القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مر قلبي الفصل الثاني 2 بقلم سمية عامر

 رواية مر قلبي الفصل الثاني 2 بقلم سمية عامر

رواية مر قلبي البارت الثاني

رواية مر قلبي الفصل الثاني 2 بقلم سمية عامر


رواية مر قلبي الجزء الثاني

البارت التاني 
( #مُر_قلبي ) 🍂🖤
جاسر بكل هدوء و هو بيقرب منها تاني : انا لست الحق اعمل اللي انا عايزو محدش هيسأل فيكي انتي ملكيش أهل غيري انا أديت لأهلك فلوس بدالك 
بدأ جسمها يترعش زقته جامد وهي بتعيط : انت كداب ،عايز مني ايه سبني في حالي 
مسك ايديها و اتعصب و شد الفستان من عليها 
شهقت جميلة و رجعت لورا 
لف هو وشه و هو مدايق: ده اول عقاب ليكي و ده مش حاجه يا جميلة كلامي لازم يتنفذ من بكره هيجي مدربين البيت ( مدرس فرنسي - مدرس انجليزي _ مدرب اتيكيت فنون التعامل ) والباقي هيكون في النادي فروسيه و سباحه 
كانت جميلة مصدومة من اللي عمله مكنتش مركزة في اي حاجه 
خرج و سابها قعدت في الأرض دخلت خدامه تانيه قريبه منها في السن جابتلها لبس تاني 
انا مروة حبيت اساعدك 
حضنتها جميلة و فضلت تعيط : هو عايز مني ايه 
مروة : قصدك جاسر بيه ..مش انتي بنته ؟ 
جميلة : لا معرفهوش ده مش أبويا ابويا مات 
مروة : طب متزعليش بكره تمشي من هنا واعتبريني صاحبتك لو حابه يعني 
جميلة : انتي طيبه اوي 
قامت جميلة لبست اللبس التاني و قررت تسمع كلامه عشان ميأذيهاش 
كان كل مدرس يدخل عندها تقعد تتريق عليه لحد ما يطفش 
طلع جاسر بكل هدوء خدها و راحوا النادي انبسطت جدا من المنظر الساحر ..بنات كتير صاحبوها بقت احلى فترة عندها بتاعت السباحه و الفروسيه 
فات كام شهر و جميلة مش عارفة تتعلم الفرنسي ولا الاتيكيت بتضحك عليهم و هما بيعلموها 
كانت قاعدة ب لبس السباحه مع صاحبتها 
سلوى : ياربي المز جه ..ايدا اسفة يا جميلة نسيت انو باباكي 
بصت جميلة لقيت جاسر جالها 
جاسر : خلصتي ..ازيك يا سلوى 
سلوى بمياصه : ازيك يا جاسر اسفة ازيك يا عمو 
بصتلها جميلة بقرف و مسكت كوبايه العصير دلقتها عليها : عشان لسانك اتعوج فجأة اعدليه بقى أعدليه 
سلوى فضلت تعيط : انتي ازاي تعملي كده يا مامي يا مامي 
جميلة ل جاسر : ها يا بابا هنروح ولا هنتفرج على سلوى 
ضحك جاسر و مشيوا سوا : انتِ غيرانة 
جميلة بتوتر : هغير ليه 
جاسر : حسيتك غرتي 
جميلة بخبث : اه مش انت ابويا و كده 
بصلها بعصببيه 
جميلة : يوه اقصد بابا سوري 
ضحكت جميلة و فضلوا ماشيين 
دروس الفرنسي و الاتيكيت 
_ مالهم 🙄
- غالبا انتي نسياهم 
_ اه ،لا بالعكس انا كويسه فيهم 
وهما ماشيين ولدين عاكسوها عشان لبسها بتاع السباحه اللي نسيت و مشيت بيه 
اتعصب جاسر و نادى ل رجالته خلوهم يضربوهم و قلع جاكيته و لبسهولها كان أول مره يقرب منها بعد حادثه الفستان : ريحتك 
جميلة : مالها 
جاسر : ريحتك جميلة شبه وردة الياسمين 
اتكسفت و بعدت شويه 
جاسر : احم احم كنا فين : اه لازم نلاقي حل ل وردة الياسمين ...ايدا قصدي ال ..ال الفرنسي و الاتيكيت 
ضحكت جميلة و اتكسفت اكتر 
: اشمعنا انا ؟ 
جاسر : مش فاهم !!
- ليه بتعمل معايا كل ده 
_ يمكن شوفت فيكي انك كويسه من جواكي 
- اه ، شكرا يا ...يا بابا 
جاسر : بابا 😒اه تمام يا بنتي 
رجعوا القصر مكانتش بتخطلط مع اي حد خصوصا لما جاسر كان بيسافر كانت بتنام طول اليوم 
لسه هتطلع سمعت ابو جاسر بيقوله : انا وافقت انك تجيب واحده من الشارع ووافقتك على رهانك بس أوعا يا جاسر تأثر فيك أو تحبها كده كده المؤتمر قرب هتقدمهالهم و ترجعها الشارع تاني 
متكلمش جاسر و سابه و خرج لقى جميلة واقفه و بتعيط 
سابته و جريت على اوضتها فضل هو واقف شويه و طلع وراها مرديتش تفتح متعرفش أنه معاه مفتاح لكل مكان 
فتح و دخل 
جميلة وهي بتعيط : خلتني ابعد عن أهلي عشان اكون فار تجارب عشان تستفاد مني و ترميني بعدها 
قرب منها حط أيده على خدها : بس انا مش هرميكي 
حضنته جميلة خلت جسمه كله يقشعر 
جاسر : خلاص يلا متعيطيش تعالي نلعب اي حاجه 
جميلة بعصبيه : بس انا مش بنتك و مش طفله انت اللي فاكرني طفله 
مسكها من خدودها : انتي اجمل انسه كبيرة 
جميلة وهي لاويه بوزها : طيب بما انك فاكرني صغيرة و انت بابا و كده ...
جاسر : اه و ....
لسه مكملش كلامه لقاها نطت عليه باسته .....

reaction:

تعليقات