القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت روزي الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد موسى

 رواية أحببت روزي الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد موسى

رواية أحببت روزي الجزء الرابع 

رواية أحببت روزي الفصل الرابع 4 بقلم شهد محمد موسى


رواية أحببت روزي البارت الرابع 



عند شهد

كانت صحيت قبل فيروز  ونزلت الدرس بتاعهاا فوهي راجعة..

_هو القمر بيطلع بنهار ولا اييي..

شهد مردتش وكملت مشي...

الشخص وهو يسمك ايديهاا:استني بس رايحة فين

شهد بخوف:ابعد ايدك عني يا جدع انت...

الشخص وهو بتفحصهاا من اعلاهاا لاسفلهاا:ابعد ايه بس دانا  مش هعمل حاجة غير اني هقرب.....

شهد بخوف:والله هصوت وهلم عليك الشارع....

الشخص:صوتي من هناا للصبح يا حلوة......."وراح شاددهاا جامد من ايديهاا"

شهد بعياط وصراخ: ابعد عنيييي......إلحقونييييييي.. حد يلحقني..

وراحت عاضة ايده وطلعت تجري

الشخص:اههه يابنت العضاضة ودينيي مناا سايبك..

وراح جري وراهاا....

شهد عمالة تجري بتخوف وبتبص وراهاا شايفاه عمال يجري وراهااا......... لغاية ما خبطت في حد

شهد بخوف وعياط وهي تمسك فيه جامد :بالله عليك....ابعده عني......

_راح حط ايده علي دماغهاا ودفنهاا اكتر في رقبته:متخافيش.....محدش هيقد يعملك حاجة

شهد اول ما سمعت الصوت راحت رافعة وشهاا عشان تتأكد من الصوت الي سمعته ده

شهد بصدمة: إياد........

اياد :متخافيش... وراح حطهاا وراا ظهره وهي فضلت ماسكة فيه جامد....

الشخص:ملكش دعوة بيهاا دي تخص....

وقبل ما يكمل كان اياد مديله بالبوكس في وشه 

الشخص رجع لورة وبوقه جاب دم

الشخص وهو يمسح دمه بإيده:انت قد الي عملته ده....

وفي لحظة كان مطلع مطوه وراح معور بيهاا إياد في جمبه...... 

وراح جري...

شهد بصدمة:إياااااد....

إياد حط ايده علي جمبه وقالهال:متخافيش انا كويس ....

شهد بخوف وهي تبعد ايده:لاء...انت مش كويس دا بيجيب دم وباين عليه كبير كمان لازم نروح المستشفيي....

إياد كان لسة هيتكلم

شهد بصتله بجدية:متفتحش بوقك...هنروح يعني هنروح..

إياد راح ابتسم وراح هز دماغه

شهد : تاكس

راح التاكس وقف...

إياد راح شدهاا من ايديهاا:استني وقفتيه ليه ماناا معاياا عربيتي.. 

شهد بسخرية : انت غبي ولا بتستغبي

إياد بهزار: الاتنين..😹

شهد راحت قالبة عنيهاا:وقت هزار هو..🙄

إياد:اينعم..😹

شهد بنفاذ صبر:اركب يا اياد التاكس وانت ساكت اركب....مش ناقصة فقعة مرارة هي.....

وراحت موجه كلامهاا لصاحب التاكس:ممكن توصلناا اقرب مستشفي...

_اكيد اتفضلوا...

وراحت ركبت هي و إياد التاكس عشان يوصلهم

_عند آسر_

راح الشركة بتاعته من بدري  وكان قاعد في مكتبه سرحان وبيفكر ياتري الي شافهاا دي هي روزي ولا لاء....

راحح دخل عليه حمزة وآسر محسش بيه اصلاا...

حمزة:لاء دا اظهار الموضوع كبيرررر..😹

آسر بإنتباه:ايدا..انت هناا ..جيت امتي

حمزة:انا من بدري هناا وخبط علي الباب وانت ولا هناا..... 

آسر: انا محستش بيك اصلااا..

حمزة:مهو دا الي قالقنييي .. مالك

آسر بتنهيده:مليش.. انا بس متلغبط شوية

حمزة:آسر باشاا بذات نفسه متلغبط والله عشناا وشوفناا..😹 وايه الي ملغبطك يا عنياا..

آسر:بالله عليك منقصاك انت كمان كفاية علياا البغل التاني..

حمزة:😹إياد مش كده

آسر:هو فيه غيره عملي الاسود ده.. سايبه بيلبس بقاليي 3 ساعات وسيادته لسة مشرفش..

حمزة:😹طب ما ترن عليه لحسن يكون محشور في البنطلون ولا حاجة😹

آسر:😹علي رأيك 

وراح رن عليه..

تعالو بس قبل ما يرن اعرفكواا مين حموزة دة😹

"حمزة عمران  يبقي صديق آسر وإياد وبيشتغل معاهم في الشركة عنده 28 سنة قمحاوي وجسمه رياضي و 

شعره كثيف واسود لون عنيه زيتيي.. فظيعةة جداا👀 تافه حبتين زي إياد..😹 "

_في المستشفي_

اياد وشهد وصلو المستشفي واول ما وصلوا قدام باب المستشفي...

إياد بخوف:بقولك اي.....

شهد :قول..

إياد:مبلاش ندخل المستشفي....

شهد :هو بمزاج حضرتك هو...امشي يا إياد خليناا نخلص في يومناا ده...

راح تليفون اياد رن قبل ما يدخلوا...

......

شوفت الفار السندق الي اكل البندق فوق سطح الفندق.....سطح الفندق....شوفت القطة النو ... نو...🕺🏼"دي نغمة تليفونه😹"


إياد:الو
آسر:انت فين يا بغل...
إياد:انا في المستشفي
آسر بخوف: مستشفي!!!!...بتعمل ايه هنااك
إياد:اتعورت فجيت علي المستشفي
آسر راح قام وقف من علي مكتبه وبقلق :اتعورت فين وايه الي عورك 
إياد:اهدي يا آسر انا كويس هبقي احكيلك بعدين
آسر:اديني عنوان المستشفي بسرعة
إياد:العنوان..
آسر:تمام جايلك..
إياد:اوك
وراح قفل 
وآسر وحمزة طلعواا من الشركة عشان يروحواا المستشفي..
شهد من اول ما سمعه نغمت التليفون وهي عمالة تضحك
إياد:ايه رأيك.. شوفتي الفار السندق😹
شهد:😹شوفته 
إياد:طب والي اكل البندق😹
شهد:لاء لاسف مخدتش بالي منه😹
إياد:احسن بردوا😹"ضحك وبعدين قال: آهه
شهد بخوف:ياله ندخل بسرعة عشان جرحك ميتعبكش اكتر من كدة...
وراحت شاداه  ودخلواااا وراحواا طلعواا للدكتورة الي الاستقبال قالهم عليهاا....
_في الاوضة_
الدكتورة:اتفضل فك القميص حضرتك عشان اشوف الجرح
إياد:آسف مبتكشفش علي ستات..🙂
الدكتورة بتعجب:نعم..!!!؟؟؟
إياد : في اي..هو انا قولت حاجة غلط...
شهد وهي فطسانة من الضحك:لاء خالص😹
الدكتورة:انجز حضرتك وراياا شغل..
إياد: خلاص متزقيش😒
وراح بدا يفك القميص بتاعه وشهد وشهاا احمر من الخجل وراحت بصت في الارض.....
الدكتورة مسكت القطنة وبدأت تنظف الجرح 
اياد:😹 براحة والنبي عشان بغير😹 براحه بقي
شهد سمعت الي قاله وراحت رافعة وشهاا ليه ونسيت خجلهاا وراحت فضلت تضحك
شهد بضحك:بتغيري يا بيضة انتي😹
إياد: خليه سر بيني وبينك الله يكرمك عشان ببريستيجي بس ممكن🙂
شهد:😹
الدكتورة راحت جابت ابره البنج عشان تخدر الجرح عشان تخيطه
إياد بخوف:لاء بلاش حقنة وحيات ولادك
الدكتورة بنفاذ صبر: انا لا متجوزة ولا عندي اولاد واتفضل اثبت بقي خليناا نخلص....
إياد:بلاش حقن بخاف منهاا🥺
شهد وقعت في الارض من الضحك
شهد:يخربيتك مش قادرة😹
إياد بغيظ:اضحكي...يا ختي اضحكي..
شهد:😹
الدكتورة راحت شكته بالابرة 
إياد:ايييي.... براحة علياا راعي اني بشرتي حساسة🥺
الدكتورة بتريقة: معلش يا بسكوتة هانم اسفين لحضرتك😏
إياد:اصرفه من انهي بنك سيادتك🙂
الدكتورة:آهههههههههه كفاية بقي حرام عليك هتجلطني وانا واقفة🤦‍♀️
إياد ببراءة:انا..
شهد: لاء اختك مني يا عنياا هموت😹
الدكتورة راحت مخيطالة الجرح وخلصت
الدكتورة:يالله اخيرناا خلصت منك🙂
إياد:خلصتي مني ايه بس.  داناا حتي عسل وجمر واتحب بسرعة😌
الدكتورة: قصدك انت تجلط بسرعة تشل بسرعة  لكن تتحب بسرعة دي مصدقكش...... وراحت موجه كلامهاا لشهد:
 بجد ربناا يقوكي ويصبرك  علي البلوة دي🙂
وراحت فتحت الباب وخرجت وسابت إياد وشهد في الاوضة..
شهد:😹
إياد:بتضحكي علي ايه...🙄
شهد:عليك ياا.. بلوة😹
إياد:طب بطلي ضحك بدل ما اقوملك..
شهد فضلت تضحك ولا كإنهاا سمعت حاجة...
راح إياد قام من مكانه واتحرك ناحيتها
شهد بضحك وهي تتراجع للخلف:بتقرب كده ليه😹
إياد:انا مش قولتلك بطلي ضحك....
شهد بضحك:حصل😹
كانت هي خلاص بقيت لازقة في الحيطة وهو قدامهاا راح حاطط ايديه الاتنين علي الحيطة حوالين دماغهاا وراح باصص في عنيهاا جامد..
وهي بطلت ضحكت وسرحت في عنيه 
وبدأ يقرب من وشهاا وهو باصص في عنيهاا وهي باصه في عنيه لغاية ماكان خلاص هيبوسهاا بس فجأة باب الاوضة اتفتح....
شهد بصدمة:حمزة.....
ياتري حمزة هو نفسه حمزة..؟؟ولو هو ايه علاقته بشهد..؟؟

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية احببت روزي)
reaction:

تعليقات