رواية احببتك صدفه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة كوكب

 رواية احببتك صدفه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه البارت الثاني والعشرون

 

رواية احببتك صدفه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه الجزء الثاني والعشرون 

... *الجزء - الثاني والعشرون*.

واتي الصباح علي ارجاء المدينه وحبيبه صحيت علي صوت هاتفها وكان ادم

حبيبه : الو ازيك يا ادم

ادم : اذيك انتي ياحبيبه بقولك هو مراد جالك بعد ماانا مشيت

حبيبه : لا ياادم مجاش بتسال ليه

ادم : اصل تلفونه مقفول ومجاش البيت لحد دلوقتي

حبيبه بقلق : ازاي مجاش لحد دلوقتي

ادم : مش عارف ياحبيبه طب اقفلي دلوقتي وانا هتصل علي كريم صاحبه اشوفه يمكن راح عنده

حبيبه : طيب بس بالله عليك ابقي طمني ياادم

ادم : حاضر ياحبيبه متقلقيش يلا سلام

حبيبه : سلام

ادم فصلت الخط واتصل علي كريم صاحب مراد

ادم : الو ازيك ياكريم انا ادم

كريم : ادم اذيك اخباارك ايي

ادم : انا الحمد لله ياحبيبي بقولك يا كريم هو مراد مجاش عندك امبارح

كريم : لا ياادم مراد مجاش خير هو في حاجه ولا ايي

ادم : لا مفيش بس اصل خرج امبارح ولسه مجاش وتلفونه مقفول

كريم : عادي ياابني انت مش عارف مراد اكيد بيلف في اي مكان وهيجي متقلقش

ادم : لا اصل هو كان في مشكله كدا وهو كان مضايق وانت عارف مراد متهور وممكن يعمل اي حاجه عشان كدا قلقان

كريم : طيب بقولك ايي ياادم اقفل وانا هجهز واجيلك نروح نشوفه فين

ادم : طيب ياحبيبي مستنيك يلا سلام

ادم فصل الخط وفضل ف انتطار كريم حوالي نص ساعه وفجاء هاتف ادم رن وكان كريم

ادم : ايي يا كريم

كريم : انزل ياادم انا تحت

ادم : تمام انا نازل

وادم نزل لكريم وذهبو لكل الاماكن اللي مراد كان بيبقي فيها وفضلو يلفو بس ملقوش مراد وكريم وجه كلامه لادم

كريم : ادم احنا روحنا كل الاماكن اللي اخوك كان بيروحها ومش موجود هيكون راح فين

ادم بتعب : مش عارف ياكريم انا تعبت من كتر اللف .

كريم : خلاص تعالي نروح علي البيت ويمكن يكون رجع ولا حاجه ولو مرجعش نبقي نتصرف ونعمل اي حاجه

ادم : تمام يلا
--------------------
*عند حبيبه*
ليان : في ايي ياحبيبه مالك

حبيبه بقلق : ادم اتصل بيا وبيقول ان مراد مرجعش البيت من امبارح وقافل تلفونه

ليان : سيبك منه بقي مش كفايه اللي عمله فيكي

حبيبه : ليان اسكتي انا فيا اللي مكفيني انا مش عارفه اعمل ايي وكل لما اتصل علي ادم مش بيرد

ليان : اتصلي ع طنط فاطمه

حبيبه : اه فعلا انا هكلمها وحبيبه طلعت هاتفها واتصلت علي فاطمه

حبيبه : الو طنط فاطمه ازيك..

فاطمه : الو ياحبيبه اذيك انتي ياحبيبتي اخبارك ايي

حبيبه : انا الحمد لله ياطنط كويسه بقولك هو مراد لسه مارجعش

فاطمه ببكاء : لا ياحبيبتي لسه ادم وكريم صاحبه راحو يدوره عليه ادعيله ياحبيبه ان يرجع

حبيبه : والله بدعيلو ياطنط بالله عليكي لو عرفتي حاجه ابقي طمنيني

فاطمه : حاضر ياحبيبتي انا هقفل معاكي دلوقتي وهتصل ع ادم

حبيبه : حاضر ياطنط سلام

فاطمه فصلت الخط وكانت هتتصل ب ادم وفجاء جرس الباب رن

جريت فتحت وكان ادم وكريم
فاطمه بلهفه : لقيتو يا ابني

ادم بحزن : لا يا ماما دورت في كل مكان وملقتوش وروحت كل الاماكن اللي بيروحها ومحدش يعرف عنه حاجه

فاطمه بدموع : يارب يكون بخير يارب هيكون راح فين بس
طيب دور في المستشفيات يا ابني انا خايفة يكون جرالو حاجة ....

كريم : ما تخافيش ياطنط مراد قوي هتلاقيه بس عايز يبعد شوية وانا لسة بدور ولو عرفت حاجة هقولك علي طول

فاطمه بحزن : شكرا يا ابني علي وقفتك معانا

كريم : متقوليش كدا دا مراد دا اخويا انا همشي دلوقتي وهاجي بكرا ان شاء االله

ادم : ماشي ياحبيبي سلام

فاطمه : اتصل علي حبيبه طمنها ياابني

ادم : حاضر يا ماما ادخلي انتي. ارتاحي

فاطمه : وهرتاح ازاي ياادم واخوك محدش يعرف عنه حاجه

ادم : خلاص بقي ياحبيبتي هيرجع ان شاالله متقلقيش انا هتصل ع حبيبه
ادم طلع هاتفه واتصل ع حبيبه

حبيبه : ايوا يا ادم عرفت حاجه عن مراد طمني

ادم : اهدي ياحبيبه هو انا بصراحه معرفتش حاجه عنه بس هيكون بخير اطمني

حبيبه : اطمن ايي بس ياادم انا هموت من وقت ماعرفت

ادم : احنا هنخرج بكرا نشوفه انا وكريم اطمني بقي

حبيبه بتعب : حاضر ياادم انا هقفل دلوقتي عشان مش قادره اتكلم وابقي طمني

ادم : ماشي ياحبيبه سلام

ادم فصل الخط ولسه هيسيب التلفون وفجاء رقم غريب بيتصل

ادم : الو مين

شخص ما : ادم معايا...........
.........يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-