القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صرخة فتاة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت الثاني

رواية صرخة فتاة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل


رواية صرخة فتاة الجزء الثاني 

روايه.. صرخه فتـــــــــــــــــــــاة..
بقلمي✍️ وفاء كامل
الفصل 👈 الثــــــــــــــــــــــــــــــاني👉

🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸

الشيطان
قبل الذنب له وظيفتين
و بعد الذنب له وظيفتين

👈قبل الذنب يصغر لك الذنب و يكبر لك رحمة ربنا
👈 و بعد الذنب يكبر لك الذنب و يصغر لك رحمة ربنا علشان تيأس ..

إياك أن تقنط من رحمة الله !

قال الله عز وجل : " عبدي إنك مادعوتني و رجوتني ، غفرت لك علىٰ ما كان منك و لا أبالي " ..💙
_____________________
وصلنا الفصل ال فات عندما
كان الدكتور عمر ما زال ف المشفي فهو ايضا الشيفت بتاعه اليوم
دخل غرفته لكي يستريح وبعد ساعه يذهب ليمر ع جميع المرضى للاطمئنان عليهم

ليستلقي علي كرسي مكتبه ويرجع رأسه للوراء ويضع يده الاثنين فوق رأسه وهو يفكر في حبيبته التي خطفت قلبه من اول يوم رآها تعمل في المشفي كممرضه منذ سنه
تذكر جميع ذكرياتهم سويا وكيف كانوا سعداء
فهو يعرفها م قبل ان تعمل ف المشفى
لانها جارته ف نفس العماره التي يسكن بها
وكلما اقترب منها ليتكلم معها كانت تصده
انها تعلم انه يحبها ومعحب بها
لكنها ترفض الارتباط بصفه عامه وتكره صنف الرجاله

ظل فضول عمر يسيطر عليه لماذا ترفض اقترابي منها لماذا لا تعطيني فرصه
هل هناك شئ ما حصل لها جعلها تفقد الثق ف اي شاب
لابد ان اعرف
ف شئتي ام ابيتي فانتي لي يا هاجر
فماذا يخبي لهم القدر

كانت هاجر تمر ع المرضى
لتطمئن عليهم
وفي نفس اللحظه جاءت حاله خطره ذهبت بسرعه للدكتور عمر لكي يرى الحاله

عمر كان شارد ف حبييته وفي لحظه دخلت هاجر عليه وهي لا تقدر ان تأخذ نفسها
هاجر.. د.... دكتور... عمر
عمر بلهفه.. مالك ياهاجر

هاجر.. ف حاله خطره ف الاستقبال
عمر.. طيب يلا بينا بسرعه
وذهبوا سويا للحاله

تفحص عمر الحاله وعمل اللازم
وكان لا يريد ان ينتهى حتي يظل بجابها وهي تقف معه تساعده

هاجر.. خلاص يادكتور
عمر.. الحمدالله الخطر ذال

هاجر.. تمام ع اذنك
عمر بسرعه.. هاجر

هاجر.. افندم يادكتور
عمر.. احم.... لحد امتى ياهاجر

هاجر بعدم فهم.. تقصد اي
عمر.. هتفضلي كدا متجهلاني لحد امتي

هاجر.. لو سمحت يادكتور عمر انا قولتلك اكتر م مره انا مش حابه ارتبطت وابعد عني وشوفلك حد غيري
عمر.. مش بايدي ياهاجر قلبي هو ال حبك واختارك

هاجر بحزن داخلها وهي تكلم نفسها.. ولا بايدي ياعمر اني حبيتك بس لا انا مش هثق ف اي راجل ابدا ابدا

هاجر.. ع اذنك يادكتور

عمر لاحظ ف عيونها الحزن وكأنها كادت أن تبكي
وكانها تحارب نفسها م الداخل
فلما كل هذا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عدي الليل واتى صباح جديد مشرق بالشمس للذهبيه ع جميع أبطالنا

ولاء.. ادعيلي يافوفا النهارده اول يوم ف امتحاني
وفاء.. ياذن الله م الاوائل يالولو

هند بضحك.. اوائل ههههه طيب
ياحسره دي كل سنه بتجيب مقبول بالعافيه
ولاء بضحك.. احمدي ربك اني بجيب مقبول ومش بعيد السنه ياحجه هههه

هند.. يلا يايت م هنا كتك القرف
ضحكوا جميعا وبعدما انتهوا م الفطار
ذهبت وفاء وولاء للسياره

اوصلت وفاء اختها وذهبت بسرعه للمشفي ف هي كالعاده متأخره 😅

اما ع ولاء انتظرت صديقتها هدير ان تأتي لكنها لم تجدها فعلمت انها بسبب تأخيرها هدير دخلت قاعه الامتحانات
ولاء.. والله لهربيكي ياكلبه البحر انتي تدخلي م غيري ماااااسي 😤

ذهبت ولاء للقاعه لكي تدخل الامتحان
ولاد وهي تدخل بسررعه ومتأخرة كعادتها.. احم... اسفه يا دكتور ع التاخير
بس والله الطريق كان واقف خالص

دكتور منير.. مفيش دخول بعد ما بدأ الامتحان يا انسه اتفضلي برررة 😡
ولاء بغضب.. افندم دا انت حتي لسه داخل وحتي اشك انك بدأت ف توزيع الورق

لتسمع ضحكات جميع من في القاعه
دكتور منير بغضب وخبط بيده ع المكتب امامه.. سكوووووت كل واحد يخليه ف الورقه ال قدامه
وامر المعيدين ان يذهبوا للمراقبه جيدا

اقترب دكتور منير م ولاء وقال بعصبيه.. اتفضلي برررة ولما تبقي تعرفي تيجي بدري أو تكلمي الدكتور بتاعك كويس تبقي تدخلي

ولاء بصدمه.. طب والامتحان 😳
دكتور منير بعصبيه اكبر.. برررره😡

ولاء بسخريه وهي تتجه لخارج.. ف داهيه طظ ف الامتحان وال حاطت الامتحان
قال يعني بيطردني م الجنه اصلا انا مخنوقه ومش عايزه اكمل ف داهيه
الواحد يشربله حاجه يروق بيها ع نفسه بدل حرق الدم دي ااااااف😤

لتسمع ضحكات زملائها مرة أخري فهما سمعوا كلامها
وايضا سمعه دكتور منير لكنه كتم ضحكاته واظهر غضبه فقط امام الكل
بعد ساعتين خلصت هدير الامتحان وخرجت
هدير بعصبيه.. اي ال انتي هببتيه ده يامنيله ع عينك
ولاء.. يعني عايزاني اعمل اي وهو بيهزق فيا قدام زمايلي كدا

هدير.. بردوا ياولاء مكنش يصح ال انتي عملتيه انتي لو كنتي اتأسفتي تاني اكيد كان هدخلك
ولاء وهي تضرب رجلها ف الارض بغضب.. ااااف بقا اهو ال حصل هو اصلا دكتور مغرور ومتكبر

هدير.. البس يامعلم اديكي سقطتي ف الماده اهو
ربنا يستر وميحطكيش ف دماغه ويسقطك ف جميع المواد
ولاء.. هو مين اصلا عشان يعمل كدا
ده مجرد دكتور لا راح ولا جيه

هدير بضحك.. دكتور اي بس
ده دكتور محاسبه
ورئيس قسم الدكاترا كلهم
وفوق ده كله والده اكبر رجل اعمال ف مصر ومعروف جدا
يعني ممكن يوديكي ورا الشمس ياغبيه

ولاء بخوف.. يلاااااهوي ربنا يستر بقا
بس خدي هنا ياكلبه البحر انتي ازاي تدخلي م غيري
هدير بضحك.. ليه كنتي عايزاني اتاخر زيك واطرد معاكي

ولاء.. واطيه واطيه يعني😤

😅😅😅😅
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المشفى
استلموا كل منهما غرف المرضى
وفاء دخلت العنايه لتطمئن ع حاله محمود
اخذت تنظر له شارده
لما تشعر بهذا الشعور اتجاهه
لماذا تشعر بالشفقه عليه
اقتربت منه وتلامست بيدها وجهه الوسيم
وهي تدعوا ان يخرج م هذه الغيبوبه مره اخرى

ف تلك اللحظه محمود وهو ف عالمه الخاص وهو مع حبيبته
كان يشعر بها وهي بجانبه يريد ان يتكلم معها يريد ان يخبرها انه يشعر بها وانه يسمعها
لكنه لا يقدر ع التحرك او الكلام فقط نزلت دموعه رغما عنه
وفاء وهي تظبط الاجهزه وتغير المحلول شئ ما جعلها تنظر اليه وتفاجأت بدموعه تنزل ع جبينه
صدمت واخذت تجري تنادي ع الدكتور عمر فهو م يباشر حالته منذ البدايه

وفاء.. دكتور عمر دكتور عمر
عمر.. خير ياوافاء مالك

وفاء.. المريض ال ف الغيبوبه تعالي بسرعه معايا
اسرع عمر معها ليرى حاله محمود
ووجد دموعه ع جبينه فشعر بالراحه فهذا يدل ع الخير انه يشعر بتواجدهم حوله وان ف امل للمره الثانيه ان يفيق م غيبوبته

وفاء.. يعني ممكن يفوق يادكتور
عمر.. باذن الله ياوفاء ف تحسن كبير
احنا بقا لازم نتجه للخطوه الثانيه

وفاء.. وهي
عمر.. نعرف م والدته قصته اي واي ال حصله
اومأت وفاء برأسها ع الموافقه فهي ايضا لديها فضول تعرف

وبالفعل ذهبت وفاء للاستقبال وطلب رقم والدته واتصلت عليها
زينب.. الو
وفاء.. ازيك يامدام زينب انا وفاء الممرضه المسؤله ع حاله ابن حضرتك

زينب.. اهلا يابنتي محمود عامل اي
وفاء .. هو بخير الحمدالله وف تحسن كبير

زينب بفرحه.. بجد
الف حمد وشكر ليك يارب
وفاء.. احنا كنا عايزين حضرتك ف حاجه

زينب.. خير يابنتي
وفاء.. ممكن تشرفينا ونتكلم

زينب بقلق.. حاضر مسافه السكه
قفلت معها وذهبت لتحهز نفسها وتذهب للمشفي

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نعمه.. مالك ياجميل واقف لوحدك ليه
وفاء.. مافيش اقلبي
اومال فين هاله

نعمه.. مع خطيبها ياااوختي اخدت إذن وراحت تختار الشبكه عشان فرحهم الاسبوع الجاي
وفاء.. والله البت دي تستاهل كل خير ربنا يتمملها ع خير

نعمه.. يارب
طيب يلا بقا اسيبك انا يومي كدا خلص وهروح
انتي محتاجه حاجه
وفاء.. تسلمي ياحبي
ده الواحد يومه طويل النهارده لان دوري النهارده وده الشيفت بتاعي وهسهر

نعمه.. انت قدها ياااازميلي 😉
وفاء.. شووور يابنتي

نعمه بضحك.. عاااش ياوحش 😁
ودعت وفاء صديقتها وذهبت لتباشر عملها

بينما ف مكان آخر

هاله بفرحه.. انا مش مصدقه ياهاني اخيراااا هنتجوز
هاني.. 5 سنين يامجنونه خاطبك ومش عارف اخد بوسه واحده بس تصبرني
خلاص هانت كلها اسبوع وهاخد كل حاجه براااحتي😅

هاله بخجل .. هاااااني عيب الله بقا
هاني.. ياخواااتي ع الكسوف والخدود ال هتولع دي م الاحمرار ال فيها

هاله بغضب بخجل.. وبعدين معاك بقا انت قليل الادب ع فكره
هاني.. بعشق امك

هاله تركته وذهبت امسكها هاني م يدها بسرعه واوقفها
هاني بغضب.. انتي مجنونه ازاي واقف معاكي وتمشي

هاله.. انت قليل الادب اقف معاك ليه
هاني بضحك.. يامجنونه انا خطيبك وكلها اسبوع وهبقا جوزك فعادي يعني😁

هاله بخجل.. طيب بس بقا ويلا اتزفت نروح محل المجوهرات عشان اهلنا منتظرنا هناك
هاني.. يخربيت ام كلامك الدبش حد يقول لخطيبه وحبيبه اتزفت 😤

هاله بضحك.. طب حقك عليا يا حبيبي
هاني بسعاده.. بعد حبيبي دي لا دا انتي تاخدك راحتك ع الاخر وتبقي دبش ع طول هههههه
ضربته هاله ع صدره.. اتلم

وذهبوا سويا للجميع واختاروا الشبكه تحت فرحه وزغاريط الاكل وسعادتهم بهم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ف بيت وفاء

هند بغضب.. انتي يازفته
ولاء.. ممممم

هند.. فزي م مكاااانك ياجزمه
ولاء بنعاس.. اي ياماما

هند بعصبيه.. ازاي يازباله تتكلمي مع دكتورك بالطريقه دي ف الكليه هااااا
ولاء بصدمه وقد علمت ان هدير قالت لها
.. ماشي ياكلبه البحر اما وريتك ياهدير😤

هند.. مالكيش دعوه بيها انا بكلمك دلوقتي ع ال هببتيه الصبح
انا عرفت بالصدفة منها
ولاء.. ياماما هو ال انسان متكبر ومغرور اعمل اي طيب
هند بغضبك.. عملك اسود ومهبب ع عينك هتفضلي كدا لحد امتى يابت دبش ولسانك طويل كدا
الله يسامحك يا خالد سافرت وسبتني اربي اخواتك لوحدي

ولاء.. اهدي بس انتي مكبره الموضوع ليه
هند غضبت منها اكثر وامسكت ب سلاحها الاموي😁 ونزلت عليها بالضرب

والنبي لهربيكي ياجزمه
اكبر الموضوع اي هو انا لسه كبرته
ولاء.. ااااه ياحجه اهدي بس وانا هفهمك

هند بغضب.. هتفهميني اي انك سقطتي ياااختي
وراح عليكي الامتحان ياااخره صبري
ولاء.. فينك يافوفا تحوشي عني ابو ورده ده

هند بغضب.. بت انتي متعصبنيش بكره هتروحي علي الدكتور بتاعك تعتذريله
ولاء بغضب.. ااااف بقا

هند.. فاهمه يا بت ولا اكمل عليكي ابو وردة يفهمك تاني
ولاء بسخرية .. ياماما استني بس اعتذر لمين
دا هو ال المفروض يجي يبوس ايدي عشان اسامحه انه ضيع عليا امتحاني وطردني كدا انا ممكن اعيد السنه بسببه

هند بعصبيه.. اسكتي يازفته
وانا اقول كلمه تتنفذ
فاااااهمه يا ولاء

ولاء.. انا هروح اعتذر للجربوع ده ياساتر يارب
هند.. جربوع ياحته حيوااااانه مانا معرفتش اربي استغفر الله العظيم يارب
انتي هتعتذريله عشان انتي ال غلطانه كان ممكن تتكلمي معاه بالراحه وأسلوب احسن
بس نقول اي بقا دايما لسانك اطول منك
فااااهمه ياجزمه
ولاء.. ااااف بقا خلاص حاضر فاهمه فاهمه😡

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف مكان اخر ف فيلا دكتور منير
كان جالساً يفكر في تلك الفتاه ال استفزته الصبح ف الكليه رغم انها جعلته يضحك

وليس م السهل ان تتواجد فتاه تجعل منير يضحك
فهو معروف عنه الغرور والغضب
ولا يعطي لاي فتاه مساحه ف التقرب منه

لكن ولاء انها مختلفه نعم هو عرف اسمها
لانه نظر ف كشف الاسماء الذي معه لينظر لكل المتواجدين ف الامتحان

وعلم ان الكرسي الفارغ هذا يخص هذه الفتاه
اخذ رقم الكرسي ونظر ف الكشف وعلم اسمها ولاء محمد رفعت

منير في نفسه وهو يردد اسمها .. ممممم ولاء ماشي ياست ولاء لما نشوف اخرتها معاكي اي
بكره هجيلك بدري ف القاعه وهشوف هتتاخري ونسقطك ف كل المواد ولا هتتظبطي معايا
بس خسارة شكلك مش وش بهدله ياعيني ع ال هعمله فيكي

انا هعرفك ازاي تتكلمي معايا بالاسلوب ده ولا بنت في حياتها قدرت تبص في عيني من الخوف
تيجي انتي يا اوزعه وتهزقيني قدام الناس انا هعرفك 
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية صرخة فتاة)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق