رواية هدى مجانينو الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية هدى مجانينو الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية هدى مجانينو البارت السابع 

رواية هدى مجانينو الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا


رواية هدى مجانينو الجزء السابع 

#هدي مجانينو
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده
ميرا: معقول يا عمي الفضيحه دي
الجبالي : ميرا انا مش ناقص كلامك ابعدي عني دلوقت
ميرا : انا خايفه على اسم العائله
الجبالي :والله يا ميرا لو عرفت ان انت سبب في الحوار ده مش هيحصل كويس
ميرا : انا من علاقتي ايه باخوها علشان انا اقدر سجنوا
الجبالي : كل حاجه هتبان
محمود : بابا انا مش عارف افوق هدى
الجبالي : اطلب الاسعاف بسرعه او خدها في عربيتك
محمود : طيب واحمد
الجبالي : ما تخافش انا هاروح معاه
ميرا : محمود تحب مني يا اي مساعده
محمود : اه محتاج انك تبعدي عننا
ميرا : هو في ايه يا جماعه انت انتو بتعملوني كده ليه
محمود : ميرا انا مش ناقصه دلوقت يلا يا بابا شوف هتعمل ايه
الجبالي : حاضر يا حبيبي روحي انت بس شوف مراتك
وجري محمود عالمستشفي والجبالي عالقسم
ميرا مسكت تلفونها وطلبت نورا
ميرا : ما كنتش عارفه انك ذكيه قوي كده
نورا انت ما تعرفيش البيه اعمل في ايه
ميرا خليكي معيا وانا خذ لك حقك من هم كلهم
نورا : بجد متشكره لك قوي انك قدرتي تخليني اعرف اكثر احمد
ميرا :مش كل حاجه ببلاش زي ما انا ما تخليك تعرفي تكسري احمد وتخليه يرجع لك ثاني زي الجزمه انا كمان عايزه هدي تبعد عن محمود
نورا: قولي لي بس انا اعمل ايه وانا تحت امرك
ميرا : بعدين مش وقته
نورا : مش هتقولي برده انت تعرفيني منين
ميرا : انا ميرا النحاس اعرف اي حاجه
نورا : ماشي
ميرا : المهم تطلعي دلوقتي على القسم وكملي بقيت اللعبه
نورا : اكيد هاعمل كده

وفي القسم
احمد : انا من حقي اعرف انا عملت ايه
الظابط : احنا هنستعبط يعني انت مش عارف انت عملت ايه
احمد : لا والله
الظابط : انت كنت مدير شركه النور للاغذيه
احمد : ايوه فعلا بس سبتها خلاص
الظابط :استاذ البكري جه قدم بلاغ انك مستلم كميه لحوم فاسده وكنت شايلاها في الثلاجات
احمد : انا عمري ما اعمل كده
الظابط : مش دي امضتك
احمد :ايوه امضتي بس ما حصلش اني استلمت لحوم فاسده انا كنت بتابع جدا الشاحنات اللي جايه
الظابط حبس احمد ٤ايام علي زمه التحقيق
وفي بيت البكري
البكري : انت غبيه صح عشان تنتقمي من جوزك تقفليه لشركتي
نورا : بابا انت ما تعرفش ان هو كسر قلبي ازاي
البكري :انا عايزه افهم الحقيقه دلوقت الكلام اللي انت قلتيه ليه ده كذب وان انا رحت القسم و بلغت عن احمد ده كان كذب
نورا :ايوه احنا اللي حاطينها اللحمه الفاسده في الثلاجه وانا كنت بمضي يا احمد على ورق وكنت بشيله معي للظروف دي
البكري : لا مش مصدق انك كده
نورا : لازم ما اخذ حقي منه يا بابا
البكري : حقك في ايه انك تحبسي جوزك ابو عيالك
نورا : ما بقاش جوزي باقول لك طلقني طلقني
البكري : برده اسمه ابو عيالك انا هاروح بكره وخرج احمد من السجن
نورا : وناوي تبلغ عني انا
البكري : للاسف مش هاعمل كده مع انك محتاجه انك تتربى
نورا : امال ناوي تعمل ايه
البكري : هحبس اللي ساعدك انك توصلي للثلاجات وتحطي فيها لحوم فاسده
نورا : بابا لو سمحت انت اكيد مش هتعمل كده
البكري :كنت بتذلي احمد وتمرمطي كنت عايزه يبقي تحت طوعك
نورا : هو كان يحلم بالعيشه اللي هو عايشها دي
البكري: هاتي موبايلك ده وتفضلي اطلعي على اوضتك
نورا : بابا هو انا عيله صغيره
البكري : لازم تتربى اتفضلي اطلعي فوق ممنوع من الخروج
نورا : يا بابا بس اسمعني
البكري : ام ابراهيم تعالى خذها هتطلع على فوق ودي ممنوعه من الخروج ولو خرجت اعتبري نفسك مرفوده
إم ابراهيم : حاضر يا باشا
نورا :لا يا بابا انت اكيد مش هتعمل كده اوعى سبيني سيبي ايدي
البكري :منك لله يا نورا وراح عالشركه وقابل محروس
محروس : البكري باشا خير في حاجه
البكري: اخذت كم يا محروس
محروس : مش فاهم خدت كم في ايه بالضبط
البكري : مش عليا الكلام ده نور قالت لي كل حاجه
محروس : انا عبد المامور يا باشا ما كانش ينفع اقول لها لا
البكري : ودي امانه اللي انا منهالك
محروس : الهانم امرات وكان لازم انفذ كلامها
البكري : وضميرك فين انك تحب تحبس واحد مظلوم
محروس : ما حدش قال له يقول لها لا
البكري : وانت مالك
محروس : بصي يا باشا لو ناوي توديني في داهيه فا بنتك هتروح في داهيه معيا
البكري : انا عارف انك تعشق الفلوس و هاديك مليون جنيه
محروس : انا خدامك يا باشا اعمل اللي انت عايزه
البكري : هتروح وتقول حقيقه بس مش هتجيب سيره بنتي
محروس: ماشي يا باشا موافقين بس اخذ المليون جنيه كاش دلوقتي
البكري : لا بكره واحنا رايحين على القسم
محروس : عيني لك يا باشا
وتاني يوم راح محروس وقال أنه فعلا احمد ملوش دعوه باي حاجه وهو اللي استلم اللحمه ومضاه احمد عليها من غير ما يشوفها
احمد : بس كلام ده ما حصلش يا باشا انا كان لازم اتابع الشاحنات بنفسي
البكري : حركه الجنون من نورا بس انا خرجتك منها
احمد : معقول جنانها هيوصل لك كده
البكري :غيره البنات يا ابني دلوقتي انا ما رضيتش انك تتحبس وياريت عيالك ميعرفوش اي حاجه من اللي حصل
احمد :انا ما كنتش متخيل انك تقف معيا ضد نورا
البكري : انا عمري ما اشجع علي الغلط
احمد : متشكر ليك جدا

وفي المستشفي
هدي : انا فين هو ايه اللي حصل
محمود : هدى حبيبتي عامله ايه دلوقتي
هدي : احمد فين
محمود: كان سوء تفاهم والله واحمد جاي دلوقت
هدي : بجد يا محمود
محمود: الحمد لله ربنا بيحبه اظهر براءته بسرعه
ام حسين : باشوف الناس كلها بتفوق من بصله الا انت دوختينا طول الليل
هدي : والله انا مش فاكره اي حاجه
محمود : شكلك جالك هبوط من قله الاكل كان مغمى عليكي
ام حسين : قومي بقى اقلعي الفستان اللي انت زحمه بيه الدنيا
هدي :انا عايزه اسال سؤال انت ايه اللي جابك هنا
ام حسين :تصدقي ان انا غلطانه ان انا سايبه عيالي طول الليل و قاعده جنبك عشان اطمئن عليكي
هدي : يا ستي روحي انا مش ناقصاكي
ودخل احمد
احمد : هدي يا حبيبتي طمنيني عليكي انت كويسه
هدي : انا كويسه طمني عليك انت يا حبيبي
احمد : نورا المجنونه كانت عايزه تحبسنى
هدي : بجد منها لله
ام حسين : ما تقومي بقى روحي شقتك
محمود : لا طبعا مش قبل ما نعمل الفرح
ام حسين ،:باقول لك ايه انا اتعقد ا من الافراح سيبك منه بقى الفرح ده وهي لاخذ عروستك وروح
هدي : محمود معلش هات المخده اللي ورايا دي
محمود : دي يا حبيبتي
هدي : اه هي وضربت ام حسين بها امشي اطلعي بره
احمد: محمود عايزك برا دقيقه واحده لو سمحت
محمود : ماشي حاضر ها خلاص الإجراءات عشان نخرج يا هدى
هدي : ماشي يا حبيبي وخرج احمد ومحمود
محمود : خير في ايه
احمد : انت عارف ان مراتي كانت هتحبسني بصفقه لحوم فاسده
محمود : يا نهار ابيض ازاي كده
احمد : مش مهم انت عارف مين اللي سعدها
محمود : لا ما اعرفش مين
احمد :ميرا بنت عمك
محمود : نعم وميرا عرفت نورا منين مين اللي قال لك الكلام ده
احمد : انا هاقول لك
يتبع

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية هدى مجانينو)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-