القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهرة الجاسر الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر البارت السادس

رواية مهرة الجاسر الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد


رواية مهرة الجاسر الجزء السادس 

الفصل السادس💞

💗💓مهره الجاسر

بقلم جوري محمد 💓

جاسر خذ مهره ومشوا

جاسر....ايه يا اختي عملت اصحاب وعاجبك وانت سايبه شعرك و بتلعبي كوره يا مهره انت جايه في الشغل مش جايبك افسحك

مهره....باقول لك ايه ما حدش قالك شغلني ارفدني يا عم

جاسر......ده بعدك ده انت هتشوفي ايام عارفه اسود من قرن الخروب

مهره..... ماسكه الضحكه

جاسر.....هتنزل هنا واركبي الميكروباص

مهره...... واطي الهي كاوتش العربيه يفرقع

جاسر......بتقولي حاجه

مهره...... لا باقول تمام يا فندم

نزلت وهو مشي ورجع ثاني

جاسر..... اركبي هاوصلك

مهره....... تشكر يا ذوق هههههه

وروحت مهره للبيت وقابلت

سيكا.... الحمد لله انك جئت يا استاذه

مهره...خير

سيكا ...الست ام ابراهيم جاءت سالت عليكي وعايزاك في قضيه مهمه

مهره..... طب روح خليها تيجي بعد المغرب

سيكا....اوكي

مهره.... اوكي ما تقول حاضر بالعربي وخلاص يا عم

سيكا...من نفسي.هههههه

طلعت مهره

سهر انت جئت يا مهره

مهره .... لا لسه جايه في الطريق هههههه

سهر..... تتغدى مهره لا ما ليش نفس انا هانزل الورشه

وبعد المغرب الست ام ابراهيم جاءت.... يا استاذه مهره

مهره ... ازيك يا خالتي ام ابراهيم عامله ايه

ام ابراهيم......يا بنتي انا جايه في قضيه مهمه عمك ابو ابراهيم حصلت له اصابه في الشغل مش هيقدر يشتغل ثاني وهم مش عايزين يدوا له تعويض

مهره ...... اسم الشركه دي ايه

ام إبراهيم .....اديت لها اسم الشركه اسمها فهد للانشاءات

مهره ...... ماشي يا خالتي ام ابراهيم خذ ال 100 جنيه دي خليها معك لغايه لما ربنا يفرجها والله لو معي اكثر هاديك

ام.ابراهيم..... لا يا بنتي خليها لك

مهره.....والله لا هتاخديها

ام إبراهيم .....ابدا ومشيت ام ابراهيم

مهره قالت استعنا على الشقي بالله

وثاني يوم كان اجازه في شركه جاسر وراحت مهره لشركه فهد قالت لي السكرتيره

مهره ...... عايزه اقابل فهد باشا

السكرتيرة.......عندك ميعاد

مهره.....لا بس قوليله الاستاذه مهره المحاميه

السكرتيره دخلت قالت لمدير المكتب

مدير المكتب قالها دخليها ودخلت مهره و

مهره .....اتكلمت معه في موضوع عم ابراهيم

مدير المكتب ....رفض انه يدي تعويض

مهره..... زعقت عيب انتم شركه محترمه تستخسروا في الناس التعويض عن الاصابه هم شغالين عندكم

مدير المكتب... هتخرجي لوحدك

مهره.... انا مش هخرج الا لما اخد حق الراجل الغلبان

مدير المكتب... ماشي وندى للامن يخرجوها بره ورموها بره الشركه

مهره.... مشت وراحت المحكمه ورفعت قضيه على الشركه

مهره.....ربنا يسترها يا مهره انا عارفه اخرتك هتموتي بسبب اللي بتعمليه ده مهره بتكلم نفسها طيب ما انا لو سكت هايضيع حق الراجل بصي احسن حاجه الواحد يسيبها على الله يعني هي موته ولا اكثر

وايدين مهره بدات تورم علشان هم لما رموها بره الشركه وقعت على يديها

سهر..... كده يا مهره ايدك عامله كده ليه

مهره......ولا حاجه

سهر.... لا لازم تروح للدكتور

مهره ..... مشيت للدكتور هي وسهر

الدكتور ....دي مكسوره ولازم تجبس

مهره.... ماشي و جبست ايديها

وثاني يوم في الشغل كل زمايلها في الشركه بيطمنوا عليها

منى ...ايه ده ايديك ايه اللي حصل لها

حكت مهره لمنى ...الحكايه كلها وكان واقف جاسر وسمعها وهي بتعيط لانها معرفتش تجيب حق ابو ابراهيم وقد ايه هي كان نفسها يبقى معها فلوس تديهالهم يصرف منها عقبال ما تجيب لهم التعويض

جاسر حس قد ايه هي بريئه على قد عنفها وطريقتها في الكلام

جاسر ... مهره تعالى ورايا

دخلت مهره..... ايوه يا فندم

.. جاسر... اللي عمل في ايدك كده

مهره....قالت له على اللي حصل

جاسر .....انت عارفه فهد مين

مهره.... لا

جاسر ......ولما انت مش عارفه بدخلي نفسك في مشاكل ليه
شركته دي غسيل اموال وهو عضو في المافيا يعني الكلام رصاصه ما جيتيش قلت ليه قبل ما تعملي حاجه

مهره.....انا ما يهمنيش حتى لو مت هابقى باموت وانا باخذ حق انسان ضعيف

جاسر ......انت مش قادره تفهمي ليه ان اللي انت بتعمليه غلط هيضرك كثير

مهره ...... اصل انت ما شوفتش حالتهم عامله ازاي خمس عيال والاب والام هياكله منين

جاسر ..... بص يا مهره انا هصرف لكى شيك ب 50 الف جنيه خليهم يفتحوا كشك ويصرفه منه روحي الحسابات وخذيه وانت اجازه بقيت اليوم

مهره .....فرحت مهره جدا باسيتو في خدوا من غير ما تحس وجريت وخرجت

جاسر ....ضحك جاسر على تصرفها الطفولي

وراحت خذت الشيك و الحسابات قالوا لها بكره ها تاخذي فرحت مهره وخرجت بره الشركه تجري وما تعرفش ايه اللي مستنيها بره وهي ماشيه عربيه جاءت رميتها الجنب الثاني من الرصيف يعني عملت حادثه مقصوده لان العربيه تبع شركه فهد اللي هي رفعت عليه القضيه فهم بيخلصوا علي اللي يقف قدامهم
الامن جاري الشركه كلها سمعت الصوت

وجاسر خرج من مكتبه بيسال في ايه

منى.. مهره عملت حادثه قدام الشركه

جري جاسر بسرعه انتوا واقفين تتفرجوا وشالها ندى علي السواق وطلعوا بالعربيه اطلع علي المستشفى بسرعه

مهره بتبص وهي في حضن جاسر ما تنساش عم ابو ابراهيم ساعدهم والنبي

جاسر .... ما تتكلميش يا مهره انت هتعيشي لان انا ما اقدرش اعيش من غيرك انا بحبك يا مهره ودموعه بتنزل على وشها

مهره وهي بتضحك تصدق انا كمان طلعت بحبك واغمى عليها

جاسر لا يا مهره ما تناميش خليك فائقه

وصلوا المستشفى وجاسر شايلها وبيجري

جاسر.. وبيزعق انتم يا بهائم عايزين دكتور هنا والدكاتره جم وخذوا مهره و دخلت العمليات جاسر بره قاعد يبص على الدم اللي على هدومه وقعد يقول يا رب

ويوسف جاء المستشفى يا جاسر لازم تروح تغير هدومك دي

جاسر ..... لا انا مش هامشي الا ما هي تخرج

يوسف.... طيب اهدي بس

جاسر . .... انا ما اقدرش اعيش من غيرها يا يوسف اكتشفت اني باحبها بكل عيوبها باحبها الحرب اللي كانت بيني وبينها طلعت حب

يوسف ...... اهدا اهدا يا جاسر

يا ترى ايه اللي هيحصل ل مهره الفصل اللي جايه
لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية مهرة الجاسر)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق