القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ايثار امرأة الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية ايثار امرأة الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية ايثار امرأة الجزء التاسع

رواية ايثار امرأة الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا


رواية ايثار امرأة البارت التاسع 


مجدي :وانتي عرفتي منين بقي أن ابني كان عند محروس وكمان عرفتي ازاي أنه داخل يقتله علشان كنتي مجهزه الموبيل وصورتي

شروق :انا سمعت صوت زعيق في بيت محروس وبعدها الموضوع كبر مكنتش فاكره أن الموضوع هيوصل للقتل بس كنت عايزه اصور الخناقه بينهم

الظابط :فين ابنك يا حاج مجدي الناس كلها شافت ابنك وهو بيجري من بيت محروس وبعدها دخلوا لقوا محروس مقتول

مجدي :ابني ميعملهاش يا حضرتك الظابط

سماح :انا عامله ارن عليه لونه مقفول

مجدي :انا هشوف ابني فين وهجيبه واجي عالقسم لام واثق أن ابني بري

الظابط :اتفضلي معانا يا شروق

شروق :اجي معاكم ليه

الظابط :مش انتي اللي صورتي القاتل

سماح :متقولش علي جوزي كده انا واثقه ان جوزي بري

الظابط :اتفضلي لوسمحت ومشي الظابط بعد ما ساب شاويش علشان يبقي يجيب محمد

ناهد :اخويا ميعملش كده

مديحه :مش مرتاحه لشروق دي حاسه أن وراها مصيبه

مجدي :اجري يا اشرف شوف اخوك فين

اشرف :حاضر يا حاج وفعلا راح الأرض بتاعتهم لقاه محمد عامل يعيط

اشرف :محمد انت بتعمل اي هنا

محمد : الحقني يا اشرف انا لقيت محروس ميت في بيتهم ومش عارف اتصرف

اشرف :انت ليه جيت علي هنا

محمد :انا مسكت السكينه في ايدي واكيد طبعا هيقولوا اني انا اللي قتلته

اشرف :وازاي تعمل كده بس فهمني

محمد :والله هو كان لسه في نفس وكان عايز يقولي حاجه مش عارف عقلي كان فين مسكت السكينه وشلتها منه راح مات طلعت اجري

اشرف :طيب الشرطه بدور عليك

محمد :والنبي خبني يا اخويا

اشرف :لا انت بري ولازم تروح القسم

محمد : عايزني اروح للموت برجلي

اشرف :لا انت لما تروح وتبلغ اكيد ربنا هيظهر الحقيقه

محمد :خليك جنبي يا اخويا

اشرف :جمبك والله مش هسيبك يلا بينا وفعلا راح القسم وتم القبض علي محمد

محمد :اشرف والنبي اوعي تسبني

اشرف :والله مش هسيبك انا هروح اشوف محامي العيله

وفعلا راح علي البيت

سماح :اي لقيته

اشرف :اه وهو في القسم لازم محامي باحاج

سماح :راح سلم نفسه

اشرف :كان لازم يعمل كده مافيش محامي هيوافق يدافع عنه وهو هربان

سماح :سلمته لحبل المشنقه علشان تخلص منه

عزه : انتي بتقولي اي يا ابله سماح

سماح :منك لله يا اشرف

مجدي :اخرسي اطلعي علي شقتك

سماح :لا انا هروح لجوزي

مجدي :,اقفي عندك يا بت قولت اطلعي

ناهد :انت ازاي تعمل كده

اشرف :والله اخويا بري وانا واثق من ده وكان لازم ده يحصل

مجدي :كنت ترجع ليا

اشرف :يا حاج لو كان جه هنا كان برضه هيتقبض عليه

مجدي :اتصل بالمحامي وشوف خليه يجي لينا عالقسم

اشرف :حاضر يا حاج وفعلا عملوا كده وراح عالقسم


الظابط :بتقولي بقي يا شروق انك سمعتي صوت زعيق فاصورتي

شروق :ايوه يا باشا حصل

الظابط :اممم وانتي اي اصلا خلاكي تروحي عند بيت محروس

شروق :شوفت محمد وهو داخل جوا وكنت عايزه اتكلم معاه في موضوع فلوسي اللي خدوها مني

الظابط :يعني انتي مدخلتيش عند محروس خالص صح

شروق :لا وانا اي اللي يخليني ادخل عند راجل عازب مش متجوز عيب يا بيه

الظابط : امممم عيب يا بيه امال اي اللي جاب شعرك في ايد محروس 😊

شروق :شعر اي مش فاهمه

الظابط :هنعرف حلا لما ناخد عينه من شعرك ونطبقها بالشعر اللي كان في ايد محروس قبل ما يموت وفعلا اتاخد عينه من شعر شروق وطلع شعر شروق

الظابط :ها قتلتي محروس ليه

شروق :محصلش واكيد اللي عمل كده محمد انا كنت عايشه معاهم وطبيعي أنهم ياخدوا شعري من الزباله مثلا علشان يلبسوني التهمه

الظابط :عيب لما تقولي كده واحد رايح يقتل هيروح يدور في الزباله قتلتي محروس ليه انطقي


#,فلاش باك

محروس :بقولك اي يا شروق انا مش عايز مشاكل مع الحاج مجدي فين فلوس الأرض

شروق :قولت ليك اصبر عليا شويه

محروس :لا اكتر من كده مش هيحصل الراجل كام ذوق معايا وصبر عليا كتير ولولا انك جيتي وقولتي عايزه الأرض انا عمري ما كنت هدخل بينكم انتو عيله في بعض مليش دعوه بيكم

شروق :لا وانت الصادق لولا الفلوس اللي كنت هتخدها من ورا البيعه دي

محروس :مش غلط اني افكر في قرشين الموضوع انتهي محمد ابن الحاج مجدي جاي ليا انهارده وهقوله اني هيئه ليه بكره الأرض خلصنا

شروق :والنبي يا محروس اوعي تعمل كده دي اكتر ارض لو انا خدتها دم مجدي هيتحرق

محروس :انتي ازاي كنتي سمويه كده الناس كانت كويسه معاكي ليه انتي وحشه كده

شروق :لا انا مش وحشه هما اللي غداراين خدوا كل حاجه مني

محروس :يعني انتي كنتي صاحينه شرف ابنهم اوي انتي ناسيه ولا اي انك جيتي بيتي بعد موت جوزك بشهر علشان اتجوزك ولا نسيتي

شروق :انا غلطانه يا زباله اني فكرت في واحد زيك

محروس :بقولك اي احفظي ادبك وامشي من هنا بدل والله ما هفرج عليكي الناس كلها وانتي خارجه من بيتي مش من المخبي السري

شروق :انت نسيت نفسك يا زباله علشان تتكلم معايا كده

مسك محروس من شروق من شعرها اطلعي برا يا زباله

شروق :مش خارجه من هنا ارجوك بلاش الفضائح

محروس :انتي اللي جبتي الفضائح لنفسك وانا هروح اقول للحاج مجدي علي كل حاجه وهوري ليه صورك اللي علي موبلي بصت شروق جميعا لقت السكينه غرزتها في محروس وقع عالارض وكان كل تفكيرها انها تمسح البصمات وخرجت من الباب التاني زي ما كانت بتدخل ليه


وفي شقه محمود

محمود 'يلا بينا

هنا:علي فين

محمود :قولت ليكي ان هنروح نشوف حل لوشك ده

هنا :مش عايزه حاجه

محمود :انتي فاكره أنه بمزاجك

هنا :اطلع برا مش عايزه اشوف وشك

محمود :انتي ازاي تتكلمي معايا كده نسيتي نفسك

هنا :اقتلني وريحني بقي

محمود :شكلك اتعودتي عالضرب صح

هنا :لا بس مش عايزه اعيش معاك وهفضل اقولها

محمود :انتي نسيتي نفسك يابت انا كنت جاي اتجوز بنت عمك وانتي اللي جريتي ورايا

هنا :غلطه ويدفع تمنها عمري

محمود : انتي كنتي تطولي اني اتجوزك يابت

هنا :انت شايف نفسك اي انت انسان مريض نفسي

محمود :انا مريض وجاي يضرب هنا موبيله رن نانسي

نانسي :محمود انا تحت ينفع تنزل عايزك

محمود :اكيد طبعا حاضر

محمود :راجع ليكي تاني يا هنا اقسم بالله موتك علي ايدي وقفل باب الاوضه وفضلت هنا تعيط وبعدين مسكت الفون اتصلت ب امها الفون مقفول اتصلت ب رحاب

ندي :مين اللي بيتصل

رحاب:مش هتصدقي

ندي :مين طيب

رحاب :هنا

ندي :مين دي عايزه اي

هنا :مش عارفه

ندي : طيب حطيها عالبلاك

رحاب :لا مش عايزه المهم روحي شوفي ماما صحيت ولا لا

وبعدها بعتت هنا رساله ل رحاب

والله ربنا نجاكي وانا اخد عقابي ارجوكي اقفي جنبي انا بموت

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 
لقراءة الرواية مـ البداية اضغط على (رواية ايثار امرأة)
reaction:

تعليقات