القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور والحياة الفصل الثامن عشر 18 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل الثامن عشر 18 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة البارت الثامن عشر

رواية نور والحياة الفصل الثامن عشر 18 بقلم جوري محمد


رواية نور والحياة الجزء الثامن عشر

الفصل الثامن عشر 💞💓
نور والحياة 💞

بقلم.جوري محمد ✍✍✍

عندي محمد ونور

نور صحيت لقت محمد بيبص عليها

نور. انت بتبص كده ليه

محمد. ولا حاجه بس انا صحيت وما حبتش اصحيك قلت اسيبها لما تصحى لوحدها

نور. يا سلام طيب اقوم اخذ شاور وانزل للاولاد

محمد. احنا جايبين الداده للاولاد طيب انت هتنزلي ليه

نور. ايه هافضل قاعده هنا

محمد. هو انا ما قلتلكيش

نور. لا ما قلتش

محمد انت عندكي حكم باسبوع في الاوضه دي

نور يا سلام

محمد. ايوه والاولاد هابقى اجيبهم يلعبوا معكي شويه ساعه في اليوم وانا هالعب معكي بقيت اليوم

نور ضحكت ههههههههههههه

محمد بتضحكي ليه هو انا ما قلتلكيش

نور. لا ما قلتش

محمد. انا اخذت اسبوع اجازه واحنا عايزين .مش نطلع من الاسبوع ده ان شاء الله معنى بيبي صغير

نور انت بتهزر بجد

محمد.. انا مش باهزر احنا هنرمي الاساس والعمدان طول التسع شهور

وقعد يضحكوا مع بعض

نور. والله قليل الادب

محمد ما قلت لكي انا بموت في قله الادب

نسيبهم بقى مع نفسهم

نروح عند محمد الكبير ونور الكبيره

نورا الكبيره انا جعانه قوي

محمد ابو نور وانا كمان جعان

نور الكبير طب يلا خلينا نروح نفطر

محمد. طب ما احنا هنفطر بس انا اللي هاكل الاول وبعدين انتي فطرت

نور الكبير ليه بقى انا كنت دائما اقول ان المصريين مجتمع ذكوري

محمد ما هو عشان ذكوري وما ادهاش فرصه ترد وطفي النور

ونسيبهم مع بعض نروح عند ثريا وفاكهه

ثريا. طب انت عارفه يا فاكهه اول مره احس ان انا وحشه خالص انا كنت باكرها و اتعمد اذيها وهي بردك بتسامحني عمرها ما عملت معنا حاجه وحشه

فاكهة طب انت عارفه لو انا مكانها طب والله كنت سجنتها

ثريا والله معك حق انا مش عارفه ما شفتش طبيتها دي ليه

فاكهة. علشان احنا كنا وحشين

ثريا. ربنا يسامحنا بقى انا هخلي ابراهيم يطلعني عمره يمكن ربنا يسامحني

فاكهة وانا كمان

وكل واحده منهم راحت على شقتها

ثريا انا اسفه والله يا حاج انا مش عارفه ابص في وشه اولادي وآلله مكسوفه من نفسي

ابراهيم والمطلوب ايه بقى دلوقت ان احنا نسامحك احنا مش ملائكه انا بس هخليك تقعدي هنا عشان خاطر اولادك في الاول وفي الاخر عشان خاطر نور وسابها ومشي

وجمال ابنها مش عايز يكلمها ولا حتى بناتها كلهم مش متخيلين امهم تعمل كده

عندي فاكهه نفس الحوار الفرق ان ندى انضمت مع فاكهه ندى انا مش عارفه سمعت كلامك ازاي يا ماما

فاكهة الشيطان يا بنتي بس والله نور انسانه كويسه احنا كنا بنكرها من غير سبب ربنا يسامحنا

احمد عدت عليه الايام كانها سنين ان نورا ازاي ما تدورش عليه ولا سالت هو ما بيسالش ليه من الشغل للجامع للبيت ودائما يدعي ربنا انه يشيل حبها من قلبه لانه ذنب
كبير

و عدت الايام والامور كما هي

نور كل يوم يعدي عليها يبقى احلى من الاول في وسط مامتها وباباها واولادها وجوزها

وفي يوم نور تعبت و راحت للدكتور قال لها انت حامل نور فرحت انها هتبقى ام للمره الثانيه راحت قالت لمحمد ومحمد فرح جدا ا

محمد. يا بنتي قلت لك 9 شهور ان شاء الله البيبي هيوصل ثقه في الله نجاح

نور ضحكت لا نجاح بجد

وقالت لمامتها وباباها مامتها فرحت انها تعيش معها مراحل حملها المره دي

وباباها فرحان جدا حتى المره دي كل العيله فرحانه حتى ثريا وفاكهه شكل المولود ده هيبقى حلو لانه جاء في وقت العيله كلها محتاجه تفرح

و كل ده واحمد بدا يتاقلم على بعد نور ورجع يفرح لها فرحت اخ اواب مش حبيب

صدق من قال ان الحب في بعض الاحيان ابتلاء يصيب القلوب فا يتغلب عليه الانسان بالقران والتقرب لله وده اللي عمله احمد
و عدت الايام وجاء ميعاد ولاده نور ونور جابت بنت قمر تشبه مامتها وقالوا هنسميها ياسمين لانها تشبه لونه الجميل ورائحتها الزكيه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والحياة
reaction:

تعليقات