القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية كان فيه وخلص الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية كان فيه وخلص الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية كان فيه وخلص الجزء الخامس

رواية كان فيه وخلص الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية كان فيه وخلص البارت الخامس



عبير :عارفه أنه مش صغير بس العقارب لنا بيدخلوا في الموضوع ممكن يخربوا اي بيت

مي :بصراحه معرفش اصل مافيش وحده تقدر تقرب من جوزي هههههههههههه واثقه في نفسي بقي

عبير :وانا مش هخلي وحده تقرب من ابني متخافيش دعاء طيبه بس انا اعرف ابعد اي وحده شمال عن ابني

مي :قديمه اوي يا طنط كلمه شمال دي

عبير :بس حلوه علي الناس اللي بيبقوا كده

دعاء دخلت المطبخ وهي بتضحك

مي :مالك فيكي اي مبسوطه ليه

دعاء اتسكفت مافيش اصل احمد كان بيقولي حاجه

عبير :ربنا يسعدك ما جوزك يابنتي

مي :الله امين اصلك متعرفيش يا طنط انا بحب دعاء دي ازاي تعرفي زمان كنا بنقول أننا من كتر حبنا في بعض هنتجوز راجل واحد

دعاء :ده كان زمان لما اتجوزت احمد مقدرش اخلي وحده تشاركني فيه

عبير :ربنا يسعدكم

احمد :في اي يا جماعه ما تيجوا تقعدوا معانا جوزك كل دماغي

مي :عارفه أنه رغاي

عبير :في وحده محترمه تقول علي جوزها كده

مي :بهزر يا طنط وخرجوا قعدوا في الصاله وكانوا يتكلموا علي الافراح

مي :انا يوم فرحي كنت فاكره مي كساب جت ورجليها كانت وجعها كده والله قلعت الجزمه هههههههههههه

عبير :حضرت فرحك ماشوفتش مي كساب

دعاء :احمممنن الأولني يا طنط

عبير :انتي كنتي مخطوبه قبل عمار

احمد :ماما كانت متجوزه بس محصلش نصيب

عبير : هههههههههههه متجوزه اااااااااااااه

احمد :امال فين الشاي يا ماما معلش عايز اشرب كوبيا شاي من ايدك

عبير. :عنيا حاضر يا حبيبي

عمار 'يعد اذنكم بقي

احمد :رايح فين

عمار :عندي شغل بدري ولازم اروح انام

احمد :قولتك يابني تعالي اشتغل معايا احسنلك

عمار:لااااا يا عم احنا كده حبايب

احمد :ماشي ونزلوا ماما دي عليها كلام

دعاء :هي مكنتش تعرف عادي يا احمد

احمد :بس برضه مينفعش

دعاء :متزعلهاش بقي خلاص

عبير :الشاي الله هما راحوا فين

احمد :يا بيرو بتسالي برضه

عبير :فيه اي

احمد :ينفع اللي عملتي ده

عبير :هي انسانه مش محترمه المفروض جوزها قاعد متتكلمش عن اي حاجه فاتت

دعاء :والله يا ماما مي غلبانه

عبير. :بوصي يا بنتي انا ابني رجل اعمال اه بس انا ست اصلا اصلي صعيدي وفيه حاجات كده مش بتعجبني

دعاء :عارفه يا ماما

عبير :انا والله بحبك زي بنتي لانك شبهي في حاجات كتير

دعاء باست ايد حماتها ربنا يخليكي ليا

احمد :ربنا يستر عليك يا احمد امك ومراتك مع بعض

عبير :بس يا واد

احمد :بهزر ربنا يخليكي ليا يا ست الكل

عبير :ويخليك ليا يارب يا حبيبي يالله انا ماشيه

دعاء :خليكي معانا انهارده

عبير :لا يا حبيبتي انا بحب أنام علي سريري تصبحوا علي خير

احمد :وانتي من اهله يا حبيبتي

دعاء :وانتي من اهله وراحت قفلت باب الشقه وبصت وراها لقت احمد باصص عليها

دعاء :مالك في اي انت بتبص ليا كده ليه

احمد :انتي ملحوه ليه انهارده

دعاء :انا حلوه كل يوم بس انت اللي مش معايا

احمد :بجد طيب يلا

دعاء :يلا اي وشال احمد دعاء نزلني يا احمد

احمد :ابدااا انا بقي مش قدامي غيرك الا انهارده وبكره

دعاء :بس

احمد :عايزه اي يعني مش فاهم

دعاء :انا عارفه أن شغلك مهم بس عندي طلب

احمد :,انتي تومري

دعاء :طيب نزلني

احمد :لا وانا شالك

دعاء : بتكلم بجد نزلني

احمد : وارجع اشيلك تاني

دعاء : ماشي ونزلتها احمد وخدت موبيل أحمد من جيبه وقفلته خالص

احمد :بتعملي اي يا دعاء مين.....

وحطت دعاء أيدها علي بوق احمد اشششششش انت بتاعي من انهارده لبكره

احمد :ماشي يا قلبي عنيا ليكي وشالها ودخل بيها اوضه النوم 😍😍😍😍😍😍


وفي بيت عمار

عمار :نورتي بيتك يا قلبي

مي :بنورك يا عمار

عمار:والله العظيم كنتي وحشاني اوي وقرب منها يبوسها

مي :عمار انا تعبانه اوي

عمار :انتي لسه زعلانه مني

مي :لا خالص بس انا تعبانه بجد

عمار:مي انتي بجد وحشاني

مي :يوووووو ماخلاص بقي عمار معلش انا عصابيه بس بجد مش هينفع يحصل حاجه بينا انهارده انا عندي ظروف

عمار :ماشي ولا يهمك

مي :هتحب تاكل حاجه

عمار :لا انا عايز انام

مي :ماشي تصبح على خير ودخل وهي مسكت الفون وفضلت تتصل ب احمد مش مقفول ده أمن امتي يا احمد بتقفل فونك ماشي والله يا احمد حسابي معاك ليبقي كبير ونامت عالكرنه

تاني يوم راح عمار يصحيها

عمار :مي يا مي انا نازل

مي :ماشي اقفل الباب وراك

عمار :طيب ادخلي نامي جوا

مي :ماشي ودخلت وسابت البطانيه علي الكرنه ونزل عمار ونسي يعرف أمه أن مي رجعت وراحت هي واسماء علشان ينظفوا الشقه

اسماء :شكله نزل لأن البطانيه موجوده هنا

الام :منها لله مضيعه فرحه ابني

اسماء :بقولك اي ابنك اللي عايز كده ملناش دعوه تعالي نروق ونعمل الاكل ونمشي

الام :عندك حق وراحت اسماء تعمل الاكل والام بتروق وخرجت مي

مي :اي ده انتو بتعملوا اي

الام:بسم الله الرحمن الرحيم

مي :مالك شوفتي عفريت

الام :لا بس اللي عرفا انك مش هنا

مي :قولتي تيجي بقي تاخدي اللي عايزه من شقتي

الام :قطع لسانك انا جايه اروق شقه ابني

مي :لا والله وهو عارف بقي انك هنا

اسماء :اي ده فيه اي

مي :وانتي كمان هنا الله شقتي بقت مزبله

اسماء :احفظي ادبك يا بت انتي انا مش عايزه غلط

مي :الغلط لسه هيجي واتصلت ب عمار

عمار:حبيبتي صباحك عسل

مي :تعالي يابن امك شوف اللي بيحصل

عمار :فيه اي

مي :امك بتعمل اي عندي يابيه

عمار :ماما عندك انا والله ما اعرف

مي :وازاي امك تاخد مفتاح شقتي

عمار :انا جاي حلا

مي :بسرعه وراحت قفلت باب الشقه

اسماء :انتي بتعملي اي

مي :لما اشوف اي اللي اتاخد من الشقه وانا مش موجوده

الام :حسبي الله ونعم الوكيل فيكي

اسماء :بجد انا مش مصدقه

الام :مش عارفه هو ليه مقلش أن هي جت

اسماء:انا كل خوفي ابنك يبعدلنا قدامها

الام :واكيد هيحصل عمار بيحبها وجه عمار

عمار :فيه اي

الام :اقسم بالله يا حبيبي انا جيت اعمل اكل مش اكتر

مي :عيطتي عيطتي اعملي الحبتين بتوعك

عمار قرب عليها وضربها بالقلم :لما تتكلمي مع امي تتكلمي بأدب

مي :ينهارك اسود انت بتضربني

ووطي علي رجل أمه باسها حقك عليا يا امي

مي :عمار انت طبيعي

عمار :اه انتي طالق يا مي مش عايزك

اسماء :تعالي بقي وجبتها من شعرها برا مش عايزينك في بيتنا

الام :ليه كده يابني

عمار :دموعك اغلي من اي شي يا امي

اسماء :والله احنا كنا جاين نروق بس هي اللي يهدلتنا


وبعد 4شهور دعاء كانت حامل وحامتها قاعده معاها

دعاء :بطني وجعاني اوي يا ماما

عبير :سلامتك يا قلبي معدنا بكره عند الدكتور

دعاء 'باذن الله والباب خبط

عبير :رايحه فين انا هفتح

دعاء :ربنا يخليكي ليا وفتحت الباب

اي ده مي عاش من شافك

مي :ازيك يا طنط

عبير :كويسه اتفضلي واي شنتطك دي انتي مسافره

مي :لا رايحه بيت جوزي

دعاء :جوزك امتي انتي اتجوزتي يابت ازيك وحشاني

مي :وانتي كمان يا قلبي اه اتجوزت

عبير :بسرعه كده وكنتي فين محدش كان بيشوفك يعني

مي. اعمل اي جوزي كان مش عايز اني اجي هنا

عبير :جوزك اي انتي كنتي لسه في شهور العده

دعاء:وبعدين جوزك يعرفنا منين

مي :لاااااا ده موضوع كبير خلي في السهره عايزه اغير هدومي اغير فين

عبير :اشمعنا

مي :اصل جوزي قرب يجي وانا في شهر العسل مش معقول يلاقني مش جاهزه ليه

عبير :قصدك اي يابت انتي

مي :مش كلنا بنقول هنتجوز راجل واحد مبروك يا دعاء بقيت ضرتك 

يُتبع ..


لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية كان فيه وخلص)

reaction:

تعليقات