القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية كان فيه وخلص الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية كان فيه وخلص الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية كان فيه وخلص الجزء السابع 

رواية كان فيه وخلص الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا


رواية كان فيه وخلص البارت السابع

دعاء شدت اديها واتكلمت بنرفزه
دعاء :انت بتعمل اي
محمد :والله ما اقصد انا عايز اطمن عليكي بس
دعاء. انا كويسه اوي
ودخل احمد
احمد :عامله اي دلوقتي يا دعاء
دعاء :انت اي اللي دخلك هنا اطلع برا
احمد :دعاء والنبي اديني فرصه
دعاء :سمعت بقول اي اطلع براا
احمد :والله العظيم هطلقها
دعاء :احمد طلقني انا بدل ما ابهدلك في المحاكم
احمد :انتي نسيتي نفسك يا دعاء تبهدلي مين
دعاء :سيب دراعي
احمد :وانت مين بقي انشالله
دعاء :ده المحامي اللي هيخلعني منك
احمد :بتقولي اي
محمد :زي ما سمعت وبرا بقي علشان ممدش ايدي عليك
احمد :انت اتجننت ولا اي
محمد :اطلع برا احسنلك
احمد ضرب محمد ومحمد ضربه
دعاء :سيبه والنبي يا محمد
محمد :,لو شوفت وشك تاني بتقرب ل دعاء اقسم بالله لقتلك
احمد :ماشي يا دعاء بس راجع ليكي تاني
دعاء :نتقابل في المحكمه بقي
احمد :ماشي ومشي احمد
دعاء :انا اسفه علي اللي حصل والله
محمد :لا ولا يهمك بس انتي ليه بتعملي معاه كده
دعاء :ملوش لزوم الكلام مش عايزه اعيش معاه وخلاص
محمد :انا اخويا محامي تحبي اخلي يرفع قضيه
دعاء :ياريت لاني عايزه اخلص بسرعه
محمد :ماشي ينفع اجي بكره اطمن عليكي
دعاء :ماشي
محمد :اشوف وشك بخير
دعاء : شكرا يا محمد انك كنت معايا دلوقتي
محمد :اتمني ابقي عمري كله جمبك
دعاء :بتقول اي
محمد :لا لا ولا يهمك سلام
دعاء :سلام وخرج محمد ودخلت ام دعاء
الام :مين ده
دعاء :كان زميلي في الجامعه
الام :ومالو شكله مبهدل ليه كده
دعاء :الحيوان احمد جه ومد ايدو عليه
الام :برضه جه هنا تاني لاااااا الواد ده لازم يتربي
دعاء : انا هرفع قضيه
الام :بوصي يابنتي أمه علي عيني وراسي وست محترمه بس مينفعش وجودها هنا
دعاء :انتي عايزني اقولها اي يا ماما
الام :يابني تبقي رافعه قضيه علي ابنها هي تكون جمبك ازاي
دعاء :حاضر يا ماما بالذوق هقولها متجيش تاني
الام :حبيبتي

وفي بيت ام احمد
الباب خبط فتحت ام احمد
عبير :ابني حبيبي مين اللي عمل فيكي كده
احمد :انا اتبهدلت يا حبيبي
عبير : تعالي ادخل
احمد :والله يا ماما أنا بحب دعاء
عبير :ولو بتحبها عملت فيها كده ليه
احمد :كنت عايز واحده موديل بجد وانتي كنتي شيفاها عامله اي
عبير :كنت قادر تقولها انت بتحب اي وهي اكيد كانت هتغيره انما تتجوز صحبتها يابني ومين مي
احمد :,ندمان والله يا امي
عبير :خلاص طلق مي وانا اقدر ارجع لك دعاء
احمد :مقدرش
عبير :ليه بقي
احمد :انا كاتب نص القريه باسم مي
عبير : ينهارك اسود ازاي تعمل كده
احمد :ابوها كان رافض الجواز الا لما يامن مستقبل بنته
عبير :دي ازاي مش مصدق ليه تعمل كده
احمد :ماما والنبي عندك حل قولي معندكيش والنبي ..
عبير :والنبي اتوكس
احمد :انا بحاول اشوف حل مع المحامي
عبير :منك الله يا احمد كان في ايدك جوهره ازاي تعمل كده
احمد : والنبي يا امي انا عايز دعاء
عبير. تمنها غالي هتقدر علي
احمد :ايوه طبعا
عبير :تمنها القريه شوف انت بقي هتعمل اي
احمد :مش عارف افكر
عبير :قوم خد دش وانا رايحه لدعاء ولما اجي نتكلم الا صحيح مين اللي عمل فيك كده
احمد :المحامي اللي دعاء هترفع عندو قضيه
عبير :الموضوع كبر اوي
احمد :اوي اوي
عبير :قوم عقبال ما تاخد دش هعملك حاجه تكلها
احمد :ماشي وقام احمد ومسكت عبير الموبيل واتصلت ب حسام ابن اختها
عبير :حسام عامل اي
حسام :,ازيك يا خالتي
عبير :حبيب خالتك عايزك يا روحي
حسام :تحت امرك يا حبيبتي
عبير. :بكره تجيلي البيت ضروري
حسام :عنيا حاضر
عبير :مع السلامه يا حبيبي وقفلت طلما انتي ابتدي بقي انتي حره في اللي هيحصلك بقي

وراحت عبير المستشفي
عبير :حبيبتي عامله اي
دعاء :تعالي يا ماما
عبير :عملت ليكي بقي اكل تكلي صوبعاك ورا
دعاء :انا خارجه دلوقتي
عبير :حبيبيتي مبروك
دعاء :هروح بيت بابا
عبير :اكيد طبعا يا حبيبتي
دعاء :وانا مش عايزه اتعبك معايا بعد كده
عبير :اه يعني عايزه اي مجيش عند بابكي
دعاء :لا مش قصدي بس انا هرفع قضيه علي احمد وطبعا انتي اكيد هتكوني زعلانه عليه
عبير لامين قال اللي شيفاه في مصلحتك اعملي
دعاء :ده بجد
عبير :اه والله بجد يابنتي انتي بنتي.والله
دعاء :ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
عبير :يلا بقي علشان تكلي وتاني يوم راح ليها حسام
حسام :خالتي حبيبتي
عبير :تعالي يا حبيب خالتك
حسام :اوعي يكون احمد هنا وانتي جيباني علشان نتصالح
عبير :لا ابن خالتك واقع في مشكله ومحدش هيحلها غيرك
حسام اممممم خالتي
عبير :,بقولك اي زعلك انت وابن خالتك ملوش دعوه إن لو واحد فيكم في مشكله تقفوا جنبه
حسام :وانا تحت امرك يا حبيبتي
عبير :احمد اتجوز
حسام :منا عارف
عبير :لا وحده تانيه
حسام : ابن اللعيبه
عبير :,احترم نفسك ياواد اتجوز وحده منها لله شرطت عليه أنه يكتب ليها نص القريه وعمل كده
حسام :نعم احمد يعمل كده
عبير أصلها تعبانه كبيره
حسام :ماشي والمطلوب
عبير :هقولك يا حبيبي
حسام :بس اشمعنا انا يا خالتي
عبير :علشان هي عارفه أن فيه مشكله بينك وبين احمد كبيره
حسام :هو كمان قال لمراته الجديده
عبير :فاكر صاحبه دعاء اللي كانت عالطول عندها
حسام :ااااه مي صح
عبير ايوه هي والباب خبط
حسام :احمد ده
عبير :لا حد تاني وفتحت تعالي يا عمار
عمار :,ازيك يا طنط
عبير:كويس جيت في ميعادك
عمار:طبعا تحت امرك
عبير:حسام ابن اختي وعمار طليق مي
حسام :خالتي بتفكري في اي
عبير :هقولك اسمع يا عمار مش انت عايز تاخد حقك من مي
عمار:نفسي والله اكسر نفسها
عبير. :والله هيحصل

وفي بيت دعاء راح ليها محمد
دعاء تعالي يا محمد
محمد :شكلك احلي أنهارده
دعاء:نعم
محمد :لا صحتك احسن يعني
دعاء:اتفضل تعالي
محمد :بكره لازم نروح لاخويا حمدي علشان القضيه
دعاء :تمام عدي عليا بكره ونروح سوا
محمد :بجد حاضر ماشي
دعاء :الموضوع ده هياخد وقت
محمد :باذن الله لا
دعاء :عايزه اخلص بقي
محمد :والله جوزك ده عبيط حد بيسيب وحده حلوه زيك وبيص لوحده زي مي
دعاء :وانت عرفت منين يا محمد إن مرات جوزي اسمها مي مع ان مقولتش ليك اسمها 🤔🤔🤔
يتبع
ياتري عبير بتفكر في ايه
ومحمد عرف منين اسم مرات احمد

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية كان فيه وخلص
reaction:

تعليقات