رواية كان فيه وخلص الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية كان فيه وخلص الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية كان فيه وخلص البارت التاسع

رواية كان فيه وخلص الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا


رواية كان فيه وخلص الجزء التاسع

#كان في وخلص
#الحلقه التاسعه
#بقلم دوداا حوده
الاب:اي بنتي ماتت
الام :لااااا عملها احمد
الاب :اخرسي مش عايز اسمع صوتك
الشاويش:ممكن تيجي معايا حضرتك
الاب : حاضر هغير هدومي واجي معاك وهو في العربيه كان بيكلم نفسه كان لازم تموت وكان لازم اقتلها بايدي
#فلاش باك
الاب قاعد في البلاكونه وشاف مي وهي بتتحسب ونازله ونزل وراها وراحت عند ايمن
مي : شوفت اللي حصل يا ايمن
ايمن :,اقسم بالله ما شوفت في بجاحتك انتي جايه هنا ليه
مي :انا مخنوقه وعايزك جمبي
ايمن :اطعلي برا يا واطيه
مي :انت لازم ترجع ليا القريه
ايمن :انتي انسانه طماعه وانا غلطان اني عرفت وحده زيك
مي :ارجوك رجع ليا القريه وانا ابقي تحت امرك
ايمن :عارفه لو مش مشيتي من هنا هعمل فيكي اي
مي :ارجوك يا ايمن افتح الباب ايمن وخرجت وكان باباها قدام الفيلا
الاب :اركبي
مي :انا عايزه ارجع حقي
الاب :اركبي قولت مش عايز كلام كتير
مي : حاضر وركبت مي وهي عامله تكلم باباها وهو مش بيرد عليها انت مش بترد ليه يا بابا
الاب :هنقف في حته ونتكلم وهسمعك وفعلا وقف في مكان مهجور عارفه العيب مش عليكي لوحدك انا كمان لازم اخد جزئي زي ما انتي هتخدي جزائك
مي :انا خلاص خد جزائي
الاب :لسه اللي زيك لازم يموت كان لازم اتوقع الفضيحه في يوم من الايام لازم تموتي يا مي
مي :لا يابابا ارجوك وطلع سكينه وفضل يطعن مي ورماها من العربيه وراح غسل العربيه
ولما وصل للقسم بعد ما عرف انها جثه بنته
الظابط :انا عارف ان فيه مشاكل مع جوزها احمد
الاب :بس جوزها أو طليقها ميعملش كده
الظابط :تفتكر مين اللي عمل كده
الاب :انا
الظابط :نعم
الاب :انا اللي قتلت بنتي كان لازم تموت لأنها خراب علي كل الناس ماشيه تاذي في الناس كلها ايوه انا اللي قتلت بنتي

وفي بيت دعاء
دعاء :محمد انا جاهزه
محمد :اي الجمال ده
دعاء :محمد بس قولتك كذه مره مش بحب كده
محمد :عنيا اعملي اللي انتي عايزه
دعاء :انا عايزه اطلب منك طلب تاني
محمد :انتي مؤمري
دعاء :انا عايزه اشتغل
محمد :بس كده انتي تؤمري
الاب :برضه مصممه علي القضيه
دعاء :والله مش عايزه قواضي يا بابا بس هو يطلقني
الاب :هو كلمني امبارح
دعاء. :لو سمحت مش عايزه اعرف اي حاجه لو بتحبني يابابا
الاب :بعد اذنك يا محمد تعالي يا دعاء عايزك
دعاء :حاضر اتفضل يا محمد دقيقه واحده
ودخلت الأوضه معاه باباها
دعاء :لا يابابا
الاب :هو اي اللي لا
دعاء :مش بحب محمد وعمري ما افكر اني اتجوز تاني
الاب :طيب ليه كده كلنا بنغلط
دعاء :معاك بس انا اتوجعت اوي ومش قادره اسامح
الاب :اللي انتي شيفاه صح اعملي وباب الشقه خبط فتحت دعاء
دعاء :ماما عبير تعالي
عبير :انا في مصيبه
دعاء :خير في اي
عبير :مي ماتت
دعاء :وحضرتك زعلانه
عبير :مي ماتت مقتوله وانا خايفه اسم ابني يجي في القضيه
الاب :وانتي عرفتي ازاي
عبير :معرفش بس جوزها عمار قالي
دعاء :اهدي بس انتي واثقه أن احمد معملش كده
عبير :مش عارفه احمد بقي زي المجنون وكل اللي بيفكر فيه أنه يرجع ليكي
دعاء :طيب وانا مالي بالموضوع ده هيقلتها علشاني
عبير :لا بس حصل موضوع كبير اوي وحكت موضوع حسام
محمد :حضرتك لو كان في نيته القتل كان قتلها. وهي في حضن راجل غريب هيسنتي لما الموضوع ينتهي ويقتلها
عبير :انا خايفه علي ابني اوي
دعاء:محمد ينفع اخوك يشوف الموضوع ده
محمد :ايوه بس مينفعش يسمك القضيه لانه هيبقي ماسك القضيه بتاعتك
دعاء :طيب عالاقل يشوف حل للموضوع وفعلا كان اهو
محمد :اهدي ياست الكل اللي عمل كده اعترف
دعاء:مين بقي اللي عمل كده
محمد :,ابوها هو اللي قتلها
عبير :انا خايفه يبقي حرام عليا لاني السبب في فضحتها
دعاء :يعني هي كانت كويسه اوي وحضرتك السبب
محمد :دعاء احنا كده هنتاخر
دعاء :طيب بعد اذن حضرتك انا لازم أنزل
عبير :وانا كمان نازله معاكي ونزلت راحت للمحامي بعد المحامي
دعاء :هنروح فين
محمد :هوريكي شغلك الجديد
دعاء :بسرعه كده
محمد :عليكي تحلمي وانا انفذ
دعاء :محمد شكرا علي وقفتك معايا اوي
محمد :عيب متقوليش كده
دعاء :بس بجد ياريت متزعلش اني مش هرضي اتجوزك
محمد :انتي بتحبي احمد صح
دعاء :مش عارفه
محمد :باين اوي انك بتحبي وعدا اسبوعين وكانت دعاء فرحانه اوي بشغلها الجديد وكانت في يوم قاعده في البيت لوحدها والباب خبط
دعاء :احمد انت اي اللي جابك هنا
احمد :والله العظيم انا بحبك عارف اني كنت ظلمك معايا بس ربنا انا عرفت قيتمك
دعاء :ايوه المطلوب مني اي
احمد :ترجعي ليا يا دعاء
دعاء :انا عرفت الحياه من بعدك يا احمد انت كنت اول حب في حياتي واتجوزتك وانا صغيره ومش شوفت منك الا كل قسوه وحرمان وبقولك دلوقتي لا
احمد :طيب ايدني فرصه تانيه
دعاء :لا وأنا مش بفكر الا في شغلي وحياتي وبس
احمد :دعاء انا ممكن ارجعك بالغصب
دعاء :ايوه كده وش الحنان ده مش لائق عليك اعمل اللي انت عايزه وانا هكمل في قضيه الخلع
احمد :ابقي اعمليها يا دعاء وسابها ومشي
ورن فون دعاء
محمد :دعاء احمد كان عندك بيعمل اي
دعاء :عايز يرجعني ليه تاني
محمد:اااااه وانتي ناويه علي اي انا موت لو رجعتي ليه تاني

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية كان فيه وخلص
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-