القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هدى مجانينو الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية هدى مجانينو الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية هدى مجانينو البارت التاسع

 
رواية هدى مجانينو الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية هدى مجانينو الجزء التاسع 

#هدي مجانينو
#الحلقه الاخيره
#بقلم دوداا حوده
هدي :انتو عايزين اي
ميرا :عارفه يا هدي انا بقت لو بايدي اقتلك كنت عملتها
نورا :ميرا انا مش هنا علشانك
ميرا :انتي اصلا انسانه غبيه ومحدش يعتمد عليكي
نورا :كنت غبيه لما فكرت اخسر اكتر انسان بيحبني وكنت طماعه جدا بدل ما أبدله الحب واخليه يحبني اكتر خليته أنه يكرهني اكتر
ميرا: هو كان لازم يتعامل بالطريقه دي علشان يفضل تحت طوعك
نورا : كنت غبيه زيك كده فكري في انسان يحبك علشان يقدر يحافظ عليكي
والباب اتفتح
ام حسين :يا خراشي السلم متعب يخربيت عقلك يا هدي انتي مضايفه اكتر اتنين دمروا ليكي فرحك
هدي :ميرا انا مخطفتش محمود منك محمود مش بيحبك محمود جه هنا علشان يقدر يبعد عن زن باباه عن الحب انك هتخدي واحد شريكي بجد انتي صعبانه عليا اوي انك بتفكري في واحد مش بيفكر فيكي
ميرا :لا والله صعب عليكي اوي كده انتي فاكره أن انا عامله اقرب لمحمود حب فيه لا اسم عليتنا لأزم يبقي زي ما هو ومافيش وحده غريبه تدخل بينا
ام حسين: هدي انتي مش هتدخلي تلبسي علشان جوزك جاي
ميرا :متقوليش جوزها
ام حسين :بس هو جوزها
ميرا :انا عملت المستحيل علشان افضل اخلي ورثي مع ورث محمود عمي مش تعبان وانا اللي وهمته أنه مريض قربت لمحمود بكل الطرق
هدي :محمود مش وحش والله ولو وجودك معاه كابنت عمه في سلام احسن كتير من وجودك كامراته و وتكوني مش مبسوطه معاه
ميرا :مجبرتيش تكوني انسانه ناجحه علشان تقولي كده
هدي :مش عايزه اكون ناجحه والله لو هيبقي انسانه مريضه كده
ودخل محمود
محمود انتي هنا ليه
ميرا :ماشيه يا محمود وخارجه من حياتك خلاص انا مسافره ومش راجعه مصر تاني
هدي :مش هنكون مبسوطين كده والله لازم تبقي في وسط اهلك بس صلحي من نفسك
ميرا :انا كويسه وعارفه اني كويسه ومش محتاجه اتصلح ومشيت
هدي :روح وراها يا محمود
محمود :انتي بتقولي اي
هدي :والله العظيم هي من جوها طيب اوي بس كتر الفلوس اللي عملت فيها كده
محمود :هدي انا بجد مش فاهمك
هدي :علشان خاطري خليك وراها
محمود : حاضر ونزل محمود
ام حسين :نورا هانم هنا معقول
نورا :هدي انا بجد اسفه أن حاولت اضمر حياتك
هدي :نورا احمد بيحبك بجد وانتي خليتي يكره نفسه
نورا :بجد كنت فاكره اني لو بعت عن احمد هيكون سهل انما والله العظيم انا بتعذب في بعده
هدي :خلاص قولي ليه كده
احمد :وتفتكري انا هقدر اسمحها
هدي :احمد انت هنا من أمتي
احمد :لسه طالع
ام حسين :والله مراتك صعبت عليا
احمد :دي دموع تمساح علشان بس انا اللي سبتها هي طبعها لازم أن هي اللي تسيب الحاجه
نورا :والله يا احمد انا بحبك وندمت
احمد :اطعلي برا
نورا:طيب اسمعني
احمد :اللي بيني وبينك عيالك مش اكتر
نورا :سامحني يا احمد ارجوك
احمد :برا يا نورا لو سمحت وخرجت نورا وهي بتعيط ودخلت أن هدي
الام :اي ده فيه اي مالها دي وجايه هنا ليه
ام حسين :عارفه بتفكرني بايه بالبوليس اللي في الأفلام دايما بيجي متاخر
هدي :خدي هنا انتي فتحي باب الشقه ازاي
ام حسين :امك يا ختي قالت طلعي الحاجه عقبال ما اجي وعلشان عارفه انك بارده مش هتفتحي بسرعه اداتني المفتاح وانا غلطانه اني طلعت دول كانو هيموتوكي
الام :هما مين
هدي :انتي يا وليه ازاي تتكلمي معايا كده
ام حسين :امال اي بقي مش عايزه الفلوس لو هتخليني مغروره مانتي بقيتي مغروره اهو
هدي :لا عندك أنا كده كده بديكي علي دماغك
ام حسين:بس بحبك والله
هدي : والله وانا مع ان لسانك طويل

وتحت قدام بيت هدي
محمود:ميرا بلاش تسافري
ميرا :محمود عايز مني اي
محمود :انا عارف انك مش بتحبني بس انتي خايفه تكوني لوحدك
ميرا:اتعود عليكم
محمود:ممكن تكوني موجوده كا اخت وانا محتاج اخت جنبي اوي
ميرا:بعد اللي عملته معاك
محمود :ايوه طبعا لازم نسامح يا ميرا

ميرا : محمود بجد انا اسفه انا كنت انانيه اوي
محمود :والله انا مش زعلان منك
ميرا :وعمي تفتكر هيسامحني
محمود :اكيد طبعا
ميرا :انت متعرفش انا عملت معاه اي انا وهمته انه مريض
محمود :يعني انا بابا كويس
ميرا :ايوه كويس
محمود :الحمد لله احمدك يارب
ميرا 'مراتك طيبه اوي
محمود :وانتي اخت جدعه اوي
ميرا':ماشي يا احمد انا هحضر فرحك
محمود :وهتفضلي معانا في الفيلا لحد ما تتجوزي

وفي شقه هدي
هدي : ليه كده يا احمد
احمد :ارجوكي يا هدي انا خلاص مش عايز اتكلم في الموضوع ده
هدي :والله شكل مراتك اتغيرت
احمد :ده مسلسل قدامك بس
هدي:والله العظيم باين بجد أنها اتغيرت
احمد : هدي انا اللي عارف الانسانه دي لو سمحت مش عايزك كلام.تاني
هدي :اللي انت شايفه يا احمد وفي الفرح الكل كان فرحان ومبسوط
ودخلت نورا
البكري :مش قولتك بلاش تيجي
نورا :بابا بجد انا مش عارفه اعيش من غير احمد
البكري :بعد اي
نورا :والله العظيم انا عارفه اني غلط
الجبالي :مساء الخير
البكري : مساء النور
الجبالي :بعداذنك انا عايز نورا دقيقه واحده
البكري :تحت امرك وخدها وراح لاحمد
الجبالي :احمد ازيك
احمد :الله يسلمك
نورا :ازيك يا احمد
احمد :كويس
الجبالي :ربنا بيغفر ويسامح يا أحمد لازم نسامح
احمد :والله هي ما هتتغير
نورا :اوعدك والله يا احمد ما فيه حاجه هتحصل مني تزعلك بعد كده
احمد :ضحك فين الاولاد
نورا :هناك مع عمتهم
احمد :طيب تعالي سلمي على هدي
نورا :يلا وراجع احمد ل نورا وهدي اتجوزت محمود وعاشت معاهم ميرا سنه في الفيلا وبعدين اتجوزت رجل اعمال
تمت
صدفه :والله بجد انا عارفه أن عادل ليه غلطات كتير بس الخيانه لا
مروه :انا شوفته بعيني
صدفه :عينك كدابه يا مروه
مروه :لا انتي اللي مش عايزه تصدقي مع ان عارفه أنه خاين
صدفه :ماشي عارفه وبحبه خلصنا
عادل :مساء الخير مالكم
صدفه : ابدا مافيش
مروه :بعد اذنكم
عادل :مالها دي
صدفه :سيبك منها هننزل نشوف فستان الفرح امتي
عادل :في اي يا صدفه لو سمحت قولي البت دي كانت بتقولك اي

تمت.

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية هدى مجانينو
reaction:

تعليقات