رواية افقدني عذريتي الفصل العاشر 10 بقلم وفاء كامل

 رواية افقدني عذريتي الفصل العاشر 10 بقلم وفاء كامل

رواية افقدني عذريتي البارت العاشر

رواية افقدني عذريتي الفصل العاشر 10 بقلم وفاء كامل


رواية افقدني عذريتي الجزء العاشر

روايه.. افقدني عذريتي 💔  ..
بقلمي✍️ وفاء كامل
الفصل 👈 العــــــــــــــــــــــــــــــاشر 👉
---------________---------
اسفه جدا ع التأخير
النت فصل عندي معلش
هعوضكم باذن الله والصبح هنزل فصل جديد
_______________________
إلهي أذهب البأس ربّ النّاس، اشف وأنت الشّافي، لا شفاء إلا شفاؤك، شفاءً لا يغادر سقمًا، أذهب البأس ربّ النّاس، بيدك الشّفاء، لا كاشف له إلّا أنت يارب العالمين، اللهم إنّي أسألك من عظيم لطفك وكرمك وسترك الجميل، ان تشفي كل مريض
 لا ملجأ ولا منجا منك إلّا إليك، إنّك على كلّ شيءٍ قدير.
_______________________
وصلنا الفصل ال فات عندما
حسن قرر ان يعاملها كأبنته ويحاول ما ف وسعه ان يجعلها تنسى وتشفى تماماً
حور كانت كل ليله تنام ف حضن حسن
فهي تعودت عليه
وكانت كل ليله تروادها كوابيس وكأن شخص يتهجم عليها وترى وجه توفيق زوج والدتها
تصحوى م النوم وهي تصرخ
كان يستيقظ حسن م نومه وياخذها ف حضنه يطمئنها بانه مجرد كابوس ويقرأ لها القرأن حتي تهدأ وتنام مرى اخري وهو يتلاعب ف خصلات شعرها
حادث حسن الطبيب ف الهاتف
وقال له الطبيب  ان هذا طبيعي ف حالتها
ووارد جدا انه يحصل
 لاننا بنفكرها بماضيها وبنفتح ابواب هي قفلتها
 واقترابك منها ع قد ما هو يطمئنها ع قد ما هي بتتذكر كل شئ ف الماضي
قرر حسن انه هيفضل دايما جمبها لحد ما تنسى خالص وترجع حوريته
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مر اسبوع ع ابطالنا
لولولولولولولوي
نعمات.. الف مبروك يابنتي
نور بخجل.. الله يبارك فيكي ياامي
حور.. ربنا يهنيكم ياحبيبتي
نور.. تسلمي ياابله حور
حور.. لا ابله اي هههههه انتي اصغر مني بسنه واحده بس قوليلي ياحور عادي
نور بابتسامه.. حاضر
الحج عبدو.. مبروك يابني مش هوصيك ع بنتي
اسلام.. الله يبارك فيك ياحج
دي ف عنيا
حسن.. باذن الله ياحج محمد
ذي ما قرأنا الفاتحه ولبسنا الدبل
بعد شهر بالكتير كتب الكتاب والدخله
اخلص بس الدور ال فوقي لاسلام عشان يبقي جمبي
الحج محمد.. بس يامعلم بنتي ذي ما انت عارف ان هي دكتوره والسنه دي اخر سنه ليها
ياريت يعني تأجل الجواز ع اخر السنه يكون خلصت
حسن.. ع حد علمي انها دكتوره صيدله
نور.. يااستاز حسن
انا بشتغل ف الصيدليه ال جمبنا عشان انا حابه الشغل
بس انا ف الاصل دكتوره نسا وتوليد تحت التدريب بروح مستشفي بدرب وفي نفس الوقت بدرس ف اخر سنه وانشاء الله هخلص وهتعين ف المشفي
ونظرت لاسلام وبعد اذن حضرتك يعني توافق اكمل وامارس الحاجه ال بحبها وتعبت عشانها
اسلام.. عادي معنديش مانع بعد الزواج تشتغلي
حسن.. ربنا يوفقك يابنتي باذن الله
خلاص ياحج بعد سنه باذن الله هيتم الزواج
الحج عبدو.. ع ربكه الله
زغرطي يا أم نور
نعمات.. لولولولولولولولوي
نور كانت تنظر لاسلام بفرحه لا تعلم لماذا
لكنها احبته واعجبت به م اول نظره
لكن سرعان ما اختفت ابتسامتها عندما اتلقت عيونهما ببعض وتركها وخرج بدون اي كلمه او يبارك لها
فحزنت بشده واحست انه مجبر ع هذا الزواج استاذنت منهم ودخلت الي غرفتها
حسن احس هو وحور بما فعله اسلام
فقرر ان يلطف الجو
حسن.. بكره باذن الله انت ونور والحجه معزومين عندنا ع الغدا
عشان العرسان يتعرفوا ع بعض اكتر وكمان تشوفوا شقه بنتكم
الحج عبدو.. باذن الله
حسن امسك حور م يدها.. ع ازنكم احنا هنمشي الوقت اتاخر
نعمات.. ما لسه بدري يامعلم
حور.. بدري م عمرك ياحجه
الحج محمد.. مع السلامه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الطريق
حور.. مالك ياحسن اي ال مضايقك
حسن.. يعني مشوفتيش الزفت ده عمل اي
حور.. ما يمكن تعب شويه وروح
حسن.. لا ياحَور حاسس انه مرغوب ع الجوازه ومش طايق البنت
ولا عايز يتجوز م اصلا
اكيد كل ده عشان عايز يسافر وانا رافض
حور.. اهدى بس ياحسن وانا هتكلم معاه
وباذن الله بكره ولا بعده هياخدوا ع بعض وبكره تقول
حسن.. ربنا يستر ياحور انا مش عايزه يسافر ويسبني عشان كدا قولت اجوزه
حور.. عارفه ياحسن يلا احنا ع البيت عشان ورايا شغل كتير بكره عشان عزومه الحج ولا اي
حسن.. ربنا يخليكي ليا ياحور
ابتسمت له حور ونظرت للطريق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رفعت.. ازيك ياحبي
مها.. الحمدالله ياحبيبي
رفعت.. انا لقيت الشخص ال انتي قولتلي عليه
مها بفرحه.. بجد يا حبيبي
رفعت.. والله تعبت جدا ولفيت الدنيا عليه عشانك ياقلبي
مها.. تسلم ياقلبي
بص بقا انت هتقوله........
فهمت
رفعت.. تمام
مها.. وبعد كدا تجيبه معاك
رفعت.. ماشي
بس ف نفس اليوم هتمضي ع ورقه الجواز العرفي
مها.. طبعا ياحبيبي
قفلت معه الخط
وهي تتوعد بالانتقام لحور وتضحك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف صباح يوم جديد
حور.. اهلا وسهلا
اتفضلوا
نعمات.. يذيد فضلك ياحبيبتي
ودخلوا جميعا للصالون واستقبلهم حسن بفرحه
حسن.. الغدا ياحور
حور.. جاهز ياحبيبي
نور ذهبت لتساعد حور
حور وجدت ف عيونها الحزن
.. مالك يانور
نور.. ها لا مافيش
حَور.. انا بنت ذيك وعارفه وحاسه بيكي
نور بحزن.. هو انا وحشه ياحور ولا مشرفش
حور.. ليه بتقولي كدا ياحبيبتي
انتي ذي القمر والف واحد يتمناكي ويتشرف بمعرفتك
مش عايزاكي تزعلي م اسلام
هو بس كل حاجه جت بسرعه وهو كان عايز يسافر واخوه رفض وطلب منه الجواز
كل ده خارج ع طاقته
نور.. طيب انا ذنبي اي مش كفايه وافقت عليه وانا عارفه انه اتجوز قبلي وحبها كمان😞
حور.. لا يانور اسلام محبهاش
وال يثبت كدا انهم مكنلوش مع بعض
وكمان دي كانت طيشه شباب وكان ميعرفش حاجه
المهم انتي وشطارتك لازم تحببيه فيكي
نور.. حاضر
تسلميلي ياحور ع وقفتك جمبي
حور.. انتي خلاص بقيتي اختي ذي ما اسلام اخويا وانا بتمنالكم الخير 
بعد فتره طلعت حور هي ونور م المطبخ وهما يحملون الطعام
جهزوا السفره وجلسوا جميعا
الحج عبدو.. اومال فين اسلام
حسن باحراج.. اس......
اسلام.. اسف ع التأخير
الحج عبدو.. ولا يهمك تعالي يابني
نظرت نور له بابتسامه وهو تجاهل وجودها
بعد انتهاء الطعام
جلسوا ف الصالون يأكلون الفاكهه والحلويات ويشربون العصير
نظرت حور لحسن وجدته مضايق م اسلام لانه متجاهل وجودهم وخصوصا نور ويمسك بهاتفه طوال القعده
حور.. اسلام ممكن تيجي تساعدني ف المطبخ
نور.. اجي انا ياحور
حور.. لا خليكي انتي ياحبيبتي
اسلام.. حاضر وذهب معها
حور.. وبعدين معاك يااسلام.
اسلام.. ف اي بس
حور.. يعني مش عارف ف اي
الكل ملاحظ تجاهلك ليهم
طيب اعمل حساب اخوك وكرامته
اسلام بضيق.. انا اصلا رافض ال بيحصل
حور.. اسلام لو بتحب اخوك فعلا وعايز راحته
راعي ربنا ف خطيبتك
حرام البت بتحبك
اسلام.. ها.... بتحبني ازاي هو انا كنت اعرفها ولا شوفتها قبل كدا
حور.. انت اكتر واحد تعرف وتفهم
الحب م اول نظره
نظر اليها اسلام بحزن فهو احبها م اول نظره عندما رائها فيها 
اسلام.. بس انا خايف اظلمها معايا
حور.. ادي لنفسك فرصه يااسلام
وحبها وصدقني حياتك هتتغير دي دكتوره وواحده محترمه
متتعبش نفسك ف التفكير كتير
لانك لو خسرتها هتندم طول عمرك
كفايه انها وافقت وهي عارفه انك اتجوزت قبل كدا
اسلام.. حاضر ياحور هحاول والله
حور.. تسلم يلا بقا شيل الجاتوه معايا ونطلع
ذهبوا سويا لهم
اقترب اسلام م الحج عبدو
وقال له.. ممكن ياحج اخد نور ونتكلم ف البلاكونه
الحج عبدو.. اتفضل يابني
نور ابتسمت وذهبت معه
حسن نظر لحور بابتسامه فهو يعلم انها السبب ف تغير اسلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسلام.. ازيك يانور
نور يخجل.. الحمدالله
اسلام.. انا اسف امبارح مشيت بسرعه
بس كنت تعبان شويه
نور.. ولا يهمك
انت دلوقتي احسن
اسلام.. الحمدالله
نور.. ممكن اقولك حاجه
اسلام.. اتفضلي
نور.. ليه يااسلام
اسلام بعدم فهم.. مش فاهم
نور.. ليه طريقتك دي معايا
هو انت لو مش موافق عليا وطلعت وحشه اوي كدا ممكن تقول عادي وانا انهي الموضوع مع بابا
تنهد اسلام بضيق.. بصي يا نور انتي جميله جدا وشخصيه صعب حد يخسرها
العيب مش فيكي لا فيا انا
نور بهدوء.. احكيلي وانا هحاول افهمك
اسلام بحزن.. انا مش هكدب عليكي
انا ف حد ف قلبي لكن للاسف صعب اننا نبقا لبعض لانها اتجوزت حد تاني
بحاول انسى مش عارف😞
نور.. يااسلام ال بيحب حد بيتمناله السعاده
والخير
انساها وعيش حياتك لانك لو قربت منها بكدا بتأذيها وبتأذي نفسك
حاول تديني فرصه اقرب منك
اسلام بابتسامه.. هو انتي ازاي كدا
نور.. ال هو ازاي يعني
اسلام.. انتي خطيبتي وبحكيلك اني بحب حد غيرك وانتي بالهدوء ده والتفاهم
نور.. ال يحب حد يتمناله الخير
اسلام اقترب منها وامسك يدها .. انتي بجد بتحبيني يانور
نظرت نور ف الارض بخجل وسحبت يدها وتركته وذهبت اليهم
اسلام مع نفسه.. يااارب عوضي خير واقدر اكون قد ثقتها وحبها ليا
مر اليوم بسعاده وضحك
ولاحظ حسن تغير اسلام مع نور
اصبحوا يضحكون سويا وكانهم شخص واحد ويعرفون بعض م فتره
نظر لحور وابتسم اليها
استاذن الحج محمد واخذ زوجته وابنته وشكره  ع الامسيه السعيده هذه
اسلام قرر ان يذهب معهم يوصلهم للبيت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جيتني ف عز الوجع زي السلام في الحرب
اتلاشت الأحزان واتفك يومها الكرب
كنت انت هدنة من الرصاص والضرب
من غير ما نرفع راية استسلام.. 🖤
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخلت حور غرفتها لتغير ملابسها
وجاء اتصال لحسن قال لها انه سوف ينزل ويأتي بعد نص ساعه اومأت له بالموافقه فذهب
حور انتهزت هذه الفرصه ودخلت الحمام تاخد شاور خرجت بعد فتره وهي تضع المنشفه حول جسدها وشعرها المبتل ع كتفها وقطرات المياه تتساقط ع رقبتها
دخلت غرفتها وتخرج بچامه نوم م الدولاب
وف هذه اللحظه يدخل الغرفه ويبتسم ع هيئتها هذه
حسن.. كدا هتاخدي برد
نظر حور خلفها وشهقت.. ح... حسن
حسن.. ياعيون حسن
حور بخحل.. انت ازاي جيت و و
محستش بيك
نظرت لنفسها ثم نظرت اليه خجلت جدا جائت تجري اوقفها حسن 
حسن.. انتي مكسوفه مني
اعتبريني جوزك حتي 😅
حور بخجل.. حسن سبني
اقترب منها حسن وطبع قبله ع شفتيها حاولت ان تتراجع وتمنعه لكنه منعها
حسن.. حور المفروض تكوني اخدتي عليا خلاص
ومع جلسات الدكتور اكيد قدرتي تتخطي كل حاجه
حور بدموع.. ياحسن انا......
قاطعها حسن وقال لها.. متخافيش عايزك تنسي اي حاجه حصلت زمان فكري بس فيا انا
 وباذن الله هخفي اي لمسه حد غيري
حملها ووضعها ع الفراش واخذ يقبلها
كانت حور كلما تتذكر ما حدث لها  وتخاف م اقترابه اليها كانت تغمض عينها بشده وتضع صوره حسن امامها وتحاول ان تنسى
علمها حسن فنون الحب والعشق
كأنها ليلتها الاولى
 جعلها تنسي كل شئ وتستسلم له
 جعلها تشاركه كل لحظه حتى ينسيها المها ويداوي جروح روحها😞
بعد فتره نظر اليها بسعاده وقبل رأسها بحنان ثَم وضع رأسه ع صدرها وهي تتلاعب بخصلات شعره
حسن.. حور
حور.. نعم
حسن.. انتي كويسه
حور.. ايوه
حسن بلهفه.. حاسة بحاجه اذيتك
ابتسمت حور له.. لا 
ضمها اليه اكثر واخذها ف حضنه فهي من تحتاج احتواءه ودعمه
حسن.. اول مرة احس اني لامس السما بإيديا
نظرت اليه حور بحزن ثم وضعت راسها ع صدره وقالت بين دموعها.. انت ياحسن بتقول كده بس علشان متجرحنيش
احس حسن بدموعها ع صدره
وضع يده ع عيونها و ازال دموعها وقبل رأسها
حسن.. انتي مش شايفه سعادتي بيكي ياحور انتي اول بنت تبقي بحضني عمري ما عرفت قبلك ولا هعرف بعدك
انا حاسس انها ليله زفافنا واننا لسه متجوزين النهارده
عايزه تبقي سعيده زيي وطلعي اي حاجه م دماغك لانك بالنسبالي هي ليلتك الأولى 
ابتسمت من بين دموعها.. فكل مايقوله وسعادته تدل ع صدق كلامه
ظلت تنام ع صدره وهو محتضنها ثم اغمضت عينيها
وغرقت في نوم عميق وكانها لم تنم منذ سنوات
للاسف الاغتصاب مش سهل ابدا
 ولاتجربة سهلة لاي فتاه هتتحط فيها وف لحظه هتلاقي حياتك انتهت قبل ما تبدأ
الاغتصاب دي حاجة بشعة جدا ومش كل البنات بتلاقي الي يفهمهم ويقدر موقفهم وحالتهم انهم ضحايا مش مذنبين الكل بيبعد وميفكرش ف الجاني ابدا وانها المجني عليها
ف بنات كتير لما بيحصلها الحاجه دي تدخل ف حاله اكتئاب حاد
 وتتحول حياتها لجحيم
او تبقى فقدت كل روحها مش جزء كبير منها وبس
 وتقول خسرت كل حاجة ومافيش حاجة تانية اخسرها وممكن في شدة يأسها وحالتها دي تمشي في طريق مالوش رجوع او ممكن تنتحر
ذي ما حور حاولت انها تنتحر
بس ف اخر لحظه فكرت انها بكدا هتخسر نفسها
قليل جدا من البنات الي بيلاقوا الدعم من الي حواليهم
ذي حور مثلا
صعب جدا تلاقي حد متفهم زي حسن لان معدنه قليل اوي الايام دي
حسن بعدما تزوجها وعلم ما حصل لها تعاطف معها وقرر يساعدها لتخرج م هذه الحاله
ف كتير مابيراعوش
ان البنت الي بين ايديه روحها اتسرقت بأبشع الطرق
ولازم يكون في تعامل خاص معها
 لازم نقف جنبها ونساندها لان روحها ادبحت
ياريت ال زي حسن يكون متواجد كتير 
✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋
خلص فصلنا العــــــــــــــــاشر

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية افقدني عذريتي)

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-