القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صرخة فتاة الفصل التاسع 9 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل التاسع 9 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت التاسع

 

رواية صرخة فتاة الفصل التاسع 9 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة الجزء التاسع 

وصلنا الفصل ال فات عندما
دخل فادي بعدما انهى مكالمته

فادي وهو يدخل .. اي ياصاحبي سامع ضحكتك م اخر الدنيا هو اي ال............

وفجاه خبط ف شخص امامه كانت تقف ورا الباب
فادي.. انا اسف
نعمه وهي تنظر خلفها.. حصل خ.......
هو انت 😮
فادي.. هو انتي 🤨

محمود باستغراب.. هو انتوا تعرفوا بعض
البنات .. ف اي يانعمه

فادي بدون انتباه لأسئلتهم.. انتي تاني
هو كل شويه تتحطي قدامي واتخبط فيكي
نعمه.. اي ياربي القرف ده ع الصبح
اما انسان غريب والله مش تفتحيا اعمى انت ولا انت متعود ع كدا

غضب بشده منها وكاد ان يرد عليها لكن قطعه صوت محمود
محمود بغضب.. مالكم بتخنقوا ليه
هو انت تعرفها يافادي

فادي بضيق.. ايوه انا اعرف البت دي
نعمه بعصبيه.. اي بت دي ليا اسم علي فكره يازفت انت

كل هذا امام البنات ومتغربين م ال بيحصل الا هاجر تكتم ضحكتها لا تعلم صديقتها جيدا ومن هو هذا الشخص

هاجر.. اهدو اهدو حصل خير يانعمه بقا
محمود بعصبيه.. ما حد يفهمنا ف اي

نعمه بضيق.. يااستاذ محمود الأخ ده خبطني بعربيته ونزل يبجح فيا وهو ال غلطان وانا وقفته عند حده ده اصلا قليل الذوق
فادي بغضب.. بت انتي احترمي نفسك بقولك

نعمه بصراخ وهي تشوار بصباعه له.. لاخر مره متقولش بت
فادي.. هتعملي اي ياعني هش هش
نعمه.. نننننننني رخم وقليل الزوق

ضحكوا جميعا ع مشاغبتهم لبعض
وفاء.. خلاص بقا يازميلي قلبك ابيض
نعمه.. عشان خاطر عيونك بس يافوفتي
بقلمي وفاء كامل

محمود.. حقك عليا انا ياانسه نعمه فادي اكيد ميقصدش
فادي بضيق.. ولا اقصد
انا ماشي يامحمود ورايا شغل

نعمه بصوت ضعيف.. ف داهيه
فادي.. سمعتك علي فكره بس مش هرد ع واحده زيك وذهب الي الخارج

هاله بضحك.. حرام عليكي اي ال انتي عملتيه ف الراجل ده
نعمه.. واحد قليل الزوق غلط فيا اسمي عليه

ضحكوا جميعا عليها

محمود بضحك.. والله انتي مشكله
بس صاحبي طيب جدا
نعمه.. هو كمان صاحبك انا كنت بحسبه السواق بتاعك 😁

محمود بضحك.. ينهااااري لو يسمعك هههههه
وفاء بخبث.. اي يااستاذ فادي نسيت حاجه ولا اي

نعمه نظرت ورائها بخوف ولكن لم تجد احد
هاجر بضحك.. جبانه 😂

عدى اليوم ب ضحك وهزار وف الي حزين وف الي مضايق بقلمي وفاء كامل
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف صباح يوم جديد مليئ بالحداث

استيقظ ولاء م نومها لتذهب لكليتها بعد غياب اسبوع
ولا تعرف ماذا يخبئ لها القدر

ع الفطار
هند.. يابنات عمكم وابنه اسعد جاي النهارده م الصعيد
وفاء.. ومن امتي ده هما لسه فاكرين ان ليهم ولاد عم
بعد ما بابا مات محدش فيهم سأل علينا خالص

ولاء.. اختي معاها حق ياماما اي ال جايبه ده
هند.. يابنات مش كدا هما اهلنا بردوا ولازم الود بنا
ومتعرفيش ظروفهم اي ال تمنعهم يسألوا

وفاء.. والله انتي ال طيبه ذياده ع اللزوم ياهدهد
انا مش هقابل حد انا ورايا شغل
ولاء.. ولا انا ورايا جامعه

هند بتوتر.. بس ف مشكله
الاختين.. اي هي

هند.. اهلكم ال ف الصعيد مش متحضرين زينا
يعنوا سرو بلدهم ان مافيش بنت تتعلم اصلا ولا بتشتغل ولو اتعلمت یبقا اخرها دبلوم
وفاء بشهقه.. نننننعم ده ال هو ازاي

هند.. والدگم الله يرحمه عشان بيحبكم وافق ع تعليمكم وبسم الله ماشاء الله ال ممرضه وال ف الكليه وعن قريب هتشتغل ف شركه قد الدنيا وانا فاخوره ببناتي
بس عندهم ف الصعيد الكلام ده مينفعش خالص
الشباب بس ال بتتعلم للاخر البنت حتی لو اتعلمت هناگ اخرها دبلوم مش بتدخل جامعه ولا اصلا بتشتغل لان مسيرها لبيت جوزها

ولاء بعصبيه.. بس ده ظلم لينا ياماما
هند.. عارفه ياحبيبتي عشان كدا انا جبتكم هنا انا وابوكم عشان الناس هناك تفكرهم غلط ع البنات
بقلمي وفاء كامل

وفاء.. والعمل دلوقتي اي
هند.. عشان خاطري انا مش عايزه مشاكل هنخبي عليهم انگ یاوفا۶ شغاله وانگ معاگی دبلوم
وانتی یا ولا۶ هنقول انك لسه بدرسي ف اخر سنه ف الدبلوم
وفاء.. ههههه حتی محصلتش ثانوی
بس انا لازم انزل شغلي دلوقتي
ولاء.. وانا لازم اروح لكليتي

هند.. معلش يابنات الايام دي بس لحد ما يسافروا بلدهم تاني
وفاء بضيق.. ياماما مينفعش انا لازم اروح كل يوم ده مريض وده واجبي

هند بتنهيده.. خلاص عندي حل
الاختين بسرعه.. اي هو

هند.. انتي تروحي جمعتك وانتي تروحي شغلك لاكن مافيش تاخير العصر الاقيكم هنا وانا هحاول اشغلهم او اخرجهم بره البيت بحيث ميلاحظوش غيابكم

یاولا۶ هتطری متروحیش الکلیه گل یوم
عشان احنا معرفنهم ف دبلوم ومش بتروحي كل يوم لو عرفوا انگ ف الکلیه هیطلعوگی منها

ولاء.. طيب ولو لاحظ
هند.. يبقا اقوله انتوا عند صحابكم

وفاء برفض.. انتوا خايفين م اي
هند.. ارجوكي يابنتي انا مش عايزه مشاكل
انتي متعرفيش عمامك ممكن يعملوا اي
وفاء وولاء بتنهيده.. حاضر ياماما

هند.. يلا ومتتاخروش
الاختين.. حاضر

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*

ف الكليه
هدير.. مالك يابت مش عوايدك لوي البوز ده
ولاء.. مضايقه ياهدير

هدير.. م اي بس ياقلبي احكيلي مالك
قصت لها ما حدث
بقلمي وفاء كامل
هدير.. متزعليش والدتك خايفه عليكم وهما كام يوم ويروحوا لحالهم لبلدهم
ولاء.. انا ال مضايقني احنا ليه مظلومين كدا ف نظارهم
البنات ليهم الحريه انهم يتعلموا ومعاهم سلاح يشتغلوا بيه يواجهوا بيه المجتمع ال احنا فيه

هدير.. هما الصعيده كدا ميعترفوش بينا ياقلبي
المهم هدي نفسك بس وتعالى نحضر المحاضره
ولاء.. ماشي
وذهبوا سويا وجلسوا ف البينچ

دخل دكتور منير وبدأ المحاضر وكانت نظراته ع ولاء
سعيد جدا بوجودها
اما ولاء كانت شارده ف ما سيحدث الايام القادمه

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*

ف فيلا محمود
مدام زينب.. صباح الخير يابنتي
وفاء بشرود.. صباح النور يامدام زينب

زينب.. مالك النهارده يابنتي فين شقاوتك وضحكتك ال اتعودت عليهم كل يوم
دا انا بقيت استنى النهار عشان اشوفك واضحك
وفاء.. معلش انا داخله لاستاذ محمود اديله العلاج
وتركتها وذهبت

مدام زينب.. مالها دي بس مش هسيبك لازم اعرف مالك

ف الداخل بقلمي وفاء كامل
محمود.. صباح الخير يااهانم هو كل يوم تأخير كدا
وفاء لم تعطيه اي اهتمام لانها كانت شارده تقدمت اليه
واعطته العلاج بدون اي كلمه

محمود ف نفسه.. مالها دي مش م عادتها تسكت كدا ودايما تقاوحني ف كل كلمه

محمود.. وفاء..... وفاء
وفاء.. ها.... افندم

محمود .. مالك
وفاء.. ابدا مافيش

محمود.. لا انا متأكد ف حاجه
وفاء.. مشاكل ف البيت عندي مش اكتر

محمود.. ربنا يحلها باذن الله المهم انتي بخير
وفاء استخربت م حنيته عليها.. الحمدالله
يلا عشان تفطر ونبدا التمارين والعلاج الطبيعي

محمود بالم.. صدقيني مش قادر انا تعبان اوي النهارده
وفاء بلهفه.. خير مالك
وبدأت تتفحصه مما اسعد ذلك محمود بشده وسرعان ما اختفت ابتاسمته وهو يكلم نفسه..

فووووق يامحموووود ده واجبها وشغلها انها تطمن عليك وتبقا جمبك تعالجك انت اصلا مجرد حاله هي متابعاها مش بتحبك ولا حاجه

وفاء وضعت ف فمه الترمومتر لقياس حرارته
وبعد فتره.. ياخبر انت درجه حرارتك مراتفعه اوي
محمود بضحك.. اي هموت
وفاء بضيق.. انت بتهزر ع فكره الموت مينفعش حد يهزر فيه
محمود.. حاضر

مع مرور الوقت درجه حرارته ذات
اسرعت وفاء واتصلت ع دكتور عمر

وفاء.. ايوه دكتور الحاله درجه حرارتها عاليه جدا
عمر.. اعمليله كمدات مايا ساقعه بخل عشان تنخفض الحراره
واديله حقنه....... ولو منزلتش اتصلي بيا اجيلك
وفاء.. حاضر

وقفلت الهاتف وذهب لمحمود وبدأت تعمل له الكمدات بعدما اعطته الحقنه

دخلت زينب لها.. طمنيني يابنتي هو لسه تعبان
وفاء.. ايوه
هو انتي كنتي عارفه

زينب بحزن.. ايوه فضل طول الليل تعبان وجيت اتصل بيكي رفض
مش عارفه هيفضل لحد امتي بيكابر كدا
وفاء.. معلش هو هيبقا بخير دلوقتي

زينب بخبث.. باذن الده طالما هو معاكي انا مش خايفه عليه
وفاء بابتسامه.. اطمني

زينب.. انا غصب عني لازم اسافر اسوان دلوقتي خطوبه ابني النهارده ولازم اسافر ومش عارفه هسيب محمود ازاي
وفاء.. متقلقيش انا والخدم معاه وهبقا اكلمك تطمني عليه

زينب.. قلبي واجعني ع رقدته وتعبه قدام عيني اخوه هيخطب وهو مش هيكون معانا ف يوم ذي ده
وكمان هسيبه لوحده😞 بقلمي وفاء كامل
وفاء.. روحي انتي مع السلامه وانا لو لازم الامر هبات معاه وهراعيه

زينب وهذا ما تريده.. تسلمي يابنتي مش عارفه اقولك اي
وفاء.. ده واجبي المهني

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*

ف الجامعه بعد انتهاء المخاضره خرجوا جميعا لكن اوقف ولاء بصوته الرجولي
منير.. ولاء
ولاء بجديه .. افندم يادكتور

منير.. حابب اتكلم معاكي
هدير بضيق.. اتفضل اتكلم

منير.. معلش حابب اكلمها ع انفراد
هدير.. مافيش حاجه بستخبي عني انا وصاحبتي واحد

منير ينظر الى ولاء برجاء
ولاء.. معلش ياهدير سبينا لوحدنا
هدير بتنهيده.. اااف ماشي ياولاء وتركتهم وذهبت

منير.. ممكن تيجي ف مكتبي نتكلم
ولاء بسرعه.. لا مش هدخل مكتبك تاني
سرعان ما فهم انها تذكرت ضربه لها وقبلتهم الاولي
منير.. ذي ما تحبي طيب ممكن نقعد ف الكافتريا لو معندكيش مانع
ولاء.. تمام

ذهبوا وجلسوا سويا ف الكافتريا
وعم الصمت بينهم
بعد فتره

ولاء.. اتفضل اتكلم يادكتور
منير بتوتر.. مبدئيا انا حابب اعتذر ع ال عملته اخر مره

ولاء بحزن.. انهي حاجه بالظبط
ضربك ليا ولا......
ثم نظءت ف الارض ونزلت دموعها

اقترب منير بكرسيه اليها ومسح لها دموعها وامسك يدها
وكأن ولاء متخدره لا تمنعه
منير بتنهيده .. ولاء انا اسف ع اي حاجه حصلت مني
بس صدقيني انا معاكي ببقا حد تاني ولا كأني دكتور وانتي طالبه عندي
شوفتك مختلفه ع البنات واتشديت ليكي
كنت افتكرك ف الاول ذيهم وده ال خلاني اهزر معاكي خارج ع حدودي
بس القلم ال انتي اددهولي عصبني لكن فوقي ف نفس الوقت
وندمت اني مديت ايدي عليكي انا عملت كدا م عصبيتي لانك جرحتيني امام صاحبتك وجعتني كرامتي
بس اول ما شوفت دموعك اتجننت كان نفسي اقطع ايدي عشان اتمدت عليكي 😔

ولاء بلهفه.. بعد الشر عليك
ابتسم منير .. عشان كدا انا اتجرأت وغصب عني ااقربت منك و.....
بص انا عملت كدا عشان بحبك وحاسس ان انتي كمان بتحبيني

ولاء بخجل .. انا لا طبعا انا.......
ضحك منير ع خجلها .. ولاء

ولاء .. نعم
منير .. تقبلي تتجوزيني

ولاء بصدمه .. ها 😦
اتكسفت جدا ووجها احمر بشده سحبت كرسيها وذهبت بدون اي كلمه

منير بضحك .. يابنت المجنونه دي سبتني وجريت 😂 بس شكلها كان يجنن بخدودها الطماطم دي عليا النعمه انا بحب مجنونه😁
بقلمي وفاء كامل
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف منزل هند

هند .. اهلا وهلا نورتوا القاهره
عرفات ..اهلا بيكي يامرت الغالي

هند..ازيك يااسعد
اسعد ببرود .. الحمدالله

هند .. اتفضلوا اقعدوا اترتاحوا م السفر
وجلسوا ف الصالون
عرفات .. اومال بناتك فين مش شافيهم حدانا ياعني

هند بتوتر .. هما عند صحابهم هتصل بيهم يجيوا حالا
عرفات بعصبيه .. واااه يابوي عم يروحوا لحالهم اجده

هند بخوف .. هما ف الشارع ال جمبنا ياحج مش بعيد وكمان البنات كبروا مبقوش صغار
عرفات .. طيب اتصلي بيهم يلا

وذهبت بسرعه احضرت اليهم عصير
ثم ذهب لتتصل ع وفاء
هند .. انتي فين لحد دلوقتي عمك جيه وشايط ع الاخر لما عرف انكم بره عند صحابكم
وفاء.. اهدي ياماما
حاولي تتصرفي معلش لاني لازم ابات هنا

هند بعصبيه .. تباتي فين ياروح امك انتي اتجننتي يابت
وفاء.. ياماما المريض تعبان جدا وحرارته مرتفعه والدكتور قالي خاليكي جنبه
اعتبريني عندي نبطشيه ف المشفي وبايته هناك

هند بعصبيه .. انتي هتستعبطي ياوفاء
هتباتي ازاي ف فيلا مع واحد وكمان هقول اي لعمك
وفاء.. ياماما انا مش لوحدي معاه معانا الخدم هنا وكمان ده مريض ملازم الفراش متخفيش عليا بنتك بميت راجل
اما بقا عن عمي اخترعيله اي حاجه بقا

هند بغضب .. ماشي يابنت بطني لما اشوف اخرتها معاكي اي

وقفلت معها واتصلت ع ولاء

هند .. انتي فين كل ده يابت
ولاء .. انا ف العربيه ياماما عشر دقايق وابقا عندك

هند .. طيب خلي بالك م نفسك ياحبييت امك
ولاء.. حاضر

ذهبت هند اليهم
هند بتوتر.. ولاء جايه حالا ياحج
اما وفاء والدت صاحبتها عملت عمليه وهتبات مع صاحبتها ف الشقه عشان متبقاش لوحدها

عرفات .. وه كيف ده البنيه تبات بره فرشتها
هند .. الضروره ياحج كتر خير البنت واقفه جنب صاحبتها

عرفات بتنهيده.. ماشي هبقا ابعت اسعد بكره يجيبها
هند بخوف .. ال تشوفه ياحج

عرفات .. انا جاي هنا يامرت الغالي عشان نوحد العيله
وطالب ايد بتك الكبيره لابني اسعد

هند بصدمه .. وفاء😧
اسعد بصدمه اكبره .. وه يااابوي اتجوز 😡
بقلمي وفاء كامل

🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚
خلص فصلنا التـــــــــــــــــــــــــــــاسع
توقاعتكم
باذن الله الفصل العاشر هينزل يوم الخميس


يتبع........

reaction:

تعليقات