القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صرخة فتاة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت السادس

 
رواية صرخة فتاة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة الجزء السادس 

وصلنا الفصل ال فات عندما كان عمر
ينظر الى هاتفه بهيام منتظر مكالمتها وبصوت ضعيف.. مستنى هاجر تكلمنى

نعمه تسمعه وتحزن بشده رغم ان هاجر م اعز اصدقائها لكنها لا تقدر ان تخونها وتفقدها
نعم انها تحب عمر بشده منذ تم تعينها ف المشفى وكانت ترى الحب ف عيونه اتجاه هاجر كانت تسكت وتتألم
نعم هي م كانت تقف بعيد وتستمع اليهم وتبكي بصمت عندما رأته يطلب يدها وهي ترفض
كانت تصرخ بداخلها ولكن ماذا عساها ان تفعل
الحب مش بأيدينا بس هي حبته وهي عارفه انه مش ليها
اد ايه انت غبي ياعمر بدور وتجري ع ال مش بتحبك وسايب ال هيموت ويبقا تحت رجليك
نفسي اصررررررررخ واطلع ال جوايا
لكن مش قادره
واه م صرخه فتـــــــــــــــــــــاة مجروحه 🥺
عمر.. نعمه...... نعمه.....
نعمه.. ها....... نعم

عمر.. بكلمه م فتره اي فينك
نعمه.. اسفه يادكتور سرحت شويه

عمر.. ال شاغل بالك
نعمه بحزن وهي تنظر له نظره عتاب تريد ان تقول له انت ال شاغل بالي انت ال جارحني

نعمه.. سلامتك وجاءت ان تخرج
وقفت مره اخرى لتقول له شئ ما
نعمه.. دكتور عمر
عمر.. ف حاجه يانعمه

نعمه.. بلاش
عمر بعدم فهم.. بلاش اي

نعمه.. بلاش تعلق نفسك بأمل مفقود
عمر.. بتتكلمي ع اي

نعمه.. هاجر
عمر.. وضحي اكتر

نعمه.. انا عارفه وملاحظه انا وكل ال ف المشفى حبك ليها
وكمان تجاهلها ليك وعارفه كمان انك طلبت ايدها امبارح ف الفرح
صدقني مش هتوافق

عمر بحزن.. تقدري تتفضلي انتي يانعمه
وبالفعل خرجت نعمه تجري ودموعها تملئ وجهها بشده

اما عمر ظل شاردً ف كلامها

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف صباح يوم جديد انه اول يوم ف العام الدراسي
كانت ولاء متشوقه بشده للذهاب للكليه
هل لترى اصدقائها أم ل شئ اخر😉

هند ع الفطار.. انتي في حد بيجري وراكي يابنتي
وفاء.. اقعدي يابنتي هخلص فطار واوصلك

ولاء.. عندي محاضره بدري ومش عايزه اتأخر خصوصاً ان النهارده اول يوم ف بدايه الفصل الدراسي الثانى عايزه اهتم شويه عشان لما امتحن اخر السنه انجح واطلع ع ثالثه نضيف هههههه وكمان خايفه مدخلش قبل الدكتور لحسن هو عصبي وشديد اووووي يلا سلام ياحبايبي

وفاء.. انا كمان قايمه رايحه الشغل ع ازنك ياماما
هند.. يابنتي استني كملي فطارك الأول

وفاء.. معلش ياست الكل لازم اروح عشان ادي العلاج لمحمود بيه
هند بضيق.. والله انا ما رادت عليا انك تعيشي ف فيلا مع شخص غريب

وفاء.. ياحبيبت قلبي اولا والدته عايشه معانا وكمان ف خدم كتير
ثانياً انا بعمل واجبي المهندي ودي شغلانتي
انا بهتم بعلاجه وصحته وبس
غير كدا لا وطول الوقت قعده مع والدته ومش بقعد معاه
هند.. انا بس خايفه عليكي ياقلب امك شباب الايام دي محدش يضمنهم 😔

وفاء بابتسامه.. متقلقيش عليا ياست الكل بنتك بميت راجل 😁
هند.. ربنا يحفظك ويحرسك يابنتي

وفاء وهي تضع سندوتش ف فمها وتحمل حقيبتها وهاتفها ف يدها.. تسلمي ياهدهد
وخرجت بسرعه وركبت زوبه ( 😂 اقصد السياره)

اما ف مكان ما

ولاء.. الو
هدير.. اي يامجنونه فينك برن عليكي من بدري أنا خلاص نازله انتي فين

ولاء.. صاحي النوم يااختي انا سابقتك وكسلت اطلعلك بصراحه 😅
هدير.. وااااطي يامان 😁

ولاء.. طول عمري يامان 😂
ع كل حال انا ف الطريق اهو ركبت اوبر خمس دقائق واكون في الكليه لو رحت قبلك هستناكي قدام المدرج
يلا بقا لحسن دكتور منير رخم وانتي عارفه 😂😂

هدير بضحك.. خلاص خلاص انا جيه اهو 😂
وصلت ولاء الكليه ودخلت وانتظرتها أمام المدرج
والحمدالله هدير وصلت بسرعه هما دخلوا م هنا وجيه دكتور منير م هنا
فضحكوا بشده
ولاء.. يااااا تاكه وكنا هنطرد 😂
هدير.. الحمدالله اننا اترحمنا منه 😁

منير بدء المحاضره وطول الوقت كان مركز معاها وسعيد انه شافها بعد غياب طويل فتره الاجازه

*ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف مكان ما
ذهبت نعمه الى المشفى وكانت تعدي الطريق
ف لحظه تفاجأت بسياره كادت أن تصدمها

نعمه بشهقه وخوف.. مش تفتح يااعمى انت اي ده ياربي ناس غريبه ع الصبح

لينذل شخصاً ما م السياره متجها إليها
الشخص بعصبيه .. انتي بتكلميني أنا كدا 😡

نعمه بعصبيه.. هو ف حد اعمى غيرك قدامي
ليزفر بضيق.. مش تبصي انتي الأول ياحيوانه وانتي بتعدي الطريق اي الغباء ده
وينظر إليها وتتقابل عيونهم معا
ثم يصمت ليتأمل جمال عيونها الروماديه وشعرها البني الفاتح الذي سحره ويتطاير ف الهواء

نعمه بغضب.. انا حيوانه ياحته حمار
انت بتكلمني أنا كدا
انت قليل الزوق و انسان مش محترم
وتسيبه وتدخل المشفى

الشخص بهيام.. لسانك طويل بس ذي القمر يخربيت جمالك
انتبه ع نفسه وركب سيارته وانطلق بها

هاجر.. اي يابنتي التأخير دا كله
نعمه بعصبيه.. مفيش يابنتي واحد قليل الزوق كان هيخبطني بعربيته
هحكيلك بعدين يلا هروح اسجل حضوري عشان مدام هدى متحدفش عليا ابو ورده بسبب التأخير 😅

هاجر.. يابت حتي وانتي متعصبه بتهزري يامجنونه
نعمه بضحك.. احسن منك يانكديه 😂

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف الفيلا
وفاء.. صباح الخير
محمود بضيق.. أهلا
عندك تاخير ربع ساعه ياهانم
هنا مش تكيه لازم تنتبهي لمواعيد العلاج بتاعي انتي بتخدي اجرك ع الكلام ده 😡

وفاء بحزن.. اولا الطريق هو ال اخرني
ثانياً انا مش بشتغل عندك عشان تهني بفلوسك او تتكلم معايا بالطريقه دي
ثالثا ده واجبي اتاجهك ومهنتي اني ارعاك واخد بالي م صحتك وعلاجك

ثم نزلت دموعها وتحدثت ببكاء.. انا مش بشحت منك ع فكره ولا مستنيه الفلوس ال بتديهالي
الحمدالله مستوره

محمود رأى دموعها صعبت عليه وعاتب نفسه ع ال قاله وجرحها بيه

اقتربت منه وهي تكتم دموعها بداخلها
اعطته العلاج والماء وظبطت المحلول ف يده

ثم قالت له بصوت مخنوق م شده البكاء.. ف حاجه تاني يا محمود بيه
محمود بهدؤ.. لا شكرا

خرجت وتركته وهو نادم ع ما فعله

ف ذلك اللحظه اتى صديقه ليطمئن عليه وهو داخل لمحمود تفاجأه بها وهي تخرج م عنده
فادي اتسعت عيونه بشده م الصدمه 😮

فادي بصدمه وفزع.. ا..... انتي 😰
لا ازاي مش فاهم
وفاء.. افندم مين حضرتك وازاي اي مش فاهمه

فادي.. انا اسف انا صديق محمود ممكن ادخل ليه
وفاء.. اتفضل
ذهبت وفاء وهو ما زال ف صدمته ولا يستوعب ما رأه

دخل الي صديقه
محمود بفرحه.. ازيك ياصاحبي واحشني والله
فادي مازال ف الصدمه.. ها..... بتقول حاجه

محمود.. مالك يابني
فادي بعدم استيعاب.. انا مش فاهم ده بجد ولا بيتهيألي

محمود بقلق.. ف اي قلقتني مالك
فادي.. ال انا شوفتها خارجه م عندك دي
بجد ولا تهيؤات

محمود بحزن.. لا بجد دي الممرضه
فادي.. سبحان الله يخلق م الشبه ٤٠
انا كنت هموت م الخضه والله
بس هو ف كدا
انت عرفتها ازاي

قص محمود له ع كل شئ وازاي ادبس فيها واتت معه رغم رفض تواجدها وازاي بيعاملها وندم ع الكلام ال قاله ليها م شويه

فادي بحزن ع صديقه.. ليه كدا يامحمود انت عمرك ما كنت قاسي كدا ع حد
محمود.. انا اتغيرت يافادي بقيت جسد بلا روح

فادي.. متقولش كدا خلي ايمانك بربك كبير الحي ابقى م الميت
جرى اي يامحمود حرام عليك البنت هي زنبها اي بس
ليه المعامله دي معاها

محمو.. اعمل اي بس هي بتفكرني بيها مش طايق اشوفها قدامي كل ما اشوفها بتوتر ببقا عايز اخدها ف حضني احس بوجودها اعوض الايام ال عانتها بسببها وافتقدها فيها اخبيها جوايا ع عيون الناس وقساوه الدنيا

كل ما افتكر للحظه آنها مش هي بكرها ايوه بكررررها لانها اخده حاجه مش م حقها

فادي بحزن ع صديقه.. بس دي خلقه ربنا هتعترض يعني

محمود.. استغفر الله العظيم.... مقدرش
بس مش م حقها انها تاخد الشبه ده
ده ملك حبيبتي ال ماتت بس
فادي.. حرام عليك نفسك ربنا خلق نفس الشبه بس مش نفس الجسد ولا الروح ولا الاسم ولا الشخصيه
مش يمكن دي علامه م عند ربنا

محمود.. ازاي يعني
فادي.. اشمعنا انت مخصوص ال القدر يرميها قدامك وكمان هي السبب ال مخلياك قاعد قدامي
بتهتم بيك وتراعيك ووقفت جمبك وعملت المستحيل عشان تفوق م غيبوبتك تاني
مش يمكن القدر رايد تكونوا لبعض وحطاها قدامك يعوضك ع ال راحت غدر

محمود بغضب .. مستحيل تعوضني ع حبيبتي ومراتي ابدا 😡
عمرها ما هتبقا زيها ولا هتكون
فادي.. قدي لنفسك فرصه وبطل تعاقبها وتعاملها وحش ع حاجه مش بأيدها الشبه ده م عند ربنا
عاملها كويس ارضي ربنا فيها دي حتي ضيفه عندكم ياسيدي

محمود بحزن.. يعني عايزني اعمل اي
ابتسم فادي.. اول حاجه تعتزر ليها

محمود بضيق.. مستحيل 😤
فادي.. محمووووود وبعدين احنا قولنا اي

محمود.. ماشي هعتزر
فادي.. ايوه كدا هو ده صاحبي وعشره عمر 😁😅

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف الكليه
انتهت المحاضره
هدير.. خدتي بالك م العين ال كانت عليكي طول المحاضره
ولاء بالم.. عين اي وبتاع اي
خدتي بالك انتي م المحاضرتين ال رفض ناخد بريك حتى نصايه😤 ٤ ساعات قعدين لما😫😫😫 ووضعت يدها وراءها ع مكان ما 😁 .. ااااااااه ورموا خلاص م القعده

هدير بضحك.. بس يابت اتلمي حد يشوفك 😂
ولاء.. يابنتي ميهمنيش حد انا ال يهمني حبايبي ال ورمين دول ياكبدي عليهم جالهم انتفاخ مش عارفه هقعد عليهم تاني ازاي🥺

كان يقف ورائهم وفجاه انفجر ف الضحك.. 😂😂😂😂😂😂 انتي اي ع طول كدا

هدير.. اووووبا البس يامعلم 😁
ولاء بفزع.. عااااااااا هو انت هنا م امتى 😰

الدكتور منير.. ميهمنيش حد يهمني ال ورموا 😂
ولاء.. ياااافضحتي 😮
الدكتور منير بضحك.. 😂😂😂😂😂 بس صدقي شكلهم حلو وهما مانفخوين كدا مخلين الفستان طلقه 😁

ولاء محستش بنفسها الا وهي بترفع ايدها وووووو طاااااااخ صفعته بالقلم ع خده

هدير بصدمه.. 😰😰😰 يانهاري 🙀
ولاء بغضب .. انت قليل الادب

نظر اليها منير والشر يطير م عيونه ع فعلتها هذه
امسك يدها بقوه مما جعلها تخاف بشده منه وسحبها لمكتبه وادخلها واقفل الباب عليهم

مما رعب ذلك هدير خافت عليها ليضربها
اسرعت بسرعه للدكتور توفيق يلحقها قبل ما يمد ايده عليها😰

ف الداخل ولاء بخوف.. انت هتعمل اي وجايبني هنا ليه
اقترب منها ببطئ شديد وهو ينظر لها بعيون حمرواتين بشده الغضب
وهو يخلع چاكتته ويفك رابطه عنقه ويشمر اكمام قميصه ويتوعد لها

ولاء بخوف شديد م اقترابه اليها.. انت هتعمل اي هااااا
لو سمحت خارجني بره مينفعش كدا
والله هصوت وهلم عليك الكليه كلها

اقترب منها وامسك فك وجهها بيده وهو يضغط عليه بشده
انا عايزك تصوتي ياولاء وتلمي الناس عليكي وانا هقول واحده غلطت وبربيها
او هتهمك اني كنت قاعد ف مكتبي وانتي جيتي دخلتي وقفلتي الباب وراكي وبترمي نفسك عليا

ولاء بخوف وغضب.. انت سافل وقليل الادب كادت ان تضربه مره اخرى
لكن يده اوقفت يدها وامسكها ولوى يدها خلفها

ولاء بألم .. ااااااااااه ايدي
منير بغضب .. عايزه تمدي ايدك عليا تاني انتي متعرفيش انا مين يابنت ال........ وصفعها مره تلو الاخرى ع وجهها
مما جعل الدماء تخرج م فمها وهي تبكي
وعلامات يده تعلم ع خدها م شده الاحمرار

ولاء ببكاء.. انا اسفه بس كلامك عصبني
مش بحب حد يقولي كدا
افتكرتك محترم بس للاسف بسبب كلامك وافعالك اثبتلي غير كدا
لو...... لوسمحت سبني اروح لحالي 😭😭😭😭

منير لم يتحمل دموعها وحس انه تمادى معها وندم ع صفعه لها ف مهما كان هو ال غلطان م الاول مكنش يصح يقولها الكلام ده
لانها لسه صغيره وبرائتها جعلتها تصفعه
وهذا يدل ع انها فتاه محترمه وحسن تربيه وليست كباقي الفتيات

ترك يدها وسحب منديل م مكتبه ومسح لها فمها م الدماء وهي تبكي وتتألم
منير بحزن.. انا اسف حقك عليا
مقدرتش اتحكم ف نفسي
ولاء ببكاء.. لو..... لو سمحت 😭
افتح الباب 😭😭

منير.. سامحيني الاول واوعدك والله ما هضايقك ولا هتعرض ليكي تاني حتي لو بمجرد كلمه انا اتأكد انك مش ذي اي بنت هنا ف الكليه
وان اهلك عرفوا فعلا يربوكي ع الخلق انا ال غلطان ع كلامي معاكي
واسف عشان ماديت ايدي عليكي بس انتي عصبتيني مافيش حد ف الدنيا مد ايده عليا ولا حتي اتخلق ال يعملها
حقك عليا بقا 😔

ولاء ومازالت تبكي بحرقه.. خرجني لو سمحت 😭
منير.. مش قبل ما تقولي سامحتك

ولاء ببكاء.. سامحتك افتح الباب بقا 😭😭
منير نظر الي خدها وعلامات صفعته عليها شعر بالندم
امسك يدها واجلسها ع الكرسي وفتح ثلاجته الصغيره التي ف مكتبه واخرج منها عصير وثلج

وضع العصير أمامها وقالها ممكن تشربيه عشان تهدي
ولاء ببكاء.. م.... مش عايزه حاجه 😭😭

منير جلس ع الكرسي أمامها وامسك الثلج ووضعه ع خدها
ولاء بالم.. اااااااه 😭
منير بحزن.. انا اسف وخدعته دموعه ونزلت ع الامها التي لم يتحملها😞

ولاء رفعت عيونها اليه وتقابلت عيونهم ببعض
رأت دموعه استعجبت ان هناك رجل يبكي م اجلها
ولاء.. انت كويس
منير وهو يمسح دموعه بسرعه ويتلمس خدها بالثلج .. ايوه المهم انتي حاسه بألم

ولاء حست بصدق كلامه وانه حقيقي اسف وندمان.. حاسه شويه
ظلت تنظر له باستغراب
وهو كذلك ينظر ال عيونها الباكيه المنتفخه واحمرار وجهها
تقابلت عيونهم ببعض ونسيوا نفسهم
اقترب منها ببطئ وهو ينظر ف عيونها
وبدون اراده منه قبل دموعها ع جبينها

ولاء جسمها اشعر لما حست بأنفاسه الساخنه ع وجهها كادت ان تبعده لكنها تفاجأت به يقبلها م شفتيها
خطف برأتها وقبلتها الأولى لا تعلم لماذا لم تقاومه هل تبادله شعوراً ما
وبادلته هي ايضاً قبلته وهما مغلقين العينين

وفجأه طرق احدهم الباب بشده وتم فتحه

🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚
خلص فصلنا الســـــــــــــــــــــــــــــادس
توقعاتكم

يتبع........

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية صرخة فتاة
reaction:

تعليقات