القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية الانتقام البارت الخامس

رواية الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية الانتقام الجزء الخامس

#الانتقام
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
هدي : هههههههههههه انتي ازاي كده
ايه :انتي اللي أي عايزه تعملي مشكله بيني وبين جوزي انا بعد عنك اعمل اي تاني
المدير : خالص يا ايه روحي علي شغلك
هدي : عايزه اقدم استقالتي مش عايزه اكون موجوده في الشركه دي
المدير : اتفضلي اقعدي يا هدى لو سمحت
احمد :هو حضرتك ناوي تعدي الموضوع ده انسانه كذابه كانت عايزه تعمل لنا مشكله في الشغل
المدير : على مكتبك يا استاذ احمد لو سمحت
احمد : ماشي حضرتك فضليه يا ايه قدامي
هدي :والله العظيم هي كذابه انا دخلت المكتب عليها لقيت وضربها وكمان شدها من شعرها قدامي
المدير : عارف الكلام ده بس هي انكرت
هدي : مش فاهمه والله هي ليه بتعمل في نفسها كده
المدير : في ناس كده لما خلاص تكون اخذت علي الاهانه بتتعود عليها
هدي :مكنتش كده والله الاول
المدير :المهم انا مش عايزك تدخلي بينهم تاني كده كده احمد ده ماشي من هنا قريب
هدي :اكيد طبعا بعد اللي حصل مليش كلام معاها تاني
المدير:اتمني ذلك ربنا يرجع ليها عقلها
هدي :اللهم امين بعد اذن حضرتك
المدير :اتفضلي وخرجت وقلبها عماد قبل ما توصل لمكتبها
عماد :مالك يا هدي المدير عمل معاكي اي
هدي :عدت علي خير وخلاص
عماد :هدي فكري في نفسك شويه بقي مينفعش كده
هدي :مش فاهمه قصدك اي
عماد :بصراحه يا هدي انا بحبك من زمان وكل لما باجي اقولك حاجه تقولي هي هتبصلك علي اي
هدي:ليه بتقول كده
عماد :مش عارف دائما بحس انك أعلي مني في كل شي
هدي :عماد انت الف بنت تتمناك بس والله ما بفكر دلوقتي في الجواز
عماد :ماشي يا هدي
هدي :عماد سبني اصلي استخاره
عماد :بجد ياريت والنبي
هدي :اوعدك هصلي
عماد :هستني ردك
هدي :تمام

وفي مكتب احمد
احمد :حقك عليا يا ايه
ايه : لوسمحت سبني دلوقتي
احمد :ارجوكي سامحني
ايه :انت ليه بتعمل فيا كده
احمد : بغير عليكي والله
ايه :بطريقه دي اسمها جنون مش غيره
احمد :ابوس ايدك سامحني 😭
ايه :احمد حبيبي انت بتعيط قوم
احمد :انا ممكن اعمل في نفسي اي شئ علشان تسامحني ارجوكي
ايه :والله سامحتك خالص قوم والنبي مينفعش كده
احمد :انا مش عارف ازاي بقيت كده والله
ايه :احمد مينفعش حد يدخل المكتب يشوفك كده ارجوك بقي
احمد :خلاص مش زعلانه مني
ايه :لا والله
احمد :عملتي اي في موضوع القضيه
ايه :قضيه اي مش فاهمه
احمد :نصيبك من ميراث بابكي
ايه :مش عارفه خايفه ماما يحصل ليها حاجه لو الموضوع ده حصل
احمد :والله مامتك هتدعي ليكي انك حافظتي علي مالك من هدي انتي شوفتي عملت اي لما شافت مشكله مش فكرت تحلها لا راحت تقول للمدير علشان يفصلنا احنا الاتنين دي لو بتحبك كانت اتكلمت معايا انما تروح تقول للمدير علشان نمشي ونقعد في البيت ونجوع انسانه غبيه
ايه :عندك حق والله ازاي هي كده
احمد :علشان تمشي ورا دماغي واكيد مش هتخسري والله انا دائما شايف الدنيا بعين الناس علشان اكون زيهم
ايه :ياريتني اكون زيك
احمد :امشي ورايا وانا هخليكي زي والله
ايه :ماشي يا حبيبي
احمد انا بغير عليكي ممكن بالعقل بقي بلاش مكيب تاني
ايه :ده خفيف اوي
احمد :انتي حلوه من غير حاجه
ايه :تومرني يا قلبي والله
احمد :حبيبتي

وفي بيت هدي
الام :مالك يا هدي
هدي :ابدا يا ماما متقدم ليا زميلي في الشغل وعايز يجي يقابل بابا
الام :ومالو يا حبيبتي يجي في اي وقت
هدي :عارفه مش مرتاحه يا ماما والله
الام :بوصي يا حبيبتي فيه خطوبه ولو مش عجبك انهي الحوار
الاب :وليه بقي تبقي خطوبه وتتحسب عليها
هدي :بابا عندوا حق
الام :عجبك كده كل عريس يجي نرفضه من برا
الاب :والله يا هدي شوفي اللي يريحك وانا عارف ان اختيارك صح
هدي 'بصراحه هو انسان كويس اوي بس عنيه كده فيها حاجه مش طبيعيه
الاب :شوفي يابنتي انتي عايزه اي وانا معاكي
هدي:عالعموم انا قولت ليه هصلي استخاره
الام :ماشي يا حبيبتي شوفي لما تصلي هيحصل اي
وعدا اسبوع وهدي
عماد :ها يا هدي
هدي :مش عارفه والله يا عماد
عماد : هو انتي شوفتي مني شئ طيب
هدي:والله ابدا بس هقولك تعالي أتقدم لبابا
عماد :بتتكلمي بجد
هدي :, ايوه وجه عماد يتقدم لهدي
الاب :مش فاهم باباك متوفي مافيش مشكله انما مافيش اي حد خالص يجي يتقدم معاك
عماد :والله انا يتيم الاب والام ومليش اخوات خالص ليا خالتي بس في اسكندريه وعمي في البحيره بس لما يبقي في قبول اكيد هيجوا
الاب :المفروض عالاقل عمك كان جه معاك
عماد :والله يعتبر المره دي تعارف واعرف حضرتك ظروفي انما المره الجايه والاتفاق عمي هيكون موجود
واتخطبت هدي لعماد وكانت اسعد ايام حياتها

وفي شقه ايه
ايه :ااااه مش قادره
احمد :اي خلاص هتولدي ولا اي
ايه :مش عارفه والله
احمد :لا امسكي نفسك كده ده بكره فرح اختك
ايه :اختي مين
احمد :اختك هدي
ايه :انت بتهزر صح ازاي اروحلها
احمد :مينفعش يا قلبي منحضرش
ايه :احمد انت اكيد اتجننت صح
احمد :ايه في اي اسلوبك اتعدلي
ايه:مش رايحه يعني مش رايحه
احمد : انا رايح عايزه تيجي تمام
ايه :اكيد ماما هتكون هناك
احمد :واي المشكله مش كفايه انك مش سمعتي كلامي ولا خدتي حقك لحد دلوقتي
ايه :اصل .....
وتلفون احمد رن
احمد :ازيك يا عريس
عماد :احمد انا مش هكمل موضعنا انا حبيت هدي بجد وهحضر الفرح بكره
احمد :انت اتجننت صح وبعد الشهور دي جاي تقول كده
عماد : احمد اعمل اللي تعمله برحتك
احمد :اقسم بالله لو ما عملت اللي اتفقنا عليه وخليتها في الكوفير لوحدها من غير عريس والله العظيم يا عماد لقدم وصل الامانه في النيابه
يتبع

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية الانتقام
reaction:

تعليقات