القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خارج قانون الحب الفصل العاشر 10 بقلم روزان مصطفى

 رواية خارج قانون الحب الفصل العاشر 10 بقلم روزان مصطفى

رواية خارج قانون الحب البارت العاشر 

رواية خارج قانون الحب الفصل العاشر 10 بقلم روزان مصطفى


رواية خارج قانون الحب الجزء العاشر 

|10| 
وقرب منها مرة تانية وهمس عند ودنها وقال : لو لمستك أعرفي إني حطيت بصمتي عليكي إنك شيء ملكي وأنا لما بعمل كدا مع حد يا يكون ليا أنا بس يا يموت ، عشان كدا لو مش قدي إبعدي أحسن عشان متحصليش ريناد 
وسابها وخرج من الحمام 
نزل بدر تحت لقى كينان مخلص أكل ولامم السفرة وراه ، غير كدا لقى بوكيه ورد كبير لونه بنفسج وكينان ماسك كارت بيقراه ومكشر 
بدر بتكشيرة تقليد : خير ؟ مصيبة إيه اللي في إيدك دا ؟
كينان بحزن : سيا فين ؟ 
بدر بإستغراب : فوق بتغسل إيديها . في إيه 
كينان قال : دي دعوة عشا في فندق غالي ، أغلى من اللي كنا فيه ، من جماعة الحصان الإسود 
بدر بتربيعة إيد : حلو أوي دا ، إيه يخليك تكشر في الدعوة يعني ما إحنا عارفين إنهم أول ما ينزلوا مصر هنتقابل 
كينان بحزن : أيوة يا زعيم بس شكلهم مبيتابعوش الأخبار بتاعت مصر .. دول عازميني أنا وإنت و .. ريناد وبيباركولك على حملها 
بدر وشه قلب وهو باصص لكينان وقال بغضب : إقطع الكارت دا 
كينان بحزن : هنعمل إيه يا زعيم ، هنروح ولا لا ؟ مينفعش تقولهم إنك قتلتها الجماعة دول بتوع مخدرات بس مش قتل ولو حسوا إنك قتلت مراتك مش هيثقوا فينا دا عشان ميعرفوش أسبابك وأكيد إنت مش هتشرحلهم 
بدر وهو حاطط إيده على دماغه : هما عارفين إن ريناد حامل بس مشافوهاش قبل كدا لأنهم كانوا برا مصر ، كل معاملاتنا إنترنت ودي حاجة في صالحنا 
كينان بتضييق عين : إزاي !
بدر بلمعة عين : نجيب أي بت مكانها كإنها ريناد ونحط في بطنها مثلاً مخدة صغيرة 
سند كينان على الحيطة وهو بيقول : مش هنتكشف ؟ 
بدر بغمزة : تؤ عيب عليك معاك بدر الكابر ، بس هنجيب البت منين ؟ 
سيا بسعادة من على السلم : ياااه يا كينان لميت السفرة ! شكراً بجد كنت شايله همها وأنا نازلة 
بدر بصلها ورجع بص لكينان 
كينان بتبريقة بعد ما فهم بدر : لا لا لا 
بدر بضحكة خبث : أه أه أه 
سيا بتبصلهم بإستغراب 
* after 10 minutes in kenan room
كينان بعصبية : يا زعيم البت دي جت في طريقنا بالغلط مش عاوزين نحشرها في كل شغلنا ، كمان هي مش هتواافق دي كانت زعلانة على ريناد 
بدر بحدة : توافق أو لا أنا مش سايبلها حرية الإختيار اللي اقوله هنا يتنفذ عليك وعليها 
كينان بحزن : تمام يا زعيم اللي تشوفه .. بس أنا هقعد مش هفتح بوقي
بدر بعصبية : دا اللي أنا عايزة أساساً ، جهز الشنطة السودا وإجهز وخد البت دي هاتلها فستان عدل يكون واسع من ناحية البطن عشان نعمل إنها حامل 
كينان بقلق : حصل يا زعيم 
الساعة بتدق التاسعة ، بدر لبس بدلة سودا كاملة وقعد يشرب كاس في إنتظار كينان وسيا يخلصوا
  خلص كينان وخرج وهو لابس بنطلون رمادي وقميص أبيض وبيقول : ها يا زعيم ؟ البت خلصت !
بصله بدر بطرف عينه وقال : سيبك من البت ، جهزت الشنطة؟ والأسلحة عشان لو غدروا بينا
كينان بإنحناءة هزار : أجل يا سيدي 
رفع الكاس عند بوقه وهو لسه بيرفع عينه لقى سيا خارجة من الأوضة وهي بتقول : بطني تمام كدا ؟ 
بدر مثبت الكوباية عند شفايفة لا رفعها ولا نزلها ومثبت عينه على سيا 
كينان بتصفيرة : جاامدة ، واللون الجولد هياكل منك حتة ، بس بطنك صغيرة كدا ليه !
سيا بملل : إنت مقولتليش إنك عاوز واحدة على وشك الولادة ، المهم المنظر العام حلو ؟ 
كينان : أووي ، هتتعاكسي جامد شكلك 
بدر رفع حاجب وقال : دا على أساس أني بطني منفوخة زيها ف هتتعاكس ؟ ما تظبط يا كينان من إمتى أي حد بيرافق بدر الكابر حد بيوجهله نص كلمه !
كينان بهمس : حصل يا زعيم 
وقف بدر وهو بيعدل ياقة قميصه ، عمل أيده عشان سيا تحط إيديها وتأنكجه ، حطت إيديها وهي ماشية بتوازن 
بدر نفخ دخان سيجاره وقال : ممم .. إنتي حامل عارفة يعني إيه ؟ شوية تمثيل بالتعب والإرهاق لو مش هنتعبك 
مسكت سيا ضهرها وعملت إنها تعبانة 
بدر : بجد والله ؟ واخد تيته أنا 
سيا بعصبية : والله أنا مكنتش حانل قبل كدا عشان أعرف 
بدر بجدية : متنسيش إنتي إسمك ريناد ، وحامل مني ياريت تركزي 
سيا بصت قدامها وقالت  : طيب
وصلوا الفندق ، فتح بدر الباب لسيا ومسك إيديها ودخل وراهم كينان ، الترابيزة كانت محجوزة مسبقاً من جماعة الحصان الإسود ، قعدت سيا جمب بدر وكينان قدامهم 
حضروا الجماعة 
بنت لابسه فستان فستان إسود طويل ومن جهة اليمين مبين جسمها وحاطة على عينيها قماشة سودا تشبه القرصان 
الشخصية التانية زعيم الحصان الاسود ، السيد زاهي وهو راجل متوسط الطول مركب ضرس من ذهب ولابس بالطو طويل إسود وماسك عصاه سودا ، وباقي رجالهم لكن دول الشخصيتين الأهم 
البنت قعدت وهي بتبص بعين واحدة عليهم ، بدر ببرود : لورا إزيك ؟ 
البنت مركزة مع سيا وبتقول : المهم إنت إزيك يا بدر 
زاهي قعد جمب لورا وهو بيبتسم إبتسامة سخيفة وبيقول : فضلاً مش عاوزين نتكلم في أمور عاطفية قديمة خاصة قدام المدام ريناد ، شرفتينا يا مدام وحضورك أسعدنا 
سيا إبتسمت مردتش ، بس فضلت تبص ل لورا اللي كانت ماسكة الكاس بطريقة مش ظريفة وهي بتحرك طرفه على شفايفها وبتبص لبدر برغبة واضحة 
سيا بتلقائية لقت نفسها بتقرب لبدر وتميل على دراعه بدلع وهي بتقول : كويس إننا خرجنا يا حبيبي عشان الحمل تاعبني ومقعدني على طول في البيت 
كينان بصلها بلوية بوق وضحكة كدا اللي هو * بجد والله ! * 
بدر بيبتسم لزاهي ولورا بعدين بيقرب لودن سيا وهو بيقول : أتلمي وخلي أم اليوم يعدي على خير 
لورا بضحكة مأساوية : واضح بتحبوا بعض 
سيا بكيد : أوي ، مش واضح من حملي ؟ 
بدر بيبص لكينان بمعنى مالها دي ، كنان لوى شفايفة لتحت ورفع أكتافه بمعنى " معرفش " !
زاهي بسعادة : أنا حقيقي بفرح لما بشوف قصص حب كملت في الزمن إبن ال **** اللي كل شيء فيه بالفلوس 
بدر بملل : طب نتكلم في الشغل بما إن ريناد تعرف عني كل حاجة ؟ وعشان وقتنا ووقت سيادتك
زاهي بنظرة عتب لبدر : يعني المدام أمتعتنا بحضورها رغم تعبها وحملها ونتكلم في الشغل ونتجاهلها ؟ تحبي تاكلي إيه يا ريناد هانم 
سيا مركزة مع الأغنية وعمالة تدندن معاها 
زاهي بتكرار : ريناد هانم 
بدر نغزها من تحت الترابيزة ف بصتلهم بإبتسامة بتقول : أه .. أيوة انا ، ممم معرفش هنا بيبيعوا ايه 
بدر نغزها تاني في رجلها على كلمة بيبيعوا دي ف إتنطرت تاني وهي بتقول : أووبس  ، ممم هاخد زي بدوري حبيبي
بدر بجز سنان بيبصلها 
زاهي بابتسامة : يا راجل مش وإحنا قاعدين ، إصبر تطلعوا الأوضة كدا كدا محجوز سويت بإسمك هنا 
بدر وشه بهتت وسيا بصت لكينان وهي بتقول بصعوبة  : س  سويت لينا ! أنا وبدر .. لوحدناا !!!
بدر بأعتذار ذوقي : معلش إعذرنا يا زاهي بيه إحنا هنتمم الشغل معاك ونروح 
زاهي بذوق : يعني المدام تيجي وتروح في نفس اليوم من غير ما تنبهر بشكل الفندق من جوا وتريح  نفسها من الطريق  ؟ ميصحش دا حتى كينان بيه حجزتله سويت 
كينان بسعادة : أشكرك
بدر بضيق : طب نتكلم في الشغل ؟ 
زاهي بجدية مرة واحدة : تمام  ، دا تالت تعامل لينا معاكم الديل اللي فات كان فوق الممتاز جودة وسعر ، خفف علينا السعر شوية يا بدر 
بدر وهو بيشرب من الكاس  : إنت لسه قايل جودة مفيش منها  ، يبقى أخفف سعر ليه ؟ 
زاهي وهو بيرفع الكاس وبيخبط كاس بدر وبيضحك : طب يا سيدي هعتبرهم حلاوة المولود من اونكل زاهي ، هتممها ب ١٥ مليون دولار
سيا كانت بتشرب مياه وشرقت 
بدر بيحط المنديل على بوقها وبعدين بيمسحه وهو بيقول : معلش بتحصل في الحمل ، أمسكي نفسك 
سيا في سرها : بالدولار ! يابن المحظوظة يا ملياردييير 
أشتغلت أغنية وحشتيني لعمرو دياب 
زاهي بسعادة : جمال اللحن شوف ، خد المدام وحسسها إنكم في شهر عسل ، قوم يلا إرقصوا 
بدر بحجة : مينفعش اصلها حامل والحركة الكتير غلط عليها 
شاور زاهي على قلبه وقال : مادام دا فرحان متهتمش ، قوم بس قوم 
بدر بص لكينان وكان هينفجر ، كينان شاورله بعينيه إنه معلش مشي اليوم 
وقف بدر قدام سيا وهو بيمد إيده وبيقول : قومي نرقص 
سيا بكيد عشان موقفه قدام الراجل : إتحايل عليا شوية 
بدر ماسك جاكيت البدلة بيبعتر فيه بإيدة اللي هو متعصب وبيبص لكينان ، كينان كاتم الضحكة وبيطبطب على صدره بمعنى * عشان خاطري * 
بدر من بين سنانه : قومي يا س .. قومي يا ريناد يا حبيبتي 
سيا بصت ل لورا وهي بتقوم بالعافية وبتقول  : الحمل فعلا فعلا متعب يا انسة لورا ، يلا قريب تجربيه 
مسك بدر إيديها وقال بعصبية بصوت واطي : إصبري نطلع الاوضة بس
سيا ببرود : لو فاكر إني هقعد معاك في اوضة لوحدنا تبقى غلطان 
بدر وهو ماسك نفسه : يبقى تبطلي تستغلي وجود الراجل وتستفزيني في القعدة
وقفوا في نص المكان بدر قالها بصوت واطي : كمان مبتعرفيش ترقصي ، حاوطي رقبتي بإيديكي وأنا هحط إيدي على وسطك 
عملت كدا وسندت براسها على كتفه عشان تغيظ لورا لإنها مبتحبش البنات المسهوكة ، لما سيا حطت راسها على كتف بدر شمت ريحة برفانه ، غمضت عينيها وبدأوا يرقصوا على صوت عمرو دياب " عيونك شايفها وحاسس إني انا عارفها سيبيني براحتي أوصفها .. مكسوفه ليه ؟ " 
بدر كان بيبص على الترابيزة من وقت للتاني ولورا كانت هتاكلهم بعيونها ، أما سيا راحت في دنيا تانيه خالص وخي بترقص معاه 
من غير مقدمات فتحت عينيها بتبريقة وهي بتقول : بدر بدر إلحق !
بدر من بين سنانه : في ايه 
سيا بتبريقة : المخدة بتتزحلق من بطني هنتفضح 
بدر فتح بوقه ووقف عن الرقص معاها ، ومن غير مقدمات وطى وراح شايل سيا بين إيديه 
الناس من حواليه وقفوا رقص وسقفولهم 
زاهي بسعادة : رومانسي اوي
لورا ماسكة الكاسة وبتضغط عليها بإيديها جامد 
بدر وهو شايل سيا قال لزاهي : السويت بتاعنا فين ؟ 
زاهيي : الطابق الثاني ، الله يهنيكم مش قادر يصبر لحد ما الأغنية تخلص
بدر كشر ومشي وهو شايل سيا وبيقول : دا انت راجل وسخ وقرفت اللي جابوني ، قال مش قادر تصبر قال 
راح بص ل سيا وقال  : وإنتي وحياة ديني لأوريكي على كل اللي عملتيه 
سيا ببرطمه : أنا عملت إيه طيب !
طلعوا السويت وأول ما دخلوا بدر بصوت عالي : اااه الحقني يا بدر بولد ، اااه الحقني يا بدر دايخة  ، وسهوكة وزفت على دماغك انتي والأراجوز اللي تحت دا 
سيا خرجت المخدة من الفستان وقالت بعصبية : إنت بتتعصب ليه وبتزعق ليه  ؟ 
حدفت عليه المخدة وهي بتقول بغضب : خدي يتربى في عزك 
مسك بدر المخده وفركها بعصبية ورماها وهو بيقول : دا وديني ما هسيبك 
باب السويت خبط ، بدر شاورلها تدخل جوا 
فتح بدر الباب لقى كينان بيضحك وبيقول   : صباحية مباركة يا عريس
بدر بيخبطه وهو بيقول : غور يالا من هنا 
سيا بدلع من جوا : بدوووري ، يلا يا حبيبي تعالى 
بدر بغيظ : يا بنت ال *** يا كياادة
كينان بصدمة : إيه دا يا زعيم في إيه 
بدر : ياعم دي بت كيادة أمشي من وش أهلي دلوقتي 
قفل بدر الباب في وشه وقلع الحزام وهو بيقول بغضب * ز
ناوي يضربها * : جايلك يا روح بدوري ، بس كدا نهار أبوكي اسود 
سيا بتجري وبتقول : بهزر والله بهزر
بدر بعصبية : بتهزري !! دا كينان شك فيا  ، أنتي مين عشان تهزري معايا 
سيا : طب بص ..
يتبع ...

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية خارج قانون الحب
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. كملى جميله جدا والله تسلم ايدك وعقلك كملى

    ردحذف

إرسال تعليق