القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت روزي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم شهد محمد موسى

 رواية أحببت روزي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم شهد محمد موسى

رواية أحببت روزي البارت الواحد والعشرون

رواية أحببت روزي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم شهد محمد موسى


رواية أحببت روزي الجزء الواحد والعشرون 

ونروح روسيااااااا💃💃🏃‍♀️
 هناا كانت واقفة في المطبخ مع باقي الخدم.........
فعطشت ففتحت الثلاجة عشان تشرب.......فوهي بتشرب خدت بالهاا انه الخدم كلهم بيهزواا دماغهم وبيخرجواا من المطبخ....... فراحت قفلت الثلاثة وبتبص وراهااا لقت مرراد واقف ومبتسم..........
هنا بخوف:вы хотите.  Что-то мистер Мурад?
الترجمة: محتاج حاجة سيد مراد
مراد بإبتسامة ساحرة:Не бойся, вот так ... Заходи в мою комнату, я хочу тебя
الترجمة:متخافيش كده....تعالي علي اوضتي عايزك......"وراح سبهاا ومشي"
هنا بخوف:يارب..احميني.....
وطلعت وراه فوهي طالعة كانت هتقع بس لحقت نفسيهاا ومسكت سور السلم 
هنا:هو يوم باين من اوله....🙂
وراحت كملت طلوع لغاية ما وصلت قدام الباب...وراحت خبطت...
مراد بإبتسامة من الداخل:Заходи, Хана
الترجمة:ادخلي يا هناا....
فتحت الباب ودخلت وهي عماله تفرك في ايديهاا....
مراد بإبتسامة:Почему все это напряжение
الترجمة: ليه كل التوتر ده...
هنا بإبتسامة مترددة:Я не нервничаю
الترجمة:لاء مش متوترة .....
مراد بإبتسامة:Ладно сядь
الترجمة: طب اقعدي......
هنا بصتله بتردد وراحت قعدت علي الكرسي .....
مراد ابتسم وراح جاب علبة 
الاسعافات الاولية وراح ركع 
قدام هناا علي الارض ومسك 
ايديهاا وبدأ يفكلهاا الشاش عشان يغيرلهاا......
هنا قاعدة فاتحة عنيهاا علي اخرهم.........
مراد وهو بيغيرلهاا:Я знаю, что вы проявили халатность и больше не меняли мою рану, поэтому я решил ее поменять
الترجمة:انا عارف انك مهمله و مغيرتيش عليه تاني من ساعة  الصبح فقولت اغيرلك عليه ...........
هو بيتكلم وهناا مصدومة و قلبهاا بيدق جامد متفهميش من اي هل خوف منه ولا اي........
خلص مراد وراح رفع عنيه الساحرة وبص لهناا وابتسم وقالهاا:Спасение завершено
الترجمة:خلاص خلصت.....
هنا مقدرتش تمسك نفسيهاا وراحت قايلاله وهي تحت صدمتهاا.......
هنا:Мистер Мурад, я всего лишь официантка, зачем вы со мной так поступаете ...
الترجمة: مستر مراد  انا مجرد نادله  بتعمل معاياا كده ليه......
مراد بصلهاا بحيره وراح متكلم عربي :طب اقولهاا اي...اذا كنت انا مش عارف انا بعمل كده ليه.......
مراد لهنااا بتنهيده:Я не знаю, зачем это делать, но что-то внутри меня заставляет меня это делать ... потому что, когда я увидел тебя, я почувствовал, что видел тебя раньше, и я вижу тебя не в первый раз
الترجمة: معرفش بعمل كده ليه بس فيه حاجة جواياا هي الي بتخلينا اعمل كده....  لما شوفتك حسيت اني عارفك وانه دي مش اول مره اشوفك فيهااا..........
"هو بيكلمهاا وعنيه بتتفرس ملامحهاا بيحاول يفتكر شافهاا فين.... "
هناا كانت لسة هترد بس باب الاوضة كان مفتوح فخبطت عليه خدامة تاني فانتبه مراد وقام وقف وقالهاا:Что ты хочешь ...
الترجمة: ماذا تريدي....
الخادمة وهي باصه في الارض:Ваш отец, мистер Адам, хочет, чтобы вы были в офисе
الترجمة:والد حضرتك السيد آدم يريدك بالمكتب.......
مراد بإبتسامة:Скажи ему, что я иду
الترجمة:قوليله اني جاي....
الخادمة بإحترام:да сэр
الترجمة: حاضر سيدي......
..................وراحت مشيت......
مراد بص لهناا وبإبتسامة:Мы продолжим наши слова в двух измерениях
الترجمة:هنكمل كلامناا بعدين...
هنا هزت دماغهاا بقلق وراحت قامت وقفت وقالته:Для вашего разрешения, сэр
الترجمة:عن اذنك سيدي.....
مراد ابتسم وهزلهاا دماغه 
.........وهي مشيت وهو غير هدومه ونزل لوالده...........
_في مكتب آدم_
آدم قاعد بشموخه وعظمته علي الكرسي وباصص في الملف الي قدامه........
خبط مراد علي الباب ودخل
آدم اول ما شافه ابتسم جامد وراح قام من علي الكرسي وحضن مرااد.......
مراد بإبتسامة وحب:وحشتني اويي يا باباا
آدم بإبتسامة وحب:انت وحشتني اكتر........
وراح بعد عنه وقعده علي الكرسي وقعد هو كمان.......
آدم:احكيلي ياله عملت ايه في دراستك في امريكااا........
مراد بإبتسامة:الحمدلله خلصتهاا  وبإمتياز.......
آدم بإبتسامة هادئة:مبروك ...
مراد بإبتسامة: الله يبارك فيك.......وبتنهيده: بابا مش ناوي تبعد بقي عن العالم ده......
آدم ووجه خالي من التعبير : رجعت تتكلم تاني في نفس الموضوع........
مراد: ايوه وهتكلم تاني وثالث ورابع لغاية ما تبعد عن العالم ده...العالم ده مش عالمناا... احناا دخلنا فيه بدون إرادتناا.... بس نقدر نخرج منه
آدم قام وقف ووقف ناحيه الشباك وادي ظهره لمراد......ومردش....
مراد كمل كلامه:بابا أنا عارف انك بقيت كده غصب عنك بس تقدر تبعد عن كل ده .......
آدم لف وبص لمراد وبنظرات لما يستطع مراد فهمهاا:فات الاوان....
مراد ابتسم وراح قرب منه وحط ايده علي كتفه وقاله: مفاتش ولا حاجة لسة الفرص موجودة.....
آدم بصله وكان هيرد بس صوت الباب هو الي قاطعهم......
مراد:Входить
الترجمة:ادخل...
دخلت هناا وكانت ماسكه في ايديهاا كباية قهوه ..........
"ودي اول مره هتدخل لآدم ويشوفهااا لانه طول فترة الاسبوع هناا كانت بتشوفه وتراقب كل الي بيحصل بس هو مكانش شافهااا.........."
هناا بإحترام وخوف بداخلهاا:Кофе сэр
الترجمة: القهوة سيد آدم......
مراد ابتسملهااا وقالهاا:Надень меня на офис
الترجمة:حطيهاا علي المكتب....
هنا:да сэр
الترجمة:حاضر سيدي.......
...........وراحت حطتهاا ....ولفت عشان تمشي..
بس وقفهاا مكانهااا وصدمهااا 
لما آدم نادي عليهااا بالعربي وقالهاا بصدمة:روزي........
هناا وقفت مكانهاااا من هول الي سمعته مقدرتش حتي تلف وقلبهاا كان بيدق جامد جداا من كتر الخوف...........
مراد بإستغراب لوالده:روزي مين دي هنااا وبتتكلم روسي.......
آدم مردش علي مراد وراح مشي بإتجاه هنااا ووقف قدامهااا وفضل باصصلهااا وباصص في عنيهاااا بتمعن.........................وهنا بصاله وبدأت تعرق بشكل كبير وبتبلع ريقهاا بصعوبة..........
آدم بصدمة وسعادة ومشاعر مختلطة سيطرت عليه:انتي روزي بنت اختي هاجر.............
هناا فتحت عنيهاا علي مصرعهااا من الصدمة الاكبر الي سمعتهااا.........ومبقتش عارفة تتصرف ازاي ...
ولقت آدم عنيه بتدمع وبيبتسم بإشتياق وراح شدهاا لحضنه جامد...........وفضل يقول...
آدم بسعادة:انا مش مصدق اني شايفك قدامي..........."وراح خرجهاا من حضنه ومسك وشهاا بإيده"
آدم بسعادة ودموع فرحة في عنيه:انتي روزي صح..........
هنا لقت دموعهاا بتنزل غصب عنهااا وراحت هزت دماغهااا ليه بمعني ايوة.....فهي اتأكدت انه يعرفهاا لانه قال  اسمهاا واسم امهاا...........
آدم دموعه نزلت من الفرحة وهو ماسك وشهااا.......
آدم بسعادة ودموع:كبرتي عن ماسسبتك كتيرر  بس لسة ملامحك زي ما هي متغيرتش..............
"وراح رجع حضنهااا تانيي وقال"
آدم بدموع:آههههه........وحشتيني يا هااجر.......
هنا راحت مبادلاه الحضن 
وقالته بدموع:خالو.......
آدم بدموع وسعاده وهو يزيد من احتضانهاا:آهه....يا قلب خالك من جوااا
كل ده بيحصل ومراد واقف مصدوم من الي سامعه وشايفه ودموعه بتنزل من كتر ما هو متأثر بالي شايفه وكمان دي اول مرة يشوف بيهاا والده بالحالة دي..............
_______________________❤️________________________
نسيبناا من المشاعر الجياشة دي شوية عشان انا مرهف حساس وعيطت🙂💔 ونروح عند قطايف قلبي الي بيجيبولي جفاف عاطفي🙂😂
_________________________❤️_________________________
_عند آسر وفيروز_
فيروز كانت قاعده في الاوضة علي السرير وسانده ضهرهااا وكانت لابسه" قميص نوم كب واصل لغاية الركبة ولونه أسود ورافعة شعرهاا لفوق ونازل منه كام خصله متمردة علي وشهااا بالمختصر كانت مزه ممزمزه👀😂" ..........وماسكة  مذكراتهاا وبتكتب فيهااا ..... 
وفجأة ابتسمت لما افتكرت  موقف ليهاا مع آسر خلال الاسبوع الي فات...........
Flash back~
__________❤️________
الساعة كانت   2:00A.m
آسر كان نايم ورايح في النوم ...
فيروز وهي تلعب في شعر آسر:آسررر.......آسررر....
..........آسر مبيردتش...........
رجعت تصحيه تاني وتهز فيه بس مش عايز يصحي......اخر اما زهقت ...........راحت قامت جابت كوباية ماية ساقعة ثلج....
وراحت صباهاا علي وشه😂🙀 
آسر اتنفض من علي السرير وهو بيقول:إلحقوناااااااااااا......السقف اتخرم وبينزل ماية..........
فيروز فصلت ضحك:هههههههههههههه السقف ماله يعنيااااا😂
آسر بشر:فيرووووووووز👿
فيروز بضحك وهي تفتح باب الاوضة:اجري يا مجدي...😂😂😂
آسر بغيظ وهو يقوم وراهاا:والله لوريكي يا فيروز........
وطلع يجري وراهاا وهي بتجري وتضحك لغاية ما خرجوا بقوا في الجنينة فهو خلاص مسكهااا راح اتزحلق ونزل هو وهي في حمام السباحة.........🛀🏻
فيروز بغيظ:عجبك كده اهو دلوقت هاخد برد🙄
آسر راح محاوط وسطهاا بإيده ورد عليه بإبتسامة مستفزة: احسن ويارب ما تاخدي برد بس يارب يجيلك اسهال وميعالجك انتينال ولا غيره....😏
فيروز وهي حاطة ايديهاا حولين رقبه آسر:ههههههههههه انت لسة فاكر ..😂😂
آسر قرب وشه من وشهاا جامد وهمس قدام شفايفهاا :مقدرش انسي اي حاجة متعلقة بيكي.....
فيروز همست هي كمان قدام شفايفه: بحبك....
"بس المرة دي فيروز هي الي باسته👩‍❤️‍💋‍👨 "
بعدت عنه وسندت دماغهاا علي دماغه وغمضت عنيهااا.....
آسر مبسوط انه هي اتجرأت وعملت كدة..... فراح يسكت....لاء ازاي راح هو كمان بايسهااا 🙂🙊 
ورراح بعد عنهاا وبص في عنيهااا وابتسم وراح قالهاا:صح انتي كنتي عايزة اي عشان تصحيني كده....👀
فيروز بإبتسامة:اقولك ومتشتمش....
آسر بضحك:دا يعتمد علي الي كنتي عايزاه😹
فيروز بإبتسامة:بصراحة كنت عايزة مصاصة🙂
...........آسر راح بعد عنهاا 
فيروز:مالك....😹
 آسر خرج من حمام السباحة........
آسر :حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخة يعني مصحياني وخليتيني اقطع الخلف عشان عايزة مصاصة🙂
فيروز وهي تحاول تكتم ضحكتهاا: وفيهاا اي يعني يا حبيبي لما اصحيك عشان تجبلي مصاصة.......
آسر بذهول:فيهااا اي...!! .....لا حول ولا قوة الا بالله...........لا حول ولا قوه الا بالله..."وراح سابهاا و مشي "
فيروز بضحك:باين عليه لسع🙂😂😂
Back~
آثناء ما فيروز كانت بتفتكر الموقف وتكتبه دخل عليهاا آسر من غير ما تحس وراح شد منهاا المذكرة........
فيروز وهي تقلب عنيهاا:آآآسرر...هات المذكرة..🙄
آسر وهو بيحرك حواجبة :تؤ تؤ...
فيروز كانت لسة هتقوم بس آسر زقهاا وحاوطهااا بإيديه بحيث انه بقي فوقيهاا....
فيروز بإبتسامة:آسر...اوعي...
آسر وهو يوزع قبل متفرقة علي عنقهاا: تؤ تؤ......
فيروز بإبتسامة:انت مبتشبعش.......
آسر بص في عنيهاا واتكلم قبل ما ينزل علي شفايفهاا:يستحيل اشبع منك يا قطتي.....😉"ونزل علي شفايفهاا🙊"
............ونسيبهم بقي علشان الواحد جاله جفااء عاطفي خالص خالص🙂.................
________________________❤️______________________
_نرجع لروسيا بقي_
بعد ما سيبناهم في المشاعر الجياشة دي  كل واحد هدي خلاص وانتهت اللحظة العظيمة دي.........وراح آدم خد هناا و قعد هو وهي علي الكنبة الي موجودة في المكتب........
آدم بإبتسامة: ياله بقي يا ستي احكيلي كل حاجة عنك وازاي جيتي هنااا.........
هنا بدأت تحكيله عن كل الي تعرفه بخصوص حكايتهااا وانهاا اتخطفت من وهي صغيره "لانه فيروز قالتهاا الي حصل ده" وهي كملت بالي تعرفه........
آدم دموعه نزلت وهي بتحكيله 
لانه هو السبب في كل الي حصلهااااا........
آدم بدموع:انا أذيتكواا.......اذيت اقرب الناس لياا.....
هنا بدأت تمسحله دموعها وتقوله ببراءه:الي حصل حصل خلاص يا خالوو........مضايقش نفست"نفسك"...مش يمتن "يمكن" تل"كل" الي حصل ده عشان اشوفت"اشوفك" و٦رف انه لياا خالو زي القمر تده"كده"
وابن خال مز 
"وكانت بتغمز لمراد الي ابتسملهاا ابتسامه هادية"
آدم خدهاا في حضنه وضميره انبه اكتر انه كان هيأذي قلب طيب زي ده لولاا فهد الي حماهااا........... "هي حكتله كل حاجة🙂"..........
هنا خرجت من حضنه وبصتله بعيون بريئة وقالت:مش هتأذي عيلة فهد يا خالو صح وهترجعهم ليه.........
آدم حط ايده علي وشهاا و ابتسم وقالهاا:اكيد يا قلب خالو......هو حمي بنتي وحافظ عليهااا..........
هنا بتوتر:وهترجع معايا مصر وهتبعد عن تل"كل" الحاجات الوحشة دي مش تده"كده"
آدم سكت و بصلهاا شوية وبعدين راح ابتسملهاا بهدوء وهز دماغه بمعني ايوه.....
هنا راحت حضناه جامد وقالتله:شتراا "شكراا". ليت"ليك" جدااااا يا احلي خالوو......
آدم بادلهاا الحضن وبعدين خرجهاا من حضنه وقالهاا :ياله روحي نامي بقي وارتاحي شوية 
هنا هزت دماغهاا وباسته في خده  وقالته بإبتسامة هو ومراد: تصبحوا علي خير
آدم بإبتسامة هادئة:وانتي من اهله......
مراد بهدوء وهو ينظر لولده:وانتي من اهله.....
..................هنا خدت بعضهاا وطلعت........................
مراد بهدوء وهو ينظر لولده:انت كنت بتتكلم جد فعلااا انه هترجع مصر وهتبعد عن كل ده..
آدم اتنهد بحزن واتجمع في عينه الدموع:معرفش...معرفش
مراد قام وقف واتكلم بهدوء:ياريت تكون بتتكلم جد كفاية الي انت عملته في حق عيلتك لحد دلوقت.........
وراح مشي مراد وترك خلفه آدم يتعذب بتأنيب الضمير وبدأ يشوف كم الجرائم الي ارتكبهااا في حق الكثير من الابرياء  الي كان منهم بنت اخته............
واخيراااا عدي اليوم علي ابطالناا بعد كم المفاجأت الي اكتشفناهاا سواا👀
_في اليوم التالي_
هنا كانت كلمت فهد بالليل وقالتله عن كل الي حصل وكان مصدوم بدرجة كبيرة جداا لانه متخيلش للحظة انه الامور هتمشي كده واهله هيرجعوله بدون استخدام القوي.....
*ولكن انت تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد في النهاية💜
المهم انهاا قالتله انه يجي الصبح القصر فدلوقتي بقي قصر خالهاا مش الشيطان ..........
* وجه فهد وكانت هي في انتظاره واول ما دخل جريت عليه ورمت نفسيهاا في حضنه ودفنت وشهاا في رقبته وهو رفعهاا وبادلهاا الحضن ودفن وشه في رقبتهاا ليشتم عبيرهاا الذي اشتاق إليه.....
هناا:وحشتنييي اوي.......
فهد:وحشتيني اكتر.......
*مراد كان واقف علي السلم من فوق و متابع الي بيحصل ده ومضايق واعصابه مشدوده.....
راح جه آدم من وراه وحط ايده علي كتفه  وقاله:متفكرش فيهااا لانها متجوزلكش اساسااا
"وراح تخطاه ونزل كام سلمة"
مراد بعدم فهم:تقصد اي....
آدم لف حته من وشه وقاله بإبتسامة:روزي  اختك في الرضاعة.....
مراد نزل ورا آدم وهو مصدوم فوق ما تتخيلواا ....آخر حاجة كان يتوقعهااا انهاا تطلع اخته🙂
آدم بإبتسامة هادئة:ازيك يا فهد
فهد بجمود:الحمدلله
آدم بإبتسامة هادئة:عارف انه حقك انه ده يكون رده فعلك......وانا مقدر ده و عايز اقولك اني مش عارف اشكرك ازاي علي انك  حميت بنتي روزي وحافظت عليهااا........لانه لو كان حصلهاا حاجة وانا السبب مكنتش هسامح نفسي ابدااا..............واقل حاجة اقدر اقدمهالك اني ارجعلك اهلك........  هما دلوقت زمانهم علي وصول وشوية وهيكونوا في البيت....
*فهد حس انه روحه رجعتله اول ما آدم قال انه خلاص اهله في البيت...........
روزي مشيت من جمب فهد وراحت حضنت آدم....
روزي بدموع:شترااااا"شكراا" 
آدم بإبتسامة وهو يبادلهاا الحضن:دا اقل حاجة اقدر اقدمهالكم..........
فهد شد روزي من حضن آدم جامد وراحت اصتدمت بصدره العريض.....
روزي بألم:آوووو....في اي يا فهد 
فهد :في محشي اغرفلك😒
آدم ضحك علي الي عمله فهد وفهم انه هو غار علي روزي فقاله :هههههه...خد مراتك وامشي يا فهد في طيارة خاصة هتوصلكواا مصر.....
روزي بصت لخالهاا ودمعت وقالته:وانت مش هترجع معاناا .........انت قولتلي انت"انك" هترجع....
آدم بإبتسامة هادئة:قريب اوي يا حبيبتي...هرجع ان شاء الله
روزي بدموع:توعدني....
آدم خد نفس عميق وابتسم وقالهاا؛اوعدك..... بس متقوليش لحد اي حاجة عني ولا حتي انك شوفتيني....
روزي ابتسمتله وقالت:اوعدت"اوعدك" اني مش هقول لحد .......
آدم ابتسملهاا وهز دماغه.......
وبعدين وجهت هناا كلامهاا لمراد:وانت هترجع معاه.....
مراد بمزاح:انا ابن ابوياا فاكيد مش هسيبه  يرجع لوحده.......👀
روزي:قشطاا مستنيات"مستنياك"👀😂
مراد:جهزيلي عروسة بس عقبال ما اجي 👀
روزي:بس تده"كده"تعالي انت بس وانا هجبلت"هجبلك" عرايس تتير"كتير"
فهد بص لهنا وقالهاا:ياله بيناا
هنا:ياله.......
آدم بإبتسامة:توصلوا بالسلامة...
فهد بدون تعبير:ان شاء الله
روزي ابتسمت لخالهاا وهزت دماغهااا بمعني انه يعذر فهد....وهو فهم وهزلهاا دماغه بمعني عادي مفيش حاجة....
.............ومشي هنا وفهد.........
وعدي شهر علي الاحداث دي.....
*فهد رجع اجتمع بأسرته والسعادة رجعت ملت قلبه من تاني في وجود هناا حبيبة قلبه جمبه.........
*آسر وفيروز رجعوا الشغل بعد إلحاح من فيروز انهاا تنزل الشغل معاه لانه مكانش عايزهااا تنزل بس هي فضلت تلح لغاية ما نفذت الي في دماغهاا ونزلت معاه...............
*إياد وحمزة مشغولين بتحضيرات الفرح لانه خلاص امتحانات شهد فاضلهاا يومين وتخلص...........
*في سؤال اكيد كان بيدون في ذهنكم الفترة الي فاتت وهي انه بابا ومامت روزي مسألوش عليهااا الحقيقة فهد قايلهم انه هو وهناا مسافرين بره يقضوا كام يوم مع بعض وتليفونتهم هتبقي مقفولة .........
_آخر يوم امتحانات لشهد_
شهد خارجة من اللجنه في قمة سعادتهاا لانه الامتحانات كلهاا كانت سهلة والسيستم الحمدلله كان كويس..............المهم شهد خرجت وراحت طلعت بره المدرسة ومشيت شوية تبعد بعيد عن الزحمة وتستني إياد الي اتأخر بسبب زحمة الطريق...
فوهي واقفة اذا بعربية تقف قدامهاا وتفتح الباب وحد يشدهاا جامد ويدخلهاا العربية ويحط منديل علي انفهااا فتغيب عن الوعي...........
وتنطلق السيارة الي وجهتهااا....

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية احببت روزي)
reaction:

تعليقات

9 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق