القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ايثار امرأة الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

 رواية ايثار امرأة الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

رواية ايثار امرأة الجزء الثامن

رواية ايثار امرأة الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا


رواية ايثار امرأة البارت الثامن 

شروق :هو في اي انا مش فاهمه هما كانو ارض بور وربنا كرمهم ذنبي انا اي
مجدي :الكلام ده مش عليا انا مرقبك من زمان يا شروق
شروق :لا والله شكلك كبرت وخرفت صح
مجدي :اخرسي قطع لسانك وضرب شروق بالقلم
شروق :والله لدفعك تمن القلم ده كبير اوي
مجدي :كان غيرك اشطر اطلعي برا يا شروق ومش عايز اشوف وشك هنا تاني
شروق :ماشي بس عايزه فلوس وصل الامانه اللي حضرتك كتبته
مجدي :ابقي اتاكدي بعد كده من الامضاه علشان محدش يضحك عليكي
شروق :لا انت فاكرني سهله ويضحك عليا مش انا
مجدي :غلطه حياتي أن دخلت وحده تعبانه زيك بيتي كنتي بتعملي اي علشان تخلي البنات كلها مش تخلف اي السم اللي فيكي ده
شروق :انا هوديك في ستين داهيه
ودخلوا اولاد مجدي كلهم
ناهد :في اي يا بابا
مجدي:اشرف طلع البت دي برا
شروق :بت مين مش قبل ما اخد حقي وحق عيالي
مجدي :حق عيال ابني عندي انتي ملكيش اي حق عندنا الغدار اللي عاش في وسطتنا لازم يطلع برا دلوقتي
محمد :طيب في اي يا بابا حد يفهمنا
شروق :اه اعملهم عليا انت كمان جيت رسمت دور الحب والوفاء وعايز اتجوزك وقولي لابويا أن جيالك عريس وفي الاخر تكون لعبه بينك وبين ابوك
مديحه :مين اللي يتجوزك
مجدي :خلصنا خلاص الموضوع انتهي اطلعي برا
شروق :هطلع يا مجدي بس هاجي تاني لما تلاقني متجوزه من راجل غريب علي سرير ابنك
اشرف :برا بقي مش عايزين كلام كتير
ناهد :بابا في اي انت قلبت عليها ليه كده
مجدي :مش عايز كلام كله علي شقته
مديحه بكره تروحي للدكتور تشوفي موضوع الحمل
مديحه :تاني يا بابا
مجدي :خلاص الشيطانه مشيت من البيت وعندي امل يا بنتي يحصل
ناهد :هو حد فاهم حاجه
مديحه :مش وقته يلا بينا وخرجوا
اشرف :اي بقي الموضوع اللي هي اتكلمت فيه ده يا محمد
محمد :موضوع اي مش فاهم
اشرف :انت كنت عايز تتجوز مرات اخوك ومتفق معاها
سماح :اكيد لازم تعمل كده دي كدابه وجوزي هيعمل كده ليه وكان الحاج عايز انك انت اللي تتجوزها
محمد :اه صحيح يعني هتفق معاها واخليك انت اللي تتجوزها
اشرف :في حاجه غريبه في الموضوع
ناهد :انا عايزه اعرف بس من ساعت ما قولت لبابا اني انا حامل هو متعصب ليه كده
اشرف :انتي غبيه يابت شروق اللي كانت بتعمل اكل للبيت كله وكلكم كنتوا بتكلوا من أيدها وبعد ما بطلت تعمل اكل انتي وعزه ربنا كرمكم فيها اي مش مفهوم
ناهد :طيب وورث جمال مهي تقدر برضه تاخد كل حاجه
مديحه : ناهد شكل فرحه الحمل أثارت علي دماغك امشي اطلعي شقتك مش ابوكي خد كل حاجه
ناهد :بس دي سمويه ومش هتسكت
اشرف :علي نفسها المهم ابوكي دلوقتي وحده تفضل معاه هنا وتخلي بالها منه
محمد :انا رايح اصلي في الجامع
اشرف :ماشي وانا جاي وراك
محمد :طيب ماشي ومشي ووقفت قدامه شروق قبل ما يدخل الجامع
محمد :خير يا شروق
شروق :ها هتتجوزني امتي
محمد :اتجوز مين انتي عبيطه بعد اللي حصل في البيت ده
شروق :بقولك اي انت عارف ان ابوك سرقني صح وانا مش هسيب حقي يضيع
محمد :شروق انتي مش قد ابويا ابعدي عنه احسن
شروق :لا والله ما يحصل
محمد :انتي ليه عملتي كده
شروق :عملت اي ده ابوك اللي عايز يمشيني من البيت بفضيحه
محمد :ابويا كان بيحبك وعمره ما هيقول حاجه الا لو كان متاكد منها
شروق :غلط وندمت
محمد :انتي يابت بتستعطبي هو اي اللي ندمتي
شروق:ابوك بجد كده دمرني
محمد :اوعي من وشي بقي خليني ادخل اصلي مش كفايه كنت ماشي وراكي وكنت هخسر حياتي كلها

وفي شقه محمود هنا كانت بتشتري طلبات من تحت
هنا :محمود يا محمود انت فين
وكان قاعد مع بنت في اوضه الانتريه
محمود :هنا تعالي يا هنا
هنا :مين دي
نانسي :,انا شريكه محمود في المشروع الجديد
هنا :لا والله ومن الاحترام انك تدخلي البيت وصاحبته مش موجوده
محمود : انتي بتقولي اي
هنا :هو اي اللي بقول اي انت شايف اللي بيحصل ده عادي
نانسي :انا ماشيه يا استاذ محمود
محمود :لاطبعا مش هيحصل اتفضلي اقعدي
هنا :ده اسمه اي انشالله
محمود :لو اهلك معلموكيش الادب يبقي لازم تتربي
هنا :انت عايز تمد ايدك عليا قدمها
نانسي :انا لازم امشي يا استاذ محمود بعد اذنك انا مش عايزه مشاكل بينك وبين مراتك
محمود :انتي هتفضلي طول عمرك غبيه
هنا :لا والله عايز اني ادخل القي وحده مع جوزي في الشقه لوحدهم ادخل اعمل ليهم اتنين ليمون صح
محمود':بقولك اي انتي شكلك نسيتي نفسك
هنا :لااااا ده انت اللي نسيت نفسك ونسيت انا بنت مين فوق يا محمود لو كنت بسكت علشان بحبك وفاكر أنه ضعف تبقي غبي
محمود محسش بنفسه الا وهو ماسك هنا وبيحاول يموتها وهي بتحاول تدافع عن نفسها راح ماسك كاتل المياه السخنه ورما علي وشها ☹️☹️
فضلت تصوت وهو مش عارف يعمل ليها حاجه وسبها وتاني يوم دخل ليها
هنا :انت عايز اي مني تاني
محمود :عايز اشوف وشك
هنا :ارجوك طلقني
محمود :ليه بس تخليني اعمل فيكي كده
هنا :انا مستعده اعمل اي حاجه علشان تطلقني
محمود مسكها من شعرها :قولتك كذه مره لو جبتي سيره الطلاق تاني مش هيحصل ليكي كويس اي عايزني اعمل فيكي اي تاني
هنا :خلاص سامحني
محمود:ايوه كده انا اتفقت مع دكتور علشان يعمل ليكي عمليه تجميل في وشك علشان تعرفي انا بحبك ازاي
هنا :اه منا عارفه

وفي بيت مجدي
محمد :محروس برضه مش عايز يتنازل عن الأرض يا حاج واحنا كده سكتنا عليه كتير
مجدي :معلش يابني انت متعرفش ظروفه
محمد :ظروف اي يا حاج مش واخد فلوسه كامله
مجدي :روح واتكلم معاه براحه
محمد :انا راي نطلع علي القسم احسن
مجدي :روح بس كلمه وقوله وشوف هيعمل ايه
محمد :حاضر
وبعد ساعتين جه ظابط من القسم
مجدي :خير فيه اي
الظابط :حاج مجدي فين ابنك محمد
مجدي :في مشوار برا خيرفي حاجه
الظابط :انت متعرفش أن محروس مات من ساعه والناس شافت ابنك محمد وهو بيجري من بيته
مجدي :لا الكلام ده كدب ابني ميعملش كده
شروق :لا حصل وانا صورته وهو خارج من بيت محروس وهو بيجري اتفضل شوف ياحضرت الظابط

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 
لقراءة الرواية مـ البداية اضغط على (رواية ايثار امرأة)
reaction:

تعليقات