمضان كريم عليكواا وعليااا وياريت تبقواا تفتكروني بدعوه حلوة في رمضان فضلاا وليس امراا💜
*هتوحشوني وهتوحشني كومنتاتكم ودعمكم اويي❤️
تمت النهاية

reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق
  1. والنبي والنبي يا شهد اعملى رواية قمر كدة زي دى وياريت ابطالها يبقو بنفس المواصفات😂😂❤

    ردحذف
  2. بجد روايه جميله جدااااا وروايتها اجمل بكتير وانتي كاتبه موهوبه وكتايتك قمر وكفايه بجد خفه دمك بجد بقينا عايشين مع الروايه كانها عايشين مع نفسنا وانتي بخفه دمك خليتيها احسن واحمل وبالتوفيق يا احلي كاتبه في الكون
    شابوووووووه بجدمع ان ديه اقل حاجه في الروايه دي

    ردحذف

إرسال تعليق