القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت فاقدة الوعي الفصل الثاني 2 بقلم محمد تامر

 رواية احببت فاقدة الوعي الفصل الثاني 2 بقلم محمد تامر

رواية احببت فاقدة الوعي البارت الثاني

رواية احببت فاقدة الوعي الفصل الثاني 2 بقلم محمد تامر


رواية احببت فاقدة الوعي الجزء الثاني 

فيروز : انتي عاوزني اخد الحقنه يا حقييييييييير 
" ضربته بالقلم " 
كارم : ................
فيروز بتوتر : ايه ....؟ 
كارم : ...............
فيروز : انا من حقي اطلب المحامي بتاعي هه 
كارم : دانتي نهارك اسود ... انتي ازاي تتجراء انتي تمدي ايدك علي ظابط شرطه انتي اتجننتي 
فيروز : ايوه صح انا مجنونه فعلا مش انت بتقول اني لازم اروح المستشفي يلا بينا يباشا الحقنه ارحم 
كارم بصوت عالي : الحساب يا حسونه 
فيروز : الحساب يوم الحساب يباشا 
كارم بغضب : قومي 
فيروز : طاب ما تخلينا بكره وهجيلك واخده بنج ...
كارم .....
________
" مكان اخر داخل شركة " 
إياد : ادخل 
احمد : صباح الخير حضرتك 
إياد : عايز ايه 
إياد : احم ....., كنت عاوز حضرتك يعني سلفه  يعني يحضرتك عشان بنتي تع ....
اياد : مفيش 
احمد : حضرتك دي سلفه  بسيطه يعني إعتبرها ب .... 
إياد : استاذ احمد انت شغال معايا هنا بقالك أد ايه 
احمد بتوتر : خ خمس سنين 
إياد : شغلتك ايه 
احمد بخجل : لامؤخذه يعني يباشا 
إياد بغضب : مفيش حاجه هنا اسمها لا مؤخذه 
" صمت قليلا وتناول كأس وسيكي واردف : احنا شغلنا هنا بيتعمد علي انك تجيب  حريم  و تاخد فلوس وتدوق من 
عز الناس الكبيره  اما بقا ، شغل الشرب والسكر لحد نص الليل ده ميمشيش معايا احنا مش شركة مقاولات يحبيبي ..
إياد بتوتر : ت ... تحت امر حضرتك 
إياد بغضب : إتفضل ؟ 
" مشي احمد ودخل يوسف وهو ماسك اللاب توب  " 
يوسف بتوتر : إياد باشا 
إياد : عايز ايه انت كمان 
يوسف : بص حضرتك  ...... " توجه ليه " 
إياد : ايه ده 
يوسف بحماس : الراجل السعودي حضرتك طلب يقابل حضرتك شخصيا  في اقرب وقت وبعت ايميل وقال فيه انه 
محتاج بنتين ليهم مميزات خالصه وهيدفع علي كل بنت مليون دولار اذا كانت تستاهل 
إياد بجديه : انت متأكد من الكلام ده .... ، طيب مذكرش ايه المميزات دي 
يوسف : للأسف لا حضرنك ,  وده العنوان الي هيقابلك في يوم الاحد كافيه في شارع عبدالعزيز اسمه ......... 
إياد وهو بيلم حاجه : تمام ابعتله ايميل قوله اني موافق ونا هوصل مشوار بسرعه 
يوسف : تحت امرك يا فندم ...... 
___________
" في المستشفي "
الدكتور : افتحي بؤك 
فيروز فتحت بؤها : أهه
الدكتوربتفحص  : ممممم تمم  ..... خلاص تقدري تفضلي 
فيروز : الحمل طلع كاذب يا دكتور 
الدكتور : افندم 
كارم : فيروز استني بره 
فيروز : طيب يعم متزوقش كده 
" فيروز خرجت " 
الدكتور : فيروز صحتها كويسه يا حضرت الظابط لكن محتاج حضرتك تبص علي التحليل ده 
كارم اخده منه : تحليل ايه ده يا دكتور 
الدكتور : هي فيروز متجوزه ....! 
كارم : ها ... لا ...مش عارف يدكتور اي علاقة ده بالتحليل 
الدكتور بإحراج : لو هي مش متجوزه يبقا يؤسفني اقولك ان البنت دي تعرضت لحادث اغتصاب شديد .....
كارم بعصبيه : تقصد ايه حضرت 
الدكتور : بص يا حضرت الظابط انت بتقول ان فيروز كانت فاقده الذاكره صح 
كارم : مظبوط 
الدكتور : فقدان الذاكره نوعين يا إما اتخبط او عملت حادثه يا إما مرت بموقف او بمشكله كبيره اثرت علي نفسيتها 
في الحاله يؤسفني اقولك ان العقل مش بيستحمل فا بيضطر انه يمسح كل الذكريات .... 
كارم : حضرت تقصد إن اليل عمل فيها كده فعل فاعل ؟ 
الدكتور : ده احتمال مش حاجه اكيده ممكن تكون متجوزه 
كارم : وايه المانع انها تكون متجوزه وان ده طبيعي 
الدكتور : يا حضرت الظابط فيروز الجاهز التنسالي عندها متدمر يعني طول عمري بكشف علي ناس متجوزين 
والتحاليل ده بيدل علي انها كانت بتعافر من شدة الجروح الداخليه 
كارم بتوتر : م   مين اللي عمل كده 
الدكتور : اظن دي مهمتك انت بقا يا حضرت الظابط التقرير الطبي عند حضرتك وتقدر تعرضه علي اي دكتور 
هيقولك نفس الكلام 
" كارم قام وقف " 
كارم : شكرا يا دكتور 
" خرج كارم  " 
السكرتيره : مينفعش كده حضرتك 
فيروز : هو اللي مينفعش عاوز انا الفلم اللي فات ده 
السكرتيره : ايوه بس دي مش سينما 
فيروز : لا كارم قالي انه دافه فلوس هنا 
تدخل كارم " 
كارم بعصبيه : فيروز ... 
فيروز : باشا اقبض عليها مش راديه تجيب الفلم اللي فات 
كارم : يلا عشان نمشي 
كارم للسكرتيره : احنا متأسفين جدا لحضرتك 
" كارم قرب من فيروز بغضب " 
فيروز : اسفه والله بس انا بحب الفلم ده اوي ... 
كارم : طيب يلا عشان نمشي يحبيتي 
فيروز : ها ..
كارم : احم ... , يلا عشان نروح نكمل الاجرائات بتاعتك 
فيروز بحزن : حاضر ....
***********
" داخل شركة إياد الكومي "
إياد طالع علي السلم ... 
أدم : إياد بكلمك من امبارح مش بترد عليا ليه 
إياد بعدم اهتام : التلفون مكنش معايا 
أدم : التلفون مكنش معاك ولا كنت غرقان مع واحده 
إياد وقف ... ولف لأدم  " 
إياد : غرقان مع واحده ... انت نسيت نفسك ولا ايه 
أدم : لا منستش نفسي بس أحب أعرفك ان انا زي زيك هنا وشغلي هو شغلك 
إياد : عاوز ايه يا أدم 
أدم : عاوزين ننضف يا خي بقا انت عاجبك الحال اللي احنا في ده 
إياد : انضف بعيد عني 
أدم : حاسب علي كلامك يا إياد انا هنا اللي ممشيلك الشغل ولا نسيت 
إياد بضحك : والله 
أدم بعصبيه : تحب افكرك 
إياد : .......
أدم : ليلي مراد اللي كانت هتلبسك في الحيط لولا انا اللي حليت المشكله وخرجتك منها زي الشعره من العجينه 
إياد بعصبيه : هو مش انت بتاخد فلوس علي شغلك ؟
أدم بغضب : فلوس حراااام .... فلووووس حرام  ... هتفضل طول عمرك وسخ 
" خرج إياد سلاح من وراء ضهره ووجه علي راس أدم " 
إياد بصوت عالي  : انت ايه ياخي سيبني وامشي 
أدم : اسيب اخويا مش معني اننا ولاد حرام يبقي نعيش طول حياتنا حرام 
إياد : ونا مضربتكش علي إيدك ومش عاوزك في طريقي يا أدم 
أدم : ولو ممشتش يا إياد هتعمل ايه       هتموتني      موتني يخويا  الظاهر انك نسيت اننا من بطن واحده 
" إياد نزل سلاحه بغضب   " 
إياد : ورحمة فيروز يا أدم لو وقفت في طريقي تاني لا كون مخلص عليك انت فاهم ....
أدم : فيروز .....!؟  " صمت قليلا ثم اردف : فكرني كده انت عملت ايه في فيروز ...! 
....... 
********
"داخل سيارة كارم ... , فيروز سرحانه " 
كارم : مالك 
فيروز : ماليش 
كارم : عاوز تتفرجي  علي الفلم 
فيروز بحزن : خلاص مش عاوزه 
كارم : ايه اللي عجبك في الفلم ده بس انا مش عارف يا فيروز 
فيروز : كنت بتفرج عليه ديما بحبه ياباشا 
" كارم وقف العربيه فجاه كأنه افتكر حاجه " 
فيروز بخضه : كنت هتنتر من الشباك زي الكوره الشراب انت طالما انت مش عارف تسوقها
 جايبها ليه ؟
كارم : ركزي معايا 
فيروز : ايه 
كارم : اتفرجتي علي الفلم ده فين وامتا  .... ونتي اصلا فاقده الذاكره 
فيروز حطت ايدها علي راسها : ا  ه  انا شوفت   الفلم ده 
كارم : ايوه انتي اللي بتقولي 
فيروز : ا   ا  نا  ا يوه انا شوفت الفلم  ده الفلم مكنش غريب عليا  حا سه بصداع 
كارم : انتي كويسه 
فيروز بصوت عالي : افتكرت فين  افتكرت .... 
كارم ......... 
يُتبع ..

reaction:

تعليقات