القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة البارت العاشر

رواية نور والحياة الفصل العاشر 10 بقلم جوري محمد


رواية نور والحياة الجزء العاشر 

الفصل العاشر 💞
   💓   نور والحياة 
بقلم.جوري محمد 💓
مشيت جميله 
ومحمد اتصل بالفندق وجابوا له الفطار وطلب بوكيه ورد وجاب الفطار وحط معه الورد وراح يصحي نور 
نور بتفوق لقيته بيلعب في شعرها ا اتخضت نور. في حاجه 
محمد والله حرام انا مش مصدق نفسي ان كل يوم اصحى الاقي الجمال ده كله نائم جنبي
نور.  طب قومي يا اخويا بقى وبلاش بكش خليني الحق اصلي اول يوم تروح على صلاه الفجر بسببك قعدت ترغي  
محمد. معلش المره الجايه انا اللي هصحيك وصلت نور  ودخل محمد لقاها قاعده بتدعي ربنا انه يهديه وانهي راضيه بقضائه وبتحمده
 محمد خرج استناها بره قعدوا يفطروا 
محمد.  بصي بقى يا نوري 
نور. نوري هههه
محمد.. ايوه يا نور انت من هنا ورايح اسمك نوري لانك النور اللي نور حياتي ويلا بقى افطري علشان عندي مفاجاه حلوه 
بقلم جوري محمد 
نور.  قشطه يا عم 
محمد. ايوه هاتقلبي على عم عبده القهوجي
نور.  ايوه يا باشا وقعدوا يضحكوا 
محمد.  يلا البسي علشان نروح المفاجاه 
نور. ماشي
 ومشوا وراحوا الفيلا بتاعتهم
نور.  الله شكلها حلو قوي
محمد.  هتشوفيها من جوه انا عملتها بالالوان اللي انت بتحبيها كل حاجه على فكره انت اللي مختاراه 
نور.  ازاي بقى وانا اول مره اجي هنا
محمد. فاكره لما كنت اجي اسالك عن الوان للحيطان وانت كنت تختاري حتى الفرش انت اللي مختاره كل قطعه هات يدك بقى علشان افرجك عليها 
نور. دخلت من باب الفيلا الجنينه رائعه و دخلت الى جوه اول ما دخلت لقيت ورد كثير على الارض مين اللي هي بتحبه وقع عليها ورد من فوق وراح النور مطفي ولعت اضاءه خفيفه بحبال من نور مكتوب بها باحبك يا نوري يا حب عمري
 نور واقفه فرحانه مش عارفه تقول ايه كل ده انت عامله عشاني 
محمد..ولو اعرف اعمل اكثر من كده كنت عملته انما مشاعر اللي جوه ما فيش حاجه تقدر تترجمها وقعد على ركبته قاعده الافلام دي ههه وطلع الخاتم من يده تسمحي لي يا نور اني نبدا حياتنا مع بعض مين دلوقت
 نور ضحكت وهزت راسها بنعم لبسها محمد الخاتم وحضنها قوي وراح شالها و وطلع بها السلم وقال لها هافرجك علي باقتها وانا شايلك في حضني مش عايزك تبعدي عني يا نوري انا ما صدقت انك لي
نور. بس انا تقيل
محمد ثقيله ايه ده انت كلك على بعضك 50 ..60 كيلو يعني سلكت سنان بالنسبه للي بنشيله 
 اتفرجوا على بقيت الفيلا وبعد كده
محمد.. قال لها ايه رايك بقى 
نور. قالت له انا سعيده جدا مكنتش متخيله انك بتحبني كده 
مهما تكلمت مش هاعرف اوصف لك احساسي اللي انا حساه 
محمد بيقرب
نور.  انت هتعمل ايه الدكتوره قالت لا
محمد.. بس ما قالتش ما فيش بوس
نور.  بلاش قله ادب احنا لسه الصبح 
محمد. طب وهي قله الادب ليها معاد 
نور. محمد بليز 
محمد نورا بليز لو علي الليل اجيبه دلوقتي
نور.  وازاي بقى
محمد.  ا اهو يا ستي و داس  على الزرار كل الستائر اتقفلت 
نور بلاش قله ادب
محمد.. والله انا متجوز عشان قله الادب ههه 
نور محمد الدكتورة 
محمد. والله الدكتوره دي شكلها ما بتفهم يا شيخ سيبك منها شكلها بتكرها الرجاله عشان كده قالت اول رجل انتقم منه
 نور يا راجل احنا هنستهبل 
محمد احلى حاجه في الجواز الاستهبال صدقيني 
ونسيبهم بقى وهم ما انفذوش  اي حاجه من كلام الدكتوره قالت  هم حرين بقى
بقلم جوري محمد
وهنا بدات حياه نور الجديده ياترى هتفضل كده ولا الاختين الحلوين ثريا وفاكهة  مبدعين في الخراب ده اللي هنعرفه
الفصل الجاي ياريت التفاعل شدو حيلكم معي في التفاعل يا جدعان😍😍😘😘
الفصل الحادي عشر 💞💞
نور والحياة 💓
               💗 بقلم جوري محمد 
وبعد لحظات السعاده اللي عشتها نور مع محمد 
ناموا وصاحت نور ..باليل ياخبر نامت..دى كله. جيت تقوم ما قدرتش وبدات تتالم 
محمد صحي انا اسف قوي يا نور 
نور. بس انا عايزه اشرب
 محمد رايح يجيب لها تشرب وقال لها ثواني وجاي دخل الحمام وحضر البانيو بميه سخنه وراح شال نور وحطها في البانيو  دلوقت هتبقي كويسه 
نور.  شكرا يا محمد
محمد. شكرا ايه بس يا نور انا اللي اشكرك علي السعاده اللي انا حاسس بها وانتي معي اسيبك بقى واروح احضر لك حاجه تاكليها
 مشي. محمد نور استرخت في الميه الدافئه جسم هابدا يرتاح
محمد رجع بيخبط على نور خلصت شاور
نور.  ايوه خارجه اهو لقيت محمد محضر لها الاكل اللي هي بتحبه انت كل ده بتعمل  بسرعه ازاي 
محمد. .كل حاجه كنت محضر لها يعني مش جايه بالصدفه بس باقول لك ايه انا عايزك في موضوع مهم قوي 
نور  ايه خير.  حصل  ايه
محمد  اكلت وصليت
نور. ايوه  الحمدلله طب  اقول لك الموضوع 
ونسيبهم مع بعض شويه ونبقى نرجع لهم ثاني.نروح عند احمد
 احمد اتصل على مامته ايه ما فيش اخبار عن نور احسن انا بارن على تليفون محمد مقفول وهي تليفونها مقفول
جميلة.   طب ما تتصل يا ابني على الفندق وشوفهم 
اتصل احمد على الفندق  قالوا انهم دفعوا الحساب ومشوا 
احمد.  ماشي شكرا ورجع اتصل على مامته دفع الحساب ومشي 
جميلة. طب يا ابني ما تقلقش يعني هيروح فين
احمد . انا خائف على نور يحسن يعمل حاجه فيها المتخلف ده 
جميلة.  يا ابني والله محمد بيحبها وتلاقي اللي حصل ده غصب عني
احمد.  طب لما يكلموك كلميني 
جميلة ماشي يا احمد
 نرجع عندي نور ومحمد نور يا خبر ده احنا قافلين التليفونات زمانهم دلوقت اتصلوا علينا كثير 
محمد.  يا ستي سيبك منها ما هم عارفين احنا عرسان جداد 
نور.  بس عارفين اللي حصل اكيد دلوقت جميله قلقانه اوع خلينا نتصل بهم و نطمنهم وفعلا فتحوا التليفونات لقوهم  متصلين كثير جدا يا خبر كان المفروض نقوللهم 
محمد خلاص اتصلي انت بجميله وانا هاتصل ب احمد و فعلا نور اتصلت ب جميله 
جميلة.  ايوه يا حبيبتي طمنيني عمل فيك حاجه الحيوان ده 
نور. لا يا جميله كله تمام الحمد لله 
جميلة. يعني انت كويسه
نور ايوه والله
جميلة.  طب انتم فين
نور.  في الفيلا بتاعت محمد 
جميلة. طب انا جايلك محمد بيشوي لا تقول لها لا خليك لبكره
نور.  تعالى يا جميله انا مستنياك
 محمد بيستحلف لها ماشي يا نور نور قعدت تضحك 
محمد اتصل باحمد
احمد.  انت فين يا ابني
محمد.  ايه يا احمد انا في الفيلا
احمد.  طب وايه اللي خلاك سبت الفندق
محمد. نور كويسه دلوقت مش تعبانه واحنا الحمد لله كويسين 
محمد. . يعني ايه انا تصالحت انا ونور وهي اديتني فرصه ثانيه 
احمد.. طب الف مبروك يا حبيبي خلي بالك منها طب اديها لي اطمئن عليها 
محمد. لا ما هي مش قاعده هنا اصلها فوق 
ونور بتبصله بلاش كذب وهو بيقول لها اسكتي وقفل التليفون 
نور قالت له ليه كده بقى انت عارف ابيه احمد بالنسبه لي ايه 
محمد. وانتي عارفه انا بغير عليك قد ايه 
نور. يعني ايه مش هاكلمه ثاني 
محمد.  لا هتكلميه بس يعني مش كثير 
نور. لا انت رخم كده يا محمد 
رخم عشان باحبك
نور.  لا بس انا ما اقدرش ابعد عن الناس كلها كده
محمد.  وانا عايزك قلبك يجمد شويه كده ماشي بصي يا ستي انا من النهارده ابوك واخوك وابن عمك وحبيبك وجوزك
نور.    ايه ده انا متجوزه كل دول 
محمد. يا بنت احنا هنستهبل
نور  بهزر يا رمضان مبتهزرش
محمد لا هزري يا اختي وراح ضربها على راسها
 وقعدوا يضحكوا 
محمد. طب باقول لك ايه ما تيجي اقول لك كلمتين
نور.  لا يا عم جميله زمانها جايه 
محمد.. طب ما تخليها تيجي هترن ما حدش هيفتح هاتمشي 
نور.  بس هي وحشاني 
محمد. دي لسه سايباك امبارح
نور.   اقعد يا محمد وتلم 
محمد .ماشي يا ستي 
وجميله جاءت فين نور يا طور
محمد  يا ستي ده انا ابنك برده ما فيش صباحيه مباركه اي حاجه 
جميلة. اسكت يا حيوان
 نور فين اندهال ولا اطلع لها 
محمد..اهي جاءت اهي 
جميله قربت عليها الحيوان ده عمل لك حاجه
 نور بصت في الارض وسكتت 
جميله فهمتاه يا حيوان يا زباله يا ابني الهبله وانا ما عرفتش اربيك خالص الدكتوره مش منبها
محمد. يا ستي هو انت اما بتصدقي تشتميني عيب برده ده انا ظابط في الشرطه ده العساكر بيخافوا مني
جميلة  العساكر يا روح امك مش امك قل يا ابني
محمد . باقول لك ايه يا ماما كله برضاها ما اسمعش كلام ثاني منك اقعدي بقى خليه تجيب لك حاجه ساقعه تشربيها
 لا يا اخويا مش عايزه حاجه
محمد.. يعني هتقومي تمشي
جميلة  مش باقول لك حيوان عايزني امشي وانا لسه جايه 
محمد.  طب يعني هتقعدي ليه  زمان درش دلوقت مستنيك امشي له حتى قبل ما الدنيا تليل
بقلم جوري محمد
جميلة.  يعني انت يا حبيبي مش هتيجي توصلني ههه
محمد.  باقول لك ايه خليك بايته معنا احسن 
جميله عادي بتضحك لا واطي واطي لا انا هامشي والسواق معي بره 
محمد  لا خليك يا ماما 
جميلة خليك لا يا روح امك ماشيه خلي بالك من نفسك يا نور وانت يا حيوان اتلم 
محمد.  ثاني يا ماما 
جميلة. يا ولد ده انا بدلعك
محمد.  يا شيخه تصدقي كنت فاكرك بتهز قينى 
جميلة  هو مين ده علي ده 
جميلة  هابعث لكم الاكل مع السواق وشويه حاجات من اللي نورا بتحبها 
محمد. طب وانا ما فيش حاجه
جميلة  لا ما فيش 
قاعدوا بيضحكوا 
جميلة   انا ماشيه بقى مشيت جميله
 ومحمد شال نور و جيري  على فوق اسكتي خالص هتتقطعي دلوقت وبطلي ضحك ونسيبهم مع بعض شويه
 و عدت الايام وعدى شهرين 
ونورا كانت عند جميله في البيت وجميله بتعملها الاكله اللي بتحبها مش طايقه راحتها 
نور. جميله خلاص انا مش عارفه بطني وجعاني الايام دي 
جميلة. قولي يا بنت عايزه حاجه من اللي انت ما بتحبهاش طب نفسك في حاجه 
نور. شم ريحه المانجه على طول 
جميلة. يا شيخه يلا بينا 
نور. نروح فين يا جميله 
جميلة  هنروح مكان هاجيب لك منه المانجه 
ومشوا عند الدكتور الدكتور عمل تحليل لنور ونور طلعت حامل 
جميله فرحانه قوي
 ونور الفرحه مش مخلياها عارفه تتكلم 
جميل اوعى يا نور تقولي لاحد
نور.  ليه بقى انا فرحانه
جميلة.  اعملي زي ما باقول لك بس ما فيش احد هيعرف 
عشان خاطري يا نور اسمعي الكلام 
نور. ماشي يا جميل
 وفعلا جميله جابت لها المانجه قولي على قد ما تشبع يا يحسين البيبي يطلع لونه منجاوي انت لما تروحي ابقي قولي لمحمد وامشي على تعليمات الدكتور 
 نور روحت بعد ما السواق وصله ومحمد رجع الفيلا قعد ينادي على نور
 نور ما بتردش في ايه ده طلع على فوق لقاها قاعده تعيط 
محمد. في ايه يا نورا انت تعبانه
نور.  لا 
محمد. طب في احد زعلك قولي لي ما لك في ايه طيب
نور.  اصل انا حامل
محمد.  نعم يا اختي طب والحامل تعيط 
نور. اصل انا خايفه 
محمد..خايفه من ايه يا نور 
نور لاحسن ابقى امه وحشه
محمد يعني انتي حلوه مع كله هتيجي على ابنك هتبقى وحشه ولا الهرمونات هتشتغل معكي من دلوقت و انا يا حبيبتي معكي يعني هنتعلم في البيبي الاولاني وبعد كده هتبقى العمليه سهل
نور.  نعم هو احنا جايبينه عشان نتعلم فيه 
محمد. سيبك سيبك بس انا هاخذ شاور وجاي لك يا نور محمد خذ الشاور وطلع 
لقى نور مسكه المانجا وقاعده تاكل فيها
محمد.  ايه ده انت اكلت كل ده
نور.  مش عارفه ليه جعانه قوي
محمد.  ده انت كنا بنتحايل  عليك عشان تاكلي و لما تفتحي تفتحي بالمنظر ده ربنا يستر ده انت ههتزيد 20 كيلو عقبال ما تولدي
نور  يعني هيبقى شكلي وحش
محمد.  لا يا حبيبي انت على طول قمر وانا هبدا اشيل اوزان اكثر
نور.  ههه رخم والله 
محمد. طب امسحي وشك من المانجا
نور.  بس انا لسه ما شبعتش 
محمد. نور احنا هنشوف حل الولد ده يطلع مفجوع
 وقعدوا يضحكوا الاثنين
بقلم جوري محمد
 وجميله اتصلت على محمد وقالت له ما تقولش لاحد ان نور حامل وهي كده رفيعه وبتلبس واسع يعني محدش هياخد باله 
محمد..لو فضلت بتاكل الاكل ده كله هتبقى فله.  يا ماما بتاكل اكل كثير قوي
جميلة   يا اخويا سيبه تاكل و لما تولد يبقى تروح عند دكتور التغذيه هم الشهرين الاولين بس وبعد كده هترجع طبيعيه ثاني عدي الشهر الاول والثاني ونور بقت حامل في اربع شهور تعبانه من الحمل وقاعده ترجع اه يا بطني 
محمد .طيب الدكتور مش مديك حاجه توقف الترجيع ده 
نور. ايوه مديني بس هو قال فتره و هتمشي
محمد  بس انت خسيتي قوي قوي 
نور. مش طايق الاكل خالص
محمد.  طب ما انت يا حبيبتي لازم تاكلي طيب  الحته الصغيره 
نور طيب ابعدها عني مش طايقه راحتها 
بعد شهرين كمان و نور بقت في  السادس
 وثريا و فاكهه يا اختي هي نور ما بقتش تبينه ليه حتى ما بتجيش لما بنتجمع كلنا مع بعض
 شكل محمد كده مخلي حياتها هباب ولا مخرب لها وشها ما هو الشيخ محروس قال لي كده وقال انها لا هتحمل  ولا تشوف حمل
 يسمع من بقك ربنا خليه يتجوز عليها و يذله 
وقعدوا يضحكوا و هم مصدقين كلام الشيخ بتاعهم الدجال هو مش شيخ
 ياترى هيحصل ايه يخلي فكيها وثريا يعرفوا ان نور حامل

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والحياة
reaction:

تعليقات