رواية صرخة فتاة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت الثالث

رواية صرخة فتاة الفصل الثالث 3 بقلم وفاء كامل


رواية صرخة فتاة الجزء الثالث 

روايه.. صرخه فتـــــــــــــــــــــاة..
بقلمي✍️ وفاء كامل
الفصل 👈 الثــــــــــــــــــــــــــــــالث👉
🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
اللهم إني رضيت بكل ما كتبته لي
فاجبر خاطري
واجعل القادم من حياتي كله خير
 وبشرني بما يسرني
 وأبعد عني كل ما يضرني 🤲
__________________
وغدًا يَصيرُ الحلمُ أمرًا واقعًا.. وتطيرُ من أنسِ البشارةِ ضاحكا 💜
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصلنا الفصل ال فات عندما
 دكتور منير  كان جالساً يفكر في تلك الفتاه ال استفزته الصبح ف الكليه رغم انها جعلته يضحك
وليس م السهل ان تتواجد فتاه تجعل منير يضحك
فهو معروف عنه الغرور والغضب
ولا يعطي لاي فتاه مساحه ف التقرب منه
لكن ولاء  انها مختلفه  نعم هو عرف اسمها
لانه نظر ف كشف الاسماء الذي معه لينظر لكل المتواجدين ف الامتحان
 وعلم ان الكرسي الفارغ هذا يخص هذه الفتاه
اخذ رقم الكرسي ونظر ف الكشف وعلم اسمها ولاء محمد رفعت
منير في نفسه وهو يردد اسمها .. ممممم  ولاء ماشي ياست ولاء لما نشوف اخرتها معاكي اي
بكره هجيلك بدري ف القاعه وهشوف هتتاخري ونسقطك ف كل المواد ولا هتتظبطي معايا 
بس خسارة شكلك مش وش بهدله ياعيني ع ال هعمله فيكي
 انا هعرفك ازاي تتكلمي معايا بالاسلوب ده ولا بنت في حياتها قدرت تبص في عيني من الخوف
 تيجي انتي يا اوزعه وتهزقيني قدام الناس انا هعرفك 😡😡
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المشفى
وفاء.. اهلا يامدام زينب
زينب.. اهلا بيكي يابنتي
وفاء.. بصي يامدام زينب انا والدكتور عمر اتكلمنى ف حاله ابن حضرتك
واحنا شايفين ف تقدم لانه بدء يحس بال حواليه وده شئ كويس
زينب بفرحه.. الحمدالله
وفاء.. احنا عايزينه يفوق م العالم ال صنعه لنفسه ونخليه ميرجعش ليه تاني
وحابه منك اعرف اي ال حصل وصله لكدا قبل الحادث
زينب بتنهيده.. حاضر انا هحكيلك
بصي يابنتي احنا م اسوان
وابني طول دراسته كان بيدرس هنا ف القاهره
وبما اننا الحمدالله لينا اسم كبير ف النجع عندينا والد محمود الله يرحمه كان م اكبر مشايخ البلد
ومحمود هو الوارث لقب والده
لكنه رفض انه يعيش معانا ف أسوان لانه كان بيحب بنت هنا عنديكم
حصلت مشاكل كتير عندنا ف الدوار بسبب الحوار ده
واخوه ادم زعل منه وقطعوا بعض
ومحمود رجع هنا وصمم شركته بنفسه وكبرها
وخطب البنت دي رغم رفضنا ليها مع اننا ولا مره شوفناها قبل كدا ولا نعرف هي بنت مين
بس احنا سرو بلدنا اننا بنتجوز م النجع حدانا
ثم اكملت ببكاء 😭😭
وف يوم ياحبت عيني كانوا خارجين عشان يشتروا فستان الفرح
ف شباب اتعرضوا ليهم بس ابني علمهم الأدب وضربهم علقه موت لانهم مش عارفين هما اتعرضوا مع مين
لكن الشباب دول مسكتوش 😭😭😭
يوم الفرح ف الزفه ودخول العروسين للقاعه بداخل الفندق
وقفت عربيه وضربت نار ع محمود لكن 😭😭 البت ياكبدي هي ال اخدت الرصاصه بداله رمت نفسها قدام محمود  وفدته بروحها وماااااات بفستان فرحها الابيض ال اتقلب بعد ساعه كفن ليها
وفاء بشهقه.. ايييييه يانهاري
زينب 😭😭😭😭😭😭
وفاء.. اهدي طيب يامدام زينب اهدي
زينب ببكاء.. م يومها وابني مش عايز يسامح نفسه انها ماتت بسبه وفدته بروحها
انا لما عرفت الخبر ده جيت القاهره ع طول اقنعه يرجع بس هو رفض وقرر ينتقم م الشباب دول بس للاسف فص ملح وداب اختفوا
٣ سنين بحاول اخليه ينسى ومش عارفه ابدا
حالته ادهورت خالص اصبح يسهر لوش الفجر ويجيلي شارب ورحته تقرف واهمل ف شركته
لحد ما ف يوم جاله اتصال م واحد غريب يعرفه مكان الشباب ال كانوا السبب ف مقتل حبيبته
اخد عربيته ونزل بسرعه وهو مش شايف قدامه وبيفكر ف حبيبته ال ماتت وازاي ينتقم منهم لكن 😭😭
ملحقش لانه عمل حادث ف الطريق ومن يومها وهو داخل ف غيبوبه ورسم عالمه الخاص بيه هو وحبييته ورافض يخرج منها
ومن يومين فاق م غيبوبته بفضل ربنا و الدكتور عمر 
لكن ال هيجنني هو دخل ف غيبوبه تاني ليه وليه اتفزع كدا ليه لما شافنا حواليه انا مش قادره افهم حاجه 😭😭
وفاء بحزن.. اهدي بس يامدام وبأذن الله خير
انا هفضل معاه لحد ما يقوملنا بالسلامه
احنا لازم نحسسه بالأمان واننا محتاجينه لازم نحببه ف الدنيا ونخليه يترك عالمه ال رسمه بنفسه
مدام زينب.. وانا معاكي ف اي حاجه المهم ابني يرجعلي مره تانيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف صباح يوم جديد
خلص شيفت وفاء ومضت خروج وخرجت لتذهب لبيتها
هند.. حمدالله ع السلامه ياقلب امك
وفاء.. الله يسلمك ياماما
هند.. ادخلي يابنتي غيري هدومك وخديلك شاور ونامي وانا ع المغرب هصحيكي تتغدي
وفاء.. تسلمي ياست الكل
اومال فين البت ولاء
هند.. راحت الكليه عندها امتحان
وفاء.. ربنا معاها ومتفضحناش 😅
هند يضحك.. لا ف دي اشك دي هتجرسنا بس 😁😅😅😅
وفاء بضحك.. طب ربنا يستر 🤣
ذهبت وفاء لتأخذ حماماً ثم ارتدت تيشرت  يصل للركبه بحملات وذهبت للنوم وهي تفكر ف هذا المريض
اما ف مكان اخر
الدكتور منير دخل قاعه الإمتحانات وتفاجأ بها تجلس بالداخل
ابتسم ف صمت لانه كان يريد ان تتاخر مره اخرى حتي يعطيها جزائها
كم انت شرير يادكتور منير 😁
بدء الامتحان وطوال الوقت كان ينظر لها منير وهي لا تدري
بعد مرور نصف الوقت وقفت ولاء واعطت الورقه لاحد المعيدين الواقف ف اللجنه
جاءت ان تخرج اوقفها هذا الصوت
استني هنا انتي رايحه فين
ولاء.. افندم خلصت الامتحان وسلمت ورقتي فيها حاجه دي
منير بغضب.. لتاني مره بقولك ياانسه انتي تتكلمي معايا باسلوب احسن م كدا فااااهمه😡
ولاء بخوف.. ح...... حاضر
منير.. اتفضلي بره 👈
ولاء خرجت م القاعه وتلقائياً نزلت دموعها
كم هو احرجها امام زمايلها للمره التانيه لكن اليوم هي لم تفعل اي شئ
لاول مره يفرق معاها ال حصل ونفسها تصعب عليها
خرجت تجري للخارج وجلست ف الكافتريا تنظر صديقتها هدير وهي تبكي
منير امر المعيد أن يأتي اليه بورقتها
وبالفعل اخذها وتأملها وهو يقرأ اجابتها
سرعان ما اختفى الغضب وابتسم
ع تفوقها ف مادته وقد اي هي ذكيه
ثم اختفت ابتسامته لانه علم انه كان قاسي عليها
واخذ يعاتب نفسه.. انا اي ال هببته دا البت معملتش حاجه
بس مش عارف ليه انا مضايق منها ومن اسلوبها ده
 بتصغرني وتقل مني قدام زمايلها
بس انا بردوا زوتها كفايه انها بكت بسببي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المشفي
هاله.. متنسوش يابنات بكره هتيجوا بدري عندي
مالكوش حجه عندنا اجازه
نعمه.. اشطا ازميلي معاك والف الف مبرووووك
هاله.. الله يبارك فيكي ياروحي
هاجر.. بإذن الله ياحبي جاين وانا هبلغ وفاء
هاله.. انا مش مصدقه يابنات بكره فرحي اخيرااااا😁😍
نعمه.. عقبالنا يارب 😅
 ضحكت هاجر.. دا انتي هتشوفي ايام سوده السنجله جدعنه 😂😂
نعمه بضحك.. اخرسي يابومه هتعقدي البت 😅
هاله بضحك.. ربنا يبشرك ياااوختي 😂
عمر سمع صوت ضحكتهم م اخر الطرقه فذهب اليهم
عمر بابتسامة.. ما تضحكوني معاكم يابنات ☺️
هاجر ببرود.. ع اذنكم
عمر اتحرج م تصرفها وبصلهم فجأه وذهب بعيدا عنهم
نعمه جريت ورا هاجر وضربتها ف كتفها.. بت انتي مش هتبطلي حركاتك دي والدبش ده
حرام عليكي كلنا ملاحظين اهتمام دكتور عمر بيكي ليه المعامله الناشفه دي
هاجر ببكاء.. انا كدا مش حابه ارتبط بحد ولا اثق ف حد سيبوني ف حالي بقاااااا😭
انا اصلا مقولتش ليه يحبني
وتركتها وذهبت
تحت صدمه كل من نعمه وهاله
هاله باستغراب.. هي مالها دي
نعمه  .. مش عارفه 🤷‍♀️
ف العنايه كان يحلم بحبيبته ف عالمه الخاص الذي رسمه لنفسه
كانت ممسكه بيده وتجري امام الشاطئ وهي تضحك وسعيده وهي معه وهو كذلك كان سعيد جدا 
وفجأه صرخت.. اااااااااه افلتت يده ووقعت ع الارض
محمود بصراخ.. لااااااا ملييييييكه
احتضنها بخوف وهو ينظر لها ويبكي
مليكه تنظر له ودموعها ع جبينها وضعت يدها ع خده وقالت بهمس اوعى تنساني يا محمود انا دايما معاك وحواليك وفجأه اغمضت عيونها
محمود نظر اليها بصدمه وسرعان ما وجد البحر الذي امامه اصبح دماءً نظر ل حبيبته بين يده وجد دمائها ع فستانها ويده
محمود بصراخ.. لاااااا مليكه ااااااااااه
فتح عيونه وهو يصرخ باسمها.. ملييييييييييييكه 😫😫😫😫😫😩
لااااااااااااا 😭😭😭
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الكليه
ولاء تجلس ف الكافتريا مع صديقتها هدير وتبكي
هدير بحزن.. اهدي طيب يا ولاء محصلش حاجه لكل ده
وبعدين انا مش واخده عليكي ع كدا
انتي دايما فرفوشه وميهمكيش حد اي ال حصل
ولاء ببكاء.. جرحني بكلامه قدام زمايلي ياهدير م غير اي سبب
انا خلاص مش هاجي تاني الكليه
جاء صوت م خلفها.. وامتحاناتك هتسبيها وتعيدي السنه ع كدا
بصت وراها واتفاجت بيه.. افندم عايز تكمل تهزيق فيا تاني اتفضل 😢
دكتور منير.. انا جاي اعتذر ع ال بدر مني م شويه حقك عليا
هدير بتفاجأ.. ها...... ولا يهمك يادكتور
ولاء استغربت م تأسفه مش م عادته انه يعمل كدا مسحت دموعها.. حصل خير يادكتور
وانا اسفه ع قله زوقي مع حضرتك
اوعدك مش هتكلم خالص معاك
دكتور منير.. انا دكتور بتاعك وتحت امرك ف اي حاجه تخص مادتي
ع اذنك
هدير.. الله يسهلو ياااعم الدكتور منير بنفسه جاي يعتزرلك
ولاء بضحك.. اومال اي ياحبيبتي هو انا قليله ولا اي 😅😅😅
هدير بضحك.. ياااختي اتنيلي😂
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفاء استيقظت م نومها ع صوت الهاتف
وفاء بنعاس.. الو
دكتور عمر.. وفاء محمود فاق تعالي حالا
وفاء بفزع.. حاضر يادكتور
ذهبت بسرعه لتغير ملابسها واخذت هاتفها وحقيبتها وخرجت
هند.. اي يابنتي ع فين كدا
وفاء.. طالبني ف المشفي ياماما
ع اذنك
هند.. ربنا معاكي يابنتي ويقدرك ع فعل الخير دايما 🤲
ف المشفي
وفاء.. اخباره اي يادكتور
عمر.. الحمدالله كويس
دي معجزه انه يفوق م غيبوبه تانيه بالسرعه دي
وفاء.. حكمتك يارب احنا لازم نبلغ والدته
عمر.. بالفعل انا عملت كدا وهي ف الطريق
دخلت وفاء اليه.. احم ممكن تدخل
محمود بصوت ضعيف.. اتفضلي
افتربت وفاء منه وهي تضع له المحلول .. اخبارك اي دلوقتي
محمود بتوتر.. ال.... الحمدلله
ابتسمت وفاء.. يستاهل الحمد☺️
محمود بأمر .. عايز اخرج م هنا
وفاء.. بس......
محمود بغضب.. انا قولت عايز اخرج
وفاء بحزن.. حاضر هكلم الدكتور عمر
ف هذه اللحظه دخلت مدام زينب
زينب بدموع.. ابني حبيبي 😭
محمود.. كفايه ياماما انا بخير
زينب بدموع.. يارب دايما تبقي بخير ياعيون قلب امك
ابتسمت وفاء.. ازيك يامدام زينب
زينب.. الحمدالله يابنتي انتي عامله اي
وفاء.. الحمدالله
زينب.. متشكره اوي يابنتي ع وقفتك مع محمود
وفاء بابتسامه.. ده واجبي يامدام ☺️ ع اذنكم
زينب.. اتفضلي يابنتي
محمود.. انتي تعرفيها
زينب.. ايوه كتر خيرها دي شيلاك جوا عنيها والله وحبتها اوي
محمود ببرود.. عادي ده شغلها وبتقبض ثمنه
زينب.. مالك ياحبيبي انت عمرك ما كنت كدا
محمود.. اتعودي ع كدا م النهارده
انا جسد بدون روح
زينب.. يابني وحد الله مش كدا
محمود بتنهيده.. لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله
جاء الدكتور عمر مع وفاء
عمر.. حمدالله ع سلامتك يابطل
محمود ببرود.. شكرا
انا عايز اخرج
عمر.. وفاء بلغتني
محمود.. وفاء مين
وفاء.. انا يا استاذ محمود
محمود وهو ينظر لها بهيام ثم نفر هذه النظره وعاد لعصبيته.. طيب
زينب.. ليه بس يابني خاليك انت لسه تعبان
محمود.. انا زهقت م المشفي عايز امشي
زينب.. بس.......
قاطعها محمود بعصبيه.. ماماااااا
زينب وهي تنظر بحزن ف الأرض .. ال تشوفه يابني 😔
وفاء اضايقت م معاملته مع والدته حبت تتدخل بس فضلت السكوت
عمر.. تمام هكتبلك ع خروج بس بشرط
محمود بغضب.. افندم انت هتشرط عليا ولا اي
 فوق لنفسك يادكتور انا محمود المهدي انت متعرفش انا ابن مين 😡
عمر بغضب.. ع فكره كلنا ولاد تسعه
المهم انا دكتور بتاعك ومسؤل عنك وشرطي ان وفاء تكون الممرضه بتاعتك ف بيتك وانا هاجي للوقت للتاني اطمن عليك
وفاء ومحمود ف نفس اللحظه.. ايييييييييه لا طبعا
بصو لبعض باستغراب
مع نظرات زينب لهم وابتسامتها وهي تنوي فعل شئ ما 🙂
🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚🤚
خلص فصلنا الثــــــــــــــــــــــــــــــالث 
توقعاتكم
يتبع يوم الاحد هنزل الفصل الرابع باذن الله........

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية صرخة فتاة
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-