القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهرة الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر البارت الخامس

رواية مهرة الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم جوري محمد


رواية مهرة الجاسر الجزء الخامس 

الفصل الخامس💞
 💞مهره الجاسر 
بقلم جوري محمد 💓💓
روحت مهره البيت 
سهر......عملتي  ايه يا مهر 
مهره.  ....كل خير يا حبيبتي ما تقلقيش انا هعرف اتصرف وعلى فكره المرتب حلو 7000 في الشهر بس ما تفرحيش لانها كلها يومين واخليه يمشيني
سهر..... هههههه ربنا يسترها يا مهره 
مهره...تصبحي على خير 
ودخلت نامت وهي بتستعد لحرب بكره
في اليوم التالي..
سهر ....صباح الفل يا حبيبتي هتفطري
 مهره ....لا مش هفطر
راحت مهره الشركه
 الامن ...حضرتك رايح فين يا كابتن 
مهره....عندي شغل هو قال اسمي هيبقى موجود عندكم مهره السيوفي
 الامن.... بص كده اتفضلي 
طلعت مهره عند السكرتيره بصت لمهره من فوق لتحت  اقعدي لحد ما جاسر بيه يجيء
مهره.... طب ما تطلب لنا بقى حته في الخمسينه
السكرتيرة...  يعني ايه
مهره..... يعني يا شاي يا مزه 
السكرتيره..... ضحكت على طريقته في الكلام وقالت لها انا اسمي مدام منى 
مهره....وانا مهره الاستاذه مهره خريجه حقوق بمتياز بس الكوسه ضيعت التعيين مني
جاسر..... دخل انتي قاعده لما تشوفيني جاي تاخذي تشيل الشنطه ليه 
مهره....هو انت اتشليت
جاسر.... لمي لسانك عشان ايامك متسودش اكثر 
مهره.....مش فارقه يعني ومشيت وراه 
جاسر.....بصي يا مهره انتي  هتعملي كل الشغل اللي هطلبه منكي  الاول انت هتروحي لما اروح وتيجي الصبح بدري تستنى لما اجي
مهره...نعم
جاسر..... باقول لك هتعملي ايه فهمت دلوقت اتفضلي روحي هاتي فنجان قهوه مضبوط اعمليه وهاتيه ومنى هتقول لك البوفيه فين  يلا 
مهره...مشيت مهره وهي بتضحك لانها ما بتعرفش تعمل قهوه وراحت
مهره.... البوفيه فين هههههه
 المدام منى.... قالت لها البوفيه فين شاورت لها عليه هههههههه 
وعملت مهره القهوه ودخلت قدمتها له وهي بتضحك 
جاسر قال لها حطيها على المكتب 
مهره ......حاضر..حاطتها جاءت تمشي
جاسر..... استني مش لما اقول لك حلوه ولا وحشه شرب راح مرجعها ايه القرف ده 
مهره...... انا مبعرفش اعمل قهوه وانت طلبتها فما رضيتش اقول لك لا فقلت انت هتجربها وبنفسك هتقولي ما تعمليش حاجه ثاني
جاسر...... امشي يا مهره من وشي خذي الزفته  ده معكي 
مهره.......ماشي يا باشا مهره بتضحك
 وسابته........  منى بتشتغل
مهرة...... انا هافضل قاعده كده
منى.....ما اعرفش الاستاذ جاسر ما قاليش انت هتشتغلي ايه 
مهره.... انا عرفت انا اشتغل ايه اتفرج عليك 
وبتضحك مني والله انت شكلكي  هتفضلي تضحكيني طول ما انتي قاعده
بقلم جوري محمد 
 مهره...   لا عادي
 وبعد كده طلعت كتاب في القانون وقاعدت  تقرا فيه
 جاسر...... شايفها من جوه المكتب من الكاميرا المحطوطه متوصله باللابتوب بتاعه بيضحك علي منظرها وهي حاطه رجل على رجل وقال والله لا قوم اقرفها يلا شيل الشنطه ورائي
مهره ....مسكه الشنطه ومشيت وراه هنروح فين
جاسر...... انتي تمشي وانتي ساكته 
وركبواالعربيه طبعا هي قعدت جنب السواق الاسطى  محمد تشرفنا يا عم محمد انا مهره
جاسر.. .. مش خلاص بقى وصليت التعارف اطلع ياعم  محمد علي المصنع 
عم محمد.....حاضر  يا.باشا 
ونزل جاسر ومهره وراءه هو دخل المكتب 
جاسر.....وقال لها خليك هنا 
مهره.... الجو حر وعطشانه لقيت العمال في ساعه الراحه بيتغدوا وبيشرب الشاي 
مهره..... مساءالفل  يا جدعان مش تعزموا 
عامل..... اتفضل يا ابني كل معانا 
مهره.....انا مهره يعني بنت  قعدوا يضحكوا ويهزروا 
ومهره بتقولهم على مواقف مضحكه بيشربوا الشاي 
جاسر بيبص عليها من فوق لقاها قاعده مندمجة مع العمال وبتضحك ازاي دي بتعرف تتعامل مع الناس بالسرعه دي
جاسر راح العربيه 
ومحمد... قال له فين مهره
جاسر....  قالوا اندهلها قاعده 
محمد...  يلا يا مهره يا بنتي
مهره..  سلام على الجدعان ومشت على الشركه 
ونزل جاسر وهي وراه وعدى اليوم عادي روحت مهره اول ما دخلت البيت 
سهر...  عملت ايه يا مهره 
مهره......سيبيني عايزه انام يحسن مش قادره خالص
سهر..... هتاكلي 
مهره......هاكل النوم ساعه وصحيني
 ونامت وصحيت وراحت الورشه وصلحت العربيه اللي واقفه 
مهره......يا سيكا في جديد يا ابني 
سيكا.....لا يا استاذه مهره 
مهره.....ماشي اقفل الورشه وروح انت
بقلم جوري محمد 
وعدت الايام ومهره مندمجة  في الشركه مع الموظفين واصبحت هي ومنى اصدقاء حتى يوسف مدير الشركه 
الايام عاديه بس طبعا جاسر ما فوتش فرصه الا ويضايقها وهي الثانيه زيه
جاء وفد ايطالي الشركه وعملوا صفقه 
جاسر.... يوسف عايزين نعمل لهم بروجرام يتفسحوا و يتفرجوا على مصر القديمه وخان الخليلي الاماكن دي يعني 
يوسف...... ماشي و هاخذ مهره معي اكيد هتعرف تفرجهم كويس
مهره... ماشي بس انا ما اعرفش ايطالي كويس
يوسف..... انا باعرف
 ومشت مهره ويوسف مع الايطاليين وقعدو يتفرجوا طول اليوم وجاء ميعاد الغداء
 مهره...  بصوا بقى انا هاخليكم تاكلوا حته اكله تحلفوا بها حلوه وديتهم مطعم كشري
مهره...... بص يا اسطى بقى دول اجانب عايزين تشرفنا معهم شويه كشرى من الاخر مع شويه شطه علي مخلل تحبيشه يعني
 والايطاليين مبسوطين
يوسف..     بيقول لها جاسر هينفخنا انا وانت 
مهره.....ما لكش دعوه بس اسكت قله مهره اللي عملت كده 
يوسف......نهار اسود اهو بيتصل ايوه 
جاسر... انتم فين 
يوسف......احنا في مكان غريب بناكل كشري
جاسر...... انت اتجنن طب هي متخلفه وانت يا يوسف
يوسف..... بس على فكره الايطاليين مبسوطين جدا وعدى اليوم ورجع الايطاليين الفندق  شكروا مهره على اليوم الجميل ده 
ورجعت مهره البيت لقيت عم حسين ابو مرام تعبان جدا وديته المستشفى فضلت قاعده معه لحد الصبح و
مهره.... انا هاروح اغير هدومي واروح الشركه و هاعدي عليكم وانا مروحه 
راحت الشركه...... مهره... انا اسفه المره دي على التاخير 
جاسر......عشان الايطاليه كانوا مبسوطين انما المره الجايه هيبقى في خصم يلا ورايا
وراحوا على المشروع اللي في العين السخنه الجو حر وهي تعبانه وهو خلي مهره هاتي ده طالعه نازله على السلالم لحد ما تعبت خالص اخذت مهره ضربه شمس
ومشوا ومهره راكبه العربيه وسندت راسها وحرارتها بترتفع 
مهره .... نزلوني هنا انا هركب الميكروباص هاروح من هنا وفتحت  الباب وبتنزل راحت وقعه 
جيري عليها جاسر وحطها في العربيه اطلع على المستشفى 
وراحت المستشفى والممرضه خلعت هدومها لبستها هدوم المستشفى والدكتور كشف و علق لها محاليل
جاسر. ..عامله ايه 
الدكتور ...... والله مش هتفوق قبل ساعتين ثلاثه
 وجاسر دخل يبص عليها اول مره بشعرها وشها باين
جاسر......مين دي
..... الممرضه..... المريضه اللي حضرتك جبتها 
جاسر.......دي وجاسر قاعد مستني لما تفوق وبدات مهره تفوق و بتفتح عينيها 
جاسر ...بص يخربيت عينيك مين دي مش معقول دي مهره 
مهره ....قامت تتعدل وشعرها مفروض وجاسر بيبص بس مش بيتكلم
مهره....... ايه اللي حصل
 جاسر.... كنت تعبانه
مهره..    طب انا لازم امشي امشي دلوقت زمن سهر قلقانه على
بقلم جوري محمد 
جاسر..... غيري هدومك وانا هوصلك 
وصليت البيت مهره وجاسر ماشي بس مش قادر ينسى شكلها
وثاني يوم مهره راحت الشركه
مهره..    صباح الخير يا منى
منى..... ايه يا مهره اتاخرت ليه 
مهره.....اصل كنت تعبانه 
منى....الحمد لله جاسر بيه اخذ اجازه النهارده
مهره.... رايح انا تعبانه ومش ناقصه قرف. 
وشويه والتليفون رن 
جاسر.... منى ابعثي لي الورق اللي عندك مع مهره عشان امضى والسواق تحت هيجيبها ويوديه
منى....  ماشي يا فندم مهره خذ الورق ده ودي لجاسر بيه السواق هيا خذك ويجيبك
مهره.... ماشي
 راحت مهره للفيلا.....مهره... ايه الجمال ده
 وديت الورق الي جاسر وقعدت تتمشى في جنينه الفيلا لغايه ما وصلت عند حمام السباحه وهي ما بتعرفش تعوم وقعت فيها جاسر شافها وراح مطلعها من الميه 
جاسر....في حد ينزل الميه بهدومه 
مهره.....والله انت ذكي هو انا هنزل الميه هو انا بعرف اعوم ما انا كنت ها اغرق وانت تطلعتن 
جاسر... غيرى هدومك فوق 
جاسر....ده ده رحمه خذي هدومها نشفيها لها
مهره طلعت فوق خلعت هدومها ولقيت قميص متعلق لبسته لحد ما هدومها تنشف 
جاسر طلع لقاها لبسه القميص بتاعه
جاسر.... ايه اللي انت لابساه ده
مهره...   يا عم ابقى اغسله لك
وشعرها سايب لحد ركبتها وبيضها باين لان القميص اسود وعيونها الخضراء يعني جميله جدا
 جاسر بيبص 
مهره ...بتبص كده ليه
 جاسر.. بيقرب وهي بتبعد لحد ما وصلت على الحيطه 
جاسر حصرها بيديه الاثنين وسرحان في جمالها 
مهره... زقته ابعد يا عم في ايه احنا هنستهبل
جاسر..... يخربيتك  فصلتيني خساره الوجه الملائكي الجميل ده عليك وعلى لسانك اللي عامل زي المبرد
 ضحكت مهره وراحت تلبس هدومها اللي نشفت
مهره.... اروح انا بقى 
جاسر...لا لسه انت هتيجي معي النادي تشيليه الشنطه
ماشي
بقلم جوري محمد 
ونزل جاسر وهو لابس لبس رياضي مبين عضلاته وداها الشنطه وركب عربيته الاسبور ومشوا على النادي انت هتقعدي هنا فاهمه
مهره.... ماشي
ومش الجاسر ومهره بدات تتحرك لحد ما وصلت مكان بيلعبوا فيه كره القدم وبتتفرج الكوره جاءت عند رجلها 
مهره بدات تلعب معهم وهم عجبهم  لعبها والكاب وقع وهي لسه بتلعب وشعرها اتفرد وبدا يتحرك بطريقه عشوائيه ظهرت جمالها وكل واقف يتفرج علي الحسناء جميله الجميلات اللي بتلعب كره القدم باحترافيه 
جاسر.... بيبص في ايه الناس متجمع كده ليه
 الجرسون.... في بنت زي القمر بتلعب كره القدم وهم بيتفرجوا عليها و بيشجعو ها 
جاسر... راح يبوص لاقيها مهره واقف يتفرج هو الثاني ومسحور بجمالها اللي كانت هي مديريه وشعرها الطويل اللي الهواء بيعزف عليه سيمفونيه ساحره 
جاسر ...راحلها ومسك ايديها وهي ماشيه وراءه والشباب بيصفروا لها هتكملي يا مهره
مهره...... لا مش فاضيه بعدين سلام 
وهم ماشيين جاسر لسه هيتكلم قبله مراد واللواء ابراهيم 
اللواء ابراهيم..... اهلا يا جاسر يا ابني
جاسر....  سياده اللواء
 مراد .....مين المزه دي يا جاسر
 جاسر.... سكت دي مهره
مراد...... لا بس اسم على مسمى فرسه صحيح كانت بتلعب الكوره ولا مارادونا 
مهره .....لا ده انا كده ماخدتش راحت كمان
مراد.... بجد بس ايه العيون الحلوه دي 
مهره ساكته وضحكت
 جاسر... مش خلاص سياده اللواء
ابراهيم...  لا بجد يا مهره لولا اني كبيرفي السن كنت مستعد اتجوزك دلوقت 
مهره... بتضحك 
جاسر... بيزيد غضبه وغيرته اللي هو مش عارف سببها
 سياده اللواء.... لازم تتغدى معنا  يا جاسر
جاسر..  لا اصل انا مستعجل وعندي ورق في الشركه وعايزه اخلصه 
...ابراهيم ...خلاص غير هدومك يا جاسر وسيب مهره قاعده معنا 
جاسر...ماشي يا سياده اللواء 
جاسر مشي يبدل هدوم بسرعه ورجع وعينه على مهره و كلهم قاعدين يضحكوا معها حتى الشباب اللي كانت بتلعب كوره معهم جايين يسلموا عليها قبل ما تمشي
جاسر ....عن اذنكم بقى احنا 
مراد..... هابقى اتصل بك يا مهره سلام
ايه اللي هيحصل في علاقه جاسر ومهره ده اللي هنعرفه في الحلقات اللي جاي

يُتبع ..

reaction:

تعليقات