رواية هدى مجانينو الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية هدى مجانينو الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية هدى مجانينو البارت الثاني

رواية هدى مجانينو الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا


رواية هدى مجانينو الجزء الثاني 

#هدي مجانينو
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
محمود :واضح أن لسانك طويل ولازم تتربي
هدي :انا لازم اتربي ومسكت الخرطوم غرقت احمد كله علشان اتربي بجد ودخلت شقتها وقفلت الباب وبصت من العين السحريه
محمود :لاااااا اقسم بالله مجنونه ياربي انا ليه موعود بالمجانين ودخل الشقه اللي قصدها خرجت هدي زي المجنونه وفضلت تخبط عليه فتح الباب
محمود :بت انتي ازاي سيبنك سايبه كده
هدي :اي سايبه دي هو انا كلب علشان يربطوني يا حرامي داخل الشقه وكأنها شقه الواد
محمود :وانتي مالك انت شقه الواد ولا شقه مين ليكي فيه
هدي :ده انا هوديك في داهيه وفضلت تنادي علي البواب طلع ليها
البواب : نعم يا انسه هدي
هدي :مين الحرامي ده
محمود :, احفظي لسانك احسنلك
البواب :ده اشتري الشقه من عمك يا انسه
هدي :عمي تاني وحضرتك مقولتش لينا ليه
البواب:الهانم عرفا
محمود :ممكن تتكلمي بأدب بقي شويه
هدي : بصت ليه انا كلامي مع عمي ماشي ومشت واتزحقت وقعت في الارض
محمود : هههههههههههه هههههههههههه علشان تقصري لسانك شويه
هدي : والله لاوريك
ام حسين :هو فيه اي
هدي :انتي جايه بعد اي اتفضلي دخلني جوا
ام حسين :طيب علي مهلك ودخلت وجت سناء
سناء :مالك يا هدي
هدي :انا مش همسح سلالام تاني
ام حسين بتعوج بقوها :هو انتي كنتي مسحتي اولاني
هدي :مسكتها من هدومها:انتي عايزه مني اي يا ست انتي
سناء :بس فهمني عملتي اي
هدي :الحيوان اللي جه في الشقه الجديده
الام :استاذ محمود عمل اي
هدي :انتي ازاي متقوليش ليا أن فيه حد هياخد الشقه الجديده
الام :معلش يا قلبي اصل الفتره اللي بتخرجي منها من اوضكتك للمطبخ او للحمام مش كبيره شويه
ام حسين : هههههههههههه
هدي :انتي بتضحكي علي اي يا وليه انتي روحي خلصي شغلك
سناء. انتي بتيجي علي الست الطيبه
هدي :رجلي وجعاني اوي
سناء :فهمني اي اللي حصل
هدي :طالع عامل يزعق في التلفون غصب عني جبت عليه شويه مياه راح فضل يزعق
سناء :غرقتي الراجل ومش عايزه يزعق
هدي :مهو هو اللي استفزني خلاني عملت كده
سناء :عملتي اي يخربيتك
هدي :امال كان قصدك اي لما بتقولي غرقتي
سناء :انتي غرقتي فعلا
هدي :لما زعقلي
سناء :الله يسامحك يابعيده غوري ادخلي اوضتك مش عايزه اشوفك
هدي :مالها دي والباب خبط
سناء :تعالي افتحي شوفي مين الاول
هدي :امال انتي جايبه ام حسين دي ليه
سناء :اجري افتحي الباب يا هدي احسنلك بدل ما اقوم اكسر دماغك
هدي : حاضر وفتحت كان محمود
محمود :انا اسف والله علي اللي حصل انا مكنتش اعرف انك بنت الحاجه سناء
هدي :طيب حاجه تاني
سناء :اهلا اهلا وسعي كده تعالي يا حبيبي
هدي :حبيبك 😒
محمود :والله العظيم انا ما عملت اي حاجه
سناء :معلش اصل هي خلقها ضيق اوي عامله تدور علي شغل مش لاقيه
هدي :في اي يا ماما ما ياخد رقم موبيلي بالمره
سناء :اقعد اتغدا معانا بقي
هدي:انا داخله اوضتي
محمود :لو سمحت أنا كنت محتاج حد ينظف ليا الشقه
سناء :ام حسين تعالي
ام حسين :تحت امرك يا حاجه
سناء :روحي روقي شقه استاذ محمود
ام حسين :عيني
محمود :والله انا ما اقصد بس
سناء :بقولك اي اقعد هنا عقبال ما اخلص الغدا
محمود :لا والله انا كنت نازل اتغدا اصلا تحت
سناء :انا قولت كلمه ادخل اقعد جوا
محمود :طيب انا نازل اجيب حاجه وهاجي عالطول
سناء : والله ما هناكل الا لما تيجي
محمود :تمام حاضر ونزل احمد وبعدها بساعه رجع
سناء :كنت عارفه انك هتعمل كده
محمود :والله شويه حلويات وجاتو بس علشان نحلي
سناء :ماشي يا حبيبي اتفضل ورن موبيل محمود بعد اذنك ممكن ادخل البلاكونه
سناء :طبعا تحت امرك اتفضل
خرجت هدي من أوضتها فتحت التلاجه
هدي :جعانه اوي يا ماما الاكل قدامه كتير
الام :لا خالص اهو
هدي :الله جاتو وفتحت الجاتو اللي هي ضعيفه قدامه اصلا خدت قطعتين وعامله تاكل فيهم وبصت لقت محمود قدامها عامله تتكلم والاكل في بوقها انت لسه هنا بتعمل اي
سناء :اخرصي في حد ياكل كده
هدي : ايوه هنا بيعمل اي
سناء : استاذ محمود هيتغدا معانا
هدي :يتغدا فين امسكي الجاتو ده
سناء :تسلم ايدك علي الجاتو يا استاذ محمود
هدي :هو اللي جايبه
سناء :اخرصي بقي فضحتني
هدي : اتفضل علي الانتريه عقبال ما الاكل يجهز
والاكل خلص وكانت هدي بترصه علي السفره وحطت ملح كتير في طبق محمود
سناء :وانت بقي جاي تسكن هنا ليه مع اني سمعت انك عندك فيلا وشقه تانيه
محمود :والله كلهم بتوع ولدي وانا عايز اعتمد علي نفسي وداق الاكل كان حادق جدا
سناء :مالك فيك اي
محمود :لا ابدا تسلم ايدك
وهدي عامله تضحك :ما تاكل
محمود :مليش نفس معلش انا هروح اشوف الشقه ومشي
سناء :الاكل مش عجبه ولا اي
هدي :ده قليل الذوق حد يقوم كده
سناء :مع ان الاكل طعمه تحفه والله
هدي :مش بقولك قليل الذوق
سناء خدت طبق محمود قدمها
هدي:ماما اي الاقرف ده هتكلي مكانه
سناء :اوعي ايدك يا هدي
هدي:هفهمك
سناء :شيلي ايدك احسنلك ودقات الاكل اللي كان قدام محمود لقيته حادق جدا منك لله اعمل فيكي اي
هدي :انا مالي ابقي خففي الملح
سناء :ده كرم الضيف
هدي :ضيف منين انتي. تعرفي
ام حسين :تحبي اودي ليه اكل تاني
سناء :لا
هدي :عين العقل يا ماما
سناء :انتي اللي هتودي ليه
هدي :مين انتي دي
سناء قومي يلا
هدي :مش فاهمه اعمل اي
سناء :جهزي ليه اكل تاني
هدي :ماما أنا بنتك لو ده ابنك وكنتي مخبيه عليا عرفني
سناء :هدي
هدي : حاضر اروح اقوله اي يعني
سناء :معرفش اتصرفي وخدت الاكل وراحت خبطت علي محمود
هدي :الاكل ده ماما بعتا
محمود :شكرا والله انا طلبت اكل
هدي :بقولك اي خدو واخلص لحسن مش هدخلني الشقه لو مش خدته
محمود :لا وعلي اي هاتي
هدي :سوري علي الملح
محمود :كنت عارف ان انتي اللي عامله الحركه دي
هدي :لا بجد مكنش ينفع
محمود :لا ولا يهمك وراحت شقتها

وتاني يوم دخلت سناء الاوضه
سناء :هدي انا نازله السوق
هدي :ماشي يا ماما عايزه حاجه اعملها
سناء :, عالاساس انك بتعملي اوي
هدي : شكرا ونزلت وبعدها ب١٠دقايق الباب خبط
ليه يا ماما مش خدي مفتاح راحت فتحت
هدي :حمزه نعم عايز حاجه
حمزه : شوفت مرات عمي نزلت قولت اطلع اتكلم معاكي
هدي :خير عايز اي
حمزه :ما توافقي بقي نتجوز
هدي :تاني. يا حمزه قولتك عمري ما هفكر فيك
حمزه : ليه بس عملت اي
هدي :حمزه ماما مش هنا ولازم اقفل
حمزه :وانا مش ماشي الا لما ادخل اتكلم معاكي
هدي :اطلع برا يا حمزه وخرج محمود من شقته في حاجه يا انسه
حمزه :ادخل شقتك يلا ملكش دعوه انا ابن عمها وابن صاحب العماره
هدي :نص العماره احنا لينا النص
حمزه :طيب تعالي نتكلم جوا
هدي :سيب ايدي واطلع برا
محمود : لو سمحت مينفعش كده دول ستات لوحدهم
حمزه :وانت بقي اللي هتقول هينفع واي اللي مش هينفع وطلع مطوه من جيبه

يُتبع ..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-