القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وجه في الذاكرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نرمين قدري

 رواية وجه في الذاكرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة البارت الثاني والعشرون

 
رواية وجه في الذاكرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة الجزء الثاني والعشرين

البارت الثاني والعشرين بقلم نرمين قدري
.

دخل سليم وفريده غرفه اياد ولقو عنده غاده قريبه من سريره

سليم بغضب شديد غاااده

انتفضت غاده

غاده / في ايه ياسليم بتزعق كده ليه انا جاية اطمن علي اياد

سليم / شكرا واجبك وصل اتفضلي ع جيسي هي محتاكي دلوقتي

فريده / شوف يا سيلم لتكون عملت حاجة في الولد

سليم / متخافيش اياد كويس متقلقيش

فريده / بصراحة. انا خايفة اقعد معاها في مكان واحد بفكر اطلع با اياد علي بيت عمتي

سليم / للاسف مش حينفع بعد الحادث مينفعش البيت بتقعد فيه اولا هو مش امان لان الناس اللي قتلت والدك لسه متمسكوش و لسه معرفناش هو اتقتل ليه
صحيح انتي خرجتي ازاي

فريده / قصة عليه كل الحدث في القسم

سليم الحمد لله يا قلب سليم بس الفلوس دي لعنه لازم تسلمها للقسم لانهم مش حيسبونا في حالنا دول مافيا واحنا مش قدهم ..وكمان انتي الحمدلله مش محتجاهم في حاجة

فريده / اللي تشوفو يا سليم انا بس شايله هم لما اروح من هنا .. انا خابفة قوي على نفسي وعلي اياد منها
ضمها سليم متخافيش يا عمري طول ما انا معاكي

دخلت زوز. عليهم

زينب / ينيلكم بنيله هو انتم مش عاتقين طايب اعملو حساب للعيل اللي نايم قدامكم ده قلت ادب مافيش خشي ولا حيا

سليم فصل ضحك في ايه يا زوزو. انتي محسساني انك ظبطينا في وضع مخل ولا فريده مش مراتي

زينب / بس يا ولد اختشي علي دمك

قطع كلامهم اياد فاق

اياد / م.ممامما ممامما ااااناااا ففبينن

فريده / بحزن شديد ودموع انت في مستشفى ياقلبي وحنروح بيتنا بكرة بابا سليم محضرلك مفجاءة حتعجبك جدااا

اياد / بفرح. مممفااجاءة اااايه

فريده / يعني لو قلتلك حتكون مفجاءة يلا بقي يا بطل خف بسرعة
اياد / ببباببا وانا بببحححبك ققوي

سليم/ وانا بحبك ياقلبي من جوا

فريده /يلا بقي نام علشان نروح بسرعة
اياد ححاضضر

طلعت فريده وسليم من عند اياد

سليم / معلش يا فريده احمدي ربنا انها جت علي كده و أن شاء الله مع الوقت حيتظبت كل ده

فريده / يارب يارب يارب

سليم/ معلش فريده انا لازم امشي دلوقتي ورايا حاجات لازم اعملها . وكمان علشان أحضر الاياد مفجاءة

فريده ماشي يا حبيبي ومتنساش جيسي

سليم من غير ما تقولي يا قلب سليم متجيبي بوسه
فريده ياسلام علشان زوز تشوفها المرادي حتطلب بوليس الآداب خليها حلوة وامشي

سليم / سلام يا قلبي
مشي سليم اول ما دخل الفيلا

سليم حسن حسسسان

حسن / ايو سليم بيه

سليم اجمعلي كل الحرس هنا في ثواني الكل يجمع بسرعة
جري حسن يجمع الكل بسرعة

تجمع كل الحرس امام سليم والكل رأسه في الأرض

سليم / انا مشغل عندي شوية عيال لما كل الحرس ده وعامل البيت شبه القلعة ويجي الكلب ده ويقتحم كل ده ويخش فيلا وياذي عيالي يبقي انا مشغل عندي شوية عيال واحمدو ربنا اني قلت عيال مقلتش حاجة تانية
من دلوقتي شغلكم معايا انتها انا بعت لشركة حراسة جديده وعندها رجاله اصل انا مش بشغل عندي عيال و ما لكوش عندي اي مستحقات . حرفع قضية علي شركتكم و حقفلها .. يلا في ظرف ثانية مش عاوز اشوف حيوان قدامي اتفضلو برا

حسسن عملت اللي قلتلك عليه ولا دي كمان مش نافع

حسن / تمام عملت كل اللي طلبطو سعاتك

سليم / هو فين

حسن / مربوط من امبارح في المخزن

سليم / اوعو تكونو دخلتول اكل او شرب

حسن / لا يافندم زي ما حضرتك أمرت بلظبط مدخلهوش اي حاجة حتي مضلمين المخزن خالص

سليم / تمام محتاج كرباج وكلب من بتوع حراسة اللي عندنا ويكون جعان ما اكلش بقاله يومين وعاوز واحد من رجالتنا يكون صحة اظن فاهم عاوزة في ايه

ضحك حسن ابوة طبعا عارف احنا حنبسطو علي الاخر متقلقش تمام عشر دقائق ويكون عندك كل ده

دخل سليم علي مجدي المخزن

سليم اهلا بابن عمي ايه ياعم محدش بيشوفك ياعني يارب تكون رجلتي عرفت تضايفك

مجدي / سليم بطل اسلوبك المستفرز ده انت عارف انا بعمل كده ليه علشان اخد حقي

سليم بصوت هز أرجاء المكان حق ايه يا ابو حق
حق ايه اللي يخليك تحرق طيارة وتموت ناس ملهاش ذمب .. كل ده علشان طمعك عاميك حق ايه اللي يخليك تقتل زياد . وتحاول تقتل ابنه ليه كل ده ليه علشان الفلوس .
ينعل ابو الفلوس يا اخي ده اللي ببحري في عروقنا دم واحد
تعرف انت لو كنت جيت وقلت إنك عاوز فلوس عمرنا لا انا ولا زياد كنا حنبخل عليك احنا كنا بنعتبر اخ تالت لينا ايه الكره كله ليه يا اخي

مجدي / أيوة بكرهكم بكرهك انت وزياد وكان نفسي انت اللي تموت مش هوا طول عمركم فاكرين نفسكم احسن مني انتم اتعلمتم واخدتم شهادات وانا لاء العيله كلها كانت بتحلف بيكم وانا لاء ابوكم عملكم اكبر شركه هندسة في امريكا ومصر وانا ابويا ضيع فلوسة علي القمار و الستات . بكرهكم كل ما اشوفكم بفتكر خيبت امل ابويا فيا كل ما اشفوفكم بفتكر خبتي واني منجحتش في حاجة و انتم كان عندكم كل حاجة ابوكم كان ببحبكم وانا ابويا كان راميني
امكم ماتت ابوكم مفكرش يتجوز ويجبلكم مرات اب . لكن ابويا كان كل يوم مع واحده شكل

سليم / ياااه كل ده في قلبك ..
وده ذمبنا انك فاشل كل الكره ده انت بتحملنا نتيجة فشلك ليه

مجدي لازم كل الفلوس دي تبقي بتاعتي لازم الناس تحترمني

سليم / عمر الاحترام مكان بلفلوس . الشخص هو اللي بيفرد احترامه وتقديره علي ناس هو اللي بيجبر ناس تحترموا بس انت طول عمرك باصص للناس من فوق وكأن محدش قدك
مجدي كله تحت رجلي وزي ما زياد مات انت كمان كان لازم تموت بس الغبية غاده اخدتك واتعرفت عليك كان المفرود تسيبك وكنا نقول انك موت ونخلص بس طلعت غبية و حسبتها غلط .

سليم خلص الكلام لحد كده ..
بص بقي يا قمر انت غلطاتك كترت معايا قوي ومعملتش حساب للقرابه اوصلة دم وانا كمان حقلدك و انسي خالص أن بنا دم

سليم بصوت عالي رعد رعد ادخل ياررعد

دخل كلب بوليسي ضخم جدا جلس تحت رجل سليم

سليم اهلا رعد باشا

مجدي / سليم انت حتعمل ايه وايه الكلب ده سليم اوعي تسيبو

سليم اهدي يا مجدي واجمد كده لسه . التقيل جاي ومتخافش لسة دور رعد مجاش دورو اخر فقرة من فقرتنا لية اتقل تاخد شغل نظيف

احنا حنبداء فقرتنا بلتسليه لازم نتسلي وننبسط دي حتي يارجل ساعة الانس متتعوضش
جابر جابر
مجدي بفزع مين جابر ده ياسليم
سليم اهدي كده جابر ده حيبسطك شوية واحنا ايه عاوزين ايه غير راحتك يا مجدي باشا. وحدف عليه ملابس. اقلع وغير هدومك بسرعة

صعق مجدي اده يا سليم انا حلبس ده ازاي

كان الهدوم عبارة عن قميص نوم حريمي فادح و قلم روج
سليم حتلبس يا مجدي . ولا نخلي فقرة رعد في الاول
رعد ر عد تعالي هنا وقف رعد وبداء يزوم

خاف مجدي من منظر رعد المرعب وبداء في تغير ملابسة كل ده و سليم بيصوره

دخل جابر اول ما شافو مجدي قام وقف من الخضه
كان رجل عملاق وعضلات
رجع مجدي لورا و يقترب من جابر
سليم بص بقي يا مجدي باشا احنا حتصورلك فيلم صغنون كده خلي الشعب ينبسط .. المهم انت تسيب نفسك خالص لجابر شكت دبوس يا قمر

مجدي / انت اتهبلت يا سليم .ولا شكلك كده انت عارف انت عاوز تعمل ايه مش حيحصل اللي انا عاوزة

سليم / ليه بس يابطة احنا كلنا حننبصت .بص بقي جابر حيعمل شغله حيعمله فيبقي برضاك احسن مايكون غصب عنك يا بيضة يلا يا جاير شوف شغلك

مجدي / لا لا عيب كده ابعد يا جابر سليم سليم قله يبعد
اه اه لا لالالالاااااااااااااا سليم اااه ياسليم

انتهي جابر من شغله

جابر تمام يا سيليم باشا

سليم تمام يا جابر شكرا لو احتجتلك حكلمك

دخل سليم علي مجدي وكان عاري تمام

سليم ايه اتكيفتي يا بيضة .. انا كمان حكيفك بس بطريقتي ونزل علي جسمة العاري بالكرباج

مجدي / اااه سليم بس بقي كفايا و سليم كان مغيب وهو. ينزل علي مجدي بالكرباج كل اللي أمامه صوت زياد وهو يستغيث من النار و منظرة و النار ماسكة في و شكل اياد وهو في حمام السباحه غرقان و هو في العناية كل ده أمامه و هو يهوي علي مجدي ..

دخل حسن واخد منه كرباج

حسن / كفايا كده يا سليم باشا حيموت في ايدك الراجل خلاص كفايا كده ياباشا

سليم بعصبية متقولش راجل ده مش راجل ده يلبس طرحه مفهوم لو شفته من غير طرحة حلبسهالك انت

رعد ر عد تعالي وساب رعد عليه بداء يزوم و يهجم عليه غرز اظافرة في وجه ونزل دم منه و عضه في دراعه
حسن رعد تعالي كفايا كده

حسن سليم باشا حيموت كفايا كده

سليم ماشي يا حسن الكلب ده يترمي علي الارض من غير اكل وشرب واول ما جسمة يخف تبلغو عنه شرطة انا مسجله كل حاجة .

سليم في نفسة فضتلك با غاده هانم لسة بقي دورك عاوزة شغل علي ميه بيضا ..

وفي صباح اليوم التالي رجعو من المستشفى

سليم / فريده خدي اياد واطلعي ترتاحي فوق و انت يا زوزو اطلعي نامي شوية تعبتي معانا قوي

زينب / تعبكم راحة يا ابني المهم تكونو كويسين
طلعت زينب ورا فريده

سليم ماريا ماريا تعالي خدي جيسي علشان ترتاح

غاده لا ياسليم خلي ماريا انا حطلع جيسيي علشان اطمن عليها

سليم انا قلت ماريا من امتي بقي الحنيه دي

غاده هو في ايه ياسليم بلظبط

سليم اهدي شوية اهدي يا غاده هانم

تعالي بقي روايا علي مكتب

غاده / هو في ايه بالظبط 

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية وجه في الذاكرة
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق