القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهرة الجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر البارت الثالث عشر

رواية مهرة الجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم جوري محمد


رواية مهرة الجاسر الجزء الثالث عشر 

الفصل الثالث عشر💞
مهره.الجاسر 💞
بقلم جوري محمد 
💪
دخلت مهره العمليات
 ويوسف. اهدي كده يا سهر 
 سهره ...انا مش قادره خالص يا يوسف خايفه على مهره قوي 
جاسر لا حاولي تمسكي اعصابك  لان العمليه دي بتاخذ مده طويله كلهم واقفين بره مستنيين  خروجها
فهد انا لازم اخش احضر العمليه 
  الدكتور ما ينفعش يا فهد باشا 
فهد انت عارفني مش بحب اعيد الكلام 
الدكتور الكبير معهم خلاص يدخل  بس حضرتك هتقف بعيد ومش عايزين اي توتر
 فهد خلاص ماشي ودخل فهد غرفه التعقيم  وحضر العمليه معهم
و اثناء العمليه وقف قلب مهره الجديد مرتين
الدكتور ..وقف القلب استحاله يحصلوا انعاش ثاني
 فهد اتصرفوا وطلع المسدس 
 وطبعا كلهم توتروا وخافوا لانهم عارفين ان الفهد ابسط حاجه عنده القتل  وبدءوا يعملوا لانعاش القلب  مره ثالثه 
وفعلا القلب اشتغل وحصل استجابه بسيطه بينه وبين جسم مهره 
 وبعد انتهاء العمليه 
خرج الدكتور وجريو عليه كلهم  يا دكتوره العمليه نتيجتها ايه 
الدكتور..انا مش هنكر عليكم القلب وقف مرتين  ونسبه تقبل الجسم للقلب الجديد ضعيفه قوي وهي تحت العمليه لو عد ان شاء الله ال 48 ساعه اللي جايين هنقول العمليه خلاص نجحت ادعوا لها انتم بس هي دلوقت هتخرج وتخش غرفه الانعاش وممنوع الزياره لمده 24 ساعه الجايين
 خرجت مهره وهما قاعدين يبصوا عليها من الازاز
 الممرضه يا جماعه وجودكم ما لوش لازمه اتفضلوا روحوا بره 
فهد بصلها 
والممرضه خافت ومشيت
 جاسر يلا يا يوسف انت روح وخذ سهر معك 
سهر...لا انا مش هامشي واسيب اختي اجري انت يا يوسف  روح عشان الشركه الصبح 
يوسف.  مش هاسيبك يا حبيبتي
سهر.. عشان خاطري يا يوسف  وهنا جاسر و فهد 
يوسف..ما هو ده اللي مخوفني هاسيب الاثنين دول مع بعض 
سهر..لا ما تخافش هم الاثنين قلقانين عليها مش هيتخانقو سوا 
يوسف..ماشي يا حبيبي وعدى يوم والثاني والثالث  والرابع  ومهره بدات تفوق ونقلوها غرفه عاديه
الدكتور الزياره خمس دقائق بس
سهر دخلت عامله ايه دلوقت
مهره  الحمد لله
سهر قومي بقى يا حبيبتي والله انت وحشتيني قوي
بقلم جوري محمد
مهره  وانتي كمان 
سهر...كنت عايزه اقعد معك اكثر بس الدكتور قل بسرعه 
جاسر..حمد لله على السلامه يا حبيبتي 
مهره..ضحكت الله يسلمك يا حبيبي قلتها لك اهي 
جاسر..مسك ايديها شد حيلك يا مهره وقومي بسرعه علشان نعمل الفرح 
مهره..هزت راسها ...وخرج جاسر
وفهد واقف جاسر خرج 
وفهد دخل جوهرتي الغاليه اللي نورت حياتنا ثاني 
مهره..ماشي يا فهد
فهد... قومي بقى يا مهره علشان بيدي انا اللي هجوزكي لجاسر ماشي
🙈 
عدت الايام كله بيزور مهره حتى سيكا ومهره بدات صحتها تبقي كويسه
ومراد جاء يزورها وقاعد معه وبيتكلموا
مراد.. مهره انا عايزه اتجوزكي
 دخل جاسر على الكلمه 
جاسر..نعم تتجوز مين 
مراد.. مهره..  
جاسر... وهي ردها ايه 
مراد...مهره ردك ايه 
جاسر ..قال له مهره تبقي مراتي حفله الجواز بعد ما مهره تقوم بالسلامه
 مراد ماشي
جاسر.. بص بقى يا مهره انا زهقت انا اعمل اعلان في الصحف والمجلات اني جوازنا بعد ثلاث شهور
مهره خلاص يا  جاسر اعمل اللي انت تشوفك 
علشان كده بعد الثلاث شهور هنعمل حفله جوازنا
ماشي 
دخل فهد وانا اللي هاحضر  الحفله
جاسر... وليه بقى
فهد دي دي اختي وانا اللي ههتم بحفله جوزها ده امر مش طلب
مهره... خلاص ماشي 
وبصت.مهره لجاسر برجاء ان يسكت 
فهد بس لازم الاول نسال الدكتور علشان المجهود مش كويس على صحتها
جاسر انا سالت وعرفت التعليمات انت مش هتخاف عليها اكثر مني
بقلم جوري محمد
مهره على فكره انا لسه تعبانه انتم الاثنين ارحموني شويه 
وتفضلوا واخرجوا بره بدل ما اموت بالضغط ولا السكر
وفهد بيحضر في الفرح كانه الفرح بتاعه وخرجت مهره من المستشفى وقاعده مع سهر واياد
 وزياد كل يوم بيكلمهم لانه مسافر بره بيكمل تعليمه
وطبعا جاسر كل يوم عند مهره لحد ما جاء ميعاد الفرح
و مهره راحت البيوتي سنتر اللي حجز في فهد حتى الفستان ما شفتوش لا هي ولا جاسر 
وطبعا جاسر متضايق بس
 مهره كانت بتسكت وتقول له معلش 
وفعلا مهر لبسه الفستان انبهرت بجماله 
والغريبه ان فهد مختاره محترم جدا و لبست مهره وكانت جميله جدا
مهره بتكلم نفسها انتي سعيده قوي يا مهره  اليومين دول وانتي لما بتفرحي قوي كده حاجه بتحصل عشان تزعلك بس انا المره دي عندي عشم في ربنا كبير قوي ان يتم فرحتي على خير واعيش حياه هادئه خاليه من اي مشاكل
سهر... انتي اميره يا مهره عامله زي ملاك بفستانك  الابيض 
وجاسر راح يجيبها من الغرفه اللي في الفندق
 فهد لا انت تستني انجليزي تحت وانا هاجيبها لحد عندك
 جاسر  ماشي يا مصبر الوحش على الجحش
فهد.. على فكره سمعتك و هعديهالك عشان خاطر مهره
وفهد طلع وانبهر بجمال مهره 
فهد...جوهرتي.الجميله انتي هتفضلي على طول جوهرتي اوعديني يا مهره ان جاسر لو مات هتتجوزيني بعد شهور العده 
بقلم جوري محمد
مهره...نهار اسوح حرام عليك يا اخي انا لسه اتجوزت لما هتخليني ارمله
فهد... قعد يضحك ها توعديني على فكره انا اللي مصبرني على كل اللي بيحصل ده انا شايف اللمعه  اللي في عينيك والفرحه ويا ريت تفضل الفرحه على طول في عينيك 
مهره..اوعدك بس انا لي طلب عندك ان النهارده اخر يوم اشوفك في حياتي ما هو مش معقول تفضل في حياتي انا وجاسر ما فيش راجل هيستحمل ده
فهد.. ماشي يا مهره هافضل ملاكك الحارس
مهره.. طب يلا يا اخويا يلا الولد مستني تحت 
فهد..والله خساره الجمال ده في ام اللسان ده هههه
ونزلت هي وفهد وفي اخر السلم مستنيها جاسر اللي وقف منبهر بجمالها  
فهد.... بيمد يد مهره وجاسر سرحان 
فهد.. هتاخدها ولا لا
جاسر.  لا هاخدها 
فهد..حافظ على جوهرتي الغاليه لو زعلتها هاجي اخذها منك 
جاسر بص و ما ردتش عليه
وفهد مشي والفرح كان جميل جدا و رقص سلو الكل فرحان بمهره وهي كانت فرحانه قوي وروحت هي وجاسر
وجاسر شالها لحد الاوضه بتاعتهم 
مهره ....ماشي خليك هنا وانا هاغير هدومي دخلت وقفلت بالمفتاح غيرت هدومها عشان تنامي
جاسر.. افتحي يا مهره
مهره.  روح نام في حته ثانيه 
جاسر..لا ما بعرفش انام الا في اوضتي 
مهره. خلاص ما بقتش اوضتك
جاسر.  راح فاتح بمفتاح كان معه كنت عارف انكي. هتعملي كده علشان كده  معي نسخه ثانيه من المفتاح

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية مهرة الجاسر
reaction:

تعليقات