القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتك صدفه الفصل العشرون 20 بقلم حبيبة كوكب

 رواية احببتك صدفه الفصل العشرون 20 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه البارت العشرون

 

رواية احببتك صدفه الفصل العشرون 20 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه الجزء العشرين 

لم تُخلق أرواحنا لنتآلف بل وُجدنا لتنافر
أحيانًا أشعر وكأنني خُلقت لأجلك وأنتِ خُلقتي لأجلي
ولكننا كـ الأقطاب المُتنافرة
كـ القطبين الباردين يُفرق بينهما الإستواء الحار
كـ الماء والنار لا يمتزجان إلا وقتل أحدهما الآخر...

ادم بهدوه : مراد انا مش هقول غير كلمتين ياسمين هي اللي عملت كدا ومعايا الدليل

مراد بعصبيه : ادم انت بتقول ايي انا مش فاهم حاجه

ادم : انا هقولك كل حاجه انا بعد ما مشيت من عندك يوم ماكانت ماما وحماتك عندك روحت عند الشقه اللي كانت فيها حبيبه ولسه كنت هرن الجرس سمعت صوت ياسمين جوا الشقه كانت بتكلم حد وسمعتها بتقول

*فلاش بااااااك*

ياسمين بضحك : هههههههههه بس انت ايي لعبتها صح وعرفت تمثل.

شخص ما : اه طبعا انتي فاكره ايي بس قوليلي هي ازاي البت ديي جت عندي ف الشقه.

ياسمين : البت ديي هبله مكالمه تلفون واحده قولتلها فيها ان مراد تعبان وقولتلها علي عنوانك بس طبعا الاستاذه جت من غير ما تفكر

شخص ما : بس قوليلي كان ايي الغرض من الحكايه ديي كلها

ياسمين : ههههههه هيكون ايي يعني ان اشوف مراد وهو بيتعذب قدامي

شخص ما : هو انتي لسه بتفكري بتحبي الواد دا ولا ايي

ياسمين بعصبيه : وانت مالك انت خليك ف شغلك

*بااااااااك*

مراد بصدمه : مستحيل وانا ايي اللي يخليني اصدق الكلام اللي بتقوله دا

ادم ببرود : كنت عارف انك هتقول كدا عشان عارف انك غبي بس ع العموم انا سجلت كل كلمه اتقالت هبعتلك دلوقتي التسجيل سلام

ادم فصل الخط وفضل مراد يفكر ويتحدث مع نفسه : لا لا مستحيل اكيد ادم بيكدب بس هو هيكدب ليه انا اللي مش عايز اصدق معقول ممكن ياسمين تعمل كدا ..

وفجاء رساله وصلت علي تلفون مراد وكان التسجيل اللي ادم قال عليه وكان مراد متردد ان ييفتح التسجيل وجمع كل شجاعته وفتح ااتسجيل وسمع كل كلمه اتقالت وكان هيتجنن وجري واخذ مفاتيح سيارته

فركب مراد سيارته بسرعه واتجهه عند ياسمين وكان مراد يسوق وهو يضرب بيده علي المقود التابلوه امامه ويشتم بافظع الشتائم ويتوعد لياسمين
وصل مراد امام العماره ونزل من سيارته وكان يجري للداخل
و اسرع مراد يجري علي السلالم فهو لن يتحمل انتظار المصعد وصل مراد لشقه ياسمين فضل يدق الباب بعنف وشده حتى فتحت ياسمين

ياسمين : مراد باشا بنفسه جاي عندي انا مش مصدقه.....

سحبها مراد من شعرها بقوة واسقطها ع الارض ونزل مراد لمستواها وامسك بشعرها

مراد بنبره مخيفه : ليه عملتي كدا ها ليه انا هخليكي تتمني الموت يا زباله يا حقيره

ياسمين بعصبيه : ابعد عني ياحيوان انت انا غلطانه اني بعرفك الحقيقه وان الهانم اللي انت فضلتها عليا بتخونك

مراد بعصبيه : اخرسي يا زبااله انتي فاكراها زيك انا عارف كل حاجه وعرفت ان انتي السبب ف كل اللي حصل

ياسمين بعصبيه وصوت عالي : ايوا يامراد انا اللي عملت كدا وكنت نفسي اعمل اكتر من كدا كمان

وقبل ان تكمل تلقت صفعه جعلتها مصطحه علي الارض

ياسمين : انت بتضربني عشانها انت بتاعي انا يامراد ليه مشيت وسبتني ليه

مراد بصوت عالي : اانا اللي سبتك انتي كماااان لسه بتكدبي دا انتي كنتي اول حب ف حياتي عملت المستحيل عشانك كله كان بيبعدني عنك وانا اللي فضلت متمسك بيكي حاربت العالم كله عشانك انتي اللي خونتيني وانتي اللي بعدتي عني عشان الفلوس عشان واحد تاني حقير زيك ولما رماكي جايه تحاولي ترجعيلي عشان ماتبقيش خسرتي كل حاجه انا بكرهك انتي سامعه بكرررررهك

ياسمين ببكاء : انت عمرك ماحبتني يامرااد

مراد بعصبيه : بتقولي ايي انا عمري ماحبيتك دا انتي كنتي اول حب ف حياااااااتي سااامعه اول حب ف حيااااااتي

وفجاء ياسمين قامت من مكانها وقالت : كويس انك جيتي عشان تسمعي حبيب القلب وهو بيقول ان انا اول حب ف حياته

مراد بصدمه : حبيبه...............

...........يتبع

reaction:

تعليقات