القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صرخة فتاة الفصل الرابع 4 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل الرابع 4 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت الرابع

 
رواية صرخة فتاة الفصل الرابع 4 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة الجزء الرابع

روايه.. صرخه فتـــــــــــــــــــــاة..
بقلمي✍️ وفاء كامل
الفصل 👈 الرابـــــــــــــــــــــــــــــع👉

🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸

اللهم لا تبتلينا بما نخاف منه
ولا تمتحنا بما نخاف عليه
وارزقنا السكينة والطمأنينة والسلامة والعافية

اللهم اخرج من أجسامنا كل مرض وكل سم وكل سحر وكل عين وكل حزن وكل هم وكل غم وكل ضيق
وأبدله بالصحة والسعادة والفرج مدي حياتنا ♥️

اللهم امين يارب العالمين 🤲
*_______________________*

وصلنا الفصل ال فات عندما قرر محمود ان يترك المشفي وشد مع والدته ف كلامه
وفاء اضايقت م معاملته مع والدته حبت تتدخل بس فضلت السكوت

عمر.. تمام هكتبلك ع خروج بس بشرط
محمود بغضب.. افندم انت هتشرط عليا ولا اي
فوق لنفسك يادكتور انا محمود المهدي انت متعرفش انا ابن مين 😡

عمر بغضب.. ع فكره كلنا ولاد تسعه
المهم انا دكتور بتاعك ومسؤل عنك وشرطي ان وفاء تكون الممرضه بتاعتك ف بيتك وانا هاجي للوقت للتاني اطمن عليك

وفاء ومحمود ف نفس اللحظه.. ايييييييييه لا طبعا
بصو لبعض باستغراب
مع نظرات زينب لهم وابتسامتها وهي تنوي فعل شئ ما 🙂

غصب عنه وافق عشان يرضي امه لان حس انه جرحها بكلامه لكن م جواه مش عايز يجتمع بهذه الفتاه ف مكان واحد
هو اصلا عايز يسيب المشفى مخصوص عشان هي فيها
ياترى ليه هو مش طايق يشوفها للدرجه دي وليه كارها اوي كدا

بعد فتره كتب عمر ل محمود ع خروج وفهمه ان وفاء باذن الله م بكره الصبح هتبقا عندهم ف الفيلا تتابع حاله محمود

خرج محمود مع والدته وهي سعيده جدا بشفاء ابنها وذهبت للفيلا

اما وفاء ذهبت لاصدقائها وبعد كلام كتير وضحك وهزار والمجيبه ف سيره ده وده 😂
خلص الشيفت وخرجوا كلهم واتفقوا
يتجمعوا عند هاله ف بيتها الصبح بدري عشان يجهزوا العروسه ويعملوا فيديو للذكري ما قبل الجواز 😍

*_______________________*
ف صباح يوم جديد
اليوم الموعود زفاف هاله وهاني

هاله ما ذالت نائمه حاولت والدتها تصحيها اكثر م مره بس كانت ترفض النهوض

وفجأه زجاجه ماء مثلج كبيره سكبت عليها وهي نائمه
هاله بشهقه.. عاااااااااا يالهوي بغرق بغرق
عااااااا الحقوني 😩

وفاء ونعمه وهاجر بضحك هستيري 😂😂😂
وفاء.. بتغرقي اي يابنت المجنونه قوووومي كل ده نوم الله يكون ف عونك يا هاني
اول ما تدخل الشقه هتقولك وسع ياسطا عايزه انام

نعمه بضحك.. وبااااظت الليله ياعباس
هاجر بضحك .. باظت باطت
وفاء بضحك.. باظت خالص 😂😂😂😂

هاله.. عاااااا يامجانين حرام عليكم انا عروسه ده بقا منظر عروسه عاااااا
ضحكوا جميعا عليها

وفاء.. طيب يلا ياعروستنا عشان نهيص كدا
وقفت بسرعه هاله فوق فراشها واخذت تهز يمين وشمال بوسطها وترقص وهي ممسكه ضفاير شعرها وعملاه مكرفون وبدأت تغني

ووووووووسع ياجدع
النهارده فرحي ياجدعان
عايز كله يبقا تمام

الجميع ايووووووه بقا يالوزه اديها يابت 😂😂😂

دخلت والدتها ع صوتهم العالي واتفاجئت بيهم
حطت كف ع كف وهي تقول.. لا حول ولا قوه الا بالله
اتلم تنتون ع تنتن طلع التاني انت منه 😂😂
بتعملوا اي ياولاد المجانين

هاله.. مالك ياحجه بنهيص الله 😁
مامتها.. بالزمه دي منظر واحده فرحها النهارده وهتبقى مسؤله م زوج وبيت وقريب هتبقا ام
دي هتخرب البيت وهتبوظ عيالها

نعمه بضحك.. قلبك ابيض ياباشا دي ليله العمر
تركتهم والدت هاله وخرجت وهي تضحك ع هؤلاء المجانين

ذهبت هاله لتاخذ حمامها
بعدما خرجت دخلت نعمه الحمام لتملئ البانيو وتجهز لها حمام مغربي لجسمها

وبعد ساعتين خرجت مره اخري م الحمام وهي تلف المنشفه ع جسدها وقطرات المياه تتساقط ع كتفها

تقدمت إليها وفاء وبدأ ف رسم الحنه لها
اما هاجر كان المسؤله ع الفون لتصوير كل لحظه للذكري وهم يغانون

بعد الماسكات للجسم والبشر وتاتوه وباديكير ومانكير والتجهزيات كلها
حل المساء عليهم

دخلت والدت هاله اتفاجات بيهم.. ينهاري انتوا لسه ملبستوش كل ده بتعملوا اي

وفاء.. بنظبطها ياطنط طبعا
هو الجواز بالساهل كدا ههههههه
والدت هاله.. طيب يلا يابنات فاضل ساعتين وهاني يجي ياخدها

نعمه.. اطمني ياطنط احنا خلاص قربنا نخلص
والدت هاله.. ربنا معاكم
وتركتهم وذهبت

وفاء رغم انها ممرضه الا انها ايضا ميكب ارتيسيت
بعدما انتهت م الميكب ل هاله
نعمه وهاجر ساعدواها ف ارتداء فستان الزفاف بعد ذلك بدأت وفاء تظبط شعرها وحطت طرحه الفستان والتاج

هاله اول ما شافت نفسها ف المرايا عيونها دمعت تلقائياً 🥺😢😢

وفاء بخضه.. مالك يا قلبي
نعمه.. بتعيطي ليه ياموكوسه حتي واحنا ف الفرح بنعيط اي الناس دي

هاله.. مش مصدقه اني حلوه اوي كدا
معقول دي انا يابنات
هاجر.. انتي ذي القمر م غير اي حاجه يالوزه

هاله.. ربنا ما يحرمني منكم يابنات ولا م لمتنا ابدا

الجميع.. اللهم امين

جلست هاله تنتظر عريسها وهي تلعب ف هاتفها تكلمه ع الواتس
بينما البنات ذهبوا ليلبسوا فساتينهم
اللون كاشمير والتفصيل والشكل واحد لكل منهما كما طلبت هاله تماماً
وبدؤا ف وضع الميكب والتجهيز
وبعد فتره
انتهوا م التجهيز ع زغاريط ف خارج الغرفه

دخلت والدتها عليها واول ما شافتها بكت بشده ع جمالها
والدتها ببكاء.. بسم الله ماشاء الله
كبرتي ياهاله وهتفرقيني ياقلب امك خلاص 😭

هاله ببكاء.. متقوليش كدا ياماما انتي الخير والبركه انا مقدرش اسيبك ابدا هجيلك دايما
والدتها.. الله يرحمك يامجدي كان نفسك تشوف بنتك وهي بفستان فرحها
وبكوا بشده 😭

وفاء مسكت دموعها وهي تهزر لتخرجهم م المود.. الله جري اي ياجماعه الميكب ومجهودي هيبووووظ كفايه عياط يابت بقا

هاله وهي تضحك وتهوي بيدها ع وجهها لتجفف دموعها حتي لا تخرب الميكب
.. خلاص اهو انا كويسه ☺️

والدتها.. يلا ياعيون امك عريسك بره مع اهله

خرجت هاله بطلتها الجميله التي ابهرت كل م رائها حتي هاني التي اتسعت عيونه م دهشته م جمالها

هاني بهيام.. مبروك ياقلبي
هاله بخجل.. مبروك عليك انا ياحياتي ☺️

هاني.. اي القمر ده😍
وفاء بضحك.. البركه فيا ياسطا اي رأيك 😂

هاني.. بت انتي انا بكلم مراتي ابعدي اتغزل فيها براحتي 😂
نعمه بضحك.. ع مهلك ياخفيف لما تروح بيتك

وفاء بضحك.. سبيه يابنتي حرام هيموت ع نفسه ويتجوز تلاقيه بيعيط م جواه عشان لسه هيروح القاعه مش ع الشقه ع طول😂😂

هاجر بضحك.. ياخرابي شكلك كتونيل خالص ياهاني 😁

هاني بنفخ.. اه منكم يا بنات حواء مش ساهلين ابدا😤
هاله.. ولا عمرنا هنبقا سالكين ياسطا ههههههه

هاني بضحك.. طيب يلا يازميلي 😁
والدته.. يا حول الله يارب
ياسطا ويازميلي اي العرسان دول جيل اخر زمن

ضحكوا جميعا عليها

*_______________________*

ف القاعه دخلوا العروسان ووقف الجميع ينظروا اليهم بهيام

بعدما اوصلوا البنات هاله للكوشه ذهبت وفاء ل احد الطرابيزات لاختها ووالدتها

هند.. اي القمر ده ياقلب امك
وفاء بضحك.. دي اقل حاجه عندي 😁

ولاء.. هاله ماشاء الله قمر يافوفا
وفاء.. طبعا يابنتي مش انا ال مظبطاها 😂

ولاء جاءت ترد عليها بمشاكسه لكنها صدمت ممن يقف بعيد ويسلم ع هاني

ولاء بشهقه.. 😮😮😮😮 هو جاي يعمل اي هنا
وفاء.. هو مين يابت

ولاء بتوتر.. ها..... ولا حاجه
وفاء.. ع بابا يلا

ولاء.. ده الدكتور بتاعي الجامعه وحصلت مشكله بنا وانا اعتذرتله وهو اعتذاري
وفاء.. تفتكري اي ال جابه

ولاء.. مش عارفه
وفاء.. طب تعالي وشدتها م يدها وجرتها وراها

ولاء.. ع فين بس
وفجاه وقفت امامه

الدكتور منير عندما رائها صدم م وجودها لكن شئ ما بداخله احب هذه الصدفه

وفاء.. دي ولاء اختي يا هاني
هاني مد يده.. اهلا وسهلا ياانسه ولاء

ولاء.. اهلا بيك
واقتربت م هاله وقبلتها
الف مبروووك يالوزه

هاله.. الله يبارك فيكي ياقلبي عقبالك
ولاء بخجل.. تسلميلي

الدكتور منير.. ااااحم
ولاء انتبهت له.. اذيك يادكتور منير

منير.. الحمدالله
انتي اخبارك اي ياولاء
ولاء.. الحمدالله

هاني بأستغراب.. اي ده انتوا تعرفوا بعض
ولاء بتوتر.. اه... لا...... ايوه ده الدكتور بتاعي ف الكليه

هاني.. اها قولتيلي واكيد مطلع عينك صح ههههه
منير.. انت عارف صاحبك وقت الشغل جد ومعرفش امي ههههه

هاني.. انت هتقولي 😂
وفاء.. مش تعرفنا

هاني.. ده صديقي وعشره عمر كنا مع بعض ف الدراسه اتخرجنا وافترقنا هو كمل دراسه وبقا معيد لدكتور ل رئيس قسم الداكترا
وانا اشتغلت مع والدي ومع ذلك عمرنا ما اتخلينا ع بعض خالص
منير بضحك.. ههههه نق علينا بقا ياسيدي

هاني بضحك.. انا اقدر ياباشا ههههه

ولاء فرحت اوي بتواجده معاهم وكذلك منير

اما ف مكان ما كان يقف ينظر لها بهيام وشوق اخد خطوه وتجرأ وذهب اليها

عمر.. الجميل واقف لواحده ليه
هاجر.. ها..... لا عادي ماليش ف الدوشه وكدا

عمر.. تحبي نطلع بره شويه
هاجر.. ياريت
وخرجوا سويا

عمر وهو يتمشى بجانبها فتح الكلام معاه
.. هاجر
هاجر.. افندم

عمر.. ممكن اعرف ليه بتتجاهليني
هاجر بحزن.. ابدا وانا هعمل كدا ليه

عمر.. بس انا شايف غير كدا ليه رافضه تتقربي مني انا بحبك وعايزك ف الحلال
هاجر بدموع.. لو سمحت يادكتور عمر بلاش الكلام ده

عمر بغضب.. ليه مصممه تحطي حاجز والقاب بنا
ثم امسكها م كتفها وهزها بشده
فووووقي ياهاجر م ال انتي فيه
فهميني ف اي بالله عليكي
مالك الحزن ماليكي كدا ليه احكيلي افتحيلي قلبك انا حاسس بيكي كأنك عايزه تصرخي

هاجر ببكاء.. اااااه كتفي يا عمر😭
عمر انتبه لنفسه فسحب ايده بهدوء.. انا اسف

هاجر ببكاء.. ارجوك ياعمر انا ال فيا مكفيني
سيبني ف حالي
عمر باصرار.. لا مش هسيبك يا هاجر
انتي ملكي ومستحيل اسيبك لحد غيري فاااهمه

هاجر ذات ف البكاء احس عمر انه زودها معاها صعبت عليه مقدرش يتحمل بكاها اكتر م كدا

بدون اي قيود قرب منها ودفنها ف حضنه قبل رأسها واخذ يطبطب عليها لكي تهدئ

هاجر محستش بنفسها وهي ف حضنه
كل ال حست بيه الامان ال لجأت ليه اد اي هي محتاجه الاحتواء ده

عمر وهو يملس ع شعرها .. اهدي ياهاجر اهدي
هاجر لثانيه هديت وفجاه لحظت الوضع ال هما فيه ابتعدت عنه بسرعه

وهي تمسح دموعها وتنظر ف الارض م الخجل.. انا..... انا اسفه
عمر.. متتأسفيش ع حاجه ذي دي انا امانك احتوائك انتي ملكي

هاجر.. ليه ياعمر مصمم اني اكون ليك
عمر.. ياااااااااااااااا جايه دلوقتي بعد السنين دي كلها تسألي ياهاجر

اقل حاجه اقولهالك اني حبيتك م يوم ما جيتي فيه الدنيا لما والدتك اتصلت بأمي وعرفتها انها بتولد روحت معاها واخدناها المشفى كنت لسه طفل عنده ٥ سنين
واول ما جيتي الدنيا بصتلك وقولت الله ياماما القمر ده هيبقا ليا صح
ضحكوا عليا وقالوا ايوا ياحبيبي حطها ف عنيكي

م يومها وانتي ف عيني وقلبي وحياتي وأنا ال اقترحت ع مامتك انك تدخلي تمريض عشان تبقي معايا وانا ال عينتك ف المشفي تبقي تحت عيني لحظه بلحظه

هاجر بدهشه.. كل ده ياعمر شايله جواك وانا معرفش
عمر بتنهيده .. واكتر م كدا ياهاجر انتي متعرفيش انتي بالنسبالي اي

هاجر بحزن.. بس انا مش موافقه ع الارتباط خالص ياعمر ولا عمري هرتبط واثق بواحد
عمر.. طيب اي السبب عرفيني
اي سبب كرهك لينا

هاجر بدأت تنزل دموعها.. ساااامحني مش هقدر اقولك
عمر بشك.. هاجر هو اي الحكايه بالظبط انتي مالك
ليكون.........

هاجر.. تقصد اي
عمر بحزن.. هاجر انتي كويسه ف حد اتعرضلك او لمسك وسببلك عقده ف الرجاله

هاجر بصدمه.. اي انت بتقول اي 😮
ازاي اصلا تفكر فيا ف حاجه ذي كدا
عمر.. انا اسف بس مستغرب م ال بيحصل وده استنتاجي م ال انتي فيه

هاجر بتنهيده.. لو سمحت يا عمر سبني
عمر بدأ يوصل لاخر طاقته وبنفاذ صبر.. بصي يابنت الناس انتي لغيري حاجه مستحيله
وهتجوزك ياهااااجر سواء برضاكي او غصب
وده اخر كلام عندي
بكره اسمع الرد منك لازم تتصلي بيا تعرفيني فاااااهمه
انا مش عايز اقلب ع وشي التاني 😡

🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚
خلص فصلنا الرابـــــــــــــــــــــــــــع
توقعاتكم

يتبع........

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية صرخة فتاة
reaction:

تعليقات