القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت روزي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد موسى

 رواية أحببت روزي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد موسى

رواية أحببت روزي البارت الرابع عشر 

رواية أحببت روزي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد موسى


رواية أحببت روزي الجزء الرابع عشر

الباب خبط....
إيااد:ادخل
دخل الشخص....
إياد بإبتسامة عريضة بعد ما شاف وشه: فهد .....
فهد بإبتسامة وهو يفتح زراعيه:تعالي في حضن اخوك يا فواز
إياد قام وراح حضنه:ههههه وحشتني يا صاحبي
فهد بإبتسامة: وانت كمان ... 
وراح بعد عنه
حمزة بمرح:تعالي في حضن حمو يا حبيبيي
"مقطع من مسرحية الجوكر😹✌🏻"
فهد بضحك وهو بقرب من مكان حمزة: ههههه جيت اهو😹
 ...........وراح واخده بالحضن
حمزة بإبتسامة وهو يخرج من حضن فهد: وحشتناا والله 
فهد بإبتسامة:وانتوا والله 
إياد بمرح:كفاية سلامات بقي وخلينا نقعد لحسن العضمة كبرت والواحد بقي يتعب من الواقفة🙂😹
.......وراحوا قعدواا........
حمزة بٱبتسامة:ايه ياعم الغيبة الطويلة دي بقالنا اكتر من 3 شهور مشوفناكش
فهد بتنهيده:مشاغل والله الشغل واخد معظم وقتي........
إياد بإبتسامة:الله يكون في عونك شغل المخابرات مش سهل بردواا
فهد بتنهيده مليئة بالكثير: حصل....... "وبعدين " اه صح اومال الواد آسر فين سألت عليه قبل مادخل هنا قالولي مجاش .....
إياد :إاااسكتت مش اتجوز
.... عقبال عندك يارب😹
فهد وهو غير مستوعب:نعم...!! مين الي اتجوز ده ...آسررررر 
إياد بقهر كأنه امرأة مطلقة😂: هو بعينه بغباوته ......
فهد وهو لسة مصدوم:انت بتتكلم جد.......اتجوز ازاي وازاي معرفتونيش...... واتجوز مين اصلاا....
حمزة بضحك:هههه مالك يا فهد اهدي  انت ليه محسسني انك مراته ومصدوم انه اتجوز عليك 😹😹😹
فهد: امر يا ختي 🙂
إياد:ههههه يابني مش انت لوحدك الي مكنتش تعرف كلناا مكناش نعرف اصلاا ....
فهد:لاء كدة لازم افهم..🙂
حمزة:ههههه هفهمك
إياد : ايدااا انت عرفت الي حصل
حمزة:yes عمي قالي لماا روحناا ✌🏻
فهد وهو تايه:وايه الي دخل عمك في الموضوع
اياد:العروسة تبقي بنت عمه بس ايه لهطه قشطة ياض  🙂😹😹
حمزة:لم نفسك ياض متنساش انهاا بنت عمي ومرات اخوك دلوقت😒
إياد كان لسة هيرد عليه ....
فهد:بصوااا فهوني الاول وبعدين اتكلموا...........
......بقلمي شهد محمد موسي............حمزة  عشان يفهمهم الحكاية صح بدأ يحكيلهم كل حاجة عن فيروز  وانه ليها اخت وكل حاجة وقالهم علي الي حصل بين آسر وبابا فيروز ......
حمزة بتنهيده:هي دي كل الحكاية.....
إياد بحزن: كل ده مرت بيه...........
حمزة بتنهيده:للاسف
فهد بإبتسامة: من الواضح من الي قولته انه آسر بيحبها اوي فان شاء الله  يقدر يعوضهاا عن كل الي مرت بيه ......
حمزة واياد:ان شاء الله
فهد راح قام وقف.....
فهد بإبتسامة:طب انا مضطر امشي دلوقت عشان عندي شغل  
بس ليناا قاعده تاني مع بعض وابقوا قولوا لآسر مبروك 
بالنيابة عني واني هجيله في اقرب وقت
حمزة:يابني طب خليك شوية وامشي
فهد بإبتسامة:مش هقدر والله لازم امشي ضروري....
إياد بإبتسامة: خليناا نشوفك قريب 
فهد بإبتسامة:ان شاء الله
"تعالو اقولكم ايه العلاقة بين فهد والباقين بصوا ياجدعانن فهد في الاصل يبقي صديق آسر وحمزة من ايام ثانوي وكونواا صداقة وبقت صداقتهم قوية بس للاسف فرقتهم الكليات ففهد دخل كليه وآسر وحمزة دخلوا كليه تاني بس فضلت العلاقات بينهم قوية وفضلوا علي تواصل وفهد عرف إياد معشان هو اخو آسى وبقي صديق ليه هو كمان ....."
.......................وراح مشي فهد............ وحمزة كمان راح مكتبه يكمل شغله وإياد بطل لعب وبدأ يركز في الشغل
..................................
_عند هدي وشهد_
_في بيت شهد_
شهد صحيت دخلت الحمام وفوقت وبعدين خرجت بره الاوضة دخلت المطبخ لأمهااا
شهد وهي تحتضن والداتهاا من الخلف وتديهاا بوسه في 
خدهاا: ست الحباااااايب يا حبيبة ...اممممم......يا اغلي من 
روحي ودمي....... ياحنينة وكلك طيييبة...ياااارب يخليكي يا 
اميي............ ياست الحباااايب يا حبيبة...... " وراحت كملت": 
صباح الفل يا ست الكل
الام وهي تديهاا بوسه في خدهاا: صباح النور يا قلبي
شهد بإبتسامة: بالله عليكي اعمليلي كوباية قهوه حلوة زيك كدة عقبال ما اطلع لهدي وانزل 
الام :انا قولت بردوا الحب والحنية الي علي الصبح دي مش من فراغ اكيد في مصلحة وراهاا🙂
شهد بضحك وهي تديها بوسه:ههههه تعرف عني كدة بردوا يا كبير😂😂
الام:انا اعرف عنك كدة وابو كدة كمان🙂😹
شهد وهي تخرج من المطبخ:هههه ظلماني علي طول انتي😂😂انا طالعة
الام:اطلعي يا اختي....
.......بقلمي شهد محمد موسى...........وطلعت شهد عند هدي
...................................
_في بيت هدي_
شهد طلعت فوق وخبطت علي الباب وفتحتلهاا ياسمين"مامت هدي"..
شهد بمرح:صباح الجمال عليكي يا ياسمين
ياسمين وهي تضربهاا علي كتفهاا براحة: يابت احترميني شوية 
شهد راحت مديهاا بوسة :مانا محترماكي اهو يا ياسمين..... الله شايفاني شتمتك ولا عملتلك حاجة🙄
ياسمين:ده الي ناقص يابت كريم 🙂
شهد وهي تمسك  ياسمين من خدودهاا  :هههههه مقدرش يا سوسو 
ياسمين:كلي بعقلي حلاوة يابت😏
 شهد: هههههه كلت خلاص😹....البت هدي لسة نايمة 
ياسمين:لا ياختي صاحية من بدري
شهد وهي تتجه إلى غرفة هدي: 
تتحسد انها صحيت بدري 
وراحت فاتحة الباب ودخلت عند  هدي لقيتهاا قاعده علي السرير وباصه قدامهاا وسرحانه  ......
شهد راحت قعدت جمبيها بس هدي محستش بيهااا
شهد بمرح وهي بتزق هدي براحة:لاء دا شكله الموضوع كبير.....
هدي فاقت من سرحانهاا واتنهدت: لاء ابدا لا كبير ولا حاجة....
شهد: علي ماما بردواا ....في ايه
هدي بصوت مختنق نتيجة انهاا بتحاول متعيطش:فيه بني آدم 
مش حاسس بياا خالص ولا كأني 
موجودة ولا قادر يشوف حبي 
ليه "دموعهاا نزلت ".....طب هو انا وحشه  للدرجة عشان ميحبنيش وميحسش بياا
شهد راحت شدتهاا لحضنهاا:مين قالك كدة يا عبيطة انتي ست البنات كلهاا 
هدي بعياط:اومال ليه مش شايفني ولا حاسس بياا
شهد بحزن وهي لسة حضناهاا: 
مانتي عارفة يا هدي انه موضوع 
انه مبيخلفش ده لسة مآثر عليه وكلام مروة الزفت مراته القديمه كمان
هدي راحت خرجت من حضن شهد ومسكت ايديهاا وبصتلهاا 
واتكلمت وهي بتعيط: انا عارفة بس كان عندي أمل يتخطي 
الماضي ويشوفني ويحس بيااا انتوا اكتر ناس عارفة اناا 
استنيت حبه قد ايه من قبل ما يتجوز وانا بحبه ومستنيه 
حبه بس محسش بياا واتجوز وانا دوست علي قلبي وحاولت 
ابطل احبه بس معرفتش ...معرفتش ولما طلقهااا  فرحت 
والامل رجعلي تاني انه ممكن يحبني ويحس بيااا  حتي لو 
مبيخلفش انا راضية انا مش عايزة اكون ام انا عايزاه هو .......... "راحت رامية نفسيهاا في حضن شهد  وفضلت تعيط بصوت وشهقات متألمه"
شهد فضلت تطبطب عليهاا ودموعهاا نزلت غصب عنهاا 
بعد شوية صغيرين اول ما حست انه هدي هديت راحت 
مخرجاهاا من حضنهاا ومسحتلهاا دموعهاا بإيديهااا 
وقالتلهاا:خلاص بقي كفاية عياط وهنسيبهاا علي ربناا وهو هيعمل الي فيه الخير....خلاص
هدي خدت نفس عميق وخرجته وابتسمت ابتسامة موصلتش لعنيهاا وهزت دماغهااا واتكلمت وهي بتمسح دموعهاا:انتي كنتي طالعة ليه.....
شهد بمرح:كنت طالعة اسمع قصتك المأساوية واعيط شوية اصلي بقالي كتير معيطش🙂😹😹
هدي ضحكت وهي بتمسح دموعهاا:ههههه لابجد كنتي طالعة ليه....
شهد:اظاهر انك نسيتي انه في عيد ام بكرة والمفروض نبدأ نخطط ونجهز للحفلة ونشوف هنجبلهم ايه هداياا  والمكان الي هنعملهاا فيه عشان نكلم اسي زفت حمزة عشان يحجز المكان.....
هدي:اهاا نسيت خالص 🤦‍♀️ وبعدين ايه زفت دي احترمي نفسك😒 
شهد : بس يا محن🙄
هدي: الله يكرم اصلك😎
شهد: هههههه الله يخليكي😹😹......المهم هنكلم فيروز ولا اي
هدي:اكيد هنكلمهاا اول ما نخلص كل حاجة هنكلمهاا نقولهاا بس تفتكري صح عملت ايه لماا عرفت
شهد:ههههههه مش بعيد تكون قتلت آسر😹😹
هدي:ههههه والله ممكن اختك مجنونة وتعملهاا😹😹
شهد:الله يكون في عونه عليهاا هيتعب جامد معاهاا🙂😹😹
هدي: حصل 😹😹
شهد راحت قامت وقفت وقالتهاا :انا هنزل بقي  شوفي هتعملي اي وحصليني زمان الست امي عملتلي القهوه ....
هدي: اوك وخليهاا تعملي واحده عقبال ما انزل
شهد وهي تفتح الباب: خدامين ابوكي احنااا😹😹
هدي: مش عاجبك اخبطي دماغك في اتخن حيطه😎😹
شهد:وعلي ايه ياختي الطيب احسن😹😹
..............وراحت خرجت ونزلت وهدي قامت دخلت الحمام وغسلت وشهاا ونزلت وحاولت تتناسي .............
...................................
تعالو نروح عند آسر وفيروز شوية عشان وحشوني😂
...........................
_عند آسر وفيروز_
فيروز بعد ما وقعت من علي الشماعة ويعني تألمت😹😹 تسكت ابدااا
راحت خرجت من الاوضة وفضلت تلف في البيت وتكتشفه 
عشان تدور علي حته تخرج منهاا  ولكن كل محاولاتهاا انتهت 
بالفشل😂 لقت كل الابواب محطوط عليهاا حرس كتير 
ويستحيل تعرف تخرج مش صعب بس😹... آسر مش عبيط  
بردواا كان عامل احطياتاته لانه كان متوقع حاجة زي كدة منهاا...
المهم فيروز تعبت من كتر ما محاولتها فشلت فشافت آسر واقف جمب حمام السباحة ....
راحت راحتله .....
فيروز:انت انا عايزة اروح بيتي...
آسر بإبتسامة مستفزة:مانتي في بيتك اهوو..
فيروز بصراخ وهي تضربه في دراعه :متقوليشششش بيتي ده مش بيتي 
آسر:هههههه بيتك....بيتك....بيتك🕺🏼😹😹
فيروز اتغاظت جداااااا فبدل ما كانت بتضربه في دراعه راحت زقاه جامد  فوقع في حمام السباحة😹😹
آسر  وهو في حمام السباحة:هههههههه يرضيكي كده اخد برد....
فيروز وهي ترفع يدهاا للسماء وتدعي:إلهي وانت جاهي 
متاخد برد بس يا بعيد يارب تقلب معاك بنزله معوية ويجيلك 
إسهال   ويحصلك جفاف وما يعالجك انتينال ولالبوس ولا اي علاج  قادر يا كريم🤲🤲....
"انا حرفيااا فصلت ضحك😂😂😂🤦‍♀️ فالي هيفصل زي يبقي يقولي في الكومنتات عشان محسش اني لوحدي😂😂"
آسر:هههههههههه واضح انك بتعزيني اوي 
فيروز بسخرية:فوق ما تتخيل وربناا يعلم والله ..... جتك نيله
" وراحت سايباه ودخلت الفله طلعت الاوضة"
آسر بضحك:والمصحف مجنونة 😹😹 اما اخرج بسرعة لحسن يجيلي اسهال بجد🙂😹😹
.............وراح خرج من حمام السباحة ودخل بسرعة الفله وامر الست الي مسئولة عن البيت انهاا تطلع تجبله هدوم من الاوضة عشان ميحصلش اشتباك بينه وبين فيروز تاني😹
.................
_عند فيروز_
فيروز طلعت الاوضة وراحت قعدت علي السرير وفضلت تعيط لانهاا مش عايزة تكون عبئ علي حد ولا حد يتجوزهاا لمجرد شفقة  وكمان هي الي ليهاا الحق في حياتهاا مش هماا هي الي المفروض تختار اذا كانت عايزة تتجوز ولا لاء ......
فدخلت الخدامة بس هي في الحقيقة مش خدامه لانهاا بمثابة ام تانية لآسر وإياد لانهاا موجودة من ساعة ما هما اتولدوا وفضلت معاهم واديتهم من حنان الام بعد ما والدتهم اتوفت ........المهم نكمل~
اسماء"الخادمة" راحت قربت من فيروز وقعدت جمبيهاا علي السرير وحطت ايديها علي ايد فيروز وبإبتسامة: ليه الدموع دي يا جميلة
فيروز بعياط: الدموع دي علي حظي وحياتي المتشقلبة الي مبقتش عارفالهاا  ولا فهملها حاجة
اسماء بإبتسامة:مين قال كده يا حبيبتي كل واحد ربنا مديله حياة وحظ مفيش اجمل منهم ولازم نعيشهم بحلوهم ومرهم ونقول الحمدلله علي النعمه دي مفيش حاجة اسمهاا حظ وحش دي او حتي حياة متشقلبة كل واحد ربناا خلي حياته مميزة بكل الي فيهاا ولو قسي عليه شوية بيعوضه بتعويض عمره ميحلم بيه
فيروز بعياط:انا عارفة كل ده ودايما بحمد ربناا علي كل حاجة بس انا تعبت من الي بيحصلي 
أسماء بإبتسامة: صبراا يا فتاة فالصبر مفتاح الفرج واكيد كل الي بيحصلك ده منه فايده وفيه عوض ليكي فصبرااا
فيروز ابتسمت للست الطيبة دي وحست انها مرتحالهاا وارتاحت لكلامهاا علي الرغم انهاا عارفاه بس حست بطعمه لما سمعته منهاا...
فيروز بإبتسامة وهي تمسك ايد الست الطيبة دي:متشكرة اوي لكلامك يا امي لو تسمحيلي طبعاا اناديكي كدة
أسماء بإبتسامة:اكيد يا هبلة من غير ما تستأذني انتي دلوقت زيك زي آسر وإياد عندي....
فيروز بإبتسامة:هو انتي مامت آسر...
أسماء بإبتسامة: مامت آسر متوفيه من فتره صغيره هي ووالده في حدثه عربيه فتقدري تقولي زي والدته يعتبر مربياه من صغره لانه لما جيت اشتغل هناا كان هو لسة متولدش
فيروز بحزن:ربناا يرحمهم....
اسماء بإبتسامة:يارب يا حبيبتي ...انا هقوم بقي اجيب للغلبان الي رميته في حمام السباحة ده هدوم قبل ما يتعب وليناا قاعده تاني اعرف حكايتك.....
فيروز بإبتسامة:ان شاء الله
اسماء قامت وجابت هدوم لآسر بس قبل ما تخرج لفت لفيروز وغمزتلهاا...
أسماء:خفي علي الواد شوية  
فيروز:ههههه هحاول
أسماء بإبتسامة: نصيحة مني اوعي تضيعي آسر من ايدك  هتندمي لانك  مش هتلاقي حد بيحبك اوي زيه وانا مبقولكيش كدة عشان ده ابني لاء انا بقولك كدة عشان شوفت ده في عينه وتصرفاته ..........
فيروز ابتسمت ليهااا
.........أسماء خرجت وقالتهاا انه هو بعت يجبلهاا هدوم عشان تغير وشوية وهتتبعتلهاا 
وفيروز بعد ما أسماء خرجت فضلت تفكر في كلام أسماء ......
...................................
_عند فهد وهناا_ 
فهد وصل لمكان التدريب ونزل من عربيته ودخل عشان ياخد هناا..........
وياريته ما دخل✌🏻
شاف هنا واقفه مع شاب وماسك  ايديهاا وهي بتبتسمله  وبتتكلم معاه
فهد شاف كده حس انه الدم فار في عروقه فمشي بخطوات سريعة ناحيتهم  لغاية ما وصل
وراح شادد هنا من ايديهاا الي كان الولد ماسكهاا  وراح جاررهاا وراه من غير ما يدي اي اهتمام لنداء هناا انه يسب ايديهاا لانه كان ضاغط عليهاا جامد وراح فاتح باب العربيه  ورماهاا فيهاا وقفل الباب وراح ركب العربية ومشي ......
هنا بعياط:هو انا عملت اي
فهد بعصبيه: مش عايز اسمع صوتك خالص لغاية ما نروح فاهمه
هنا هزت دماغهااا اكتر من مره بمعني فاهمه
.........فضلوا ساكتين لغاية ما وصلواا للبيت........
هنا اول ما وصلوا راحت نزلت بسرعة من العرببة وطلعت جري علي الاوضة خوفاا من فهد....
_في اوضة هناا_
هناا:استرهاا يارب انا مش عارفة عملت اي ....
شوية ودخل فهد عليهاا كالاعصار وراح مسكهاا من كتافهاا وفضل يهز فيهاا جامد.......
فهد بعصبية :ايه الي وقفك مع الزفت الي كنتي واقفة معاه
هنا بخوف وسرعة وهي بتعيط:والله مانا الي وقفت معاه هو الي جه وقف معاياا وقالي انه هو بيتدرب هناات"هناك" معاياا  ومدلي ايده وقالي انه اسمه سليم وانا مديت ايدي وسلمت عليه وانت جيت  وبس والله هو ده الي حصل
فهد بعصبيه:ولو مكنتيش مديتي ايدك ليه انتي بتاعتي 
فاهمه..انتي ملكي "وراح حط ايده وره دماغهاا وهبط علي 
شفايفهااا واكتسحهاا في قبله قوية ينفث فيهاا عن غضبه 
بس بعد كدة بدأ يبوسهاا بنعومه ورقه متناهيه لدرجه انه هناا 
ذابت بين ايديه ونسيت نفسهاا.....وراح شايلهاا وهو بيبوسهاا 
ومشي بيهاا وراح ناحيه السرير ونزل بيهاا علي السرير وهو 
مازال بيبوسهااا واتجرأ وبدأ يفتحلهاا سسته الترينج ونزل 
بقبلاته علي رقبتهاا   ونسي نفسه اصلااا بس فاق من الحالة 
الي هو فيهاا دي علي انين  متألم من هناا نتيجه قبلاته   
فبعد عنهاا وقام خرج بسرعة من الاوضة "................
وهنا فضلت تعيط لغاية ما نامت.............
*فهد خرج راح علي  اوضته...
فهد بعصبية من نفسه وهو يمرر ايده في شعره بعنف :انا ايه الي بعمله ده خلاص مبقتش قادر اسيطر علي نفسي... 
نفسه:اه مبقتش قادر لانك حبيتهاا  ومتنكرش
فهد :حبيتهاااا...!!!
وراح فهد غير هدومه وفضل قاعد في الاوضة بيفكر في الي بيحصله وياتري لو هو حبهاا فعلاا هل هيستخدمهاا للمهمه ولا لاء
...................................
*جه الليل.....
_ آسر وفيروز_
فيروز خدت قرار ونزلت عشان تقوله لآسر  وكانت لابسه بيجامه جميلة لونهاا كشميري  طفوليه مرسوم عليهاا روبونزل وشكلها كيوت اوي وكانت لابسه الطرحه ولافاهاا علي صورة تيربو  من الآخر كانت جميله جداا...... المهم نزلت ولقته كان قاعد في مكتبه وباصص للاب توب
فيروز :احم..احم..ممكن ادخل
آسر رفع عينه من علي الاب توب وكان مبهور بجمال فيروز الي سرقه 
آسر بإبتسامه عريضة:اتفضلي انتي دخلتي اصلاا
فيروز بإبتسامة :آسفة بس متعودتش علي جو المكاتب ده
آسر بإبتسامة:ولا يهمك انتي تدخلي اي حته انتي عايزاهاا من غير ما تستأذني.......
فيروز بإبتسامة:شكرا
آسر وهو باصص لعنيهاا:انتي جميلة اوي
فيروز بخجل:احم....انا كنت جاية اقولك حاجة
آسر بإبتسامة:قولي....
فيروز بتنهيده:انا موافقه اديك فرصة يا آسر بس فيه شروط
آسر بسعاده غامرة لاحظتهاا فيروز:موافق علي اي حاجة
فيروز: اول حاجة هنبدأ نتعامل كصديقين  ثانياا كل واحد هينام في اوضة لوحده ثالثاا هنزل الشغل عادي جداا ...
آسر بإبتسامة:انا موافق علي كل الي قولتيه انا يكفيني انك هتديني فرصة واوعدك انك مش هتندمي  وهخليكي تحبيني كمان"وراح غمزلهاا"
فيروز ابتسمت وقالته:انت وشطارتك
آسر بإبتسامة مشاكسة:لاء انا في الامور دي شاطر اوي😉
فيروز بإبتسامة تحدي:اما نشوف ..............صح فيه حاجة تاني
آسر بإبتسامة:ايه تاني
فيروز بإبتسامة:ممكن يعني بكرة نروح الحفلة الي احناا بنعملهاا كل سنه لماما لانه شهد وهدي كلموني وقالولي انهم ظبطوا كل حاجة 
آسر بإبتسامة:اكيد طبعاا وكمان هنروح نجبلهاا هداياا بكره
فيروز بإبتسامة:شكراا اويي يا آسر
آسر بإبتسامة:علي ايه دا واجبي
فيروز راحت قامت وقفت......
فيروز بإبتسامة:تصبح علي خير بقي انا هطلع انام
آسر بإبتسامة:وانتي من اهل الخير 
..............وراحت خرجت فيروز طلعت علي اوضتهاا وآسر فضل قاعد في المكتب شوية وكانت الفرحة مش سيعاه وبعدين طلع نام في اوضة تاني غير اوضته..............
عدي باقي اليوم عادي علي باقي  الابطال وإياد وصل البيت متأخر عشان كده لغاية دلوقت مشافش لا آسر ولا فيروز
......................................
_في اليوم التالي_
*آسر وفيروز مراحوش الشغل بردواا وكان اليوم جميل 
بالنسبالهم لانه خلي من خناقتهم بس مشاكساتهم فضلت 
مستمره وشافوا إياد وفضل يهزر معاهم وبعدين هو راح الشغل واتفق انه هيقابلهم في الحفله......
*وفهد من ساعة ما خرج من اوضة هناا مشافهااش تاني ولا هي خرجت من الاوضة
_وجه معاد الحفلة_
الحفلة كانت معموله في كافيه علي البحر  وكانت جميلة جداا 
ومتزينة بالبلالين  وفيه تورته عليهاا صوره مامت فيروز ومامت هدي و
كان آسر وفيروز وإياد وحمزة وكريم"بابا فيروز"  وعماد"بابا 
هدي" دول كانوا موجودين في الكافية قبل هدي وشهد يجواا 
ومعاهم امهاتهم..... وبابا فيروز اعتذر منهاا علي الي عمله 
وهي قبلت اعتذاره وحضتنه والدنياا بقت صافي يا لبن
فيروز بإبتسامة لحمزة: المكان المرة دي جامد يا حمزة
حمزة بمرح:عيب عليكي انا طول عمري جامد واي حاجة هتيجي مني هتبقي جامده😎
إياد بسخرية:نفسي افهم جايب الثقة دي منين..
حمزة بمرح:من البقال الي جمبناا تحب اجبلك شوية😹😹
إياد بإشمئزاز:دمك يلطش😒
فيروز:ههههه خلاص بقي انتوا الاتنين ياله اتفطوا النور عشان هما خلاص بره.....
............فراحوا طفوا النور  واول ما دخلوا النور اتفتح 
والبلالين نزلت عليهم والزينه واشتغلت اغنية شكرا شكرا 
شكرا شكرا يا امي♥️♥️ وكان المنظر روعه وبدأت 
المعايدات والاحضان بقي وكل واحد قدم هديته وكان الجو 
ملئ بالالفة والمحبة ....لغاية ما جه حمزة وقطع الجو ده ......
حمزة راح بص لهدي واتكلم بإبتسامة:بصوا يا جماعة بمناسبة اللحظة السعيده دي فانا حابب اللحظة تبقي اتنين  وبطلب ايد هدي من اونكل عماد وطنط ياسمين............
هدي اتصدمت ومكانتش مصدقة الي سمعته وفرحتهاا مبقتش سيعاهاا لدرجة انه دموعهاا نزلت وكان نفسهاا تجري تحضنه وتقوله انهاا موافقة...ولكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن🤷‍♀️
ياسمين " مامت هدي"بجمود:انا مش موافقة...

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية احببت روزي)
reaction:

تعليقات

32 تعليقًا
إرسال تعليق
  1. الروايه تحفه بجد تسلم ايدك بس فين الباقى

    ردحذف
  2. ❤️❤️❤️❤️❤️💘

    ردحذف
  3. بجد تحفه فين الباقى

    ردحذف
  4. رائعة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

    ردحذف
  5. بالله عليكي لو سمحتى انشرى باقي القصة

    ردحذف
  6. جميله عايزين باقي الرواية

    ردحذف
  7. الباقي فييييين؟؟؟؟!!

    ردحذف
  8. الروايه جامده وربي استمري😹💜

    ردحذف

إرسال تعليق