القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فتاة التنمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا

 رواية فتاة التنمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا

رواية فتاة التنمر البارت التاسع عشر

رواية فتاة التنمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا


رواية فتاة التنمر الجزء التاسع عشر

فتاه التنمر /بقلم ياسمينا  (الفصل 19)
مليكه:  مفيش حاجه مستحيله
هاني بغضب:  بتعملي كل ده علشان واحد مش معاكي 
مليكه بغضب:كلوووو سببك انت وكمان انا غلطانه علشان وثقت في واحد ولا يعرف يعني ايه  ابوه هو كان ابويا وحياتي كلها الوجع الي انا في انت سببو
هاني بتعب:  محدش ضربك علي ايدك 
مليكه بحزن:  عندك حق انا كمان غلطانه المهم. معايا المضاد لو عايزو اعترف بكل الحاجات الي عملتها 
هاني حس انو بيتخنق وبعدين قال:  علشان تسجني ابوك
مليكه:  هششش خلاص متقولش موته سعيده 
هاني حس انو لازم يتشري عمرو وبعدين يفكر ازاي يهرب من بنتو
هاني:  انا الي قتلت هاشم وكنت عايز اقتل مراد كذا مره وبتاجر في المخدرات 
مليكه. ابتسمت وقالت:  حلوووو 
فجاه. البوليس اقتحم الفيلا وتسنيم كانت معاهم وهاني. بص لي مليكه 
مليكه:  اتمنا تتعدم لانك تستاهل انا مقدرش اقتلك بأيدي
تسنيم: قوم هي شويه حبوب بس هتوجعاك بطنك  وخلاص
مليكه بص لي تنسم وفتكرو الي اتفقو عليه.
فلاش باك 
مليكه وصلت الفيلا وكانت تسنيم قاعده في جنينه واول ماشفتها قربت منها وقالت: مالك 
مليكه مردش عليها ودخلت الفيلا وتسنيم دخلت وراها ولقتها دخلت المطبخ وطلعت من شنطتها ازازه صغيره
تسنيم: انتي يابنتي مالك وايه ده 
مليكه بشر: هقتلو
تسنيم: هو مين.
مليكه بغضب.: هاااااني
تسنيم بصدمه: مستحيل ابوكي..... احكي ايه الي حصل
مليكه بدات تحكلها علي الي حصل معا مراد
تسنيم:  : نفكر بهدوء بقا انتي لو قتلتي ابوكي مش هتسامحي نفسك طول حياتك 
مليكه بغضب:  اومال اعمل 
تسنيم :  هنجيب دوا وهنحطو في الاكل وهنفهمو انو سم ولو معترفش بلي عملو كدا مش هنديلو المضاد وهكون بلغنا البوليس ونصور ويمسكوه بقا وكدا نكون عملنا الي مراد نفسو فيه
مليكه بتفكير:  طب والخطه دي هتنجح ولا تبقا زاي الي قبليها
تسنم بضحك : عيب عليكي زاي الي قبليها طبعا
مليكه ابتسمت وقرارت توقع ابوها في شر اعمالو.... 
انتهاء فلاش باك 
مليكه: تقدر تقبض عليه ياحضرت الظابط 
هاني بغضب:  مش هرحم حبيب القلب 
مليكه:  فكر تقرب منو بس انا الي هقفلك 
العساكر خدو هاني وتسنيم قالت:  يلا نروح المستشفي 
مليكه بسعاده:  يلا علشان نفرح مراد 
مليكه وتسنيم طلعو فيلا وركبو العربيه وتحركو..... 
________________________________________
*في المستشفي *
عمر كان قاعد قدام مراد ومعاهم عبير
عمر:  ها ياعم هتفضل كدا ضربلي بوظك 
عبير بحزن:  حبيبي اتكلم معانا
عمر غمزلو وقال: صحيح مش انا خطبت امك
مراد بغضب:  نعم بتقول ايه 
عمر بضحك:  اهو نطق 
مراد:  ملك فين 
عبير:  راحت تشوف الدكتور هي وسليم 
مراد. بضيق:  اه 
عمر: ايه وحشتك يانمس
مراد بغضب:  رجعو الواد ده المدرسه تاني 
عمر بضحك:  طب اضحك وانا ارجع 
مراد:  هحاول بس مليكه فين
عبير بضيق:  عايز منها  ايه
مراد:  عايز اشكرها ساعدتني كتير 
عبير بغضب:  ركز معا مراتك يامراد 
مراد بثقه:  انا لو قولت الكلام ده قدام ملك مش هتزعل لانها واثقه فيا. 
عبير بغضب:  بس مليكه هي سبب في كل ده 
مراد: مليكه مش سبب في حاجه ياماما وبعدين طبيعي اشكرها 
مليكه:  احم وشكرك وصل ليا يامراد 
مراد بص علي مليكه لقها واقف قدام الباب 
مليكه:  كنت عايزة  اكلمك في موضوع مهم
عمر:  احم طيب يابيرو نطلع 
عبير بضيق:  طيب 
تسنيم:  طيب خدوني معاكم 
الكل خرج ومليكه قربت من مراد 
مليكه:  عايزه اقولك خبر حلو 
مراد:  ايه هو 
مليكه حكتلو كل الي حصل 
مراد بصدمه: عملتي كدا علشاني 
مليكه بأبتسامه:  ايواااا انا اعمل اي حاجه علشانك 
مراد بسخريه:  اه 
مليكه:  مراد انت لسا بتحبني 
مراد بصلها وهي كانت مركزه معه....... 
_________________________________________*في مكتب الدكتور *
ملك: معلش يادكتور لازم يعمل العمليه في اسرع وقت لان نفسيتو تعبانه 
الدكتور: تمام ممكن بكرا بس عايز صوره ليه تكون واضحه
ملك مسكت تلفونها وقالت:  تقدر تطبع صورتو من تلفوني 
سليم:  اهم حاجه يادكتور  ميبقاش فيه خطر عليه 
الدكتور بهدوء:  متقلقش عليه 
ملك بصت لي سليم وقالت:  بس مراد مش عايز يتكلم معا حد 
سليم:  انتي لازم تبقي جمبو لو بعيدي ممكن يفكر انك خلاص مبقتيش عايزاه
ملك بسرعه:  لا طبعااااا انا هفضل جمبو حتي لو معملش العمليه انا بحب مراد مبحبش شكلو
سليم ابتسم وقال:  يبقا خلاص تعالي يلا نروحو
الكتور:  لازم تحاولي تخلي حالتو نفسيا كويسه 
ملك: ان شاء الله 
ملك وسليم خرجو من.مكتب الدكتور وبعدين راحو اوضه مراد ولقو عبير واقفه قدام الاوضه بغضب 
ملك:  ليه سيبتو مراد لوحدو 
عبير بغيظ:  مش لوحدو مليكه معه 
ملك غمضت عنيها بحزن وقربت من الباب وفتحتو شويه وحاولت تسمع 
مليكه:  رد 
مراد بضيق:  انا تعبت من السؤال ده تعبت كمان من الاختيار انا بحب ملك يامليكه 
مليكه بحزن:  لحقت تسنا حبنا 
مراد:  فاكرو فاكرو يامليكه بس انا بحب ملك ولي اكتشفتو اني بحبها حب كبير 
مليكه:  يبقا مكنتش بتحبني
مراد بغضب:  لا كنت بحبك بس انتي عملتي ايه 
مليكه: عارفه اني غلطت بس متسبنيش لوحدو يامراد اوع تسبني 
مراد مسك ايدها وقال:  انتي بنتي 
مليكه حضنت مراد وقالت بدموع:  مبقاش ليا حد ابدا 
مراد:  اهدي انا معاكي 
ملك قفلت الباب وبعدين مشيت 
تسنيم: رايحه فين ياملك 
ملك مردتش عليها ومشيت 
تسنيم بصت لي سليم وقالت: هشوفها 
تسنيم مشيت ورا ملك وملك طلعت برا المستشفي  وكانت بتعيط وتسنيم قربت منها وقالت: ملك في ايه 
ملك بدموع:  مخنوقه مش قادره افكر دوامه ودخلت فيها حاسه نفسي واحده خد واحد من حبيبتو وفي نفس الوقت حاسه اني معملتش حاجه غلط وان ده نصيب انا مبقتش فااهمه حاجه انا مش فاهمه هفضل كدا لغيت امتا
تسنيم:  بس مراد 
ملك بغضب:  مراد ايه مراد بيحبني بس مليكه معندهاش غيرو 
تسنيم بضيق:  وانتي مالكيش غيرو 
ملك بدموع:  انا ربنا يخدني علشان ارتاح من صغري وانا حمل علي الي حواليا الكل شايفني مصيبه ودخلت حياتهم انا تعبت مبقتش فاهمه ابعد عن مراد ولا افضل طب ومليكه باين انها اتغيرت
تسنيم: بس في الوقت الغلط ياملك
ملك حطت ايدها علي راسها وقالت بدموع: انا تعبانه اوي مشيني من هنا 
تسنيم بحزن: اهدي ياحبييتي طب ومراد 
فجاه تسنيم تلفونها رن وكان سليم ورد 
تسنيم:الو 
سليم: مراااد تعبان اوي ودكتور دخلو اوضة العمليات
تسنيم بصدمه: اييييه
ملك: في ايه 
تسنيم: سليم بيقول ان مراد تعبان اوي و
تسنيم سكتت لما لقت ملك مشيت من قدامها وجريت علي المستشفي وتسنيم جريت وراها وملك راحت اوضه مراد.لقتهم كلهم واقفين  قدام الاوضه
ملك بخوف: مراد مالو 
محدش رد عليها وهي فتحت باب الاوضه ودخلت وملقتهوش علي سريرو وبعدين بدات تعيط وقالت:راح فين 
فجاه ملك لقت حد بيحضنها من ضهرها وقال: وحشتيني 
ملك بدموع: مراد 
مراد:كدا تمشي وتسبيني 
ملك: انا اسفه 
مراد بهدوء: انا مش عايز غيرك انا بحبك انتي يارب نفهم
ملك.طلعت من حضنو وقالت بغضب: هو انت حمار يامراد 
مراد بصدمه.: نعممممم......
اما عند تسنيم وسليم كانو واقفين سوا 
تسنيم بسعاده:  انا بقيت محقق كونان 
سليم ابتسم وقال:اه كملي 
تسنيم بضحك: احنا كابل هايل لازم نشتغل معا مراد 
سليم: مكنتش اعرف انك قويه كدا وذكيه 
تسنبم: اومال ايه يابني قدرت اقنع مليكه انها متقتلش ابوها تسجنو بس 
سليم بخبث: وانا قدرت احرق وش مراد كويس اوي
تسنيم بضحك: مراد ده ذكي اوووي 
سليم:  دايما بتعلم منو قدر بحركه منو يحرك مشاعر لكل ومليكه اول واحده خلها تقلب علي ابوها في ثانيه 
تسنيم: قدر يفهم خطة هاني من اول ما مليكه جتلو شرم 
سليم بهدوء: نسبنا من مراد وتونز بتوعو دول خلينا نتكلم علينا هنا 
تسنيم بضيق: خليك معا مليكه احسن انا عايز حد شبه مراد كدا
سليم بضحك: اه مهو المشرحه ناقصه قتله
تسنيم ابتسمت وقالت: بس بردو عايزه الي اتجوزو يكون صاحب صحبو كدا 
سليم بضحك: لا واقعه اووووي الصراحه مهي باينه قصدك عليا
تسنيم بغضب: اخرس انا غلطانه اصلا.........
_________________________________________
*عند مراد *
مراد: انا حمار 
ملك بغضب:بتخوفني علشان اجي بكره الحركه دي يامراد
مراد بسخريه: لو نسيتو الي جرا نجيب الدفاتر تنقره 
ملك: ايه يابني المثل الطويل العريض ده 
مراد: ايه مش فاكره الي عملتيه انتي ومليكه
ملك بضيق: قلبك اسود 
مراد: ملك 
ملك بصتلو وقالت: مش عارفه اعمل ايه
مراد: عادي تهدي وتنسي مليكه خالص مليكه بس اختي وبنتي علشان انا الي ربتها مش اكتر من كدا 
ملك: طب بص سيبك من كل ده بكرا هتعمل العمليه 
مراد: طب ايه رايك نسافر شرم 
ملك بستغراب:بقولك العمليه بكرا 
مراد حضن ملك وقال: بتقولي ايه ياحبيبتي 
ملك كانت مصدومه من تصرفات مراد وقالت: هي الحادثه كلت عقلك يامراد ولا ايه 
مرادخرج من حضنها وقال بتوتر: مش لما يبقا فيه حادثه
ملك بصدمه: قصدك ايه 
مراد:احم يعني بصي فكك المهم هخدك ونروح شرم و
مراد سكت لما لقه ملك عماله تشيل الشاش من علي وشو بغضب
ملك بغضب: ليلة امك سوده لو الي في دماغي صححح 
مراد: احم طب اهدي علشان الصدمه هتبقا كبيره عليكي
ملك شالت الشاش من علي وش مراد وقالت بصدمه: مستحيل
مراد ابتسم وقال: اهدي ياحبيبتي ليجيلك جلطه ولا حاجه 
ملك مسكتو من هدومو وقالت:دانت ليلة امك سوده 
مراد: بس انا بحب الاحمر يابيبي 
ملك بزعيق: انت بتهزر ايه الي انا شايفه ده 
مراد شاور علي وشو وقال: شايفه ايه يعني ما انا قدامك بدر منور اهو 
ملك بغضب: مرااااااد
مراد:بحبك 
ملك بهدوء:حبيبي وانا بحبك بردو بس معلش استحملني شويه 
ملك ضربت مراد في بطنو جامد ومراد حط ايدو علي بطنو وقال: يخربيت امك 
ملك بغضب: علشان تعرف تضحك عليا يامشوه كدا وكداااا........ وهنعرف بعدين 
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فتاة التنمر
reaction:

تعليقات