القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتك صدفه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة كوكب

 رواية احببتك صدفه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه البارت الأول

 

رواية احببتك صدفه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه الجزء الأول

.......... *الجزء-الأول*

---حبيبه الحقى

=في إيه!؟

----سمعت أمك وأبوكي بيتوشوشوا وبيقولوا جايلك عريس

=وكالعاده بردو حد عمري ما شوفته!

---لا دا انتي عارفه جدا

=مين

--مراد

=بتقولي ايي مراد

---اه يااستاذه مراد حصل اللي كنا خايفين منه شوفي بقي هتعملي ايي

*فلاش بااااك*

---يابنتي وافقي ع العريس اللي اتقدملك دا كويس والله وابن ناس كويسين

=يا ماما انتي عارفه اني مش بفكر ف الموضوع دا وسبتها ودخلت اوضتي ولقيت ليان اختي كانت نايمه

---ليان اصحي بقي كل دا نوم
=ف اي ياحبيبه عايزه اي

---انا زهقت بقي كل يوم ماما تقعد تكلمني ع العريس ابن صحبتها دا

=حبيبه بقولك ايي هل في حد ممكن يحل مشاكلك غيري

---ليان هو انا كل مااجي اقولك حاجه تساليني السوال دا وبقولك لا دا انتي زهقتيني ياشيخه

=الحمد لله طمنتيني ابعتي هاتيلي كارت بقي عشان معيش رصيد

---هو انتي بتزليني لي كدا هجبلك كارت منين دلوقتي

=مليش دعوه بقي اتصرفي

--- مش هعرف اخرج دلوقتي امسكي ياختي الفلوس اهي هاتي اللي انتي عايزه قوليلي بقي هعمل ايي

= مش عارفه من غيري كنتي هتعملي ايي والله المهم مفيش غير حل واحد

---ايي هو بقي يااختي

=انك تعملي نفسك معجبه بحد وبتحبي وتروحي تقولي لماما انك كنتي بترفضي العريس اللي اتقدملك عشان كدا

---والله ولما تسالني مين دا هقولها اي يا فيلسوفه عصرك

=شوفي اي حد بقي من صحابك ولا اقولك قوليلها علي مراد ابن طنط فاطمه احنا جيران من زمان وماما بتحب طنط فاطمه دي اويي

--- ديي فكره تجنن انا راحه دلوقتي اقولها

=اي خدمه يابنتي

---خرجت اقول لماما لقيتها بتتفرج ع التلفزيون قعد جمبها وعملت نفسي بتفرج معاها

= عايزه اي يااخرت صبري

--- مش عايزه حاجه يا ماما بتفرج ع المسلسل فيها حاجه ديي

=يابت عليا انا بردو مش انتي اللي كل ماتلاقيني بتفرج ع مسلسل لن اعيش ف جلباب ابي تقعدي تقولي انك زهقتي منه واني بتفرج عليه 24 ساعه بردو

--- انا قولت كدا هو في احسن من المسلسل دا انا بعشقه والبت سنيه لما حبت الواد ابن الوزير كمان ومستريحتش غير لما اتجوزته شوفتي بحبه ازاي بقي

=حبيبه عايزه اي اخلصي

--- اصل اصل انا ف واحد كدا معجبه بيه وعشان كدا رفضت العريس ابن صاحبتك دا

=ومين دا بقي اللي امه داعيه عليه ومجاش اتقدم ليه

-- مراد

=مراد مين

---مراد ابن ام مراد

=بت بطلي دوشه انا قايمه

--- لا لا لا استني مراد ابن طنط فاطمه

= ودا من امتي دا انتي لسه كنتي من نص ساعه كارهة الجواز

--- مين دي اللي قالت كدا انا

=لا انا

----انا بقول كدا برضو المهم بقي ي ماما اوعي تقولي حاجه لطنط فاطمه خااالص

= لي بقي ياروح امك

--- يعني استني شويه كدا و ابقي قوليلها اللي انتي عايزه تقولي ماشي

= طيب ياغلطت عمري

---- حبيبتي تسلميلي بتحبيني اوي ماما ديي

*بااااااااك*

---طب وهنعمل ايي دلوقتي
=وانا شعرفني هنعمل ايي

--- ياسلام مش هي دي كانت فكرتك يازفته انتي

=الله وانا مالي يالمبي

---لسه هكلم لقيت ماما دخلت

= حبيبه عندي ليكي خبر هيفرحك جدا ي حبيبتي

---هو بقي ف حاجه تفرح ف الزمن دا بس ياحجه

=اه في مراد اتقدملك

---وهو اتقدم لي دا انا مش موافقه

=ايي اللي انتي بتقولي دا انتي اتجننتي

---اتجننت ليه بقي

=حبيبه مش هو دا مراد اللي كل مايتقدم عريس ليكي بترفضي و تقولي مش هتجوز غير مراد

---اه

= وكل ماحد يتكلم عليه وحش تزعلي

---اه

=بت انتي انا تعبت معاكي خلاص انا هبعتلك ابوكي يتصرف معاكي بقي

---ايي دا انتي صدقتي ولا ايي دا انا بهزر معاكي علي طول كدا ظلماني

=ايوا كدا اتعدلي الناس كلمو ابوكي وقالهم يجو بكرا دا انا حتي عرفت ان الواد متنيل بيحبك

---بتقولي ايي

=مابقولش حاجه انا قايمه اشوف ابوكي عايز

---ليان هنعمل ايي

= مفيش حل غير انك تشوفي بكرا لما يجي

---انتي شايفه كدا

=مفيش حل غير كدا بس اهم حاجه نفكر هنطفشو ازاي عشان يكون هو اللي رافض وانتي تمثلي قدام ماما انك مواقفه

---وفضلت سهرانه بنخطط انا وليان هنعمل اي نطفش بيها الواد العريس دا وخلصنا ونمت وصحيت ع صوت ماما وهي بتصحيني

=انتي يابنتي اصحي كل دا نوم دي الساعه 5 المغرب

---صحيت اهو ي ماما صحيت انا عارفه انك مش هتمشي غير لما اصحي

= اجهزى يا حبيبتي بقي الناس علي وصول

--- ليان ليان اصحي

=عايزه اي يابنتي انا صاحيه اساسا وسامعه كل حاجه

---طب هعمل ايي دلوقتي

=هي مش ماما قالتلك اجهزي ياحبيبتي خلاص اجهزي يا حبيبتها

---انا خايفه

=متخفيش وخليكي واثقه فيا اعملي كل اللي قولتلك عليه يلا قمومي اجهزي

---قومت لبست وجهزت ولقيت ماما داخله بتقولي ان الناس وصلو وخرجت مع ماما

اول مادخلت مااتكلمتش ولا كلمه ولا هو اتكلم فجاء لقيت ماما اتكلمت وقالت

---شوفي يافاطمه العيال ساكتين ازاي قدمنا

=اه والله يا حبيبتي تشوفيهم تقولي ولا يعرفه بعض تعرفي دا انا كل لما اقول لمرااد ع عروسه يقعد يقول ياماما انا مش هتجوز غير حبيبه بنت طنط فريده

---ماهي حبيبه كمان كدا كل لما يتقدم حد تقول مش هتجوز غير مرااد

=انا وهو بصينا لبعض واتصدمنا من الكلام اللي اتقال وطبعا انا كنت بتمني ان الارض تنشق وتبلعني.....

---طيب ياولاد هنسيبكو مع بعض شويه وخرجو

---اقعد عدل ياض انت

=ياض

---انت بقا اللي جاي تنول الشرف وتتجوزني

=قصدك هنول القرف.......

......يتبع

reaction:

تعليقات