القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتك صدفه الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة كوكب

 رواية احببتك صدفه الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفه البارت التاسع عشر

رواية احببتك صدفه الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة كوكب


رواية احببتك صدفه الجزء التاسع عشر

........ *الجزء - التاسع عشر*

من يدخل مدينة الحُب...
إما يعود طفلًا يُحب كل الأشياء...
إما يخرج منها مُسنٍ لا يُدرك إلى أي منفى ينتمي....

وفجاء حبيبه سمعت جرس الباب بيرن قامت تفتح وكانت فاطمه
حبيبه اول لما شافتها ارتمت ف حضنها وفضلت تعيط

فاطمه بخضه : مالك ياحبيبتي في ايي فين مراد

حبيبه ببكاء : مراد ف شغله اتفضلي ياطنط.

فاطمه دخلت وهي تمسح دموع حبيبه : قوليلي مالك ايي اللي حصل

حبيبه كانت لسه هتحكي بس افتكرت كلام مراد ليها اتكلمت وقالت : لا ابدا مفيش حاجه

فاطمه : حبيبه مش انتي بتعتبريني مامتك احكيلي مالك ياحبيبتي

حبيبه ببكاء : انا هحكيلك كل حاجه بس عشان خاطري اوعي تقولي لمراد

فاطمه بقلق : متخافيش ياحبيبتي مش هقول لمراد اي حاجه قوليلي بقي في ايي انتي قلقتيني

حبيبه حكت كل حاجه لفاطمه
---من اول ما كلمت ياسمين لحد ما مراد عرف وحكت كل اللي مراد عامله معاها

فاطمه بخضه : ايي بتقولي ايي مستحيل مراد يعمل كدا

حبيبه ببكاء : لا عمل ياطنط انا زهقت وتعبت ومش عارفه اعمل ايي

فاطمه : طب اهدي يا حبيبتي اهدي

ومراد وصل وفتح الباب وكانت حبيبه تتكلم مع فاطمه بصوت عالي جدا

حبيبة بعصبيه لا ياطنط متقوليش اهدي انا عايزه اعرف ازاي مراد يصدق. عني كدا المفروض يكوون واثق فيا ازاي يقدر يعمل كدا فيا

وفضلت تصرخ عندما وجدت من يمسكها من شعرها بعنف ......

فاطمه بخضه : مراد سيبها انت بتعمل ايي انت رجعت امتي

مراد بغضب : لسة راجع دلوقتي نسيت اوراق مهمة بس الظاهر ان كان المفروض ارجع عشان اعلمها تتكلم معاكي ازاي ووجه كلامه لحبيبه انتي ازاي تعاملي امي كدا وتكلميها بالطريقه دي انتي اتجننتي .

حبيبه ببكاء : سيبني يا حيوان سيبني

وفجاء مراد قام بصفعها فوقعت علي الارض

فاطمه بعصبيه : ابعد عنها ملكش دعوة بيها علي الله تقربلها .

مراد بغضب : اترحمتي مني بس متخافيش هتتحاسبي علي اللي عملتيه

وفجاء جرس الباب رن ذهب مراد وفتح الباب بغضب

وكانت فريده وزوجها جمال

فريده بخضه : ايي دا حبيبه مالك ياحبيبتي

جمال : مالك ياحبيتي ايي اللي حصلك

حبيبه ببكاء وعصبيه : حصل كتير اوي يا ماما حصل ان الاستاذ جوزي كان متجوزني عشان ينتقم مني وعلي حاجه انا مليش اي علاقه بيها شايف يا بابا هو اللي عمل فيا كدا.

جمال بغضب : يا حقير هي دي الامانة الي ادنهالك

مراد بعصبيه : تقصد بنتك الخاينة اللي شوفتها بعيوني نايمة في سرير واحد غريب

وفجاء دخل ادم وقال : وانت غبي بتصدق اي حاجة كدا علي طول انا معايا دليل برائتها

ليتصدم مراد من كلام ادم ووجه كلامه لادم : انت بتقول ايي

ادم : بقول اللي انت سمعته انا معايا الدليل اللي بيقول ان حبيبه اتخدغت انت غبي

جمال بعصبيه : انا بنتي ف بيت ابوها لحد ماورقتها توصلها يلا قومي هاتي شنطتك

حبيبه بتعب : حح حااااضر
حبيبه قمت اتجهت لغرفتها لتحضر شنطتها

مراد بعصبيه : انت بتقول ايي حبيبه مستحيل تمشي من هنا

جمال بصوت عالي : ليه عايز تعمل فيها ايي اكتر من كدا

حبيبه خرجت من غرفتها وكان معاها شنطتها ووجهت كلامها
لجمال وقالت ببكاء : ب بااابا انا جاهزه

جمال وفريده ساعده بنتهم علي المشي وخرجو برا الشقه وذهبو لبيتهم واول مادخلو كانت ليان ف استقبلهم

ليان بفرحه : حبيبه اذيك وحشتيني اوي

حبيبه ببكاء وارتمت ف حضن ليان : انتي اللي وحشتيني وحشتيني اوي يا ليان انا تعبت اوي اوي

الام ببكاء : خلاص بقي ياليان سيبي اختك تدخل تستريح عشان تعبانه

حبيبه دخلت غرفتها وفجاء تلفونها رن وكان مراد حبيبه فتحت الخط

حبيبه ببكاء : عايز ايي تاني

مراد بعصبيه : عايز اعرف الحقيقه

حبيبه : انا قولتلك الحقيقه بس حضرتك مش مصدق

مراد : انا هتجنن ياحبيبه هتجنن

حبيبه بهدوه : حتي لو عرفت الحقيقه انا مستحيل ارجعلك

وفصلت الخط

مراد بعصبيه : الووو الوووو حبيبه قوليلي الحقيقه انا تعبت تعبت اوي يااااارب ساعدني

مراد طلع التلفون واتصل علي ادم.....

مراد : الووو ادم انت فين

ادم بهدوه : عايز ايي يامراد

مراد : عايزه اعرف الحقيقه انا هتجنن يا ادم هتجنن

ادم : مراد انا مش هقول غير كلمتين ياسمين هي اللي عملت كدا ومعايا الدليل..............

.........يتبع

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية احببتك صدفه
reaction:

تعليقات