القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صرخة فتاة الفصل السادس عشر 16 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل السادس عشر 16 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت السادس عشر

رواية صرخة فتاة الفصل السادس عشر 16 بقلم وفاء كامل


رواية صرخة فتاة الجزء السادس عشر

روايه.. صرخه فتـــــــــــــــــــــاة..
بقلمي✍️ وفاء كامل
الفصل 👈 الســــــــــــــــــــــــــــادس عشر👉
🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
الى كل م يقرأ روايتي
وبقدوم شهر رمضان الكريم
آحـبُ:* ان اهنيكم بحلول شهر المغفره والعطاء
كل سنه وانتم طيبين
وكل فصل هينزل هبدأوه بقصه م الانبياء او قصص وعبر
ارجوا ان تستفيدوا
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
قصص وعبر ..  اللهم ارزقني من فضلك ..
جلس رجلان قد ذهب  بصرهما على  طريق أم جعفر زبيدة العباسية لمعرفتهما بكرمها فكان أحدهما يقول اللهم ارزقني من فضلك وكان الآخر يقول:  اللهم  ارزقني من فضل أم جعفر 
وكانت أم  جعفر تعلم ذلك منهما وتسمع، فكانت ترسل لمن طلب فضل الله درهمين، ولمن طلب فضلها دجاجة مشوية في جوفها عشرة دنانير . كان صاحب الدجاجة يبيع دجاجته لصاحب الدرهمين، بدرهمين كل يوم، وهو لا يعلم ما في جوفها من دنانير. وأقام على ذلك عشرة أيام متوالية، ثم أقبلت أم جعفر عليهما، 
وقالت لطالب فضلها: أما أغناك فضلنا؟ 
قال: وما هو؟ 
قالت مائة دينار في عشرة أيام 
قال: لا، بل دجاجة كنت أبيعها لصاحبي بدرهمين 
فقالت: هذا طلب من فضلنا فحرمه الله ، وذاك طلب من فضل الله فأعطاه الله وأغناه 
يقول الشيخ عبد الحميد كشك يرحمه الله 
من اعتمد على غير الله ذل، ومن اعتمد على غير الله قل. ومن اعتمد على غير الله ضل.  ومن اعتمد على غير الله مل 
ومن اعتمد على الله  فلا ذلّ ولا قلّ ولا ضلّ ولا مل
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
وصلنا الفصل ال فات عندما اخبر اسعد هايدي بانه سوف ياتي ليطلب يدها
معتز .. ايوووووه بقا والله وهتلعب معانا يابت
هايدي .. جيه دورك بقا ياقلبي 
م بكره تنفذ خطتنا
البنت دي وراها ورث ولآزٍمٍ يبقا لينا 
هستنى مـڼـڱ خبر حلو بكره
معتز بخبث.. هي الصراحه صاروخ وتستاهل
عيوني  ياااقلبي
 بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
هايدي بغضب وضربته ف صدره .. ولااااااا اتلم مين دي ال صاروخ 
معتز بضحك .. انتي هتغيري م واحده ذي دي تيجي هي اي فيكي ياروحي تعالي بقا اقولك كلمه سرررر 😉
هايدي بضحك .. ياواد اتلم انَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ اي مش بتشبع خالص
معتز .. هششششش
وفعلوا ما حرمه الله 
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
في صباح يوم جديد ع ابطالنا
فادي ..  دادة فتحيه 
فتحيه ..  نعم يا فادي يابني
فادي..  انا هروح الشركة ياريت تاخدي بالك م نعمه وتخليها تفطر وتديها العلاج بتاعها عشان هي م امبارح وهي مأكلتش خالص
فتحيه بايماء .. حاضر يا باشا 
ليخرج فادي من الفيلا بهيبته المعروفه 
لتصعد دادة فتحيه لغرفة نعمه وتجدها نائمه ع الفراش ف وضع الجنين تضم رجليها الي صدرها وتبكي 
دادة فتحيه بحزن .. مالك ياحبيبتي بس
حد يبكي يوم صبحيه
نعمه بصرااااخ .. متقوليش كدا تاني
انا مستحيل اخلي الجوازه دي تكمل
مستحيل اخليه يلمسني
 اخويا وماما هما السبب منهم لله 😭
لتحتضنها فتحيه..  معلش يا بنتي ده نصيبك ارضي بيه وكمان فادي مش وحش بالعكس ده كويس وطيب جدا 
انا ال مربياه م بعد ابوه وامه الڵـهٍ يرحمهم
نعمه شفقت عليه للـحـظـــِھّ   .. هما ماتوا طيب ازاي
تنهدت فتحيه وهي تتذكر الماضي ..
بصي يابنتي فادي ده انا بعتبره ابني متجوزتش عشان اربيه ولا فكرت ف يوم اتخلى عنه
ابوه الله يرحمه كان قاسي عليه عشان عايزه يطلع راجل ويمسك شركاته
وقتها فادي كان عنده 15 سنه طفل برئ
وكان بيضايق م معامله والده ليه
لحد ما جيه ف يوم كانوا خارجين كلهم ف حفله كان عاملها والده عدنان بيه
بمناسيه افتتاح فرع شركته الجديده
وبما انه كان ليه منافسين كتير
وكان بيرفض التعامل معاهم ف اي صفقه نظرا لسمعته القزره ف السوق
بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
فلاش باك ...
عدنان بيه وهو راجعل م الحفل ومعاه مراته ف السياره وابنه فادي
فجاه اتقلبت بيهم السياره
لكن الحمدالله ربنا سترها وكلهم خرجوا م السياره حتي السواق بتاعه
لَـگِنْ السبب ال كان ف انقلاب السياره كانَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ تلك السياره التي تقف تنظر لهم
وفجاه نزلوا منها 4 رجال ضخام مفتونين العضلات
واقتربوا م عدنان بيه اخذوا يضربوه بشده حتي يوافق ان يمضي ع اوراق ما بها تنازل ع جميع شركاته لواحد اسمه شاكر منافس ليه
لَـگِنْ عدنان بيه رفض
ووصلت الجراءه بواحد منهم ان يشد مراته منه. ويحاول يعتدي عليها امام عيونه وكذلك امام عيون الطفل البريئ الذي يرى ما يفعلوه بوالدته
ظلت تصرخ وتستنجد بزوجها
وكان عدنان بيه ف ذڵـڱ الوقت يحاول ان يضربهم ليخلص زوجته منهم لكن بدون جدوى واحد ضد 4
واحد منهم اطلق الرصاص ع السواق عندما حاول ان يساعد الهانم م يده
فهو لم يتحمل صررراخها عندما كان هذا المجرم يمزق سيابها ويفعل ما حرمه الله معهَـا
وعدنان بيه وهو يشتبك مع احدهم
اطلقت رصاصه م هذا الشخص ف قلب عدنان بيه وهو يحاول ان يدافع ع نفسه وقع ع الارض غارقا بدمائه
بينما زوجته قد تم اغتصابها امام اعين ابنها ومن شده العنف جاء لهَـا نزيف وماتت ع الفور
كل هذا تحت اعين فادي الطفل البرئ الذي كان يبكي بحرقه وهو يرى كل هذا امامه ويقف بجانب السياره المنقلبه ويبكي م الخوف وفقدان والديه
بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
احد الرجال .. وبعدين هنعمل اي البوص لو عرف هيخلص علينا
كان لازم عدنان يمضي ع الورق وبعدين نموته
الثاني.. كان لازم ياغبي تتشابك معاه وانت ماسك سلاحك
الشخص .. اعمل اي بس هو ال هجم عليا
الثاني.. خلاااااص احنا نمشي دلوقتي
الثالث.. طيب وهنعمل اي ف الطفل ده 
الرابع.. سيبه ياعم لنصيبه حد لاقه مكتوبله يعيش
مافيش حد مكتوبله يموت وسط الصحرا ھَھٍھَھٍھَھٍـٌ
الثاني .. بس لازم قبل ما نمشي ننهي الموضوع
تقدموا ناحيه عدنان وسحبوه وادخلوه بداخل السياره بعدما عدلوها وادخلو ايضا بها زوجته
وقاموا باشعال النيران فيها حتي تبان كانها حادث
واخذوا الطفله بعدما ضربوه ع رأسه
ووضعوه ف مكان بعيد وسط الصحراء لمصيره
فادي ف ذلك الوقت لم ينسي صرخات والدته ولا والده
اخذ يبكي بشده
ظل ف الصحراء وسط العقارب والثعابين والذئاب والشمس الحارقه بدون ماء ولٱ طعام
لمده يومين
وكان الڵـهٍ يحفظه ويبعد عنه الحيوانات
وبعت له رجل م العرب ومعه جمله وكان يسير وسط الصحراء وفجاه وجده
نزل بسرعه م ع الجمل وذهب اليه وجده فاقد الوعي ويتنفس اخذه بسرعه معه وذهب به للمشفي
بعد اسبوع فادي اخيرا فاق
لكنه لم يكن يتكلم بسبب الصدمه التي كان بها
 بعدما الناس اتعرفوا عليه خرج م المشفي وذهب لفيلا والديه
وكانت تراعيه فتحيه كابنها
اخذ فادي سنتين لا يتكلم ابدا ولٱ يخرج م الفيلا ولا يبكي ولا اي مشاعر
لحد ما جاء يوم وكان يجلس امام التلفاز وفجاااااه وجد ال الاربعه رجال الذين قاموا بقتل والديه يقفون حول رجل يحموه امام التلفاز وكان يفتتح مشروع ما 
وسط الصحافين الذين ذكروا اسمه شااااكر بيه
نظر فادي للتلفاز واخذ يصرخ لاول مَـرّھٌ ويبكي ويخرج ما بداخله م الم ومعاناه
وكسر التلفاز وجميع الاشياء التي حوله
اتت اليه فتحيه بسرعه وبعدما قامت بتهدئته
حكي لها كل شئ وتوعد لهم بالكثير واخذ الثأر منهم عندما يكبر
بااااااااك
بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
فتحيه .. وم̷ـــِْن يومها يابنتي وهو بيدور ع الشخص ده ال اسمه شاكر
بعد ما ف مَـرّھٌ سمعني ان
اكبر رجل اعمال اتمسك وهو بيتاجر ف السلاح وكان شاكر هرب بره مصر ومحدش لحد الان قدر يمسكه
لَـگِنْ فادي لم يستسلم فضل يبحث عنها لحد ما علم انه هنا ف اوروبا اشترى الفيلا دي م شهرين بس وباعتني هنا 
وقال هيجيلي ف اي وقت عشان يبدا الاخذ بثأر والديه بعدما يلاقي شاكر
وكنت مستنياه بفراغ الصبر لَـگِنْ م جوايا خايفه عليه م الشخص ده
وعارفه انه اتغير بسببه
 مكانش كده خالص ال شافه كتير في حياته 
خصوصا ان حب واحده جدا وكانت حلوة وهو اتعلق بيها اوي وحبها لحد ما في يوم لقاها ف حضن شاكر عدوه اللدود
وانه كان باعتها ليه عشان تفضل عينه دايما عليه وياخد منه كل املاكه ال مقدرش ياخدها م ابوه
 كان ف حالة صادمه من المشهد وساب كل حاجة ونزل اوروبا وانا جيت معاه
 وبقي كل يوم يرجع وش الفجر سكران وحالته حالة وبقي قاسي معاملتة زي الزفت مع كله رغم كدا كان قد المسؤليه ال حملها ابوه الڵـهٍ يرحمه ليه قبل ما يموت وفضل يكبر بشغله وشركاته لحد ما بقي زي ما انتي شايفاه كده 
نعمه بدموع نزلت غصب عنها .. يااااااااا ده شاف كتير اوي 
فتحيه .. عشان خاطري يابنتي عوضيه ع كل حاجه
انا عارفه انه بيحبك بس بيكابر
وعارفه انه بيجي عليكي وبيعاملك وحش لانه شايف فيكي ال كان بيحبها وانخدع فيها
 حاولي يا بنتي تغيريه اديله الحنان والامان ممكن حبك يخليه يتغير 
نعمه .. انا مش هقدر اعيش معاه ده أكيد مستحيل 
فتحيه بحزن .. بصي يابنتي دي نصيحتي ليكي لواحده اعتبرتها ذي بنتي بالظبط وانتي حرة
 ال شافه كتير وهو محتاج بس ايد تشده حاولي يا بنتي حاولي 
نعمه بحزن .. حاضر ياداده هحاول 
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف بيت محمد رفعت
دخلت هند لابنتها وفاء لتيقظها
هند ..حبيبتي اصحي اتاخرتي ع شغلك
وفاء .. انا صاحيه ياماما
هند نظرت لعيونها .. اي ده انتي منمتيش م امبارح يابنتي
وفاء .. مجاليش نوم ياماما
هند بتنهيده .. حقك عليا يابنتي ع ال حصل بسببي بس انتي عارفه انا ام ونفسي افرح بيكي وكنت خايفه م المشاكل مع عمك لو رفضت وانا اصلٱ اتفأجات بيكي وافقتي انتي كمان لكن عارفه انك بتعِنـ.̷̷̸̷̐ـديّ  ومش حقيقي
وفاء بحزن .. منا قولتلك كتير مش موافقة علي اسعد وانتي قعدتي تقولي لا انا موافقه واقعدي معاه مش هتخسري حاجه 
هند .. حقك عليا يابنتي 
وفاء ..  ياست الكل  انا مش زعلانة منك
انا بس صعبان عليا نفسي
هند .. متزعليش يابنتي مسيره يعرف الحقيقه ويندم ويعرف ان الله حق
لَـگِنْ انا عاتبه عليكي ازاي كنتي تعرفي انه بيحب واحده تانيه وتوافقي عليه
بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
وفاء .. مش عارفه بس كنت بعنده مش اكتر
هند.. ياحبيبتي الجواز مفهوش عناد ابدا 
يلا سيبك م ده كله وقومي بلا اغسلي وشك كدا وخدي شاور وتعالي نفطر
اختك ولاء بتحضر الفطار
وفاء بضحك .. ولاء بنفسها ف المطبخ ياصلاه العيد 😅
هند .. بس يابت لتسمعك انا ما صدقت انها تعمل حاجه اصلٱ وتساعدني 😂
جائهم صوتها م المطبخ .. سمعاااااااكم ياختي انتي وهي 
ضحكوا عليها بشده
بعد فتره ذهبت وفاء لعملها ف المشفي وكانت حاسه بوحده بدون اصدقائها
نعمه التي سافرت ولا تعرف عنهَـ ــاآ شئ حتي هاتفهَـ ــاآ المغلق منذ امس وتموت م القلق عليهَـا
وهاجر التي ما ذالت مريضه ف الفراش
وهاله التي اخذت اجازه بسبب تعب حملـٍهآ بدون مرتب
اصبحت وحيده ف المشفي
فجاه افتكرت هاتف محمود وقررت ان تذهب اليه لتعطيه الهاتف
اما ف مكان ما كانت قد وصلت ولاء مع صديقتها هدير الكليه
 وقبل ان تدخل المحاضره استوقفها معتز
معتز بخبث.. ازيك ياانسه ولاء
ولاء .. الحمدالله يامعتز
معتز.. اتفضلي دفتر حضرتك ومتشكر جدا ليكي
ولاء .. تسلم 
وجاءت ان تذهب مع هدير التي تنظر لها بغضب
لكنه اوقفها
معتز .. ممكن تقبلي عزومتي ونتغدا سوا ف الكافتريا النهارده اشكرك فيها
ولاء .. اسفه مش هقدر ورايا محاضرات
معتز .. بصراحه يانسه ولاء انا معجب بحضرتك وعايز اطلب ايدك م والدتك
كانت الصدمه تحل المكان
 هدير التي لم تصدق كلامه وتعلم انه زير نساء
ولاء التي تفاجأه بطلبه ولٱ تدري هل هي سعيده ام لٱ 
ودكتور منير الذي كاد ان يدخل المحاضره لكن لفت انتباه انه يقف معها وسمع كل كلمه قالها وكان خنجر طعنه بقلبه
بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
وفي المرأة امرأة أخرى لا يعرفها أحد تستيقظ فقط حين تنكسر حين تؤمن أنه لا أحد في هذا العالم سيكون معها  فجأةً تصبح أقوى 
وكانت تلك هاجر
بعدما سلبت منها الحياه كل شئ حتي كادت ان تخسر نفسها ودنيتها وتموت كافره
جاء لينقذها ويجعل لها امل ف الحياه
عمر لم يتركها يومها وظل بجانبها ع امل ان تفتح له قلبها وتحكي ما بها
عمر .. ♥♡صَبَاحَ الخِيرَ يَا هاجورتي
ابتسمت هاجر.. صَبَاحَ النور ياعمر♥♡
عمر .. الجميل عامل اي النهارده
هاجر بتنهيده.. زهقانه ياعمر وعايزه ارجع شغلي
عمر .. لكن ياحبيبتي انتي لسه تعبانه وكلها شهر ونفك الجبس مستعجله ع اي بس
هاجر .. زهقت م رقدتي ع الفراش طول الوقت
عمر .. بس كدا عيوووووني انا هخرجك
هاجر .. طب ازاي برجلي دي
عمر .. ملكيش دعوه خالص سيبيلي نفسك النهارده اليوم يومك ياجميل
لَـگِنْ هاجر لم تقدر ان تكتم بكائها اكثر م ذلك 
ونذلت دموعها .. ليه ياعمر بتعمل معايا كل ده
اقترب منهَـا عمر وقام بازله دموعهت بقبله منه ع عيونها .. ممكن مشوفش الدموع دي تاني لانها بتوجع قلبي
وبعدين انَـỲǑŲـْتي لسه بتسالي لحد دلوقتي ليه بعمل كل ده 
عشان بحبك ياهاجر
عايزاني اقولهالك كام مره عشان تصدقي
وعمري ما هسيبك ولا هتنازل عنك ابدا 
هاجر ببكاء.. انت تستاهل حد احسن مني يااعمر
انا منفعكش ارجوك ابعد عني وشوف حياتك 😭
عمر وهو يهزها م كتفهَـ ــاآ بعنف .. انت ااااااي ياشيخه حرام عليكي
بعد ده ڱڵـه لسه مصممه اننا منننفعش لبعض وعايزه تبعدني عني لييييييه
فهميني ليييييييه
بتجرحيني بكلامك كل ما اشوفك ليييييه
هاجر ببكاء هستيري .. عشااااااان بحبك
ايوه بحبك 😭
فرح جدا عمر باعترافها اخيرا ڵـهٍ لكن لم تدم السعاده كثيرا ع وجهه عندما اكملت
عشان بحبك عايزاك تبعد عني لاني مبخلفش ايووووووووه انا عمري ما هخلف ياعمر
عشان 😭😭😭
انا شلت الرحم 😭😭
وكانت الصدمه ڵـهٍ بل تحطم قلبه
ولا يقدر ع الكلام 
بينما اكملت هي
مستحيل اخليك تربط نفسك بواحده زيي مش هتخلف ولٱ تجبڵـڱ طفل يحمل اسمك وتسمع كلمه بابا 
مستحيل اتجوزك وابقي مراتك ع اسمك
لان مش واحده ذيي ال تشرفك تبقا مراتك قدام الناس
انا مستهلش حبك ده 
ومينفعش اتجوزك لٱ انَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ ولا غيرك 
لان ببساطه 😭😭😭😭
انا مش بنت ياعمر ومافيش راجل يقبل ع نفسه انه يتجوز واحده زيي 
بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل
ف لو سمحت ابعد عني وشوف حياتك مع غيري 😭😭😭😭😭😭
لـحـظـــِھّ ; ..  م الصدمه 
بل صدمه تلو الاخرى
ظل ينظر لها بعيون متسعه وفم مفتوح غير مصدق اعترافها له
نااااااااار بداخله يريد ان يصرخ بكل طاقته
قلبه الذي تحطم بسماعه لهذا الكلام
لم يفق ال ع صررررررررررخه فتـــــــــــــــــــــاة 
وكانت هاجر التي مسكت قلبه وهي تصرخ بكل قوتها بكل ما تعانيه بداخلها
تخرج كل الامها اوجاعها
وفجأه فقدت الوعي
نظر اليها واخيرا فاق م صدمه وتكلم
وجدها وهي نائمه ع الفراش مالت برأسها لليمين وهي مغمضه العينين ولا تتحرك تقدم اليها بخوف وهو يصرخ باسمها
وفجاه تفحص نبضها ونفسها الذي لم يجده
للحظه احس انه فقدهَـا للمره الثانيه اخذ يصرخ باسمها
لااااااااا هاجر فوقي فوقي ياحبيبتي
لاااااااااااااااا 😭😭
دخلت والدتها ع اثر الصراخ هي ووالدت عمر التي كانت تجلس معها
رأت عمر يمسك بيد ابنتها ويبكي
ويصرخ بهم بسررررررررعه اطلوبوا الاسعاف هاجر قاطعه النفس قلبها وقف هاجر بتروح مِڼـّي 😭😭😭😭
 بقلمي وفــــــــــــــــــاء كامل

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صرخة فتاة
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق