القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جاهلة الفصل العاشر 10 بقلم زوزه

 رواية جاهلة الفصل العاشر 10 بقلم زوزه

رواية جاهلة البارت العاشر

رواية جاهلة الفصل العاشر 10 بقلم زوزه


رواية جاهلة الجزء العاشر

#جاهله . #البارت10 .

_وتمشيه ليه يا دكتوره يا محترمه هو ده معني الصداقه وخلينا صحاب .

"ح..حسام انا معملتش حاجه .

_متجبيش سيرتي علي لسانك صحيح الجهل في القلب مش في العقل .

" حسام انا مقصدش حاجه .

_ متقصديش حاجه وسمعتي اللي علي لسان كل الطلبه وسمعة خطيبتي ده ايه بقا يا دكتوره (بقلم زوزه ) يا محترمه .

" عادي يا حسام ما انت موافق بيها فلازم تتقبل ده .

_ انا متقبل ده ومحدش ليه دعوه ويهينش خطيبتي وزوجتي مستقبلا وحتي من غير ما تكون خطيبتي فهي بنت خالي .

" عادي يعني حسام هي مكنتش موجوده .

_ لا طبعا ده انتي تحترميها في غيابها قبل وجودها .

" اوووف بقا انت بقيت خنيق اووي

_ بعصبية ميااار اسمعك تجيبي سيرة قمر تاني علي لسانك وانا اوعدك اني اعرفك مين حسام الدين علي حق مفهوم والا لا .

" حاضر .

_ بغضب مفهوم .

" بتوتر م..م..مفهوم .

بعد شهرين .

بقلم زوزه .

_ ها ياقمر وافقي اني اعزمك علي الغدا انهارده .

- مش عارفه يا استاذ حسام .

_علي فكره احنا قولنا بلاش استاذ حسام عشان خطري انا ياستي ابن خالك وبس .

- بخجل ماشي يا حسام .

_ ها موافقه نتغدا سوا انا اخدت موافقه لسه موافقتك انتي بس .

: وهو يدخل بس انا مش هسيبها تخرج معاك لوحدها .

_ برفعه حاجب وحضرتك مين بقا .

- انا ولي أمرها ملكش دعوه انت ثم نظر إلي قمر وقال بضحك وافقي خلينا نروح ناكل اكله حلوه علي حسابه .

- نظرت له وهي تكتم ضحكتها فهي تعلم أنه لا يحب حسام ولا حسام يحبه ثم قالت بهدوء عندي شرط .

_ بسرعه موافق عليه .

- هتتعامل انت وعدي عادي مع بعض انت ابن خالي اه لكن هو بعتبره اخويا وولي امري بعد عمو خالد .

: وهو يضع يده في وسطه قال وانا ايه اللي يجبرني بقا ياختي اني اتعامل مع كائن الاستفزاز ده .

_ شوفتي اهو هو اللي بدا يغلط مش انا .

- عددي انا عايزه اخرج لو متعملتوش حلو مش هخرج مع حد فيكم وأخرج لوحدي .

: نعم ياختي تخرجي لوحدك فين هي سايبه ولا ايه يلا قدامي يا آخرة صبري (بقلم زوزه) .

- بضحك حاضر حاضر .

_ علي فكره ضحكتك حلوه يا قمر .

- بخجل شكرا .

: انتي من أمتي بتتكسفي ياختي ثم نظر لحسام وقال وانت اظبط يا خويا عشان انا خلقي ضيق .

_ملكش دعوه انت ده انت بنادم لزقه .

: لزقه لزقه مش هسيبك معاها لوحدك بعينك .

-ممكن تهدوا بقا خلينا نخرج ننبسط شويه .

_ طيب ممكن تقبلي الورد اللي شبهك ده يا قمري .

- بخجل شكرا .

: بت اظبطي ثم أخذ الورد من حسام وقال شكرا عندها حساسيه .

_ بنادم مستفز .

: شبهك ياخويا .

- يلا بقا انا جوعت .

_ يلا يا قمري .

: صبرني ياااارب .

= انسه شمس .

•استاذ مصطفي نعم .

=بتتجاهليني ليه يا انسه شمس .

•ابدا انا مبتاجهلش حضرتك .

= طيب ممكن حضرتك تقبلي اني اعزمك علي عصير .

• مش عارفه الصراحه يعني .

= متخفيش مش هاخر حضرتك هما عشر دقائق .

• ماشي .

= اتفضلي تشربي ايه .

• اي حاجه .

= هطلبلك فراوله .

• ماشي .

= انسه شمس كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع .

• اتفضل حضرتك .

= انتي عارفه اني دكتور في كليه تربيه واكيد عارفه اني كل حاجه احنا جيران من زمن وانا مصري زيك .

• ايوه عارفه .

= كنت عايز اسالك علي حاجه .

• اتفضل حضرتك .

= كنت عايز اسالك إذا كانت انسه قمر في حد في حياتها والا لا .

•بصدمه قمر .

=ايوه

• لا مفيش حد في حياتها بس ليه .

= الصراحه انا مش عايز الف وادور كتير يا انسه شمس انا معجب بانسه قمر بس عارف انها لسه بتدرس فعشان كده خوفت افاتحها في حاجه وحضرتك (بقلم زوزه ) بنت خالتها فإنتي ممكن تساليها وانا ممكن اجي اطلب أيدها واخطبها واستناها لما تخلص المدرسه وبعدين نتجوز وتبقي تكمل الكليه في بيتنا .

•بصدمه ودموع متحجره بعيناها وخيبه امل ها ها اه لا .

= مالك يا انسه شمس .

• ها ابدا مفيش انا اتاخرت لازم امشي .

=طيب هتكلميها .

• أن شاء الله عن اذنك وغادرت بسرعه ودموعها علي خدها وعلي باب المطعم صدمت بقمر وهي داخله مع عدي وحسام .

-بخضه شمس مالك في ايه بتعيطي ليه .

• وهي تمسح دموعها ولكن دموعها تنزل بغزاره مفيش يا قمر .

: مالك يا شمس بتعيطي ليه .

- مالك يا شمس في ايه .

• ازدادت في البكاء اكثر وقالت طلع بيحبك يا قمر طلع بيحبك وغادرت وهي تركض وظلت قمر واقفه مكانها مصدومه ( بقلم زوزه ) بيحبني مين ده اللي بيحبني ثم نظرت إلي الأمام وجدت مصطفي كان يقف يحاسب الجرسون ولا يأخذ باله منهم ففهمت سريعا ونظرت إلي أثر شمس ثم ذهبت تركض خلفها وهي تقول شمس استني يا شمس استني وفهميني وكانت تعدي الطريق ولا تري السياره الي تاني بسرعه واصطدمت بها .

_ بصراااخ قمرررررررر....

: بصرااااخ قمرررررررر....

• وقفت ونظرت خلفها وجدتها........

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية جاهله)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق
  1. الرواية ممتعة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا و أسلوبها راقي جدا جدا جدا

    ردحذف

إرسال تعليق