القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهرة الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر البارت التاسع

رواية مهرة الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم جوري محمد


رواية مهرة الجاسر الجزء التاسع 

الفصل التاسع😍

مهره.الجاسر 😍😍

بقلم جوري محمد

مشيت مهره وجاسر وسهر واول ما طلعوا البيت مهره وسهر تليفون مهره رن

مهره....ايه الرقم الغريب ده

فهد... الو وصلتي يا مهرتي

مهره.... مين معي

فهد....لا انا كده ازعل

مهره....مين انت يا عم هتقول ولا اقفل التليفون

فهد..... انا فهد

مهره.....جبت رقمي منين

فهد ..... عيب عليكي يا مهره تسالي السؤال ده فهد يعرف كل حاجه وياخذ الحاجه اللي عايزه

مهره......راحت قافله التليفون في وشه

بعد شويه الباب بيخبط

مهره....يا ساتر يا رب مين اللي بيخبط بالغباء ده فتحت

مهره.... ايه اللي جابك وازي تسمح لنفسك تيجي في الوقت ده

فهد.. .. وانت قفلت التليفون ليه وانا باكلمك لو قفلت التليفون وانا باكلمك مش هاقول لك انا هاعمل ايه

مهره....خلصت امشي بقى

. فهد ...انا هامشي دلوقت بس لينا ميعاد تاني سلام يا مهرتي

مهره....وجع في بطنك يا بعيد ده انت رخم رخامه دخلت

مهره.صحيت....على صوت التليفون وهو بيرن الصبح

مهره.....الو

فهد.... ايه ده يا مهره ما عرفتنيش ثاني

مهره... بصي بقى انا ما بخافش من حاجه

فهد...وانا عارف بس انتي بتخافي على حاجه زي سهر يا مهره

مهره....انت مالك ابعد عن سهر خالص

فهد......هبعد عنها طبعا حد يؤذي اخت مراته

مهره... مرات مين يا عم انت شارب ايه على الصبح طب ممكن بقى عشان عايزه اروح الشركه

فهد...ماشي باي يا مهرتي

مهره... ياريتني ماكنت روحت الحفله كان يوم اسود

راحت مهرا على الشركه ومهره طول الوقت سرحانه وعدى اليوم

منى... انت مالك يا مهره النهارده سرحانه ليه

مهره.....ما فيش حاجه بس تعبانه شويه

يوسف ....مهره عايز اتكلم معكي في موضوع

مهره.. ممكن في وقت البريك

وجاء وقت البريك ومشيت مهره ويوسف على الكافتيريا

يوسف... مهره انا عايز اتجوز الانسه سهر ممكن تاخذي رايها في الموضوع و انتي عارفه عني كل حاجه انا عندي شقه حلوه متشطبه جاهزه من كل حاجه يعني لو ربنا سهل والانسه سهر وافقت نتجوز خلال شهر

مهره.......انا هاخذ رايها في الموضوع وهارد عليك

جاسر ...خرج مهره فين

مني.....خرجت هي والاستاذ يوسف هيقضوا البريك بره

جاسر..... لما يجيء يوسف خليه يجي المكتب

مني...استاذ يوسف جاسر بيه عايزك

جاسر... كنت فين يا استاذ

يوسف كنت مع مهره

جاسر... و بتعمل ايه

يوسف والله قلت لها انا عايز اتجوز

جاسر....نعم

يوسف....اتجوز سهر يا عم

جاسر... اه افتكرت

يوسف... لا يا اخويا ما تفتكرش

جاسر....طب مش كنت تقول ربنا يتمم لك على خير يا صاحبي

مهره روحت و تليفونها رن

فهد.... روحتي يا مهرتي

مهره... يا عم انت عايز ايه بق

فهد...عايز اتجوز مهرتي

مهره....طب سيبني افكر

فهد....ماشي سلام

مهره.... يا سهره

سهر... ايوه يا مهره

مهره... في عريس متقدم لكي

سهر.. انتي زهقت مني ولا ايه

مهره... يا بنتي افهمي ده يوسف مدير الشركه بتاعتنا

سهر... سكتت

مهره... تبقى بتحبيه يا منيله على العموم هو عايز يتجوز خلال شهر

مهره.. انت موافقه
سهره....ايوة

مهره.... علي خيرت الله بكره هاقوله في الشركه

سهر... طب وليه بكره ما دلوقتي

مهره يا بنتي اتقلي وحضنتها كبرت يا سهر وبقيتي عروسه يا جميل

مهره ... هانزل الورشه شويه وهاجي على طول

مهره.... ولد يا سيكا ايه الاخبار يا ولد

سيكا... كله تمام يا استاذه

مهرة.ما فيش قواضي جاءت

سيكا.. لا ما فيش

مهره انا هطلع بقى

وطلعت مهره والتليفون رن

مهره.. يادي النيله طب والنبي ما انا رد

وشويه والباب خبط

مهره .انت يا جحش اللي على الباب فتحت لقيت فهد

فهد . لسانك طويل يا مهره بس ما تخافيش هقصره لكي قريب

مهره انت ايه اللي جابك

فهد.... ما ردتيش علي التليفون ليه

مهره.... عامله صامت ما اخدتش بالي ان حد بيرن

فهد... ماشي ما تعملوش صامت ثاني

مهره. طب يلا بقى امشي

فهد انا مستحملك لغايه دلوقتي عشان ما اعرفش ردك ايه سلام يا مهرتي

مهره... شكه في قلبك يا بعيد نهار اسوح علي وعلى سنين وقفلت الباب

ودخلت تنام

و الصبح في الشركه

يوسف...عملت ايه يا مهره

مهره سهر قالت هافكر

يوسف....قشر

مهره..لا لا وافقت وابدا يا عم جهز في الفرح و عدت الايام وكل يوم يزيد اهتمام جاسر بمهره وفهد كمان و جاء يوم الفرح
لبست.مهره فستان جميل وطبعا سهر كانت احلى عروسه بس مهره احلى وجاسر حضر الفرح عشان صاحب يوسف ومصطفى وكريستين امه وابوه ابو مهره طبعا ما حضرش لان مهره مرضيتش وعد الفرح على خير وروحت سهر ويوسف لبيتهم
وجاسر روح مهره

مهره دخلت البيت والنور قطع قعدت تصرخ هيقتلني هيقتلني

جري جاسر عليها اهدي يا مهره ما فيش حاجه انا معكي اهو اهدى بقى

مهره بتعيط في حضن جاسر

جاءت ام مصطفى يا حبيبتي يا بنتي يلا يلا نخش على الشقه انا ها بيت معكي النهارده وانت اطلع يا ابو مصطفى فوق جسر ماسك ايديها لغايه لما دخلت الشقه ومعهم ام مصطفى قومي يا بنتي غيري هدومك النور جاء اهو قامت مهره

جاسر هي ليه بتخاف من الظلمه علي انها ما بتخافش من حاجه ومسترجله

ام مصطفى..اصل الموضوع ده يا ابني من زمان كان عندها تسع سنين وشافت واحد قتل واحده ولما شافها فضل يجري وراه عشان يقتلها هي كمان هي لما جاءت البيت وكانت خايفه يوميها وقالت لنا واحنا ما صدقناهاش وهي كانت بتخاف تنزل تحت لحد فعلا ماطلع كلامها حقيقيه
والقاتل حاول يقتلها وهي طالعه على السلم والنور كان قاطع فصرخت واهل الحته مسكو وهي جاءت لها صدمه وتعالجت منها بس لسه بتخاف من الظلمه

جاسر مشي هو بيفكر يجيبلها المحول بحيث لما النور يقطع يشتغل على طول
وفعلا ثاني يوم جاسر جاب ناس ركبوا المحول للعماره كلها

مهره... ايه ده

جاسر.. انا جبت محول لعماره كلها لما النور يقطع هو تلقائي ينور لوحده

مهره... طب وليه كده

جاسر ..مالكيش دعوه يا ستي انا جايبه عشان خالتي ام مصطفى حمات اخويا

مهره... ماشي يا عم انت حر انت وحمات اخوك

جاسر طيب مش هتشربني شاي حتى يا.مهره

مهره....يا ابني قلت لك 100 مره انا ما اعرفش اعمل حاجه

جاسر ... بتشرب شاي دلوقت ازاي

مهره ...تصدق بالله انا بطلع عند خالتي ام مصطفى فوق اشرب الشاي وانزل او باجيبه من عند القهوه وخلاص

جاسر ...بجد والله

مهره.. ايوه

جاسم ...طيب انا هاعمل لكي كوبايه شاي مئه مئه

مهره ما ينفعش

جاسر ليه

مهره...انا قاعده للواحدي في البيت

جاسر.... لا انا قصدي ان انا هاعمله لكي في المكتب بتاعتكي يلا قدامي يا مهره
و مهره . شريت الشاي هي وجاسر في المكتب بتاعها وقعدوا يضحكوا وبعد كده جاسر مشي ومهره طلعت شقتها

وعدى يوم واثنين مهره لوحديها وفهد على طول يتصل بها وهي مش قائله لجاسر
لانها عمرها ما اعتمدت على حد علشان كده هي بتحل مشكلها لوحدها

جاء فهد البيت ايه يا مهره مش هنتجوز احنا كمان

مهره نتجوز مين اتجوز رئيس عصابه ومش اي عصابه مافيا لا طبعا

فهد كنت عارف انك هتقولي كده بس باقول لك ايه انا لما اعوز اخذ حاجه باخذها وفرحنا الاسبوع الجاي سلام يا قطه

يا ترى ايه اللي هيحصل بعد كده مهره هتتجوز فهد فعلا ولا جاسر هيساعدها

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية مهرة الجاسر
reaction:

تعليقات

5 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق