رواية الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية الانتقام البارت الثاني

 

رواية الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية الانتقام الجزء الثاني

#الانتقام
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
هدي :هو انت بتقول اي مش فاهمه
احمد :وانتي تفهمي ليه بقي انشاله انت مالك اصلا
الام :ماتتكلم باسلوب احسن من كده
احمد :ايه حبيبتي اي القمر ده
ايه وافقه مصدومه جدا من اللي بيحصل
هدي :ماما اهدي معلش الناس بتتفرج علينا
الأم:هما لسه هيفترجوا منك لله ياشيخ
احمد:انا يا ماما ينفع كده
الام : انتي ناويه تعملي ايه رايحه شقتك ولا جايه معايا البيت
احمد :تيجي فين يا ماما عايزها تطلق يوم فرحها
الام :عايزه اسمع ردك
ايه سكاته مش بتتكلم
هدي :ماما بتقولي اي
الام :تحرمي عليا لو كملي الجوازه دي
هدي :ارجوك يا أحمد هدي الدنيا
احمد :مهو انتي السبب في كل ده يلا يا ايه انا رايح علي العربيه عايزه تيجي تعالي مش عايزه ورقتك هتكون عندك
ايه :هدي اعمل اي انا مش هينفع مروحش معاه
هدي :والله ما عارفه ارد عليكي انتي عايزه اي
ايه :خليكي مع ماما ارجوكي
هدي :حاضر يا حبيبتي ومشيت ايه بدل ما تكون زي اي عروسه فرحانه بيوم فرحها أيدها في ايد عرسها لا ماشيه عامله تعيط ورافعه الفستان باديها الاتنين وآلام روحت الشقه وهي منهاره من العياط وراحت ليها هدي
هدي :ينفع اللي عملتي ده
الام :كنتي عايزني اعمل اي انتي شوفتي اللي حصل يا هدي
هدي :علشان خاطر ايه يا ماما مكنش ينفع
الام :كنت فاكره أنها هتيجي معايا والله الواد ده هيبهدلها
هدي :ولو فضلت لوحدها هيعمل فيها اكتر من كده
الام :انا تعبت والله الاكل في عربيتي
هدي : هههههههههههه شكلك فعلا هتقدري تبعدي عنها
الام :لا والله بس ده غبي ده ممكن يخليها تقف تعمل اكل يوم فرحها
هدي :اكيد هيطلب اكل
الام :ده معقول ارجوكي يا هدي خدي عربيتي وروحي ودي الاكل ادي للبواب بلاش انتي تطلعي
هدي :حاضر انا استأذنت ماما وجايه ايات معاكي
الام :ربنا يخليكي يا بنتي
هدي :ويخليكي ليا وراحت هدي سابت الاكل للبواب يطلعه ومشيت

وفي شقه احمد
احمد :كده يا يويوه هتفضلي تعيطي
ايه :ليه عملت كده يا احمد
احمد :انا مكنتش عايز اتكلم قدام منهم وقلع الجاكت والقميص بوصي ظهري عامل ازاي
ايه :ينهار ابيض اي ده
احمد :وقعت من عالسلم وفعلا كنت تعبان
ايه :الف سلامه عليك يا حبيبي بس كنت عرفت ماما عالاقل
احمد :والله فعلا انا كنت تعبان جدا وبصراحه صحبتك مستفزه اوي
ايه :هدي طيبه والله اوي وفعلا عملت علشاني كتير بس ماما اللي زعلانه مني دلوقتي
احمد :الام بتنسي بسرعه يا ايه
ايه :طيب كده الحجز راح علينا
احمد :لا منا اتصلت لغيته وهو صاحبي يعني
ايه :ماشي المهم سلامتك
احمد :انا جعان اوي هو الاكل فين
ايه :الاكل في عربيه ماما وهما مشيوا
احمد :اممممم طيب هنعمل ايه
ايه : تاكل برجر
احمد :هي التفاحه مفيهاش اكل غير برجر
ايه :تحت معلبات وفوق الاكل هياخد وقت عقبال ما يفك وجرس الباب رن
احمد :ايوه يا عم عبدو
عبدو:اخت المدام جابت الشنط دي لحضرتك
احمد:شكرا ليك
ايه :مين ماما
احمد :ايوه بس مش بالظبط
ايه :مش فاهمه
احمد :مش قولتك مامتك قلبها كبير
ايه :طيب ينفع تكلمها يا احمد
احمد :وده وقته بقي معقول دلوقتي الصبح هكلمها
ايه :ماشي حاضر
احمد :ادخلي يالله اقعلي الفستان وتعالي جهازي الاكل
ايه : حاضر
احمد :عايزه مساعده
ايه : هههههههههههه لاشكرا
احمد :لا لا شكلك لسه مخنوقه واكيد عايزه مساعده انا جاي
ايه :بس يا احمد بقي بتكسف الله وقفلت باب اوضه النوم
احمد :طيب هاتي البيجامه بتاعتي طيب
ايه : حاضر

وفي بيت قديم دخلت سناء مرات عم ايه
هاني :اي يا ماما الفرح كان حلو
اسماء :فرح هههههههههههه اسكت والنبي
هاني :فيه اي
سناء :ربنا خد حقك يا حبيبي
هاني :مش فاهم فيه اي
سناء :دي كانت فضيحه وعلشان رفضوك يا حبيبي ربنا هياخد حقك منهم جوزها شكله هيطلع علي عينها القديم والجديد
هاني :بتقولي اي يا ماما ده انا اطلع عينه دي اختي
اسماء :انت عبيط يلا دلوقتي اختك مش كنت عايز تتجوز ها وهي قالت لا
هاني :ومعني انها قالت لا أسبها والله لو جوزها عمل ليها حاجه محدش هيقف ليها إلا انا
سناء :مش عارفه طالع اهبل لمين
هاني :انا مش اهبل يا امي ده نصيب وانا مليش نصيب معاها
اسماء : عرسها يا واد يا هاني المفروض كان يجي العصر جالها بعد العشاء وكانت فضيحه امها مشيت وسبتها وانت بقي متشفوش منظرها وهي شايله الفستان وراحت زي الكلبه علي عربيه عريسها
هاني : انتي بنت وبلاش كلامك ده
سناء : ليه شايف اني ممكن ارمي بنتي الرميه دي
هاني :انا داخل انام
اسماء :منك لله يا ايه زي ما كسرتي نفس اخويا كده
سناء :شوفتي مرات عمك يا بت كانت عامله ازاي
اسماء : هههههههههههه تعالي نكمل كلمنا جوا

وتاني يوم
هدي :ماما صباح الخير
الام :صباح الخير يا حبيتي تعبتك معايا يا هدي
هدي :ماما بلاش كلامك ده انا هروح عندنا وعالعصر هيجيلك
الام :خليكي يا حبيبتي بقي
هدي :هتروحي لايه لوحدك
الام :مش هروح اصلا
هدي :ماما مينفعش بالله عليكي
الام :مليش نفس والله
هدي :علشان خاطر ايه بالله عليكي
الام،حاضر يا حبيبتي ربنا يحميكي لشبابك
هدي:ويخليكي لينا يارب وجت ليها بعد العصر
الام :مش عارفه هتكلم معاه ازاي
هدي :بس لازم تكلمي يا ماما
الام :ماشي عايزين نجيب حلويات
هدي :عنيا عامله حسابي وراحت ليهم وعامله ترن الجرس
ايه :, اكيد دي ماما
احمد :في حد يجي دلوقتي
ايه :احمد والنبي انتي هتصلحها صح
احمد :بس لازم تعرف انها لازم تتصل قبل ما تيجي
ايه :احمد والنبي مش وقته
احمد :علشان خاطرك
وفتح الباب
هدي :مبروك يا احمد
احمد :الله يبارك فيكي اتفضلوا
الام :مبروك يا ابني
احمد :الله يبارك فيكي يا ماما
هدي :امال ايه فين
احمد :جوا في اوضه النوم
هدي:طيب انا داخله ليها 😍😍
احمد :خدي هنا تدخلي فين بقولك اوضه النوم انتي اي عادي كده تدخلي جوا وكان مساك أيدها بطريقه مهينه
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-